Diskuse
Elektromobily na Pustevnách
Děkujeme za pochopení.
M76a36r16c98e98l 59P89a90v37l86í76k
uhlie a para - tieto porovnania a možná škodlivosť nechajte na zelených. osobne si myslím, že sa treba posunúť - spomeňte si na parné lokomotívy s aktualizáciou na mazut a akumulačné (para natlakovaná počas noci) ten mazut si ľudia predstavia v súvislosti s pohonu zaoceánskych lodí :-)
ich fungovanie - čierny a mastný dym oproti obyčajnej vodnej npare vypúšťanej z valcov ...
J16i83ř65í 63Z27u64k95a29l
Já osobně fandím a moc děkuji lidem, kteří takovéto akce pořádají, protože to ukazuje praktickou stránku elektromobility a používání elektrických/PHEV aut obecně. Já sám mám dobíjecího hybrida VW Passat GTE a a je to mnohem zábavnější s ním jezdit než s předchozí naftovou Octavií. A dokonce jsem se naučil jezdit mnohem klidněji a užívám si ticho a poslech kvalitního jazzu. :-)
Elektromobilita mě uchvátila natolik, že jsem se rozhodl využít možnost o vypsání projektu pro Brno a vytvořil jsem vlastní projekt na dobíjecí stanice po Brně. Žádné rychlonabíjecí s cenou za čtvrt miliónu korun, ale malé nabíječky do 22kW, kde si nabijete pohodlně přes noc pár set kilometrů. Síť to přes noc nezatíží a po městě pak jezdíte na nákupy a pro děcka do školky bez hluku a výfukových zplodin. Projekt je k vidění tady: https://damenavas.brno.cz/projekt/?id=1191 a bližší vysvětlení o celém projektu najdete třeba v tomto článku na Hybridu: http://www.hybrid.cz/brno-umoznuje-obcanum-rozhodovat-o-casti-rozpoctu-nadsenec-navrhuje-vybudovat-sit-nabijecek
M94a94r59t72i64n 88B25a11n70á71k
Zdravím, pán Matyáš,
zaujímal by ma váš názor na hybridné vozidlá? Myslím tým pre ľudí, ktorí chcú mať ekologickejšie vozidlo, ale pre momentálne obmedzenia elektrombilov ich ešte nechcú zaradiť do svojej flotily.
M22i51r15e82k 85M81a87t16y68á62š
Po analýze tras které na firmě jezdíme, jsme zjistili, že hybridy (klasické) nejsou pro nás ekonomicky výhodné. Lepší je to s plug-in hybridy (ty lze dobíjet ze zásuvky), ale stále nám ekonomicky nejlépe vychází normální elektromobil (BEV).
V hledáčku pro firmu zatím máme dva vozy, které nám ekonomicky nejvíce dávají smysl. Nový CITIDO-e IV s dptacemi a stará BMW i3 s rexem.
To co ale dává ekonomický smysl pro naši firmu, nemusí být vhodné pro Vás.
A31n69t89o67n46í34n 59R38e28č44e15k
Menší připomínka. Na Pustevnách je Tanečnica hotel a ne chata, viz hned první snímek s množstvím aut na parkovišti
M57i76r21e14k 48M85a34t11y22á84š
Ano, je to tak. Je to hotel, dokonce i s bazénem.
Někteří účastníci se místo odborných diskuzí cachtali celé odpoledne.
T15o90m32á52š 33T33a97t83í74č21e94k
Na Pustevny nepatří mobily žádný, elektromobily kór.
M43i96r89e15k 36T23u48r15e59č96e66k
Pred vyjezdem normalnim vozidle se zabyvam JEN jak nejlepe se do cile dostat.
U elektroauta musim zjistit stav dojeti (tam i zpet), naplanovat (nekde) dobiti, a take plan "B" kdyby planovana stanice nebyla dostupna, plna nebo mimo provoz.
Neustale bych se obaval, abych nekde nedojel a zustal nekde uveznen s vybitou baterii. Volat odtah by me prislo draho.
Myslim ze by tato auta mela mit nejaky nouzovy benzinovy generator, kterym by se dala baterie dobit alespon na dojeti k nejake nabijeci stanici, abych nezustal nekde "kde lisky davaji dobrou noc"...
M65i23r45e40k 10M43a98t56y85á93š
Ano, některé elektromobily to tak mají, označuje se to jako REX. (Range Extender)
L82u56m39í46r 47V44i23t36h75a
Já bych si nebyl tak jistý těmi stejnými podmínkami v případě "závěsné" jízdy pomocí tempomatu. Tempomat pracuje s intervalovými hodnotami parametrů (nejblíže x nejdále), takže i když první auto jede stabilní rychlostí, druhé neustále, byť i pocitově sotva znatelně, zrychluje, pokud je daleko, a zpomaluje, pokud je blízko. Aby to srovnání bylo opravdu objektivní, museli by to zkusit i obráceně. Vsadím svůj klobouk (a to žádný nemám), že pak by měl zase golf o chlup větší spotřebu než leaf. Ať to pánové příště vyzkoušejí :-) Hezký den!
M63i16r48e70k 59M85a15t76y35á47š
Pavel v Nissanu měl dost velký odstup, skoro takový, jaký jsme měli my od těch aut před námi. Ale příští rok to vyzkoušíme obráceně. Díky za tip
J29i51ř24í 28F49e76i85x
On ten důl ve skutečnosti nikdy nefungoval, netěžilo se
P32e88t97r 37D87r27a21p86a67l
z kopce má neomezený dojezd i žebřiňák, to jste se technologicky moc neposunuli
M52i67r91e98k 22M39a95t89y27á93š
V praxi jsme si vyzkoušeli, že i ta koloběžka má prakticky neomezený dojezd. No a vo tom to je
Z63d59e35n32ě18k 61M36a44t78u64š17k61a
Je to sice krásné, ale když stále vidím toho strašáka dojezdu, tak to nechci.
A to nemluvím o ceně.
M60i35r21e34k 37M47a74t88y37á83š
V červnu zase budu dělat pečlivé záznamy dojezdů, časů na nabíječkách, najetých km a cen - jako každý rok.
Srovnáme to a pak uvidíme, kam se ta elektromobilita u nás posouvá.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz