Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a56r29c33e13l 13P60a41v67l87í55k 7441554508829

tak cena pol, maximálne ročného elektromobilu, ktorý ako nový v nemecku stojí s daňou €23.000.00, na slovensku s dotáciou "štátu" € 5.000.00 a dotáciou výrobcu (daimler) € 3.000.00 teda ako nové predávali v období 10/2017-30.06. 2018 € 15.000.00 a odpočítať zníženie ceny (najazdené 500-7000km) je to drahé za v reále nové auto? jediná vada je absencia DC nabíjania.

0/0
10.12.2018 19:31

S96t73a12n91d61a 58N89o66v29á56k 8699833246854

:-).....Pane autore, už jsem s Vámi na toto téma několikrát diskutoval, je to sci-fi! Tak na ježdění kolem komína a ještě vzhledem k ceně, jen pro bohaté! Na co se staví dálnice pro velké rychlosti, když pro ujetí velké vzdálenosti budu několikrát nabíjet a moje průměrná rychlost bude 40 km/hod.?

Víte také, kde má elektromobil výfuk? Noooooo přece v Prunéřově!

+1/−2
3.12.2018 9:19

M88i67r42e23k 66M44a78t54y86á39š 3274638963713

Zdravím pane Nováku,

jezdím s e-up!em po dálnicích dlouhé trasy a moje průměrná rychlost i s nabíjením je výrazně vyšší. Náklady na jeden kilometr (TCO) mám naopak nižší než s TDI(TCO).

Opravdu nevím jak byste měl v diskuzi argumentovat, abyste mě přesvědčil. ;-)

+2/0
3.12.2018 9:31

S33t56a14n89d52a 48N46o32v46á15k 8589103596484

:-).......Jedu 4 x do roka 700 km. Po kolika km musíte nabíjet a jak dlouho nabíjení trvá?

0/0
3.12.2018 11:36

T87o27m91á72š 77D30v23o30ř88á16k 6137525863727

Při 700km cestě byste e-Up musel nabíjet mnohokrát, takže to určitě není ideální volba.

Teslu Model 3 (mid range), byste nabíjel jednou, zhruba uprostřed cesty, a potom ideálně v místě dojezdu. Dobíjení na Tesla Superchargeru by trvalo asi 45 minut, protože by stačilo dobít na cca 85 - 90 %.

Kdybyste si připlatil za long range verzi, tak byste dobíjel až po cca 450 km, takže by Vám pro dojezd stačilo dobít jen na cca 50 %, což trvá asi 20 minut.

0/0
3.12.2018 12:39

M73i97r61e27k 42M71a52t78y40á75š 3484458313833

Jednu cestu - 700 km bych s e-up!em na jeden zátah nedal (počítám do toho i nabíjení) - ne že by to nešlo, ale asi bych jel vlakem. Jezdím autem tolik, že by to pro mne byl příjemný relax.

0/0
3.12.2018 21:52

M19a42r62c27e55l 61P61a23v60l96í50k 7751824278539

ak ste nebohý dôchodca, ako píšete inde, máte sedieť doma na zadku, alebo cestovať vlakom, pretože ste dostal od železnice zľavu!

0/0
10.12.2018 19:09

T79o74m48á70š 28D71v85o56ř80á18k 6227775553507

Pane Nováku, už jste to s tím komínem v Prunéřově psal asi třikrát a pokaždé jsem Vám vysvětlil, proč je lepší emise po důkladné filtraci vypustit stometrovým komínem v Prunéřově, než je rozprašovat ve městě lidem přímo pod nos. Nehledě na to, že v ČR uhlí tvoří jen asi polovinu energetického mixu.

Obzvlášť výhodné je to kvůli šetřílkům, kteří si při koupi ojetiny sice připlatí za svůj oblíbený diesel, ale dát peníze za nový DPF už je jim líto.

+1/0
3.12.2018 10:42

S93t20a79n67d71a 59N51o89v72á21k 8759573846434

:-)......Víte, já jsem nebohatý důchodce, bydlím skoro na samotě, bez auta se neobejdu. Kde bych vzal třeba jenom půl mega? Moje hranice je 30 000 kč. Koupím diesla, musí mít technickou na dva roky, tažné a rádio. Na štrekách jedu za 4,5 lt nafty. Není to fajn!

0/0
3.12.2018 17:55

T24o28m90á75š 60D11v10o74ř12á21k 6327845813187

Budiž Vám přáno. Když s tím vrakem jezdíte někde na samotě pro dříví, tak tím nikomu neškodíte a je fajn, že Vám to auto ještě takto poslouží a nemusí se vyrábět nové.

Tím pádem Vás ale nemusí elektromobilita vůbec znepokojovat. I kdyby se během následujících deseti let přestaly diesely úplně vyrábět, Vy budete mít přísun zajištěn ještě alespoň 30 let. Dokonce můžete v nejbližší době čekat významné navýšení nabídky z Německa.

0/0
4.12.2018 1:34

M42a82r16c71e66l 85P69a18v21l67í11k 7701394678979

s prepáčením - chcete sa stať tým blbcom, ktorý od nemcov kúpi automobil, ktorý museli vykúpiť od pôvodného majiteľa a postaviť na vrakovište v púšti? ten, kto ich odtiaľ odvezie, dostane zaplatené, a ak ich predá vám podobným, znásobí svoj zisk.

0/0
10.12.2018 19:23

J89i84ř83í 56K67u65č14e56r21a 5778791474816

Opakuji to pokaždé a budu to pořád. Elektromobilita je slepá cesta vývoje toho, jak přesunout materiál a lidi od někud někam. Marginálně má využití elektřiny svoje místo, globálně je to nesmysl, zvláště zimní provoz (teple) negarážovaného elektromobilu je horor. Technické a ekonomické důvody znovu uvádět nebudu, je jich mnoho.

Druhá věc je, že jsme na rozcestí a otázka zní kudy dál. Smutné je, že elektomobilita je silně dotačně zvýhodňována, zatímco vývoj a praktické zkoušky jiných technických řešení není podporován vůbec. Proč to tak je nemohu důkazně podložit, ale jisté je, že elektroenergetická lobby je v první trojce nejsilnějších a není pochyb, že těmto je v EU popřáváno sluchu. To neznamená nutně korupci, po důkladné a dlouhotrvající masáži placenými odborníky (zkráceně lobbisty) se úředníci nadchnou pro "snadné a ekologické" (tak je to podáváno) řešení a začnou k tomu tvořit předpisy a plnit dotační fondy.

Jak vidno zde, podléhají i občané, pokud mohou dosáhnout na dotace (jinak by o nákupu ani neuvažovali) a už nevidí další problémy, třeba jaká je uhlíková stopa takové elektromobilní baterie, neboť i každá ojetina jednou dožije a je neprodejná, navzdory efektním grafům. A to je jen jeden problém z mnoha.

+2/−1
3.12.2018 7:46

M87i94r84e62k 26M68a83t11y54á88š 3874768323563

Dobrý den pane Kučero,

vašim argumentům rozumím. Ale věřte, že je velmi těžké diskutovat s těmi, kteří elektromobily jezdí v ČR už pět nebo deset let, že to nejde. Mají s EV najeto 100.000 km, 200.000 km nebo i 300.000 km a pořád jim někdo tvrdí že to nejde. Ti taxikáři co prodávají Tesly s nájezdy kolem 500.000 km, ti Vám asi taky nebudou moc rozumět a asi je nepřesvědčíte že to nejde. Já jezdím s EV nějaké 2 až 3 roky a zatím to někde jde, někde ne.

V debatách s ostatními (většinou na srazech, konferencích, nebo přednáškách /diskuze na blogu jsou takové „neosobní“/) probíráme vždy spoustu variant a možností. Mám spíše pocit, že lidi jezdí spalováky už takovou věčnost, že to mají nastavené ve své mysli tak, že spalováky jsou normální, zatímco EV jsou nenormální. A tak také přistupují ke všem argumentům.

Proto si myslím, že někomu jízda a provoz EV vyhovovat bude a jinému prostě nebude – je to jeho volba, ať se rozhodne každý sám.

Na jedné VŠ dělají nyní zajímavý výzkum ohledně elektromobility. Možná by Vás zajímal.

https://www.survio.com/survey/d/velkyvyzkummaleelektromobility

+1/0
3.12.2018 9:04
Foto

Z27d30e45n91ě13k 19M89a27t63u63š28k76a 7608316145356

začnu používat elmobil v okamžiku, kdy nebudu muset plánovat trať a čas podle potřeb auta, ale podle mých potřeb.

+2/0
3.12.2018 9:18

M33i83r97e73k 32M58a50t41y85á38š 3234188123173

Vítám Vás pane Matuško, mám dobrou zprávu.

Ten čas nastane 9.9.2019. Ale zatím je to tajný. Tak nemohu prozradit více.

:-)

0/0
3.12.2018 9:24
Foto

Z61d10e50n45ě68k 64M18a68t89u30š27k33a 7758186115936

do té doby chystám koupit nový vůz.

Asi diessel.

+1/0
3.12.2018 10:08

M64i58r76e69k 90M23a54t72y16á84š 3434178773933

Pro vaše použití je to skvělá volba pane Matuško.R^

0/0
3.12.2018 10:33

M17a82r65c63e23l 82P18a95v23l44í45k 7131654748979

dnes samozrejme nesledujete palivomer a benzínky? nesledujete kde sú práce na ceste, kde sú zápchy, lebo do/z práce, ...

máte asi nákladiak s radlicou vpredu?

0/0
10.12.2018 19:20

J24i56ř55í 76K37u60č53e27r87a 5618881924656

Chápete, že je jedno kdo má kolik najeto, jde buď o nadšence, nebo oblasti podnikání, které mohou elektromobilitu úspěšně využít, jde ale o omezený okruh uživatelů, v podstatě marginální i kdyby jich přibylo řádově. Ovšem bez dotací by se okruh scuknul jen na bohaté nadšence, aspoň zatím. Spolky turistů, cyklistů, koloběžkářů a jiných bezmotorových přibližovadel a vznášedel mají dramaticky více členů a mají stejný cíl, dostat lidi z těch "spalováků" k jinému, tradičnějšímu typu dopravy a mají také nesrovnatelně větší úspěch jak váš spolek, přesto nejsou alternativou k potřebám dneška, ale jen doplňkem z důvodů obecně známých. Podobné jasné a prokazatelné důvody bůhví proč odmítáte přijmout a navíc existujete skutečně jen díky dotacím.

Pochybuji, že do 9.9.2019 bude odhalen terabajtový kapacitátor pro dlohodobé skladování elektřiny velikosti pálené cihly a zároveň supravodivost při pokojové teplotě. Ani nebude zbudováno desetitisíce dobíjecích míst. Počítám, že vyjde nějaké nařízení co nám zase vytáhne peníze z kapes a daruje je korporacím.

+2/0
3.12.2018 10:58
Foto

J12a60r86o23m61í16r 63V63e20g92r 2987150802290

Mám několik desítek elektromobilů a na žádný jsem nedostal dotaci.Kdyby to bylo nevýhodné, myslíte, že bych mohl jezdit na elektřinu již 30 let?Mám dvacet let stará auta a stále jezdí a bez emisí. Dnešní baterky vydrží opravdu až milion km. Kdo elektromobil má, koupí si jako další vůz opět vůz na elektriku. Neznám nikoho, kdo tak neučinil. Proč bychom to dělali, kdyby to bylo tak špatné??

Jsme tak špatní? Kdo nezkusil......

+1/0
3.12.2018 9:54
Foto

Z22d72e13n25ě25k 40M25a59t18u15š56k34a 7768286305766

necítím se být pokusným králíkem a tak počkám, jak se to vyvine.

Zatím by mi elmobil nevyhovoval, tolik času nemám ani jako penzista.

+1/0
3.12.2018 12:36

T69o57m80á57š 19D10v82o38ř48á12k 6647155243517

Ad uhlíková stopa:

http://oenergetice.cz/elektromobilita/studie-elektromobily-vypousti-behem-zivotniho-cyklu-mene-emisi-nez-konvencni-vozy/

Pokud tedy nejezdí třeba v Polsku. Ale i při téměř 100% podílu uhlí v energetickém mixu má cenu zvažovat, zda není rozumnější vypouštět ten sajrajt přes všechny možné filtry na jednom místě vysokým komínem, než to rozprašovat po malých dávkách ve městě lidem přímo pod nos.

Ad recyklace baterií:

https://cleantechnica.com/2018/06/07/yes-tesla-recycles-all-of-its-spent-batteries-wants-to-do-more-in-the-future/

Kromě recyklace jednotlivých článků se samozřejmě nabízí také "second life" využití pro stacionární úložiště. Můžete nějak doložit tezi o "neprodejné" baterii?

Co tam máte dál?

0/0
3.12.2018 11:02

J74i56ř24í 86K49u11č72e31r72a 5438561954136

Vy jste buď filuta, nebo si neověřujete zdroje. Proveďte to, a přeložte si onu zprávu EEA doslova, po zjevných protimluvech ve vámi uvedeném přepisu mě nic jiného nezbylo. Navíc jde o jednu zprávu od EEA, ani hlavní, ani nosnou, zjevně osekanou a vytrženou z celkového obrazu dat.

0/0
3.12.2018 13:00

T61o46m43á85š 86D92v62o21ř50á95k 6807465833347

Nečetl jsem tu zprávu celou, ale v Summary neříká nic jiného, než já. Např.:

"Regarding local air quality impacts, the spatial location of emissions is important. Where power stations are located away from population centres, replacement of ICEVs with BEVs is likely to lead to an improvement in urban air quality, even in contexts in which the total emissions of the latter may be greater (e.g. Soret et al., 2014)."

Pokud Vám jde o globální emise CO2 (já osobně tomu tedy přikládám mnohem menší význam než lokální čistotě ovzduší), tak tam je to snad z toho grafu zřejmé už v původně citovaném článku - celkové CO2 emise během celého cyklu jsou pro evropský mix nižší než u benzinu i dieselu. Pro čistě uhelnou energetiku jsou vyšší. Ale protože emise CO2 z osobní dopravy tvoří méně než 20 % z celkových, tak to nemá až takový vliv ani u toho Polska, čistý vzduch ve městech tohle převáží a v dlouhodobém horizontu je stejně uhlí jako primární zdroj odepsané.

V závěru studie říká, že velmi záleží na tom jak se nakládá s bateriemi na konci životního cyklu (souhlas) a jak se těží suroviny pro baterie (souhlas, ale zase - těžba mě v ČR nepálí tak jako lokální emise). Jo a hluk - příjemný bonus ve snížení hlukové zátěže při nízkých rychlostech a v kolonách - o cca 10 dB.

0/0
3.12.2018 14:37

J10i60ř19í 25K73u84č60e90r68a 5838751544986

V sumáři musíte vzít komplexní jednání komisí, pro které byla tato zpráva připravena jako jedna z mnoha, na základě různých, často protichůdných odborných zjištění se rozhoduje. Porovnávají se verze a zkoumá relevantnost předložených tvrzení a vylučují se nesmyslné tendenční výpočty.

Zase jste vytrhl jen to co se vám hodí a vyložený nesmysl snížení emisí o 73% prý z celého cyklu elektromobility vás nezajímá. Mě to trklo hned proto jsem výše psal.

0/0
4.12.2018 7:52

T13o36m10á83š 53D56v62o49ř52á60k 6197115923737

Tak jste měl být konkrétní, já Vám do hlavy nevidím. Ohledně těch 73 % - jde o spekulaci k roku 2050 a je to v textu jasně uvedeno. Osobně příliš nevěřím tomu, že přechod k bezuhlíkové energetice bude probíhat tak, jak si soudruzi v Bruselu malují, ale co bude za 30 let, to dnes netuší nikdo. Dnes se můžeme dohadovat, jestli BEV mají v tom kterém mixu větší nebo menší uhlíkovou stopu než spalováky, ale je jasné, že do budoucna z toho budou elektromobily vycházet lépe a lépe.

Ale jak jsem psal, CO2 mě netrápí zdaleka tolik jako lokální emise.

0/0
4.12.2018 10:04

J55i93ř20í 40K62u48č49e62r16a 5978581944156

Posunul jste se do osobního napadání v odborném tématu, jste pouze ekologicky přesvědčen, ovšem nekriticky a vám nevyhovující argumenty odbydete osočením osoby protivníka. Vy jste přišel s tím článkem, tak jste ho měl nejdříve podrobit kritickému pohledu a pak se o něj opřít.

Co bude neví skutečně nikdo, jen bohatá energetická lobby chce udat směr za každou cenu, tu ale zaplatí daňoví poplatníci. Pokud najdete skutečně nezávislé porovnání budu rád, já o žádném nevím. Jedna i druhá strana kroutí s výpočty vždy podle svých potřeb.

Lokální emise jsou další blud v době kdy velcí znečišťovatele jsou odpovědní (dle rozhodnutí soudu) za lokální znečištění po celé ČR. Na to existuje mapa a stostránkové studie jako podklady pro soudy. Stačí vyhledat některý ze sporů, které vedou LESY ČR. Měření lokálního znečištění čistě jen auty je nesmysl a nějaký teoretický výpočet je jen v rovině osobního přesvědčení.

0/0
5.12.2018 10:34

T59o16m45á35š 91D91v14o77ř15á78k 6197785913617

Osobní napadání? To myslíte, jak jsem Vám vyčetl, že jste nebyl konkrétní, poté, co jste mě označil za filutu, resp. někoho, kdo si neověřuje zdroje? :-) Tuším, že v Bibli se píše něco o třísce a trámu v oku, velmi případné...

Velcí znečišťovatelé jsou odpovědní za lokální znečištění? To si trochu odporuje už z definice, ne? NOx ve městech jde jednoznačně za auty, stejně tak nejmenší prachové částice. Na venkově, kde se ještě topí pevnými palivy, mohou mít samozřejmě priority postavené jinak.

0/0
6.12.2018 12:05

J65i76ř52í 49K65u75č16e75r23a 5988881564896

Těch 73% je v textech uvedeno různě. Vámi uvedený text vynechává důležité věty a pak zůstává jen nesmysl. Ale hlavně, že to vypadá grandiózně.

0/0
5.12.2018 10:41

T45o64m80á66š 54D54v37o41ř44á95k 6937785873567

Těch 73 % jste se chytil Vy. V mnou odkazovaném článku stojí toto:

"...Pokud by uhlíková intenzita ekonomiky Unie nadále klesala, jak se předpokládá, tak by emise mohly být nižší až o 73 % do 2050."

Opravdu nevím, co je na tom nejasného, je to jasně vztaženo k roku 2050. A popravdě mě příliš nezajímá, co přesně by mělo klesnout o 73 % a z čeho se to počítá a jestli to citovali správně, protože taková předpověď na 30 let dopředu je nutně silně spekulativní.

Těch 73 % nepovažuji za svůj argument - mně šlo o ten graf, kde srovnávali uhlíkovou stopu BEV proti autům na benzín a naftu.

0/0
6.12.2018 12:11

J56i87ř68í 34H44l73a95v47á19č 1592740207248

Mě chybí v článku -za jakých podmínek jsou e vozidla dále použitelná-jaká je ještě použitelnost akumulátorů a kolik eventuelně budou stat náhradní.

+2/0
3.12.2018 7:38

M36i60r26e87k 45M55a37t33y20á59š 3344808473573

Baterie jsou zatím velká neznámá. Mám nashromážděna nějaká data o bateriích a nepotěším Vás s nimi až po Novém roku.

0/0
3.12.2018 9:08

T65o71m97á64š 92D18v87o47ř51á78k 6357925193807

Rychlost degradace akumulátorů se bude asi dost lišit podle toho jak pokročilý battery management ten který výrobce použije. Životnosti Li-Ion baterií škodí třeba teplotní výkyvy, takže záleží, jak se výrobci vypořádají s udržováním přijatelné teploty.

Obecně u automobilů jsou tyhle systémy mnohem sofistikovanější než u spotřební elektroniky, proto i výdrž baterií je mnohem delší. Například zde jsou data majitelů vozů Tesla:

https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/

V průměru platí, že po ujetí 300 tis. km mají Tesly stále kolem 90 % původní kapacity.

+1/0
3.12.2018 10:23

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz