Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TD

Já elektromobilům fandím, ale plačky nad tím, že se v ČR málo dotují, mě nechávají chladným. Všichni víme, jak obratně si ČR počíná pokud jde o dotace jakéhokoli druhu - fotovoltaický tunel, nečerpání EU dotací nebo zase čerpání krajně podezřelými subjekty. Nápad dotovat elektromobily v zemi, kde průměrné stáří vozového parku je 15 let a většina lidí kupuje ojetiny - to je v podstatě sypání peněz elitě. Nespravedlivé, neefektivní a hlavně zbytečné.

Kam spěcháte? Máte strach o klima? To elektromobily s naším současným energetickým mixem nespasí. Chcete čistý vzduch ve městech - fajn, ale za jakou cenu?

Elektromobily se postupně prosadí samy. Jejich cena rok od roku klesá a možná už někdy kolem roku 2025 to začne být zajímavé i ekonomicky a pro širší vrstvy obyvatelstva, ne jen pro pár nadšenců.

3 0
možnosti
Foto

Tragédie spočívá zejména v tom, že je třeba elektromobilitu masivně dotovat. Pokud něco nepřežije bez dotací a nedokáže se prosadit samo, jde vždy o slepou větev.

10 0
možnosti
Foto

Když se podíváte na všechny minulé zásadní vynálezy nebo nové technologie, tak by bez nějaké dotace vůbec nevznikly. Takže příslušní technici a vynálezci si to platili ze své kapsy, a tak často přišli na buben (např. N. Tesla).

V jiných zemích, kde je obyvatelstvo poněkud více technicky vzdělané, se tomu dotacemi pomáhat nemusí, ovšem u nás? Když si dáte na hromádku všechny nesmysly, které se na elektromobilitu snesly např. ve zdejších diskusích, začenete silně pochybovat o našem školství.

0 0
možnosti
MK

Elektromobilita není nic nového. Naopak, první rychlostní rekordy automobilů (v letech 1898 a 1899) si připsaly právě elektromobily. Jako první překonaly hranici 100km/hod. Pak ovšem nějak ztratily dech a byly vytlačeny jinými druhy pohonu.

K jejich renesanci stačí několik maličkostí:

1) Zajistit dostatek elektrické energie - to znamená stavbu nových zdrojů. Ty stávající rozhodně nepokryjí potřeby masového elektromobilismu. To jde ovšem přesně proti strategii odklonu od uhlí. Tento rozpor se dnes jaksi opomíjí.

2) Dostat tu energii na místo, kde je možné nabíjet - stavbu nových vedení, rozvoden a transformátorů. Kdybychom v naší malé obci připojili k síti tři elektromobily, transformátor zkolabuje a nikdo nic nenabije.

3) Postavit veřejně přístupné nabíječky. Většinou budou v obcích, kde potřeba zřídit kabelové přípojky v počtu stovek tisíc.

Věřím tomu, že až toto bude hotové, tak technika pokročí natolik, že ty elektromobily budou za přijatelnou cenu. Avšak až se toto stane, tak my tady už nebudeme.

4 0
možnosti
Foto

Až to bude hotové, tak technika pokročí natolik, že se třeba bude používat nějaký dosud neznámý pohon.

2 0
možnosti
Foto

Je to prostě zlom, nová etapa v dopravě, a to vždy s sebou nese nějaké potíže. Chytří lidé již pochopili že je dobré tyto potíže překonávat, do nových technologií investovat, protože to prostě společnost posune dopředu. Ostatně tato nová etapa dopravy se již rozjela a nabírá na rychlosti. Můžem nad tím jenom brečet, nebo se můžem snažit nezůstat pozadu. A za nějaký čas již začne být viditelný rozdíl mezi zeměmi bohatými, úspěšnými, a zeměmi co zůstaly někde vzadu. V těch prvních budou ve městech tiše šumět auta, dodávky, náklaďáky a autobusy na elektřinu a na vodík, a v těch druhých bude ulice stále plné benziňáků a nafťáků, které budou hlasitě dělat brm brm ...

2 2
možnosti
EN

E23m69i75l 45N89o91v45á77k

5. 12. 2019 11:44

A ta snaha nezůstat pozadu má spočívat v tom, rychle co nejvíc dotovat nákup nových elektromobilů, dokud jsou ještě drahé, nebo v čem konkrétně?

6 0
možnosti
Foto

I78v21a96n 43M76a74r22e28k

5. 12. 2019 10:08

Baterkáč nebrat. . . . . .Chtěl bych vidět "tepelnou pohodu" v interiéru tohoto "vozídla" v nynějším počasí na delší cestě, kdy se řidič chvěje obavami, jestli mu baterka vydrží alespoň na dojetí do cíle. RvRvRv

1 1
možnosti

Takže raději nikam nepojede ... a cíle tj. energetické úspory bylo dosaženo. :-/

3 0
možnosti
Foto

Baterie v autě váží 500 kg. Jejich životnost je omezena a výkonost baterií také. Cena baterií se rovná cena auta. Co s nimi po ukončení životnosti nikdo neví. K výrobě baterií je třeba litihia a niklu. To znamená další dracování přírody. Nikl uvloňuje CO2. Tím jak poroste po těchto nerostech poptávka, tím poroste cena. Výroba baterií zatěžuje příprodu. Bude třeba vybudovat 1000 km kabelů pro nabíječky pro auta. Čím víc bude elektroaut tím více bude stoupat spotřeba elektřiny a tím i cena . Bude stačit k výrobě elektrického proudu obnovitelné zdroje. Cena aut bude vysoká a tak ji stát bude nucen dotovat jako v Nizozemsku a tam se elektroauta používají jenom pro město a jenom proto, že nákup takového auta je silně dotován. Požár takového auta je pěkná šmakuláda. Podle mého je to slepá ulička.

7 0
možnosti

Ale není to slepá ulička. Jako rodinné auto si ho nepořídíte, ale hospodyni na cesty na nákup ho koupit můžete, ne? :-P

0 0
možnosti
PH

Do textu je vložena tabulka evidence elektromobilů v Evropě. Chápu to správně, že Nizozemsko bude jejich počet o 2686 v příštím roce snižovat ? :-)

Jinak, jako zaměstnanec energetického gigantu jsem k rozvoji elekromobility spíše skeptický. Bezva jsou trolejbusy, tramvaje, vlaky. Vůbec bych tu elektromobilitu přesouval spíš do průmyslového využití. Kamiony na elektřinu a v první řádě zaoceánské tankery, jejichž naftové motory jsou hlavním zdrojem znečištění - samozřejmě míněno v kontextu spalovacích motorů. Zde se nabízí převzetí např. technologie reaktorů z vojenských jaderných ponorek. Pro běžné uživatele bych rozhodně ponechal spalovací mototry a auta postupně pomalu elektrifikoval. Napřed rekuperace a střádaní energie z brzd, posleze kombinace spalovacího motoru s přídavným elektromotorem. Technologie se budou testovat v praxi a postupně přejdou do podvědomí uživatelů jako samozřejmost. Jednoho dne z auta prostě jen vypadne ten spalovací motor a bude vymalováno. Z mého pohledu je to evoluce tak na 15 let. Hlavně je důležité budovat podpůrnou infrastrukturu, jako multi-nabíjecí stanice a hlavně indukční system pro dobíjení za jízdy, vložený pod povrch silnice.

3 1
možnosti
Foto

Pokusy s jadernými civilními nákladními loděmi tu už byly. Jenže spousta přístavů je nechtěla vpouštět a provoz byl poměrně nákladný. Nákladní loď, která nesmí přistát k nakládce a vykládce, je nanic. Prakticky jediné, co v současné civilní lodní dopravě funguje, je ruská flotila jaderných ledoborců a jedna ruská kontejnerová loď (také napůl ledoborec).

Co se týče evoluce namísto revoluce: to by mohla být správná cesta. Jenže hybridy se zatím daří prodávat jen omezeně a mna rozdíl od čistých elektromobilů se o nich ani moc nemluví.

1 0
možnosti

Dlouhatánský článek o tom, že stát nevyhazuje peníze na dotování neefektivního způsobu dopravy ...

-

Kdeže jsou ty doby, kdy jsme se chtěli zbavit Státní plánovací komise a všem se ježily chlupy při pohledu na taková zvěrstva, jako byla záporná daň z obratu.

4 0
možnosti
MM

Nejsem si tím zcela jist, ale tady se jedná o peníze z EU - stát do toho tedy nedává ani korunu.

0 0
možnosti
RW

Zatím ještě nikdo nevysvětlil jak řešit základní problémy elektromobility, takže podpora elektromobility by měla být na úrovni investice do výzkumu nikoli dotace do spotřeby. Je to stejný nesmysl jako když se podporovaly jednocestné katalyzátory či vytápění elektřinou s tím, že pár firem si namastilo kapsu a spotřebitel na tom byl hůř než kdyby žádná podpora nebyla...

5 0
možnosti
MM

Jaké jsou podle Vás základní problémy elektromobility?

0 0
možnosti
AN

A38l91e80š 62N52o26v28á91k

5. 12. 2019 8:09

jakou dotaci dostávali ti, co vyměnili koňský povoz za auto na konci 19. století a začátku dvacátého? žádnou. Přesto se automobilismus rozšířil, protože nabízel velkou přidanou hodntu.

Dnes se elektromobily, i přes rozsáhlé dotace, šíří velmi pomalu, protože přidaná hodnota je velmi diskutabilní...

6 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik