Pondělí 18. ledna 2021, svátek má Vladislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 18. ledna 2021 Vladislav

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M76a66r54c53e46l 70P17a53v22l85í29k 7861894898799

nejaké poznámky:

- bojíte sa, že nie je dosť elektriny a väčšie množstvo/zaťaženie by sieť nezvládla

čítaním s pochopením by ste vedeli, že sa elektriny z hnedého uhlia vyrába stále viec a"úspešne sa darí ju vyvážať".

- neriadená podpora FVE

ten problém je v (zámernej?) medzere v zákone. pri dnešných cenách panelov a príslušenstva už je návratné "montovať (známe slovo) ich na strechy, steny aj panelákov.

- a kto podporuje elektromobilitu?

akurát tak možná poslanci bývalého europarlamentu, žiadne kolosy z oblasti energetiky, výroby áut. tam iba skúsili jedno z možných riešení - vodík, ktorý sa dá vyrobiť "aj z ropy", čím by závislosť zostala.

0/0
23.6.2019 14:48
Foto

J20a54r16o14m77í57r 91V69e57g96r 2117220162740

Pane Hrubý, je hezké, že víte o tom, že číslo je neutrum, ale že elektrárna je rodu ženského Vám nějak uniklo. Proto tady ale nejsme.

JE TOHO HODNĚ ŠPATNĚ, ALE NEDIVME SE. Politici mají jiné starosti, než se prát za to, co chtějí jejich voliči. Jinak by se asi nemohlo stát ani to, že v "národním, akčním plánu čisté mobility" jsou zařazena i vozidle na plyn. Ta mají naprosto srovnatelné emise CO2 jako benzinová auta. Budou se však podporovat, protože proto.

Na této mapě můžete hodně dobře vidět spoustu souvislostí ww.electricitymap.org

Musíme tlačit na politiky a ne se hádat mezi sebou o různé názory.

100 let trvá dost dobrý obchod s energií. Skoro každý, kdo měl auto, musel energii kupovat a to za jakoukoli cenu. Nyní tady jsou vozidla, která mohou jezdit na energii z nuklaární elektrárny, které je k dispozici mnohem víc, než potřebujeme a navíc zadarmo pro všechny. A to není dobře!!!

0/0
17.6.2019 23:20
Foto

E85m37i69l 44N81o15v54á70k 1815913580754

Pane Vegre, stačí zadat do googlu heslo "čistá mobilita" a dozvíte se, že: "Hlavním cílem čisté mobility by mělo být především snižování zdravotně rizikových emisí z dopravy, kterými jsou zejména rizikové emise prachových mikročástic menších než 10 mikrometrů, tzv. PM10, částice PM2,5, dále polycyklické aromatické uhlovodíky, benzen, aldehydy, oxidy dusíku, prekurzory ozónu, těžké kovy a prach."

Nic o CO2 se tam nepíše, evidentně jste smíchal dohromady tuto snahu zvýšit čistotu ovzduší s momentálně probíhajícím klimatickým šílenstvím, což evidentně nebylo úmyslem autorů akce čistá mobilita.

A dále bych Vás poprosil o radu, jak mohu jezdit na tu energii z nukleární elektrárny, která je podle Vás úplně zadarmo. Kde se rozdává, a jak jste přišel na to, že je jí k dispozici mnohem víc než potřebujeme?

0/0
20.6.2019 7:59
Foto

V13l68a16d59i94m15í95r 79H48r25u95b89ý 4217443864859

Několik připomínek:

1. Číslo je neutrum. Takže Vám se nelíbí ta čísla (nikoliv ty čísla)

2. Ta procenta, tedy ta čísla, nedávají stovku z jednoduchého důvodu: jsou uváděny jen tři zdroje (dělení podle primární energie). Nejsou uvedeny například spalovny (nejsou OZE)

3. V životě jsem neslyšel, že by parní uhelná elektrárna (a zejména její kotel) uměla jezdit na 45 % maximálního výkonu! Už kolem 70% výkonu kotle je třeba stabilizace kapalným, případně plynným palivem. Provoz s nízkým výkonem huntuje kotel i turbinu.

4. Odpadní teplo kondenzačních elektráren je arci vysoké. Při průtočném chlazení jistě ovlivňuje teplotu chladící (říční) vody. Že by však české parní elektrárny ovlivnili počasí u nás víc, než jedno plivnutí ovlivní množství vody v moři, opravdu nehrozí.

+3/0
17.6.2019 11:29
Foto

P44a97v40e66l 38D95v29o25ř70á89k 5889765734440

Dnes jsem se dočetl, že zdejší Technické služby kupují na svoz odpadu elektromobil, hlavně do obtížně přístupných částí města.

+1/0
17.6.2019 10:41
Foto

T68o77m43á43š 74D86v25o86ř24á19k 6637395713277

No tak především těžko chtít aby podíl elektřiny z OZE nějak zásadně narůstal, když se nové zdroje prakticky nestaví. Větrníků máme minimum, takže je to cca na čtvrtiny voda, fotovoltaika a biomasa + bioplyn. Fotovoltaika si výrobí ta svá 2-3 % (za nekřesťanské prachy), biomasa a bioplyn svých 4-6 %, a pak už záleží jen na tom, kolik vody se v ten který rok podaří prohnat přes turbíny vodních elektráren. V posledních letech bylo sucho, takže asi tak.

Mimochodem, v ČR se cca polovina elektřiny z OZE vyrábí spalováním biomasy a bioplynu - když už řešíte jak se nám bude dýchat...

Jo a odpadní teplo z elektráren má být problém proč? To jsou přece zanedbatelné hodnoty. Úvažte jen, že když je nad celým územím jasno, tak slunce ohřívá naše území výkonem cca 77.000 GW, v tom se nějaké jednotky GW z elektráren úplně ztratí.

+2/0
17.6.2019 8:58
Foto

M30i20r49e75k 19M73a32t66y94á67š 3644678803303

Správná úvaha - biomasa je vlastně taková normální tepelná elektrárna a tím odpadním teplem?

Už třicet jet koukám jak se z komínů JE Dukovany valí ten "kouř".

Tak jen přemýšlím, že mi je stále větší horko.Čím vším to může být?

0/0
17.6.2019 9:12
Foto

V25l95a74d38i50m51í94r 79H28r31u54b19ý 4217983394629

Máte na mysli ten bílý závoj, valící se z komína? Tedy to vodní páru?

A to horko Vám skutečně není z chladící energie. Je skutečně zanedbatelná.

+1/0
17.6.2019 11:31
Foto

M32i94r31e41k 98M83a74t79y23á43š 3724518563333

Ano koukám na vodní páru, která vzniká při chlazení, ale nevím, jestli se ta uchlazená energie v čase nějak neprojeví.

0/0
17.6.2019 14:07
Foto

T92o97m77á51š 63D57v23o94ř74á13k 6457105933527

Jen velmi lokálně, jsou na to i nějaké studie. Ale co si pamatuju, tak i v rámci toho lokálního vlivu se uplatní spíš ta zvýšená vlhkost, než přímo uvolněné teplo. V rámci republiky je to zanedbatelné. Mnohem větší vliv budou mít lidskou činností způsobené změny albeda (vyasfaltované plochy, umělé vodní nádrže atd).

Mimochodem, je legrační, že odpůrci OZE vyjadřují stejné obavy s opačným znaménkem - tvrdí, že větrné elektrárny odebírají z proudících vzdušných mas gigawatty výkonu a zpomalují vítr, čímž způsobují sucho ve vnitrozemí apod.

0/0
17.6.2019 14:53
Foto

J11i79ř32í 79K70u24č49e43r22a 5718181264666

Na začátku byla obrovská nekontrolovaná a neřízení podpora OZE. Nejenže byly povoleny zdroje těsně před půlnocí v den vypršení lhůty, podvádělo se s dodávkou, prostě se odebralo ze sítě a papírově se z toho udělala elektřina z OZE a za mnohem vyšší cenu (podpora státu) se dodala zpět do sítě. Solární baroni se stali nepopulární a začalo proti nim tažení, které trvá dodnes.

Existují studie, kolik lze reálně u nás vyrobit elektřiny z OZE, postupně se to upřesňuje, ale je to bída. Je to oříšek, jak vyrobit obnovitelnou energii v zemi bez moře, hodně členitou bez stálých větrů, v pásu podprůměrného slunečního svitu, s minimem větších řek, bez skutečně velké řeky.

Elektromobilita je podporována energetickými giganty a průmysl jim na to skočil (ne nezištně). Myslím si že elektromobil je slepá ulička, výroba a distribuce elektřiny není v tak masovém měřítku dnes možná. Bez nových technologií to nepůjde. Takže buď nové malé kapacitátory, supravodivost aspoň při pokojové teplotě a domácí výroba elektřiny, nebo jiný pohon aut, třeba H2.

+3/−1
17.6.2019 8:38
Foto

T22o16m55á30š 62D80v44o56ř74á94k 6767355863157

Elektromobily mají svoje problémy, ale vodík je na tom ještě mnohem hůř. Proto se také elektromobilů vyrábějí řádově miliony, zatímco aut na vodík řádově tisíce. Myšleno celosvětově za poslední rok. Jezdit na nádrži natlakované na 700 bar je zábava pro otrlé, nehledě na ekonomiku vodíkového cyklu, která prostě nevychází.

+2/0
17.6.2019 9:09
Foto

M98i11r32e63k 57M29a26t66y28á68š 3684158553383

Vodíku fandím, ale reálně to u malých automobilů zatím (cca. 20 let nevidím).

Lodě + kamiony - možná už za 5 - 10 let.

0/0
17.6.2019 9:18
Foto

V96o97k28o83u86n 97V55l41a90d73i90m77i85r 8872738769588

V dobe kdy jste se zacinali radovat ze znovunabyte svobody se tady psalo, ze v roce 2000 zahaji BMW a Mercedes seriovou vyrobu aut pohanenych palivovymi clanky ci vodikem. Porad jeste cekame. Zda se ze marne.

0/0
17.6.2019 15:00
Foto

J17a43r15o86m46í75r 40V89e78g16r 2167530972980

a četli jste jak v Norsku vybuchla plnící stanice na H2?

0/0
17.6.2019 23:26
Foto

P32a24v39e18l 76D18v65o80ř58á69k 5619345654390

A viděl jste autobus MHD, který jezdí v Neratovicích na vodík? Viz Praktická elektronika 7/2017. Využívá se kombinace palivového článku, akumulátorů a superkondenzátorů.

Ekonomika u vodíkového cyklu nehraje roli, pokud k elektrolýze využíváte energii z fotopanelů.

Jinak bezpečná technologie pro kapalný vodík byl vyvinuta už asi před třiceti lety, včetně čerpacích stanic. Problém je jiný: cena.

Dnes se kapalný vodík nepoužívá, článek si přečtěte.

0/0
17.6.2019 10:37
Foto

T44o39m67á72š 37D77v41o64ř60á63k 6197335503357

Jak, nehraje roli? I když budete vyrábět vodík elektrolýzou z fotovoltaiky v době, kdy je energie v síti přebytek (takže máte elektřinu zdarma nebo Vám za ní dokonce ještě platí, což je taky na hlavu), tak pořád potřebujete vybudovat zařízení na elektrolýzu, separaci, tlakování, plničky, nádrže, zajistit distribuci (což už vodíku je poněkud jiný oříšek než např. u zemního plynu), také potřebujete smlouvu na odběr elektřiny atd. a tohle všechno stojí strašný prachy.

Bezpečnost může být na papíře vyřešená, jenže potom vyletí plnící stanice do luftu a vysvětlujte to lidem, viz https://www.novinky.cz/auto/507521-vybuch-vodikove-cerpaci-stanice-v-norsku-zastavil-prodej-aut-s-palivovymi-clanky.html

+3/0
17.6.2019 11:03
Foto

P78a63v50e54l 53D96v59o87ř17á80k 5669335604180

Zato benzínka ještě nikdy nevybuchla. Ani žádné auto na benzín. To, co každou chvílí hoří na D1, jsou ohníčky pasáčků.

Máte pravdu v tom, že u nás může začít hořet i rybník, hlavně že "novinky".

A na vybudování technologie k výrobě a distribuci klasických PHM nic nepotřebujete? Aha, vono už to tu máme.

Článek jste si už ráčil přečíst?

0/0
17.6.2019 13:51
Foto

T20o89m56á38š 98D32v33o96ř56á46k 6917725423927

Tak v poslední době žádnou nepamatuju, Google mi pomohl osvěžit paměť a našel jeden výbuch benzínové pumpy v roce 2013 (Zdiby u Prahy), další v roce 2015 v Ghaně, a ještě 2016 v Dagestánu. Každopádně při množství čerpaného benzínu a nafty oproti vodíku je i jedna exploze vodíkové čerpačky podstatný zásek do statistik spolehlivosti. Není divu, že prodej aut na vodík v Norsku byl takovou událostí paralyzován. Třeba to byla náhoda a dalších 20 let se nic nestane, ale dost o tom pobybuju.

Auta na benzín a naftu můžou začít hořet, když se jim při havárii prorazí nádrž. Může dojít k lidské chybě při tankování (jiskra, cigareta). Stejné problémy mohou nastat i u aut, které si v nádrži vozí stlačené CNG nebo vodík.

Ale rozdíl je v obrovském plnícím tlaku. Z toho Vám plyne další kategorie závad typu roztržená nádrž kvůli výrobní vadě (kvůli tomu VW svolával před časem CNG auta). A u vodíku je tlak ještě více než 3x vyšší než u CNG. Nehledě na to, že vodík je co do výbušnosti oproti plynu také o level výš.

Benzín můžete přechovávat v plechovém nebo plastovém kanystru. Dokud ho nenecháte stát na přímém slunci, tak nemáte problém. Pro vodík potřebujete sofistikovanou nádrž z několika vrstev polymerů. I u nádrží na CNG se musejí dělat pravidelné revize nádrže, totéž bude zde. A každý menší náraz může potenciálně založit na problém, který se třeba projeví až v budoucnu, možná při plnění, možná při jízdě, možná při parkování. Na papíře se to může tvářit bezpečné, ale jakmile to začnou používat miliony lidí, tak nastanou problémy, nevyhnutelně. I elektromobily řeší samovznícení apod. Ale tam je aspoň na obzoru baterie s pevným elektrolytem. U vodíku máte smůlu, vodík zůstane vodíkem.

+1/0
17.6.2019 15:22
Foto

T78o10m49á14š 80D87v48o93ř19á97k 6257415873197

Článek jsem si nepřečetl, nemám kde.

0/0
17.6.2019 15:23
Foto

P60a13v31e81l 34D44v14o72ř55á37k 5669275734700

Tak pak je diskuse obtížná.

Nemůžete srovnávat počet výbuchů vodíku (Norsko - tedy celý svět či Evropa) s počtem výbuchů benzínek jen u nás. Nehledě na to, že benzínky jsou už pár desítek let odzkoušené. Ale co zabrousit do historie?

0/0
17.6.2019 16:23
Foto

T53o59m96á24š 97D37v63o19ř33á29k 6417875743267

Tak zabruste. Najděte si počet výbuchů na benzínkách v Evropě a porovnejte to s výbuchy plniček H2. A nezapomeňte zohlednit kolik se tankuje v benzínu a naftě vs. ve vodíku. Ten poměr bude natolik zdrcující, že když tím vynásobíte byť ten jediný výbuch v Norsku, tak se doberete potřeby několik tisíc výbuchu tradičních benzínek, což si dovolím i bez podkladů považovat za velmi nepravděpodobné ;-)

+1/0
17.6.2019 17:05
Foto

P21a56v87e94l 50D45v57o62ř37á92k 5569115154680

A co ostatní výbuchy? Tu muniční sklad, tu rafinérie, tu výroba barev atd. Také nějaké domečky kvůli plynu. A boeningy padají. Jindy zase unikne kyanid do Jizery. Všude je nějaký karambol každou chvíli. A těch mrtvých při autohaváriích! Lepší vůbec auta zakázat. ;-D

0/0
17.6.2019 18:37
Foto

T48o45m81á97š 63D14v88o46ř51á87k 6737695453887

To už ovšem jen zkratkovitě relativizujete. Porovnat bezpečnost tankování benzín vs. nafta vs. CNG vs. vodík - to je zcela legitimní požadavek. Jestliže se ukáže, že vodíkové plničky vybuchují o několik řádů častěji, tak to bude pro vodík problém, který nejspíš povede k dražším technologiím plnění, jako by už teď nebyl vodík dost drahý...

0/0
17.6.2019 21:50
Foto

J59a71r84o19m46í76r 18V46e13g47r 2857850952360

a ještě taky RAMBOvi pod rukama čerpačka taky vybouchla.

0/0
19.6.2019 22:29
Foto

V47l50a36d13i85m27í60r 70H91r47u40b72ý 4207523174529

Jak, ekonomika nehraje roli? Vy netušíte, že méně učinné zařízení spotřebuje více elektřiny a že tedy k její výrobě budu potřebovat "větší" a tedy dražší panel?

0/0
17.6.2019 11:34
Foto

P22a52v81e53l 72D89v51o68ř36á45k 5339595844200

Umíte lépe uskladnit elektrickou energii, když je jí momentálně přebytek? Slunko svítí, venku je 30°C, není třeba topit.

Čili je lépe použít k akumulaci méně účinný způsob, než nechat slunce svítit nadarmo.

Ono by se to muselo perfektně propočítat.

Můžete to zkusit. Vezměte si veškeré náklady na produkci benzínu a zkuste, kolik skutečně stojí 1kWh využitá pro pohyb vozu (tzn. cca 35%),

a podobně náklady na produkci vodíku. S přihlédnutím ke zlepšení ovzduší.

V současnosti je tahle technologie v začátcích, takže si počkejme pár let, jak se to vyvine.

0/0
17.6.2019 18:28
Foto

V53l67a22d37i14m83í36r 82H58r92u33b33ý 4447813434909

Neumím. V době "neuskladňovací" ovšem solární energie zatím nepřebývá. Jen vytěsní výrobu tepelných elektráren. Takže to auto nabíjíte ve skutečnosti tou nejhorší elektřinou (která by se bez auta nevyráběla).

Já předpokládal, že píšete o době, kdy bude vše OZE. Do té doby lze ocenit elektro-dopravu jen proto, že ve městech není přízemní ozón. Jiný prospěch nepřináší.

0/0
18.6.2019 9:33
Foto

T90o85m42á54š 48D55v32o25ř94á42k 6837895423457

Tak našlo by se toho víc. Kromě ozonu třeba absence NOx a dalšího sajrajtu, méně prachových částic, menší hluk, snížení závislosti na státech produkujících ropu...

Jinak auto můžete nabíjet kde čím, třeba i fotovoltaikou, není to tak černobílé. I když se omezíme na nabíjení v noci, tak je sice pravda, že elektromobily půjdou proti nočnímu útlumu (který je realizován především omezením uhelných elektráren). Ale to že uhelná elektrárna nedodává do sítě elektřinu ještě neznamená, že nespaluje žádné uhlí. Opravdu to nefunguje tak, že by v deset večer kotel uhasili a šest ráno zase zatopily. Ty odstavené uhelky jsou jen utlumené, ale uhlí spalují dál, jen trochu méně. A než takhle topit uhlím pánu bohu do oken, tak to raději dobíjet elektromobily.

0/0
18.6.2019 11:14
Foto

V17o96k11o94u70n 45V74l28a57d66i12m39i37r 8842608629478

V neratovicich jsem byl nekdy pred padesati lety. ale v muzeu jsem videl autobus, ktery jezdi na setrvacnik. Podobne jako ta detska auticka. A tem co zacnou pochabovat o mem zdravem rozumu doporucim navstivit ve Cvycarsku mesto Oerlikon.

0/0
17.6.2019 15:03
Foto

J83a10r62o74m65í61r 85V77e71g34r 2317460282510

Pane Hrubý, není to ani pára, taje neviditelná, jedná se o mlhu, tedy mrak.

0/0
17.6.2019 23:25
Foto

V80l44a13d70i17m37í11r 97H52r57u54b77ý 4447533524839

Máte pravdu. Jenže nám doma z hrnce šla vždy pára, pára šla i z kotle, kde se vyvařovalo prádlo či z parní lokomotivy (zejména když se rozjížděla). A ta mlha vypadala úplně jinak. :-) Ani mrak nevypadal jako pára.:-)

Tak promiňte, že píši, jak mi jazyk narostl a nedržím se svých znalostí člověka s technickým vzděláním.

Myslím, že mně moji Čechové rozuměli.

0/0
18.6.2019 9:39
Foto

J85a50r76o84m27í86r 13V17e31g46r 2487570862450

Já Vám také rozumím, ale učil jsem fyziku a i to, že pára sice z hrnce leze, ale je vidět, že není vidět a teprve kousek od okraje hrnce, když se ochladí a zkondenzuje na drobounké kapičky vody počne být vidět to něco, co už není pára ale právě ta mlha , která když je vysoko, tak ji nazýváme mrakem a pokud se to válí po zemi, tak to je mlha, ale jinak je to stejné. Možná bych to přešel, ale když jste opravil češtinářské chyby, tak jsem opravil ty Vaše fyzikální.

+1/0
19.6.2019 22:25
Foto

M21i53r91e14k 26M60a65t60y39á25š 3284428283273

Nemyslím si že "Elektromobilita je podporována energetickými giganty a průmysl jim na to skočil".

Mám zkušenost, že je spíš maximálně brzděna.:-/

To ale záleží na tom, co myslíte "podporou".

+1/0
17.6.2019 9:16
Foto

J70i93t54k57a 76J72a80n73ý90r49o17v37á 6908283840656

Pamatujete na zelené jízdenky na mhd v Praze. Byly levnější a platily jen na tramvaje a metro, protože ty jezdí na elektriku. Už v té době jsem prohlašovala, že tyhle vozidla mají výfuk v nejbližší tepelné elektrárně.

+1/0
17.6.2019 8:32
Foto

M60i26r80e64k 53M46a56t97y15á94š 3964498393323

Nepamatuji, který to byl rok?

0/0
17.6.2019 8:37
Foto

T91o22m70á52š 51D70v17o32ř38á54k 6277935813967

Tak já nevím jak Vám, ale mně to tak naprosto vyhovuje. Je mnohem lepší zplodiny vypouštět 100m komínem někde daleko od lidí, než je rozprašovat ve městech lidem přímo pod nos. Nehledě na to, že ne každá tepelná elektrárna má komín, že ano... :-)

+2/−1
17.6.2019 9:02
Foto

P58a67v83e92l 78D65v34o78ř34á90k 5369525194880

Jenže u tepelné elektrárny je mnohem dokonalejší spalování, odlučování zplodin a vyšší účinnost. Takže hrožení prostředí je menší.

Pokud ovšem ráda fetujete výpary u Muzea, tak je to něco jiného. ;-D

0/−1
17.6.2019 10:40
Foto

A96n59t90o25n29í53n 92K18o32u94n31o44v36s37k33ý 9678920118948

No a jak zní tedy odpověď na vaši otázku?

Je třeba mít co nejvíc elektromobilů a vyrábět pro ně kvanta elektřiny navíc?

S vědomím, že tím zvýšíme emise škodlivin v ovzduší, jen budou jinak rozmístěné na území ČR.

+2/0
17.6.2019 7:58
Foto

M84i90r82e66k 52M32a44t50y94á63š 3134688583903

No je to celkem jasné. Když elektromobily budou jezdit na energii ze solárů, je to skvělá volba.

Když budou jezdit na to, co nám nabízí energetický mix v ČR, tak se mnohé výhody ztrácí.

Naštěstí energetický mix ČR není to, co většina elektromobilistů co znám, "čepuje" do svých baterií.

Naštěstí pozoruji, že záleží na každém - jak se k tomu postaví.;-)

+1/0
17.6.2019 8:36
Foto

V51l96a58d29i36m66í39r 86H69r70u33b11ý 4627453794859

Všichni "čepují" především elektřinu z tepelných elektráren. Ty jsou totiž první tlumeny, je-li elektřiny přebytek a naopak aktivovány, je-li nedostatek. Každé zvýšení spotřeby elektřiny ve svém důsledku vždy zvýší výrobu v tepelných elektrárnách.

0/0
17.6.2019 11:38
Foto

E25m67i40l 30N74o62v68á35k 1335323280584

To ale spíš ukazuje na to, v jaké sociální bublině žijete.

0/0
20.6.2019 8:38
Foto

M17i27r49e38k 78M22a90t86y38á14š 3894428463923

Neviděl bych to tak jednoduše.

Možná by bylo lepší přemýšlet o tom kde a jak chci žít.

0/0
20.6.2019 10:20
Foto

E49m84i17l 33N95o77v20á18k 1935423440564

Já Vám to neberu, žijte si kde a jak uznáte za vhodné. Jen bych chtěl upozornit, že skupina lidí, ve které se pohybujete, nebude zrovna reprezentativní vzorek populace. Klidně bych Vám věřil, že Vy co nabíjíte elektromobily jen z vlastní fotovoltaiky, se v ČR znáte všichni.

0/0
20.6.2019 10:48
Foto

M37i15r27e72k 13M67a35t19y22á16š 3114978773403

Ano je to tak, většina z nás se zná. Vždy začátkem července máme sraz a tam se dozvíme co je nového.:-)

0/0
20.6.2019 10:55
Foto

P26e30t77r 97D28r12a50p62a70l 4804961283

nezaměňujete příčinu a následek? Podíl OZE neklesá proto, že by jiné zdroje navyšovaly výrobu, ale jiné zdroje navyšují výrobu proto, že klesá podíl OZE. Vzhledem k suchu v minulých letech přehrady nevyráběly tolik, kolik by bylo potřeba

+1/0
17.6.2019 7:05
Foto

M41i85r22e23k 77M64a30t55y25á22š 3754308193563

Přidal jsem na konec článku podrobnou tabulku, ze které je zřejmé, že to jen suchem nebude. /měla by se pod článkem brzy objevit/

0/0
17.6.2019 7:47
Foto

V96l88a64d43i66m44í29r 38H51r11u94b86ý 4407453784969

No vidíte - a výroba z klasických tepelných elektráren (HU, ČU, TO, ZP, ostatní /nikoliv bio/ plyny) lehce poklesla: ze 47 753 GWh v roce 2017 na "pouhých" 47 463 GWh v roce 2018 (o 290 GWh, tedy o 0,33 % celkové výroby). Proč tedy klesl podíl OZE?

0/0
17.6.2019 11:54
Foto

M87i95r93e15k 48M33a67t59y45á29š 3104588973403

Dohnaly to jaderky (2017/2018). Ale spíš bych se na to díval v delším časovém úseku, ne jen srovnávat rok s rokem.

0/0
17.6.2019 14:22

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz