Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Ono to není jen o tom, tu energii vyrobit. To by byl ten menší problém. Hlavní kámen úrazu je v tom, že dnešní rozvodná síť není schopná jí distribuovat tak, aby bylo možné všechny ty případné elektromobily nabíjet.

Bydlím v malé obci s 22 obyvateli. To je tak málo, že bez problémů dovedu spočítat součet všech odběrů ve vsi a porovnat je s hodnotou jističe na transformátoru. Kdyby k běžné večerní spotřebě přibyly tři elektromobily, jistič padá. Nenabije nikdo nic. A přitom ty tři elektromobily tvoří pouze 20% vozového parku v naší vsi.

A nedělejte si iluzi o tom, že jinde je to jiné. Pouze ve větších sídlech se jedná o vyšší součty a není tak snadné je sečíst. Ale poměr ve výsledku je stejný. Vyšší stupeň elektromobility se zkrátka neobejde bez razantního posílení přenosové soustavy.

9 0
možnosti
TD

Jaká je hodnota toho jističe pro 22 lidí?

U nás v baráku máme lehce přes 100 bytů a kabel do baráku má podle distributora 3x400 A, to je něco kolem 2,5 kW na byt. V noci může klidně polovina majitelů současně nabíjet 3,5 kW. Ale vím, že zdaleka ne každý denně dojíždí autem. Dokonce zdaleka ne každý má na parkovacím místě auto. U nás pro následujících 20 let v kapacitě nevidím problém.

1 0
možnosti
MV

Dobrý den a jak je to např. s tvrzením, že problém je především v el. vedení? Že pokud bychom u nás přes noc nabíjeli vsichni auta, tak nám zhasne i veřejné osvětlení? :)

2 0
možnosti
MM

No pravda je taková, že kdyby dnes v 18: 00 hod:

- všichni přišli večer domů a ti co mají doma rychlovarnou konvici, by ji zaráz zapnuli – shodí to celou síť

- všichni přišli večer domů a ti co mají doma pračku, by ji zaráz zapnuli – shodí to celou síť

- všichni přišli večer domů a ti co mají doma myčku, by ji zaráz zapnuli – shodí to celou síť

- všichni přišli večer domů a ti co mají doma indukci, by ji zaráz zapnuli – shodí to celou síť

- všichni přišli večer domů a ti co mají doma elektrické topení, by ho zaráz zapnuli – shodí to celou síť - všichni přišli večer domů a ti co mají doma klimatizaci, by ji zaráz zapnuli – shodí to celou síť - všichni přišli večer domů a ti co mají doma bojler, by ho zaráz zapnuli – shodí to celou síť - všichni přišli večer domů a ti co mají doma elektromobil by ho zaráz zapnuli – nestane se vůbec nic. Celé je to o řízení procesu spotřeby. Vy možná znáte něco podobného pod názvem HDO, ale znám mnoho elektromobilistů, kteří nabíjí pouze z přebytků (zdarma) – no a večer v 18:00 hod. přebytky většinou nejsou. Nabíjení elektromobilů je hodně specifická věc, je to na několik článků, ne a pouhou odpověď v diskuzi. Tak ... někdy příště.:-)

3 0
možnosti
JS

Díky za osvětu, ještě bude potřeba mnoha článků. Ale ten výpočet spotřeby energie je zajímavý, i když skutečnost bude o něco vyšší. V každém případě z toho vyplývá, že apokalypsa v podobě nedostatku el energie stejně přijde s koncem životnosti JE, protože se žádná jaderka nepostaví. Kdyby to mysleli vážně, tak začnou Temelínem a ne Dukovany, protože v JETE lze bloky postavit i bez Ruska , na rozdíl od Dukovan, kde potřebný reaktor má pouze Rossatom. A navíc bojovat s odporem proti výstavbě jaderných bloků je efektivnější pro bloky 2 než 1.

1 0
možnosti
EN

E74m27i12l 85N74o11v75á57k

6. 8. 2021 14:26

Potřebný reaktor pro Dukovany rozhodně nemá jen Rosatom. Nabízejí ho všichni tři uchazeči.

1 1
možnosti

To se to píše, když se neobtěžujete sdělit, proti čemu se vlastně článek vymezuje:-).

Ony existují takové věci jako třeba nákladní automobilová doprava, ztráty při nabíjení, samovybijeni, vysoká energetická náročnost výroby akumulátorů apod. všechny tyhle věci jsou velmi obtížné na vycisleni a zavzeti do analýzy ekologicke narocnosti provozu elektromobilu, ale když je článek ani nezmini je to jen agitka.

6 0
možnosti
MM

Právě naopak spočítat to není složité.

Velmi složité je to ale správně interpretovat.

Podívejte se na dnešní článek. Dvě čísla, jeden součin .... a toho povyku.8-o

2 0
možnosti
JR

J74a94n 80R89á11ž

6. 8. 2021 13:50

Opravu skvostná demagogie.R^

9 3
možnosti
JV

1A blog R^R^R^ Ovsem tento narod jeste neni tak daleko, bude to jako se vsim jeste par let trvat. Nemecko uz vyrabi 17% vsech E- aut na svete a to nestaci ani na vsechny objednavky.

3 3
možnosti
JK

Víte, přes všechna ta velká a tuční čísla a různobarevné obrázky je zřejmé, že článek je velmi tendenční, útočný a hýřící jakýmsi opovržením a nadřazeností.

Když vidím článek vyvedený jako profesionální reklamní plakát a navíc jak se někdo začne ohánět "selským rozumem", navíc příklad mimo obor, tak ně to nedá a zkušenost praví, že jde nejspíš o "hraběcí rady" v lepším případě.

Našel jsem bakalářskou práci jistého studenta ČVUT z roku 2018, která popisuje téměř totéž. Skoro si myslím, že z toho máte výcuc, ale jak jsem si myslel, výcuc jen toho co se hodilo do krámu. Takže tímto vám do jednoduché rovnice házím vidle a odkazuji na práci studenta. Jistě mu budete schopen i po letech dělat sofistikovanou oponenturu. Přiznávám, že ač ne úplně laik, tak na některé výpočty bych potřeboval více času, abych pochopil princip. Vy jako nadřazený elektromobilista, jistě chytnete na první dobrou, teda sorry to platí jen pro spalovací motory.;-)

https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/79921/F2-BP-2018-Divis-Tomas-BP_Divis_2018.pdf?sequence=-1&isAllowed=y

12 1
možnosti
JZ

J51i94ř17í 65Z62u54k31a45l

6. 8. 2021 12:26

Pane Kučera,

já si myslím, že autor se drží faktů, čísel a výpočtů. Každý si to může propočítat a výsledek je jasný.

Názor na elektromobilitu se samozřejmě může opírat o fakta nebo pocity, to už je každého věc.

5 1
možnosti
Foto

Ten původní článek jsem nečetl, takže nevím jestli autor nemyslel veškerou přepravu po silnici a tam už by se to posunulo k několika Temelínům. Článek jsem sice zaregistroval, ale odkaz by nebyl marný. Ta Vaše spotřeba je to co odečtete v autě, na elektroměru u Vás doma nebo u toho Temelína? Okrajové podmínky je to, oč tu běží. Osobně se mi el. auta líbí, ale mám problém s dotacemi všeho druhu a těch je v tomto oboru až přespříliš, hlavně, když elektromobilista srovnává náklady na km vůči spalovacím motorům a opomene některé daně, náklady na údržbu silnic, biopaliva,...

5 0
možnosti
MM

Děkuji za otázky, budu s nimi dále pracovat.

Mnoho elektromobilistů se shoduje, že největší sranda za poslední rok je toto:;-D

https://www.youtube.com/watch?v=7IX3Io8_-mk&t=2077s

1 0
možnosti
EN

E37m80i13l 39N93o93v68á48k

6. 8. 2021 10:47

1) Saldo exportu v loňském roce bylo už jen 10,1 TWh, tedy přibližně čtvrtina exportu zmizela za pouhý rok - viz ročenka ERÚ z letošního roku. Tento trend bude bezpochyby ohlášeným zavíráním uhelných elektráren dále pokračovat. Takže operovat exportem v souvislosti s elektromobily vůbec nedává smysl. Ve zmiňovaném roce 2045, kdy jistě skončí veškeré uhlí, k tomu současné Dukovany, k tomu všechny současné fotovoltaické a větrné zdroje, a navíc je otázkou, jestli a za jakých podmínek bude vůbec možné provozovat fosilní zdroje plynové, nám ze současné zdrojové základny klidně může zbýt pouze třetina současných zdrojů.

2) Energetika v ČR není ve státních rukou, všichni výrobci elektřiny jsou soukromé společnosti, které se podle toho musí chovat a nakládat se svým majetkem s péčí řádného hospodáře, tj. v rámci platných zákonů zhodnocovat co nejlépe majetek akcionářů.

3) Většina el. energie v ČR se nevyrobí z uhlí, v loňském roce to bylo 38 %, což není většina.

4) Škoda že na tu otázku, kolik by bylo potřeba postavit Temelínů, jste nakonec neodpověděl. Snad se dočkáme v nějakém příštím díle, prosím ale rovnou vzít do úvahy, že spotřeba zcela jistě nebude rovnoměrně rozložená do všech 8760 hodin v roce, tj. jiná bude v 8 ráno a jiná v 8 večer, jiná bude v úterý a jiná v sobotu, a jiná bude v červenci a jiná v prosinci, takže na uvedenou otázku není možné odpovědět pouhým dělením. Ta odpověď je daleko daleko složitější.

25 0
možnosti
MM

Děkuji za připomínky, budu s nimi dále pracovat.

ad 3) - vycházel jsem z roční zprávy o provozu elektrizační soustavy ČR 2016 - uhlí 42%.

"Většinu" v článku tedy nahradím slovem "největší část").

Děkuji za upozornění.R^

1 0
možnosti
Foto

Na každou kilowatthodinu v baterii spotřebuje se přes 100 kilovatthodin při výrobě. Máme 5,5 milionů osobních aut a dodávek v ČR a pokud je budeme chtít nahradit elektroauty, tak jenom na noční nabíjení budeme potřebovat 4, 5 Temelína. Devět gigawattových bloků. A pokud by značná část řidičů rychlonabíjela, což bývá příčinou požárů elektromobilů jsou ztráty veliké a to od 30 do 50 procent. To, jako kdyby se tankoval benzin děravou hadicí. Opravdu výhodná věc. Pramen ČVUT

6 7
možnosti
TD

Ohledně nesmyslu s devíti jadernými bloky jste byl opakovaně upozorněn, že předpokládat veškeré nabíjení jen v noci je nesmysl.

Byl jste také opakovaně upozorněn, že není pravda, že rychlonabíjení je příčinou požárů.

Rovněž jste byl opakovaně upozorněn na to, že tvrzení o ztrátách při rychlonabíjení od 30 do 50 procent je dechberoucí lež (kdyby při nabíjení na 250kW superchargeru byly ztráty 50 procent, tak by se muselo až 125 kW přeměňovat na teplo, čehož by si šlo jen těžko nevšimnout).

Tuhle diskusi jsme už zkrátka OPAKOVANĚ vedli, naposledy například zde:

https://abelovsky.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A210730_773758_blogidnes&vlakno=108800251

Rozporovat vytčené námitky jste nedokázal, neustále se jen zaštiťujete "odborníky z ČVUT" a tyhle bláboly tu tapetujete dál. Citoval jsem Vám minimálně 3 snadno ověřitelné nepravdy z článků Vašeho idolu, profesora Macka. Jestliže nereagujete na argumenty a dál zde tupě kopírujete svůj původní příspěvek, tak se tu akorát sám diskreditujete.

7 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik