Děkujeme za pochopení.
P47a78v66e54l 13D92v96o89ř80á44k
O vodíkovém autobusu MHD si můžete přečíst v Praktické elektronice 7/2017 str. 2 včetně obrázku, jak to vypadá vevnitř. Vyvinuto v UJV Řež v letech 2005-2006. Kombinuje palivový článek, superkondenzátory a Li-Ion akumulátory. Na jedno tankování (trvá 10 min) ujede 300 km.
Hlavní podstatou elektromobilu je, že používá elektromotor. Neb ten se osvědčil už u Křižíkových tramvají. Zdroj proudu je věc vývoje, jakož i vše kolem toho. Jsme teprve na začátku.
Kdo si něco přečetl o počátcích automobilismu u nás (na přelomu 19. a 20. století), tak asi zjistil, že tehdejší obtíže byly podobné. Byla to věc nadšenců, kteří často strávili víc času ponořeni pod kapotou či pod vozem, než při vlastní jízdě. Čerpací stanice nebyly, vozovky strašné, žádné pneuservisy, automechanika sehnat bylo umění. A ty ceny!
J20a61r15o97m59í38r 25K86r68á91l
Elektroautobus je výhodný, o tom není sporu. Dojezd stačí, nesmrdí na ulicích a s dobíjením, ev. tankováním vodíku problém nebude. Na rozdíl od osobních aut.
J74i11ř34í 72H55e57r12m80á60n95e21k
Tak, pokud je ještě někdo v této diskuzi naživu, tak mám otázku: Jak je to se spotřební daní na proud, používaný pro pohon motorových vozidel?
P91a22v21e65l 68D42v39o94ř63á89k
eTarif D27d Elektromobilita pevná platba měsíční 12,10Kč, vysoký tarif 1828Kč/MWh, nízký 1083Kč/MWh, ostatní platby (jistič a pod.) stejné jako u ostatních (vč. DPH). Dálkové ovládání přes HDO jako u akumulačního topení.
Podrobností sdělí Váš dodavatel elektřiny. DPH je stejné pro všechny tarify.
V41o24k65o69u38n 90V14l45a67d57i66m68i83r
A podival jsem se na Tesla model 3, ceny od 32 000 € coz je listenpreis, takze za urcitych podminek by byl ke koupeni i za takovejch 24 000 €. Cili stejna cenova uroven jako dobre vybavena Skoda Octavia.
J95i46ř54í 93H97e55r90m25á38n83e33k
A o kolik je model 3 oškubanější proti ostatním modelům TESLA? Není přece myslitelné, aby stejně vybavené modely byly 3 x dražší.
J27i48ř93í 41H90e95r84m90á15n12e42k
A ještě jednu připomínku k elektromobilům mám. Pokud by mi někdo prodal zachovalý vůz Tesla, který jsem v Praze na více křižovatkách viděl vystřelit s neuvěřitelným zrychlením, asi tak do 300.000,- Kč, tak si ho okamžitě koupím a budu jeho horlivým propagátorem.
Ale, protože cena takového ojetého vozu Tesla je kolem jednoho miliónů a ten jednak nemám a ani bych ho za auto nedal, zůstanu u mého vysmívaného miláčka, osmiválce BMW.
To je auto, kterým amatéři, řidiči škodovek, hjundajů, dacii a jiných poloaut oporhují, ale které znalci oceňují.
Mnohokrát jsem zde napsal a napíši znovu, že to je luxusní auto v kůži se skvělou akcelerací a výkonem, který mě nikdy nenechá na dálnici na holičkách.
V85o67k12o27u65n 97V44l92a47d53i33m37i25r
Ano, znalci ho oceni tak, ze kdyz se zeptate za Kolik vam ho vezmou na protiucet odpovi: Ani zadarmo!
J29i24ř48í 41H49e71r73m12á39n42e52k
Já jsem elektrotechnikem snad od šesté třídy a proto bych k elektromobilitě měl přirozeně tíhnout. a já proti ní absolutně nic nemám, až na to, že bráno globálně nemá žádný ekologický efekt.
Protože, elektrárna má určitou účinnost, přenosové cesty mají určité ztráty, nabíječka také nemá 100% účinnost a ani to elektrické auto jiná. Prostě, jako za socialismu, abychom splnili plán, tak skousneme ztráty.
Z89d95e71n54ě71k 72M75a62t81u62š59k85a
potřebuji jezdit, ne přemýšlet, jestli dojedu.
Proto si zatím počkám.
J90i80ř88í 92H80e45r45m78á92n20e77k
Tady souhlas, pane Matuško. A také přeji krásné svátky.
L22a75d56i53s51l42a37v 40J56í35l58e37k
V letošním roce byl ohlášen velký úspěch ve vývoji článků na výrobu vodíku z vody působením slunečního světla. V laboratorních podmínkách byl ověřen článek, který využívá celé spektrum slunečního světla (předchozí články využívaly jen malou část tohoto spektra) a dokázal vyrábět vodík z mořské vody. Jestli se v brzké době podaří toto provádět v průmyslovém měřítku, pak by na okrajových mořích mohly vyrůst sluneční nikoliv elektrárny, ale vodíkárny. Vozidla na vodík jsou k dispozici, autobusy na vodík myslím jezdí i u nás. Vodík jako palivo pro vozidla má velké přednosti: Lze ho snadno skladovat, doplnění paliva je rychlé a dojezd je velký. Nechci předčasně jásat, pokud se však nevyskytne při využívání tohoto zdokonaleného článku problémy, pak to vidím jako velmi perspektivní.
V68o35k88o30u74n 77V69l55a62d69i38m56i59r
BMW a Mercedes uz na rok 2000 seriovou vyrobu vozu pohanenych vodikem. Maji jeste vetsi skluz nez BER.
V59l78a92d65i92m62í58r 78H27a59v78r24á28n34e30k
Zdravím a děkuji za podrobné popsání provozu. Změnila se po této době kapacita baterie, nebo je přibližně stejná? Děkuji
J53i32ř12í 59H41e53r29m66á90n25e70k
To je tedy požitek, jezdit od nabíječky k nabíječce.
M11i33r64e25k 51M47a98t92y90á62š
Stejné jako od pumpy k pumpě.
No vlastně ne. Nemusíte mít s sebou peníze.
J43a73r62o72m10í57r 51V75e20g15r
Děkuji autorovi za úžasnou statistiku. Já nebyl schopen ani zbla toho, co zaarchivoval pan Matyáš a to jezdím již přes třicet let.
Zajímavé jsou i pocity "přerodu " na elektromobilistu. Já to měl trochu jinak , první elektromobily jsem si stavěl a tak jsem si nemusel tolik zvykat. Je ale jiná doba a dnes už lze elektromobil i koupit, dokonce i použitelný.
Přeji všem příznivcům elektromobility , aby si třeba nějaké přání v příštím roce splnili a rozšířili naše řady. http://www.elektromobily-os.cz
P56a53v49e11l 39D66v77o25ř16á40k
Rád bych vaše řady rozšířil, ale pohled na stav konta mi to rozmlouvá.
Hezké svátky a hodně elektřiny.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz