Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z78d17e67n52ě22k 88M43a11t25u84š60k21a 7378446595336

jenom podotýkám, že doprava u nás není jenom po dálnicích a že tu existují tisíce km silniček, kde tyhle vychytávky moc fungovat asi nebudou.

Kromě toho, stav dopravy na D1 také není moc nakloněn novinkám tohoto typu.

0/0
11.12.2017 11:25
Foto

P74a43v52e31l 29D62v13o58ř23á24k 5659555904460

D1 se obecně nehodí k jakémukoliv provozování dopravy.

A to platí i o těch silničkách. Proto jezdím zásadně terénním vozem, abych zdolal nástrahy našich silničářů. Stejně mě to stálo ulomený výfuk. A zde se jasně projeví výhoda elektromobilu, který výfuk nepotřebuje. ;-D

A na kličkování mezi výmoly a pahrbky je potřeba superpočítač.

0/0
11.12.2017 12:20
Foto

P96a19v38e19l 48D40v87o51ř98á71k 5489555484490

Něco, co spíš patřilo k minulému blogu. V Novém Jičíně nasadili do MHD 3 elektrobusy od firmy SOR (Libchava), viz http://www.buspress.eu/category/autobusy/autobusy-sor/

18 má objednána Bratislava, 20 Praha.

Co se týče automatického řízení, tak tady ještě bude co vymýšlet. Např. napojení na centrální informační systém, např. kvůli optimalizaci trasy. Při jednom mém pokusu napsat, jak si představuji budoucnost dopravy, jsem navrhl v kritických místech pomocné vodící prvky ve vozovce. A vůbec celkově jinou koncepci. Je to už dost staré, a psáno pro místní noviny: http://www.nebakov.cz/doprava/doprava.htm tak se moc nesmějte.

Je tu řada dalších háčků - např. sesouhlasení reality s mapou. Při jízdách po celé naší vlasti jsme se museli spoléhat jen na čísla silnic, protože ukazatelé spíš připomínají kanadské žertíky.

Jedeme-li voze, žena říká: "můžeš, máš přednost" a já na to: "a ví to taky ten blb, co se sem řítí zleva?"

Dálková kamionová doprava by měla ze silnic zmizet, vše na železnici a využívat unifikované kontejnery.

Pesimisté budou říkat, že autonomní vozy (a elektromobily) se nedají požívat, protože na to u nás nejsou podmínky.

My optimisté říkáme, že aby se autonomní vozy (a elektromobily) mohly používat, musíme jaksi ty podmínky vytvořit.

R^

+2/0
11.12.2017 11:04
Foto

J80a59r65o12m45í95r 26V17e10g76r 2757250142190

Jezdím přes 50 let. Najezdil jsem toho dost a párkrát se potkal i s blbcem. Málem jsem umřel. Znám i řidiče, kterého požádám aby přepnul na asistenta a jsem pak klidnější. Stroje nám mají pomáhat a to se jim daří. Pokud by to mělo být jinak, asi by to bylo nejen k zamyšlení, ale i na pováženou. Je jen na nás, jak se k tomu postavíme a jak dovedeme s nabízenou pomocí naložit. Má se využívat a ne zneužívat. With a little Help from my Friends. https://www.youtube.com/watch?v=SkyqRP8S93Y

0/0
11.12.2017 9:29

V38í96t33ě86z20s78l87a51v 82Ř27í95p28a 5458322444801

Jako realita naprosto šílené. Pokud tento trend ve všech oblastech lidské činnosti bude pokračovat, tak se z lidí stanou nemyslící tvorové, spoléhající jen na techniku.

A dalším generacím zakrní mozek, protože ho nebudou používat. Už teď bez navigace nenajdou na mapě ani silnici po které jedou. :-)

+3/0
11.12.2017 9:17

M81i72r23e62k 76M63a58t62y20á93š 3294888183603

Ba né. Předpokládám, že hlavní nasazení bude za pár let u kamionů.

Kamiony budou moci jezdit bez přestávek, bude méně havárek, plynulejší provoz, nebude potřeba řidičů, ...

+1/0
11.12.2017 9:35
Foto

Z43d32e35n78ě23k 11M48a61t45u69š61k39a 7768476165266

doufám, že dřív dojde k omezení provozu kamionů

+1/0
11.12.2017 10:05

M60i92r72e29k 94M13a11t50y42á73š 3474708763263

Vítám Vás pane Matuško!

Doufám, že elektromobilita a robotické řízení se prosadí (rozšíří) dříve u kamionů než osobáků. Ekonomicky to dává smysl a dá se to dobře spočítat.

Navíc na návěs se dají dát solární panely (cca. 21m2) - a to je snížení spotřeby nafty (nebo elektřiny) o 1/3 - při podmínkách v ČR.

+1/0
11.12.2017 10:12

P58e98t42r 31M83u72n92z65a19r 1435411309366

Jak jste to prosím počítal tu 1/3?8-o

+1/0
11.12.2017 10:41

M53i11r46e86k 21M55a92t42y36á26š 3874658403303

Sorry blbá chyba! Správně je 1/30! - nyní jsem v autě, večer dám výpočet na blog.

To je tak když to píšu na mobilu ? :-/

+1/0
11.12.2017 13:25

M83i46r48e62k 77M83a28t20y61á95š 3544628423333

O solárech na střeše kamionu jsme se začali bavit po tom, co si jeden z kolegů namontoval na elektrického Golfa solární střechu, myslel jsem nejprve, že je to nesmysl, ale ve slunečné dny mu prodloužila dojezd o 20km (to je o 10%).

Výpočet úspor pro kamiony je velmi orientační. O každém čísle by se dalo polemizovat. A jak jsou na tom kamiony? Použitelná plocha pro soláry cca. 18 x 3m = 54m2. Výkon solárů 200 Wp/m2. Celý kamion 10,8 kWp = 45kWh za den. (4 – 10 měsíc)

Golf TDI spotřeba cca. 5l/100km. Kamion spotřeba 30l/100km

eGolf spotřeba cca. 14kWh/100km. Kamion spotřeba 84kWh/100km

Soláry pokryjí cca. 50km denně. Kolik najede denně kamión.Vnitrostátní cca. 100 000km za rok cca. 400 km denně (260 prac. dnů). Teoreticky by tedy mohl ušetřit až 1/8 nákladů na palivo. (ale jsou tady i mínusy – vnitrostátní doprava má větší průměrnou spotřebu, ...) Mezinárodní cca. 270 000km za rok cca. 1 000 km denně. Teoreticky by tedy mohl ušetřit až 1/20 nákladů na palivo.

Jelikož v ČR není každý den slunečný shodli jsme se u nabíječky a tom, že 1/30 nákladů na palivo lze u kamionů čerpat za slunce. Je to moc, nebo málo?

0/0
12.12.2017 0:24

P93e83t38r 86M74u75n57z49a94r 1865361249826

OK dík za opravu, ta 1/30 už vypadá od pohledu trochu reálněji, nechci to rozporovat (hlavně se tím dál zabývat. Ta 1/3 mě ale prostě bacila do očí...

A jestli je to moc nebo málo? To si budou muset promyslet majitelé. U letecké dopravy by ale po tom asi skočili.

0/0
12.12.2017 21:25
Foto

P82a32v82e53l 64D53v51o18ř29á69k 5809635454170

Mozek si mohou trénovat na něčem tvůrčím a ne na ubíjejícím řízení vozu na dálnici. :-)

+1/−1
11.12.2017 11:12



BLOGER ROKU 2017 - FINÁLE

BR17

Kdo bude blogerem roku 2017? Rozhodněte svým hlasem ve finále! Hlasovat můžete zde .

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.