Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P66a48v15e29l 67D50v21o47ř23á19k 5399385614950

O vodíkovém autobusu MHD si můžete přečíst v Praktické elektronice 7/2017 str. 2 včetně obrázku, jak to vypadá vevnitř. Vyvinuto v UJV Řež v letech 2005-2006. Kombinuje palivový článek, superkondenzátory a Li-Ion akumulátory. Na jedno tankování (trvá 10 min) ujede 300 km.

Hlavní podstatou elektromobilu je, že používá elektromotor. Neb ten se osvědčil už u Křižíkových tramvají. Zdroj proudu je věc vývoje, jakož i vše kolem toho. Jsme teprve na začátku.

Kdo si něco přečetl o počátcích automobilismu u nás (na přelomu 19. a 20. století), tak asi zjistil, že tehdejší obtíže byly podobné. Byla to věc nadšenců, kteří často strávili víc času ponořeni pod kapotou či pod vozem, než při vlastní jízdě. Čerpací stanice nebyly, vozovky strašné, žádné pneuservisy, automechanika sehnat bylo umění. A ty ceny!

0/0
26.12.2017 11:13

J86a68r86o90m45í44r 64K29r71á92l 4540209424109

Elektroautobus je výhodný, o tom není sporu. Dojezd stačí, nesmrdí na ulicích a s dobíjením, ev. tankováním vodíku problém nebude. Na rozdíl od osobních aut.

+1/0
27.12.2017 8:55
Foto

P36a91v84e22l 68D64v67o65ř18á30k 5869315924290

Proč? Budete vodík tankovat u benzínek. Postupně bude ubývat benzínu a přibývat vodíku. Kromě toho existuje příruční vyvíječ, případně vyměnitelné nádrže. To ukáže vývoj.

Jinak tohle bylo vyřešeno před více než dvaceti lety. Jen v té době nebyly k dispozici použitelní palivové články. A samozřejmě to brzdili naftaři.

0/0
27.12.2017 18:34

M37i91c62h78a57l 16Š72t25a13j45n64r31t 4374331482787

Masové skladování vodíku právě je technický problém. Vodík snadno uniká přes netěsnosti, a blbě se zkapalňuje to klade vysoké nároky na nádrže a palivová vedení. Klasické tlakové lahve jsou sice OK, ale není to to pravé pro naskladnění desítek tun. Navíc tlakování vodíku je docela energeticky náročné, protože jsou to stovky atmosfér. Proto existují i snahy o syntézu methanu či methanolu.

0/0
27.12.2017 20:59
Foto

J37i81ř37í 51H82e55r53m30á17n73e73k 4936492592970

Tak, pokud je ještě někdo v této diskuzi naživu, tak mám otázku: Jak je to se spotřební daní na proud, používaný pro pohon motorových vozidel?

0/0
26.12.2017 5:55
Foto

P81a64v16e23l 97D76v50o73ř77á77k 5979675464430

eTarif D27d Elektromobilita pevná platba měsíční 12,10Kč, vysoký tarif 1828Kč/MWh, nízký 1083Kč/MWh, ostatní platby (jistič a pod.) stejné jako u ostatních (vč. DPH). Dálkové ovládání přes HDO jako u akumulačního topení.

Podrobností sdělí Váš dodavatel elektřiny. DPH je stejné pro všechny tarify.

0/0
26.12.2017 11:33

M41i81r39e24k 35M74a43t11y84á54š 3624978233293

Od minule beze změny.

Spotřební daň benzin 12,84 Kč/l

Spotřební daň nafta 10,90 Kč/l

Spotřební daň LPG 2,15 Kč/l

Spotřební daň CNG 0,36 Kč/l

Spotřební daň elektřina 0Kč/kWh

LPG a CNG má tedy výraznou podporu.

Zdroj: lpg-cng.ochranamotoru.cz/danove-zvyhodneni-automobilu-s-pohonem-na-cng-a-lpg.htm

0/0
26.12.2017 11:36

V59o34k17o19u89n 47V87l79a63d55i70m79i68r 8452928199108

A podival jsem se na Tesla model 3, ceny od 32 000 € coz je listenpreis, takze za urcitych podminek by byl ke koupeni i za takovejch 24 000 €. Cili stejna cenova uroven jako dobre vybavena Skoda Octavia.

0/0
25.12.2017 20:36
Foto

J25i39ř94í 42H40e72r18m93á95n98e67k 4456562882890

A o kolik je model 3 oškubanější proti ostatním modelům TESLA? Není přece myslitelné, aby stejně vybavené modely byly 3 x dražší.

0/0
26.12.2017 5:40
Foto

J66i60ř36í 88H96e44r22m75á63n71e46k 4456142342580

A ještě jednu připomínku k elektromobilům mám. Pokud by mi někdo prodal zachovalý vůz Tesla, který jsem v Praze na více křižovatkách viděl vystřelit s neuvěřitelným zrychlením, asi tak do 300.000,- Kč, tak si ho okamžitě koupím a budu jeho horlivým propagátorem.

Ale, protože cena takového ojetého vozu Tesla je kolem jednoho miliónů a ten jednak nemám a ani bych ho za auto nedal, zůstanu u mého vysmívaného miláčka, osmiválce BMW.

To je auto, kterým amatéři, řidiči škodovek, hjundajů, dacii a jiných poloaut oporhují, ale které znalci oceňují.

Mnohokrát jsem zde napsal a napíši znovu, že to je luxusní auto v kůži se skvělou akcelerací a výkonem, který mě nikdy nenechá na dálnici na holičkách.

0/−1
25.12.2017 18:34

V14o15k52o24u89n 89V29l33a59d65i71m62i11r 8562308299368

Ano, znalci ho oceni tak, ze kdyz se zeptate za Kolik vam ho vezmou na protiucet odpovi: Ani zadarmo!

+2/0
25.12.2017 18:50
Foto

J65i72ř44í 55H69e39r47m63á78n35e69k 4826352662650

Dobře. Za vtipnost Vám koupím pivo, ale poslední info bylo €4.000. Samozřejmě, v pojízdném stavu. Divili jsem se, bylo to o něco víc, než u nás.

0/0
25.12.2017 19:00

V78o15k19o47u21n 95V32l28a14d59i79m67i77r 8182558129288

Zkuste ty 4000 na Frankfurter Ring a pak napisete Jak dlouho se smali.

+2/0
25.12.2017 19:02
Foto

J26i75ř16í 66H70e78r78m45á68n88e32k 4336502272500

Mobile.de, ale je to už asi dva roky.

0/0
25.12.2017 19:14

M28i59r65e78k 37M25a69t56y97á94š 3364108663213

Předloni jsme v rodině prodávali staré BMW 5 v naftě s automatem a cena byla asi 90.000,- Kč . Vůbec jsem to nechápal.

0/0
25.12.2017 19:34
Foto

Z30d86e72n67ě97k 13M55a31t96u89š81k84a 7968926555136

asi to byl šrot a za víc nestál.

0/0
25.12.2017 19:36

M67i48r80e51k 51M18a60t57y17á90š 3254188933453

No bylo to 15 let starý auto. Odhadoval jsem, že se to prodá za max. 50.000,- Kč.

Ale ti mladí po velkých autech úplně šílí.

0/0
25.12.2017 20:25

J83a16r20a 46R64a42n11k 1361596459641

Naftaky se budou brzy davat zdarma.;-)

0/0
26.12.2017 1:23
Foto

Z30d66e20n74ě69k 76M87a14t55u85š74k51a 7598296155776

toho se ještě dlouho nedočkáme

+1/0
26.12.2017 8:11

J77a32r24a 96R45a84n41k 1561806589461

Pan Hermanek si kdysi na BMW vydelal BRD v doobe, kdy ostatni nemohli, takze je to takovy jeho "sperk", na elektricke dnes uz by vydelaval hure. Sama jsem kdysi mela Prius Hybrid a mela jsem ho rada, ted jezdim Volvo V 60 a cekam na elektricke v roce 2019 -

https://www.greencarreports.com/news/1112862_2019-volvo-xc40-small-suv-to-become-brands-first-electric-car

0/0
26.12.2017 1:39
Foto

J57i89ř81í 11H38e16r81m74á29n56e12k 4306262722580

Jaro, tvoje výmysly jsou opravdu směšné. V Německu jsem žil v letech 1968 až 1969 a nějaké peníze jsem si fakt vydělal. Ale určitě ne na BMW. To by teď mělo 50 let.

A od roku 1966 do podzimu 1969 se dalo jezdit celkem volně, to by ses měla doučit. Ale vidím, že každá manipulace a lež je ti dobrá.

+1/−1
26.12.2017 5:36

V74o39k15o37u86n 31V66l96a26d93i13m63i16r 8832188299918

Tak to Mobile za ty dva roky uz nekym odeslo. Nojo, bejvaly doby, a doby bejvaly, ja kdysi taky dostal za 524 td jeste 16 000. Ovsem DM a navic byla i zezadu pomuchlana.

0/0
25.12.2017 20:32
Foto

J67a48r81o32m79í66r 28V49e38g12r 2417280132920

To musíte něco propagovat za prachy? Nebo tedy za 300 000? My to děláme srdcem ať to stojí co to stojí a že mě už to, za těch více než třicet let, stálo!! Chce to vědět o čem to je a proč to děláme. Možná i pro Vaše vnoučata, ale to třeba těžko pochopíte. Proč by Vám někdo měl prodávat levně něco, co si koupil za víc? Nemůžete ani srovnávat nesrovnatelné. Teslou můžete cestovat po celém světě a nemusíte u SCH platit do konce života vozidla.

+3/0
25.12.2017 20:15
Foto

Z19d69e57n62ě74k 59M63a63t43u93š83k97a 7928186235236

smiřte se s faktem, že většina lidí bere dopravu jako nutnost, nikoliv hobby.

+1/0
25.12.2017 20:38
Foto

J35i46ř33í 31H63e97r33m29á71n97e85k 4336932222950

Já jsem elektrotechnikem snad od šesté třídy a proto bych k elektromobilitě měl přirozeně tíhnout. a já proti ní absolutně nic nemám, až na to, že bráno globálně nemá žádný ekologický efekt.

Protože, elektrárna má určitou účinnost, přenosové cesty mají určité ztráty, nabíječka také nemá 100% účinnost a ani to elektrické auto jiná. Prostě, jako za socialismu, abychom splnili plán, tak skousneme ztráty.

+6/0
25.12.2017 18:26
Foto

Z49d62e29n53ě10k 51M50a24t44u92š74k39a 7678196535296

potřebuji jezdit, ne přemýšlet, jestli dojedu.

Proto si zatím počkám.

+1/0
25.12.2017 17:44
Foto

J27i74ř14í 17H97e40r93m32á45n62e50k 4776202102440

Tady souhlas, pane Matuško. A také přeji krásné svátky.

0/0
25.12.2017 17:57
Foto

Z89d92e41n57ě78k 73M29a47t95u77š23k76a 7438136155546

i Vám

0/0
25.12.2017 18:11

M67i89r86e92k 98M88a59t85y22á50š 3424988173603

Zdravím pane Matuško,

zajímalo by mne, kolik tak potřebujete ujet za den.

0/0
25.12.2017 18:13
Foto

P30a12v45e95l 65D48v71o57ř50á79k 5509405114120

Asi potřebuje každý den objet zeměkouli! ;-D

0/0
25.12.2017 18:30
Foto

J53i72ř14í 45H52e62r61m28á33n87e93k 4566932342960

Milý Pavle, zkuste prosím, místo vtipných poznámek napsat něco k věci.

Já si myslím, že kdybych byl pekařem a rozvážel své výrobky po centru města, měl bych pro elektromobil asi slabost.

Dokonce pro mé užití, tedy dovoz manželky do práce a následné nákupy plus pojíždky po Praze, by elektromobil mohl být asi vhodný. Já o něm ale, ani náhodou, neuvažuji.

+1/0
25.12.2017 18:39
Foto

P57a70v83e50l 39D39v51o29ř92á32k 5649235664870

Pane Jiří, k tomuto tématu jsem už toho napsal dost. Ale speciálně Vy dokážete vždycky tak nahrát na smeč, že tomu nejde odolat. :-)

Mám teď vůz Jimny Suzuki (čtyřkolku), malý tereňáček. Až doslouží, bude elektrovůz jasnou volbou. Pokud ovšem dostanu od paní doktorky potvrzen techničák na vlastní organismus.

0/0
25.12.2017 19:02
Foto

J43i30ř94í 53H17e32r59m31á19n20e22k 4136362772480

Hezké. K čemu je mi po Praze teréňáček?

0/0
25.12.2017 19:14
Foto

P47a94v63e30l 27D20v38o31ř47á77k 5469395164250

Já Vám ho nenabízím. Zde je to výhodné.

0/0
26.12.2017 11:34
Foto

Z43d75e87n50ě13k 23M78a50t83u65š51k20a 7188816505666

to ne, ale nechci každý večer házet ze třetího patra paneláku kabel, abych mohl "dotankovat"

0/0
25.12.2017 18:43
Foto

P65a55v26e11l 28D27v81o44ř17á29k 5659835134630

Lidi v paneláku mají smůlu. A to necháváte chudáka auto stát venku? A máte aspoň vyhrazené místo na parkování? To by pak šlo řešit. Musíme se prostě smířit s tím, že 40 let tu vývoj stál a že z toho ještě 50 let budou plynout potíže. Za socíku stavět panelák s podzemními garážemi a parkovacím místem pro každou domácnost (plus rezervu) bylo nemyslitelné. A dnes to nevypadá lépe.

Já jsem vrazil všechny naspořené peníze, abychom si pořídili malý domeček a nemuseli se tísnit v králíkárně. A včetně té perspektivní třífázové zásuvky.

Zdravím! :-)

0/0
25.12.2017 19:16
Foto

J27i74ř97í 18H86e66r36m44á85n60e37k 4106712362780

Ani třífázová zásuvka elektromobil nenabije.

0/−1
25.12.2017 19:18
Foto

Z37d88e85n43ě56k 13M28a46t86u23š19k14a 7468496955146

ale nabije, ale za půl hodiny to nebude.

0/0
25.12.2017 19:27

V52o75k77o83u83n 73V95l88a38d52i93m29i46r 8732398409488

S petiamperovejma jisticema asi ne, nebo za delsi dobu, zalezi na tom jakou mabijeci techniku si vyberete.

0/0
25.12.2017 21:16

M87i13r11e28k 96M89a53t23y37á58š 3224828243593

Nejmenší možný nabíjecí proud u VW e-up! je 3A. Takže by to šlo.

0/0
25.12.2017 21:20
Foto

P66a11v76e63l 14D81v96o36ř43á69k 5489685274710

Jak to? 32A je Vám málo? Tak si spočítejte, jaký z toho můžete dostat výkon. Bratru 22 - 36kW, takže jak dlouho budete nabíjet?

Záleží samozřejmě, jaký nabíjecí aparát použijete a jaký maximální nabíjecí proud snese akumulátor.

Jinak, slyšel jste už o transformátoru, usměrňovačích, impulsních zdrojích a podobných aparátech? I stařičký motorgenerátor by Vám měl něco napovědět.

0/0
26.12.2017 11:50
Foto

J78i58ř82í 22H90e16r56m94á81n75e92k 4636932692330

Transormátor? Má to něco do činění s genderovou filosofií?

Dobře, budu tahat kabelem 32A v každé žíle. Jaký bude muset ten kabel mít průžez?

0/0
26.12.2017 12:25

M17i93r22e73k 47M21a31t20y40á68š 3904798703403

Pro běžné použití by vám měla stačit šestka měď (nebo desítka hliník). ;-)

/dle ČSN 33 2000-5-523 ed.2/

+1/0
26.12.2017 16:44

J31a69r23o76m62í16r 80K62r39á16l 4300959714419

Jenomže tohle je "neběžné" použití. Takže desítka.

0/0
26.12.2017 18:33
Foto

P52a56v19e69l 33D87v31o48ř38á37k 5579805984860

Záleží ještě na délce kabelu a na tom, je-li ložen volně - pohyblivě, nebo zakopán v zemi a pod.

Průměr žíly je tedy 3 až 4 mm. A co je na tom neběžného? Nejde o trvalé zatížení.

0/0
27.12.2017 18:47
Foto

P51a90v30e92l 78D42v75o93ř39á33k 5869495374440

Si pletete transformátor s transvestitou. Elektrotechnik, že?

A to si to nedovedete najít v tabulkách? No nazdar.;-(

0/0
27.12.2017 18:29
Foto

Z62d69e27n38ě50k 96M32a19t30u62š51k22a 7598316815706

my jsme koupili poměrně velký byt v paneláku, garáž mám, ale bez elektriky. To by byla další investice.

Kromě toho, ani dnes se nestaví byty tak, že by ke každému byla garáž.

To zatím není a ještě dlouho nebude.

0/0
25.12.2017 19:26

M85i41r23e12k 30M63a22t89y72á83š 3904248213563

Máte v garáži světlo?

0/0
25.12.2017 20:28
Foto

Z10d16e59n79ě50k 15M28a37t27u56š74k91a 7688476315916

ano, nouzové led na baterie.

Na to, abych zajel, či vyjel., to bohatě stačí.

0/0
25.12.2017 20:40

M10i62r91e19k 69M74a58t64y59á70š 3544158803503

Pak to chápu, tady nic nevykouzlíme.

Na druhou stranu přípojka dnes není zas tak drahá, ale neznám konkrétní podmínky. Navíc garáž mimo dům naráží i na nevýhodnou sazbu.

Fotovoltaika na garáži mimo dohled nemá význam. To byste ty panely mohl rovnou někomu darovat a ušetříte za montáž. :-(

0/0
25.12.2017 20:57



BLOGER ROKU 2017 - FINÁLE

BR17

Kdo bude blogerem roku 2017? Rozhodněte svým hlasem ve finále! Hlasovat můžete zde .

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.