Děkujeme za pochopení.
J54a71n 67Z25í67m62a
No a v tom je právě ten problém. Dotace mají smysl při stavbě nové nemocnice. V automobilismu vytvářejí nerovné podmínky na trhu. Na starší auta se navalí větší daně, jako to zkusil před půl rokem s palivy Macron a EV budou dotované. Stejně jako v Norsku. Tam je elektromobilita neuvěřitelně dotovaná.
Dávat dotace - znamená jiným brát.
Jinak nic proti elektromobilům, ale nejsou ekonomicky životaschopné a budou je platit i ti, kdo je nepoužívají.
Vodíková auta takovou slepou cestou nejsou.
M81i64r96e88k 60M68a24t16y75á37š
Vítám Vás pane Zímo.
Moc tomu nerozumím, jako že na vodíková auta nejsou - nebo nebudou dotace?
V28l44a84d69i88m66í33r 75H82r18u52b23ý
No jo. Ale jak to bude ve velkém? Potřebujeme-li nabít baterku 50 kW (50 kVA), náhodou úplně vybitou za 12 hodin (to není až tak nadnesený požadavek), nabíjíme příkonem 4,2 kW. To je ovšem běžný příkon bytu, který má jistič 16 A. Přitom soudobost nabíjení bude jistě vyšší, než je soudobost spotřeb bytů. Takže v obytných zónách celou energetickou infrastrukturu zdvojnásobit (přívod vn, trafa, rozvody nn).
Kde budeme nabíjet?
Pokud v sídlištích v podzemních stáních, nutno překopat půlku elektroinstalace baráku.
Pokud v (rychlo)nabíjecích stanicích, požadavek na příkon se zřejmě zvýší (reálně bude požadována převážná část nabití v období 5 až 6 hodin).
Důsledek: dotovaná auto k nepotřebě.
Nepíši o požadavku na zdroje. Pouze pro osobní auta (asi 5,5 miliónu skutečně pojízdných) lze odhadnou požadovaný špičkový příkon (nabíjeny cca 2/3 automobilů na cca 60% kapacitu baterie; doba nabíjení 12 hodin) na 10 až 14 GW, neboli na požadavek na zvýšení výkonu zdrojů o 45 až 55 %. Kromě přechodu na "zelené zdroje".
M51i44r38e91k 69M93a94t58y93á26š
Nepíši tu o "náhodách" - popisuji jak to reálně funguje.
Ale děkuji za námět. Zpracuji to a v půlce června i s grafy dám na blog.
Na grafech je celkem jasné kdy jezdím a kdy můžu nabíjet - a hlavně KOLIK nabíjím. (50 kWh - je pro moje potřeby 2 až 3 krát více než potřebuji)
F48r88a74n69t26i65š61e68k 97K25š81í27r
Jsem fandou elektroaut a určtě si v budoucnu nějaké pořídím. Dotace ale považuji za ohavnost, stejně jako považuji za zločince ty, co je vymýšlí a schvalují.
L89u68b22o65š 15C44h49l84u53m14s67k23ý
Tak ono se chystá další dobro. Ti chudší budou přispívat těm bohatším na (elektro)auta. No není to paráda?
M61i60r68e97k 30M20a26t43y11á94š
No k Ginimu koeficientu to má daleko.
V94l93a28d50i67m23í23r 20Š37ť41a33s69t47n32ý
Není vše tak, jak se na první pohled tváří a prezentuje:
M57i38r89e23k 54M41a93t84y17á55š
To je takový nesmysl, že tomu snad ani nemůžete věřit.
"Vynaložená energie se totiž netýká jen pohonu auta, ale i výrobních procesů, dodávek pohonných hmot či následné recyklace baterií. To vše má na bilanci CO2 a šetrnost k životnímu prostředí významnou roli."
A - ukažte mi tabulky - ať víme z čeho čerpali
B - "Poslední číslo z oficiálního měření se datuje do roku 2013 a činí 23 procent." (- z tohoto roku je to poslední číslo - které udává podíl energie vyrobené z obnovitelných zdrojů)
Nejnovější studie, která pracuje z 6 let (ŠEST LET) - starými čísly.
To snad ani vy pane Šťastný nemůžete myslet vážně.
Dělají si z nás srandu
Jako apríl je to ale dobrý. Miluji takové zprávy
Musím odjet, ale až se vrátím, pohledám kolik je ten podíl z minulého roku - a schválně si tipněte s kolika procentní chybou počítají 10%, 20, 30 - nebo snad 110%? - u takových studií je to klidně možné.
L63e14o92n69t77ý14n64a 82C72h93v72á27t46a64l76o35v70á
Dotace jsou jednoznačně peklo! Dotace navíc dokazuje, že jde o slepou větev, pokud by tomu tak nebylo, nebyly by potřeba dotace a nebylo by potřeba to výrobcům nařizovat.
M43a75r36c88e90l 22P46a50v91l30í13k
a milá leontýnka, viete ako zadotujú výrobcovia svoje výrobky? taký daimler dotoval na slovensku smartov ED tromi tisíckami EUR a to štátnu dotáciu nepočítam. F500e dotovali rovnako (mesačný lízink na dva roky á90USD mesačne), ecitygou bude rovnako ťažko dotované priamo výrobcom. pri ohlásenej cene a dotácii štátu bude to autíčko za cca dvanásť tisíc EUR.
P87e69t11r 20D86r71a85p62a30l
vytáhnete dotaci pro podnikatele a ještě bez DPH...to je jako když mobilní operátoři tvrdí, že jsou levní, protože někde na ministerstvu nabízejí tarif za 50 korun na měsíc
M53i42r33e75k 50M95a53t58y39á90š
Tomu nerozumím.
V34l46a29d69i59m18í79r 66Š72ť91a56s28t84n82ý
A nad tím jásáte? Další dotační titul na něco, co se bez těch dotací neudrží na trhu a okrade všechny ostatní, kteří jej nevyužijí? Takže já říkám peklo a to si myslím, že skutečné peklo je proti dotačnímu šílenství a imbecilnímu dotování všeho možného, rajská zahrada s jasně danými pravidly, které se navíc týkají pouze těch, kterých se týká to peklo a ti ostatní mohou klidně žít.
M61i93r13e92k 62M39a74t78y24á15š
S tím bych asi mohl i souhlasit. Je pro mne ale příjemnější, když dostanou dotace na "nízkouhlíkové technologie" elektromobily a ne auta na CNG.
P27e11t52r 59A48g93u68l86á21r
S tšmi dotacemi jste dost vedle. Za prvé se dnes nedá koupit auto s dojezdem alespoň 200km za 450.000. Ceny se pohybují okolo 800.000. Za druhé - malý podnik ani zdaleka neznamená OSVČ. Znamená to nejméně 10 zaměstnanců nebo obrat nejméně 10mil Kč ročně. I když se na eloektromobil docela těším, tak mi řekněte, proč bych si měl dnes žádat o dotaci na emobil, který koupím za dvojnásobnou cenu než jiný vůz se spalovacím motorem podobných parametrů?
M11i95r66e68k 98M50a12t17y15á23š
Ecitygo - 420.000,- Kč baterka 37.7 kWh (viz Hybrid.cz)
Podle zkušeností, co mám najeto s VW e-up!em - tak využitelná kapacita baterie bude tak 33 kWh.
Průměrnou spotřebu mám tak 13 kWh na 100/km.
A nyní počítejte:
33 Wh / 0,13 W/km =
Mě to bude stačit - bohatě
S69t73a34n56d49a 24N55o92v59á95k
.....Nechci Vám kazit při pondělku náladu, ale dneska mi vlítla na Idnesu raklama Audi na elektroauto. Jen jsem si přečetl......za 20 min. nabité na dojezd 200m km ....proudem 150 kW! Kabel jak ruka, .....představte si, že to zapojí jen půl milionu lidí, Prunéřov vyhoří.
Nemluvě o tom.....budu nabíjet v uzavřené garáži, někdo škrtne v okolí sirkou a barák, ev. podzemní garáž letí i s ostatními auty do povětří. Vím o čem mluvím. Nabíjel jsem baterku pro diesla, venku, škrtnul jsem neopatrně + -, rána jak z děla, barák se zatřásl, baterka se roztrhla, instinktivně jsem zavřel oči, obličej v krvi. Víčko oka rozseklé, naštěstí.
Myslíte, že se to nemůže stát, jak je to zajištěné? Pamatuji si, že když jsem jezdil na PB, tak byl zákaz vjezdu do společných garáží!
M10i25r55e31k 23M51a57t65y29á27š
Nemluvě ... Sdílím Vaše obavy.
Když jsem předělával baterky v elektroautě /Golf CS-MK3/ - smekl se mi při utahování pákový klíč (13/17) a spadl mezi baterky. Po malém ohňostroji jsem vytáhl už pouze sedmnáctku :-))
Naštěstí dnes je design baterií dělaný s větším ohledem na bezpečnost.
Ale co se týče požáru aut, tak mi shořela Alfa 156 2,5 6v BUSSO – co byla předělána na LPG. Nešlo o havárii – začala hořet za jízdy. Od té doby mám k této problematice velký respekt. Sám nevím, jestli – kdyby na to došlo – chci sedět po bouračce v hořícím elektromobilu, nebo ve spalováku? Viz. ty hořící tanky v pátek na pražském okruhu.
A co se týče Audi e-trol – tak až ho uvidíte – pojede v tom někdo, kdo ekologii vůbec nerozumí. Zatím jsem neměl možnost ho vyzkoušet, ale co jsem slyšel a četl, tak spotřeba je šílená.
Zde se nejedná o EKOlogii, ale o EGOlogii.
A Plunéřov - ten bude v Pohodě.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz