Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Moc pěkný článek. Já naštěstí nabíjení akubaterií neprovozuji v tak velkém rozsahu, abych musel brát do úvahy související ztráty, takže je spolu s autorem taky zanedbám /a budeme všichni i nadále spokojení/. Potom už zbývá vyřešit jen to, v čem budou jezdit lidi, co teď jezdí ve 20 let starých autech typu Golf4 atd., protože to jsou káry za 40 tis., do kterých po koupi vrazíte dvacku a pak bez větších vydání dva roky neomezeně jezdíte. Pokud bude 20 let starý elektro schopný člověka vozit každodenně třeba 30 či 50 km do práce a zpět, spolehlivě jako hodinky, a v zimě v mrazu pěkně topit, pak O.K., já jsem pro elektriku všema deseti. Ale pokud to tak není a nebude, tak holt se vytvoří skupina lidí druhé kategorie, a nepřejte si vidět tu vládu, co si tihle dělňasi vytvoří házením do uren. Pojedete v těch svých elektrikách delegací za starým Babišem, zda by to ještě jednou nevzal, bo za něj to jde jenom do finančního krachu, a né do hladomorny, jak v Severní Koreji.

4 0
možnosti
MV

20 let staré elektromobily bez spalovacích aut tady budou nejdřív kolem roku 2060. Nikdo si neumíme představit, jak bude vypadat svět za 10 let, natož za 40 let, tak se nesnažte dívat na vzdálenou budoucnost dnešním pohledem, jako byste to uměl odhadnout.

3 2
možnosti
MM

Omlouvám se všem diskutujícím, ale už musím jít slavit.

To víte padesát let.

Tato doba uběhla jako mžik.

Zdá se to jako před chvílí, kdy se rozjel první elektromobilil ...

.

.

.

na Měsíci.

https://www.youtube.com/watch?v=boFZ3cAws20

1 1
možnosti
MM

Přesně před 30 lety začal fungovat internet (v CERNu). Dokáže v tomto kontextu někdo odhadnout, jak se bude řídit nabíjení elektromobilů za 15 let?;-)

4 0
možnosti
VV

Ja tedy ne, a to jsem se hlavnim povolanim zabyval nabijeci technikou mobilnich telefonu jak se jim tenkrat rikalo od roku 1986 do ru 2000. Tehdejsi NiCD akkumulatory se nejdriv smely nabijet proudem 1/10 kapacity apozdeji 1/1. U NiMH uz to byl standard . U LiIon a u Lipo uz se muselo nabijeni kontrolovat mikroprozessorem. Tenkrat jeste 16 bitovym.

2 0
možnosti
JM

Vyštudoval som energetiku a v energetike už takmer 20 rokov pracujem a preto sa nad takýmito krčmovými výpočtami len pousmejem.

Mám len jednu pripomienku - všetci robíte zásadnú chybu hneď na začiatku výpočtov: Nikto nikdy nepovedal, že všetci majitelia automobilov časom prejdú na elektromobily. Hovorí sa iba o tom, že všetky automobily budú na el. pohon.

1 1
možnosti
Foto

Rozdíl mezi těmito dvěma variantami mi fakt uniká.

4 1
možnosti
FN

Dobře vyargumentovaný, to se musí nechat... Když teda budu brát v potaz, že to co píšete je pravda a experti se mýlí, a i současná rozvodná soustava by to vydržela, a ponechám stranou městské aglomerace, kde není místo na zaparkováni, natož na to aby zde stál dostatek dobíjecí stanic, pak tu ještě hapruje jedna věc. ČEZ energii prodává na burze, není to tedy tak, že “postačí když se nebude vyvážet”. Záleží jen na tom, kdo zaplatí víc. A i když se kdysi tvrdilo, že do 30 let doženeme západ, tak konkrétně ve mzdách tomu tak není a nebude. A protože elektromobilita způsobí převis poptávky po elektrické energii a s tím spojené zvýšení ceny elektřiny a protože burza není omezena pouze na území ČR, dojde zákonitě k tomu, že se na burze bude prodávat elektřina německým a rakouským dodavatelům více jak českým. A ta cena stoupne významně pro všechny i pro vás.

Takže počítejte s tím, že za pár let si na srazech elektromobilistů nedáte ani ten párek, abyste si mohl dovolit nabít své vozítko k cestě domů.

4 0
možnosti
MM

Neberte mě prosím jako někoho, kdo rozumí burze.

Předpokládám ale, že tam funguje klasické "poptávka zvyšuje cenu".

Jsou hodiny kdy je elektřiny málo a jsou hodiny kdy je elektřiny moc (Na německé burze dokonce v záporných cenách).

Myslím, že i tady získá ten, který bude schopen dodávat elektřinu, když je jí nedostatek a samozřejmě i ten, který dovede "nakoupit" (a uchovat) elektřinu za záporné ceny.

3 0
možnosti
MH

Mě osobně elektromobilita absolutně nevadí. Mě vadí způsob jakým je protlačováná. Je to snad poprvé, kdy politici díky různým dotacím a úpravou norem tlačí dopředu výrobek který není bez tohoto schopný konkurence. Nemluvě o těch zelených kecech kolem toho, které jsou taky mimo.

19 0
možnosti
Foto

Důvody toho protlačování jsou. Např. menší závislost na arabské ropě, z níž část peněz jde do kapes teroristům.

0 0
možnosti
MV

Je to hezké ale jen malý dotaz-kde vezme stát náhradu za spotřební daň z paliv + DPH která je ve stovce miliard.

6 1
možnosti
MM

Stovka miliard za spotřební daň u paliv? Nějaký zdroj kde jste vzal toto číslo? !!

0 1
možnosti
BM

A na výrobu a ekologické zlikvidování baterií zřejmě nebude spotřebována žádná energie.

0 1
možnosti
MM

Potřebujete zlikvidovat nějakou starou baterii z elektromobilu? Sem s ní ...

2 0
možnosti
VO

Zapomněl jste na zrušení cca 10GW, co vyrábíme z uhlí.

Pak jste zapomněl na ultrahyper nabíječky, co buď vyrobí megašpičky, nebo nebudou zad tak rychlé.

Ale jo... Nadšenci jsou potřeba.

5 0
možnosti
MM

Kdo nabíjí na "ultrahyper nabíječkách"?

Kolik je to setin promile z přenosu sítě? :-)

2 1
možnosti
DK

Lítej třeba elektroraketou, já budu jezdit dieslem

5 1
možnosti
Foto

Pane, já Vás spíš tipuji na smyk z větví, tažený čtyřnožcem!;-D

Až budete tankovat a platit, zkuste si představit, jaké procento z vaší peněženky jde do kapes teroristů.

0 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik