Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

Mě chybí v článku -za jakých podmínek jsou e vozidla dále použitelná-jaká je ještě použitelnost akumulátorů a kolik eventuelně budou stat náhradní.

2 0
možnosti
MM

Baterie jsou zatím velká neznámá. Mám nashromážděna nějaká data o bateriích a nepotěším Vás s nimi až po Novém roku.

0 0
možnosti
TD

Rychlost degradace akumulátorů se bude asi dost lišit podle toho jak pokročilý battery management ten který výrobce použije. Životnosti Li-Ion baterií škodí třeba teplotní výkyvy, takže záleží, jak se výrobci vypořádají s udržováním přijatelné teploty.

Obecně u automobilů jsou tyhle systémy mnohem sofistikovanější než u spotřební elektroniky, proto i výdrž baterií je mnohem delší. Například zde jsou data majitelů vozů Tesla:

https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/

V průměru platí, že po ujetí 300 tis. km mají Tesly stále kolem 90 % původní kapacity.

1 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik