Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já to zkusím shrnout.

Z konstrukčního hlediska je vozidlo se spalovacím motorem jeden velký problém. Pohonná jednotka používající explozivní hoření je hlučná, vibruje, má malý pracovní rozsah otáček a kroutivého momentu takže k převodu síly vyžaduje složitou mechaniku, která způsobuje mechanické ztráty. Velké množství odpadního tepla vyžaduje mohutné chlazení. K základním agregátům se vývojem přidružily další, které mají zvýšit účinnost a snížit exhalace - turbodmychadla, pokročilé systémy vstřikování paliva, katalyzátory, filtry pevných částic...

Elektromobil má pohonnou jednotku nebo jednotky které pracují bez vibrací s bleskovým záběrem, potřebují minimální chlazení, k převodu síly vyžadují mnohem jednodušší mechaniku. Takže elektromobily postrádají velkou část kazítek spalováku. Ale zato si vezou baterii která je drahá, těžká, výrobně náročná a výkony neoslní(pokud teda zrovna nehoří)

1 0
možnosti
ZM

Skoro všechno bych podepsal, až na tu poslední větu.

- baterie je drahá - souhlas

- baterie je těžká - to je jistě pravda, ale dodal bych, že to skoro vůbec nevadí

- výrobně náročná - asi ano, ale dělají to stroje, tak to snad zase tak nevadí a je to vlastně ten důvod, že je to drahé

- výkony neoslní - to jako VÁŽNĚ? Tady asi nemáte na mysli zrychlení, kvůli kterému už na některé závodní dráhy nepouštějí elektromobily. Jestli myslíte dojezd, tak to je otázka, jestli si na cestě máte problém udělat každých 200-300 km nějakou pauzu.

- zmínka o hoření je trapná, když u elektromobilu je momentálně asi tak 10x menší šance na požár oproti spalováku

1 0
možnosti
Foto

Někde níž mi lidi mínusovali, když jsem napsal "Žádné rozšíření atomovek nebude. Jsou to úvahy úplně mimo. V ČR musíme vyjít s elektřinou, co máme, a až se odstaví hnědouhelné elektrárny, tak budeme muset vyjít s tím, co zbyde. Takhle je to jednoduché" a teď jsem četl na panikářským Seznamu, že prý Křéťa, Tykač a spol. jsou v situaci, že kvůli dražším povolenkám tečou ročně stamiliony a že jsou postaveni před rozhodnutí zavřít ty uhlárny nejlíp hned teď, a nečekat na rok 30. S ČEZkem by se mělo jednat o uhlařskou produkci ve výši 2/5 spotřeby..... zdá se mi že nám Bába pěkně zatopil, že na uhlařinu nevyjednal výjimku dajak si učinili Poláci.... Nicméně teď ten článek nemůžu najít, zmizel, bylo tam 500 komentářů, všechno nadávky, tak že by proto?

0 0
možnosti

Já jsem sice neminusoval, ale myslím že to novou jaderkou nakonec dopadne. Bohužel až tři hodiny po dvanácté s typicky českým bastlením. Pokud bude hrozit energetická krize, hezky se na ty předražené povolenky všichni složíme(vlada potichu přispěje jako se to dělalo donedávna v Německu, aby se udrželo příměří s uhelnou loby) takže si to všichni odskaceme a ČEZ a byznysmeni typu Tykač si shrabnou ty peníze na druhé straně ve formě různých dotací na OZE, navýšení cen elektřiny apod.

0 0
možnosti
MM

Spočítejte si to a pak o tom můžeme diskutovat.

0 0
možnosti
MM

50% AUT V ČR NENAJEDE DENNĚ VÍCE JAK 28,9 KM.

Viz zdroje v článku. Střed těchto 50% aut je 14,45 km. Nyní práce pro Vás. Zjistěte si, kolik el. energie vyrobí panel 500 Wp co má azimut 0 a sklon 0. No a až to vygůůůůglíte a spočítáte, diskutujme.

(Mohu doporučit VPVGISV – ale vývoj platilaEU)

1 0
možnosti
Foto

Jasně, je to tak, já mám 4 auta a jestli s nimi za rok najedu dohromady 20 tis. km, tak moc. Jasně, ještě jsou tady firemní /kolega najede s jedním tak 40 tis. a s druhým do 10 tis./, ale v úhrnu to dává právě ten obrázek, co popisujete.

1 0
možnosti
MM

VVáženíV,

co milujete diskuze. Vyberu z předchozích příspěvků jedno téma, které se mi zdá nejzajímavější a pak už zase budu muset jít dělat. Vyjádřím se k Vaši příspěvkům až večer.

50% OSOBNÍCH EV, NEBUDE MUSET VŮBEC NABÍJET Z VEŘEJNÉ SÍTĚ.

Bude jim stačit 500 Wp panel na střeše. Možná se smějete. Nedivím se. Před 6 roky jsem se smál taky. Daniel si polepil střechu svého VWGCS solárními panely. Dokonce mi ukazoval, když stojí v noci na parkovišti, že mu to dává 2 – 10 W pod lampou. I potom jsem se smál. Praxe však ukázala svoje. Pár panelů – a to ještě s mizernou účinností mu běžně dodá energii na 10 až 20 km když je pěkný den. Nepočítejte, kolik už ujel na slunce (bez zatěžování přenosové soustavy) počítejme něco jiného. VIZ DALČÍ PŘÍSPĚVEK V DISKUZI.

1 0
možnosti
Foto

No, jasně, ale to by nestačilo těm, co na autě za 3 roky natočí 100 až 150 tis. /pracují jako obchoďáci, třeba/. Ano, správný argument je ten, kolik takových obchoďáků vlastně je /ne málo/. Ale toto je fakticky jediný segment spotřebitelů, který má kritický problém s tím, že i na rychlonabíječce je to výrazně pomalejší, než natankovat naftu. - - - Zbytek motoristů s tím problém nemá - vyjma cesty do Chorvatska. Takže, vedle prudkého rozvoje elektromobility očekávám i prudký rozvoj letecké dopravy na tratích do 1000 km:-)

1 0
možnosti
VZ

A takovouto agitku napíše člověk, který o sobě tvrdí, že je technik. Možná bejvávalo. Vaůůůůů. Teď už bych to hádal hlavně na toho obchodníka a konzultanta. A možná šikovně přisátého na elektromobilní šílenství. To by vysvětlovalo ten zápal a zatmění při vnímání reality.

4 0
možnosti
MK

Oni ale spočítali něco co nikdy nebude potřeba protože hodně lidí jede autem třeba na chalupu, kde ve stodole mají "pumpu"- zásuvku ale nikdo nepotřebuje tak rychle a takovým výkonem auto nabít protože už je přeci v cíli a nikam už nespěchá.

1 0
možnosti
AK

Já bych se autora rád zeptal, proč je zatím možné elektrický automobil lidem pouze vnutit - za cenu dotací, zdražování aut se spalovacími motory apod.

S výjimkou nevelké komunity hobbystů, kteří je kupují již přes 100 let.

To jsou lidé tak hloupí, že - na rozdíl od vás - nechápou jak skvělá věc auto na baterky je?

Jsou to opravdu jen staromilci, kteří si myslí, že úkolem libovolné výrobní firmy je nabídnout zákazníkům o co zákazníci stojí a to v nejlepší možné kvalitě a ceně?

Já si myslím, že to ale v automobilové branži neplatí, když elektromobilita (a před tím downsizing) není odpovědí výrobců na požadavky zákazníků, ale únikem před obřími pokutami regulátorů.

1 1
možnosti
MM

Naprostá většina elektromobilistů co znám, má EV bez dotací. Znám samozřejmě i ty, co použili dotaci (mají vzadu nálepku s OPPIKem).

Prosím zjistěte, kolik je v ČR EV aut a kolik % u nich má dotaci. Pak můžeme diskutovat dál.

0 0
možnosti
TK

Prošel jsem si vaše starší články i vaši internetovou stopu. A na čem vaše nadšení pro "zelenou" energii i soukromý kšeft stojí? Dotace, dotace, dotace, dotace..

Prachy z daní, prachy ukradené lidem, kteří si díky těmto aktivitám už v budoucnu osobní auto nebudou moci dovolit koupit a za energie zaplatí půlku výplaty. :-/

4 1
možnosti
Foto

Je to tak jak píšete. A zajímá to akorát tak Vás. Jste podivín.

0 1
možnosti
MM

Tento GCS má v ČR asi nejvíc najeto, protože kolega to používá ke každodenní práci. Mluvil jsem sním před pár měsíci a tuším měl na tachometru něco kolem 250 000 km.

https://fdrive.cz/clanky/elektromobil-z-jine-doby-majitel-jezdi-uz-9-let-s-volkswagenem-golf-3-citystromer-vcetne-rozhovoru-6682

1 0
možnosti
Foto

Docela zajímavé + jezdí to na olovo, ne na lithium. Ty olověné baterky musí být docela vychytávka - zkusím si to pročíst.....

1 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik