- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jenom podotýkám, že doprava u nás není jenom po dálnicích a že tu existují tisíce km silniček, kde tyhle vychytávky moc fungovat asi nebudou.
Kromě toho, stav dopravy na D1 také není moc nakloněn novinkám tohoto typu.
D1 se obecně nehodí k jakémukoliv provozování dopravy.
A to platí i o těch silničkách. Proto jezdím zásadně terénním vozem, abych zdolal nástrahy našich silničářů. Stejně mě to stálo ulomený výfuk. A zde se jasně projeví výhoda elektromobilu, který výfuk nepotřebuje.
A na kličkování mezi výmoly a pahrbky je potřeba superpočítač.
Něco, co spíš patřilo k minulému blogu. V Novém Jičíně nasadili do MHD 3 elektrobusy od firmy SOR (Libchava), viz http://www.buspress.eu/category/autobusy/autobusy-sor/
18 má objednána Bratislava, 20 Praha.
Co se týče automatického řízení, tak tady ještě bude co vymýšlet. Např. napojení na centrální informační systém, např. kvůli optimalizaci trasy. Při jednom mém pokusu napsat, jak si představuji budoucnost dopravy, jsem navrhl v kritických místech pomocné vodící prvky ve vozovce. A vůbec celkově jinou koncepci. Je to už dost staré, a psáno pro místní noviny: http://www.nebakov.cz/doprava/doprava.htm tak se moc nesmějte.
Je tu řada dalších háčků - např. sesouhlasení reality s mapou. Při jízdách po celé naší vlasti jsme se museli spoléhat jen na čísla silnic, protože ukazatelé spíš připomínají kanadské žertíky.
Jedeme-li voze, žena říká: "můžeš, máš přednost" a já na to: "a ví to taky ten blb, co se sem řítí zleva?"
Dálková kamionová doprava by měla ze silnic zmizet, vše na železnici a využívat unifikované kontejnery.
Pesimisté budou říkat, že autonomní vozy (a elektromobily) se nedají požívat, protože na to u nás nejsou podmínky.
My optimisté říkáme, že aby se autonomní vozy (a elektromobily) mohly používat, musíme jaksi ty podmínky vytvořit.
Jezdím přes 50 let. Najezdil jsem toho dost a párkrát se potkal i s blbcem. Málem jsem umřel. Znám i řidiče, kterého požádám aby přepnul na asistenta a jsem pak klidnější. Stroje nám mají pomáhat a to se jim daří. Pokud by to mělo být jinak, asi by to bylo nejen k zamyšlení, ale i na pováženou. Je jen na nás, jak se k tomu postavíme a jak dovedeme s nabízenou pomocí naložit. Má se využívat a ne zneužívat. With a little Help from my Friends. https://www.youtube.com/watch?v=SkyqRP8S93Y
Jako realita naprosto šílené. Pokud tento trend ve všech oblastech lidské činnosti bude pokračovat, tak se z lidí stanou nemyslící tvorové, spoléhající jen na techniku.
A dalším generacím zakrní mozek, protože ho nebudou používat. Už teď bez navigace nenajdou na mapě ani silnici po které jedou.
Ba né. Předpokládám, že hlavní nasazení bude za pár let u kamionů.
Kamiony budou moci jezdit bez přestávek, bude méně havárek, plynulejší provoz, nebude potřeba řidičů, ...