Pondělí 18. ledna 2021, svátek má Vladislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 18. ledna 2021 Vladislav

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J40a10n 57Z79í55m70a 3703585323687

No a v tom je právě ten problém. Dotace mají smysl při stavbě nové nemocnice. V automobilismu vytvářejí nerovné podmínky na trhu. Na starší auta se navalí větší daně, jako to zkusil před půl rokem s palivy Macron a EV budou dotované. Stejně jako v Norsku. Tam je elektromobilita neuvěřitelně dotovaná.

Dávat dotace - znamená jiným brát.

Jinak nic proti elektromobilům, ale nejsou ekonomicky životaschopné a budou je platit i ti, kdo je nepoužívají.

Vodíková auta takovou slepou cestou nejsou.

+1/0
11.5.2019 18:07
Foto

M47i45r97e92k 57M35a26t73y55á81š 3894288233573

Vítám Vás pane Zímo.

Moc tomu nerozumím, jako že na vodíková auta nejsou - nebo nebudou dotace?

+1/0
12.5.2019 13:37
Foto

V20l81a80d77i24m80í75r 11H34r31u58b18ý 4657153934519

No jo. Ale jak to bude ve velkém? Potřebujeme-li nabít baterku 50 kW (50 kVA), náhodou úplně vybitou za 12 hodin (to není až tak nadnesený požadavek), nabíjíme příkonem 4,2 kW. To je ovšem běžný příkon bytu, který má jistič 16 A. Přitom soudobost nabíjení bude jistě vyšší, než je soudobost spotřeb bytů. Takže v obytných zónách celou energetickou infrastrukturu zdvojnásobit (přívod vn, trafa, rozvody nn).

Kde budeme nabíjet?

Pokud v sídlištích v podzemních stáních, nutno překopat půlku elektroinstalace baráku.

Pokud v (rychlo)nabíjecích stanicích, požadavek na příkon se zřejmě zvýší (reálně bude požadována převážná část nabití v období 5 až 6 hodin).

Důsledek: dotovaná auto k nepotřebě.

Nepíši o požadavku na zdroje. Pouze pro osobní auta (asi 5,5 miliónu skutečně pojízdných) lze odhadnou požadovaný špičkový příkon (nabíjeny cca 2/3 automobilů na cca 60% kapacitu baterie; doba nabíjení 12 hodin) na 10 až 14 GW, neboli na požadavek na zvýšení výkonu zdrojů o 45 až 55 %. Kromě přechodu na "zelené zdroje".

+3/−1
8.5.2019 16:13
Foto

M71i29r62e97k 84M18a23t18y87á51š 3814488973423

Nepíši tu o "náhodách" - popisuji jak to reálně funguje.

Ale děkuji za námět. Zpracuji to a v půlce června i s grafy dám na blog.

Na grafech je celkem jasné kdy jezdím a kdy můžu nabíjet - a hlavně KOLIK nabíjím. (50 kWh - je pro moje potřeby 2 až 3 krát více než potřebuji)

0/0
8.5.2019 17:47
Foto

L91e39o74n36t31ý47n14a 65C63h80v95á27t82a10l17o48v22á 1173855136

Mě ani tak nezaráží, že nebude kde nabíjet, ale nerozumím tomu, že na jedné straně je obrovský tlak na snižování spotřeby energie, který jde až tak daleko, že se řeší, kolik smí spotřebovat vysavač a k tomu se řešilo, jestli by nebylo dobré zakázat rychlovarné konvice a výsledkem je, že auta na elektřinu jsou tak báječná, že je musíme dotovat. Rozumíte tomu? Asi něco jako naftové motory, v osobáku jsou fujfujfuj, v autobusech MHD jsou v pohodě a v traktoru jsou dokonce zelené. Stejné to asi bude s elektřinou, spotřeba domácností je fujfujfuj, spotřeba v průmyslu je v pohodě a spotřeba elektroaut je vyloženě zelená. ;-D

+3/0
9.5.2019 0:35
Foto

F98r51a30n79t65i80š17e53k 56K75š75í20r 2469526345

Jsem fandou elektroaut a určtě si v budoucnu nějaké pořídím. Dotace ale považuji za ohavnost, stejně jako považuji za zločince ty, co je vymýšlí a schvalují.

+5/0
6.5.2019 22:40
Foto

L41u35b65o96š 54C38h64l43u58m98s43k87ý 2420525178445

Tak ono se chystá další dobro. Ti chudší budou přispívat těm bohatším na (elektro)auta. No není to paráda?

+6/0
6.5.2019 20:35
Foto

M38i90r32e66k 81M91a32t12y88á22š 3484678183513

No k Ginimu koeficientu to má daleko.:-P

0/0
6.5.2019 22:05
Foto

V41l82a33d10i73m60í78r 63Š77ť68a70s59t97n22ý 1821886845513

Není vše tak, jak se na první pohled tváří a prezentuje:

https://www.auto.cz/nova-studie-opet-doklada-ze-velebeni-elektromobilu-je-nesmysl-diesely-jsou-k-zivotnimu-prostredi-setrnejsi-129094

+2/0
6.5.2019 20:10
Foto

M63i37r51e38k 10M92a57t11y64á33š 3934588113643

To je takový nesmysl, že tomu snad ani nemůžete věřit.

"Vynaložená energie se totiž netýká jen pohonu auta, ale i výrobních procesů, dodávek pohonných hmot či následné recyklace baterií. To vše má na bilanci CO2 a šetrnost k životnímu prostředí významnou roli."

A - ukažte mi tabulky - ať víme z čeho čerpali

B - "Poslední číslo z oficiálního měření se datuje do roku 2013 a činí 23 procent." (- z tohoto roku je to poslední číslo - které udává podíl energie vyrobené z obnovitelných zdrojů)

!!Nejnovější studie!!, která pracuje z 6 let (ŠEST LET) - starými čísly.

To snad ani vy pane Šťastný nemůžete myslet vážně.

Dělají si z nás srandu ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

Jako apríl je to ale dobrýR^. Miluji takové zprávy V

Musím odjet, ale až se vrátím, pohledám kolik je ten podíl z minulého roku - a schválně si tipněte s kolika procentní chybou počítají 10%, 20, 30 - nebo snad 110%? - u takových studií je to klidně možné.

+2/−1
6.5.2019 20:44
Foto

M89i37r83e89k 30M68a27t59y85á33š 3674398393633

Tak 34,90% pane Šťastný (to je podíl obnovitelných zdrojů v energetickém mixu v Německu za rok 2018).

Studie pracuje s 23%. To je rozdíl 11,9%. Pokud ovšem počítáme, že energetický mix se počítá na 100%, tak jestliže jsme na straně obnovitelných zdrojů museli 11,9% přidat, tak na té druhé straně (uhlí, plyn, jádro) budeme muset 11,9% zase ubrat – čili studie počítá se vzájemnou chybou 23,8%.

Jestli je ta studie reálná a není to nějaký apríl, tak by ten člověk, který to u ADACu vedl - měl vrátit vysokoškolský diplom (nebo by měl jít k nám dělat ministra).

Jinak díky za typ. Občas nechápu, kam na ty nesmysly diskutující na internetu chodí. Nyní už vím. ADAC a AUTO.CZ – budu se za nimi muset stavit a dát řeč na téma odborné úrovně jejich redaktorů.

Jinak jsem čerpal zde: https://www.cleanenergywire.org/factsheets/germanys-energy-consumption-and-power-mix-charts

+2/0
6.5.2019 22:04
Foto

V31l18a41d20i82m44í24r 91Š39ť27a42s72t88n70ý 1581936605193

Jak správně uvádíte 34,90% v Německu, to elektromobily nabíjí jen tam? U nás je podíl OZE něco málo pod 15% a o moc už nevyroste, protože pro jejich rozvoj u nás nejsou podmínky ani místo.

Ale souhlasím s vámi, že každý novinář, který chce napsat článek s nějakým vyzněním, ho buď vůbec nedoloží zdroji, nebo doloží odkazy na zdroje, které mu vyhovují. Na čtenáři pak je, aby si věci ověřoval, což téměř nikdo (včetně mě, v tomto případě sic), nedělá.

Jenže se v mnoha případech nedá věřit ani těm zdrojům, pochází od různých institucí ovládaných průmyslovými lobby.

+2/0
7.5.2019 7:03
Foto

M83i35r39e82k 53M34a63t43y35á52š 3544178233183

Přesně takR^

Od jisté doby - co si nezměřím, tomu moc nevěřím.

Zvlášť co se elektromobility týče.

0/0
7.5.2019 8:31
Foto

L62e39o68n91t44ý32n10a 16C14h80v53á58t59a46l25o91v95á 1523975256

Dotace jsou jednoznačně peklo! Dotace navíc dokazuje, že jde o slepou větev, pokud by tomu tak nebylo, nebyly by potřeba dotace a nebylo by potřeba to výrobcům nařizovat.

+4/0
6.5.2019 14:55
Foto

M83a32r49c22e54l 11P51a89v10l91í91k 7331234618289

a milá leontýnka, viete ako zadotujú výrobcovia svoje výrobky? taký daimler dotoval na slovensku smartov ED tromi tisíckami EUR a to štátnu dotáciu nepočítam. F500e dotovali rovnako (mesačný lízink na dva roky á90USD mesačne), ecitygou bude rovnako ťažko dotované priamo výrobcom. pri ohlásenej cene a dotácii štátu bude to autíčko za cca dvanásť tisíc EUR.

0/0
6.5.2019 18:37
Foto

V40l20a22d77i67m22í41r 37Š24ť97a31s84t50n87ý 1341116635173

A? Paní Chvátalová píše, že dotace jsou zlo a vy jí odpovídáte, že také mlátí černochy.

+2/0
6.5.2019 18:40
Foto

P30a25v39e26l 16D72v13o21ř86á37k 5469675214300

Ono jde o to, na co se dotace použije. Na stavbu laviček v parku jsou opravdu nepatřičné, ale na rozvoj nových technologií, léků a pod. snad smysl nepopřete. Kdyby nebyl např. Michelangelo dotován s měšce mecenášů (a další umělci), myslíte, že by dokázal vytvořit tolik skvostných uměleckých děl? A podobně - vzpomeňte na řadu vědců, kteří učinili objevy nesmírného významu jen díky tomu, že jim to někdo financoval. Rv

+1/0
7.5.2019 11:41
Foto

L45e47o93n17t55ý64n72a 24C30h24v29á96t25a84l44o26v95á 1793145946

Smysl dotací nepopírám, ale Vy nerozlišujete mezi soukromým donátorem a státem. Soukromník ze svého dobrovolného rozhodnutí může dotovat třeba i sběr střevlíků, jsou to jeho peníze, jeho rozhodnutí a on případně spláče nad výdělkem. Státní a evropské dotace jsou úplně něco jiného, stát je rozdělovat neuměl, neumí a nikdy nebude umět, takže jde fakticky o peníze daňových poplatníků, které stát hodí do kanálu. Část jich spotřebuje na administraci, část jich někam zmizí a na zbytek se tak dlouho pilují podmínky přidělení a výběr projektů až jsou výsledkem neškodné lavičky v parku.

Takže nejde o to, na co se dotace použije, jde o to, kdo ji poskytuje.

+3/0
7.5.2019 11:51
Foto

P75e92t17r 19D74r74a83p59a66l 4764631983

vytáhnete dotaci pro podnikatele a ještě bez DPH...to je jako když mobilní operátoři tvrdí, že jsou levní, protože někde na ministerstvu nabízejí tarif za 50 korun na měsíc

+3/0
6.5.2019 12:59
Foto

M77i16r64e52k 71M49a65t46y21á50š 3204438493233

Tomu nerozumím.

0/0
6.5.2019 16:26
Foto

V65l93a46d22i52m86í11r 44Š66ť45a68s86t51n12ý 1911336575833

A nad tím jásáte? Další dotační titul na něco, co se bez těch dotací neudrží na trhu a okrade všechny ostatní, kteří jej nevyužijí? Takže já říkám peklo a to si myslím, že skutečné peklo je proti dotačnímu šílenství a imbecilnímu dotování všeho možného, rajská zahrada s jasně danými pravidly, které se navíc týkají pouze těch, kterých se týká to peklo a ti ostatní mohou klidně žít.

+8/−1
6.5.2019 12:12
Foto

M13i77r85e81k 44M31a60t11y43á91š 3514888913713

S tím bych asi mohl i souhlasit. Je pro mne ale příjemnější, když dostanou dotace na "nízkouhlíkové technologie" elektromobily a ne auta na CNG. ;-(

+2/0
6.5.2019 16:30
Foto

P51a38v15e96l 17D63v83o39ř50á93k 5139865654890

O nových akumulátorech na bázi nanotechnologie tu byl nedávno článek. Ono se na tom pracuje, což zdejší rejpalové netuší, nebo tušit nechtějí.

V časopise Praktická elektronika 8/2018 je zajímavý článek o malých elektrovozítkách s výměnnými bateriemi. R^

0/0
6.5.2019 17:49
Foto

P14e43t84r 19A17g28u90l60á31r 4927518180174

S tšmi dotacemi jste dost vedle. Za prvé se dnes nedá koupit auto s dojezdem alespoň 200km za 450.000. Ceny se pohybují okolo 800.000. Za druhé - malý podnik ani zdaleka neznamená OSVČ. Znamená to nejméně 10 zaměstnanců nebo obrat nejméně 10mil Kč ročně. I když se na eloektromobil docela těším, tak mi řekněte, proč bych si měl dnes žádat o dotaci na emobil, který koupím za dvojnásobnou cenu než jiný vůz se spalovacím motorem podobných parametrů?

+1/−1
6.5.2019 10:32
Foto

M55i79r46e59k 37M93a74t83y64á45š 3124298243973

Ecitygo - 420.000,- Kč baterka 37.7 kWh (viz Hybrid.cz)

Podle zkušeností, co mám najeto s VW e-up!em - tak využitelná kapacita baterie bude tak 33 kWh.

Průměrnou spotřebu mám tak 13 kWh na 100/km.

A nyní počítejte:

33 Wh / 0,13 W/km = ?

Mě to bude stačit - bohatě!!

0/0
6.5.2019 10:52
Foto

P93e70t67r 89A83g10u66l58á35r 4847948180544

Nevšiml jste si jedné dost podstatné maličkosti - to auto se neprodává! Takže můžete počítat jak chcete a je vám to k ničemu. A dokud se nebude prodávat s cenou o které mluvíte i bez dotace, platí co jsem napsal já.

+2/0
6.5.2019 10:58
Foto

M22i24r43e39k 22M51a28t81y20á36š 3954188253973

Ano bude se prodávat od 01.01.2020.

Do té doby budu mít vyzkoušeno - že to funguje a vyhovuje mi to + udělanou přípravu - tedy:

- dostatečnou plochu solárních panelů

- dostatečnou kapacitu záložní baterie

- dvě parkovací místa s wallboxy

- zažádané o dotace, které končí nyní - na auta co budou za rok

Ale možná bych místo toho mohl diskutovat o tom, co všechno nejde ;-(

0/0
6.5.2019 11:20
Foto

P98e30t43r 27A59g80u43l94á51r 4757808370734

Jste snílek. Žádat o dotace na něco co není je utopie. Přesně z toho důvodu, že není na trhu auto, které by stálo za koupi já o dotace nežádám. V projektu musí být uvedeno co budete nakupovat a jak to budete užívat. Nemůžete do projektu uvést něco co neexistuje. Respektive můžete, ale nebude vám vyhověno. Zbytečná práce.

+2/0
6.5.2019 11:34
Foto

M76i43r38e28k 76M26a67t78y74á49š 3474128973793

Už při vypsání dotací jsem všem doporučoval obezřetnost a taktické vyčkávání - a pak před koncem vyměřeného času - sesbírat všechny informace, zkušenosti a upřít síly k požadovanému výsledku.

To máte jako ve sportu. Nikoho moc nezajímá jak elegantně hrajete - po určitém čase si každý pamatuje jen výsledek.

Doufám proto, že i naši hokejisté na MS světa v pátek v Bratislavě něco ukážou - a že všem vytřeme zrak.8-o

Ano jsem snílek.

0/0
6.5.2019 16:42
Foto

Z79d43e89n34ě93k 41M34a85t31u60š18k61a 7798366445966

to ale nebydlíte v Praze na Čerňáku???

0/0
6.5.2019 11:52
Foto

M75i60r46e11k 80M79a21t56y26á74š 3354738153873

Ne nebydlím - snažím se dělat to co jde ve svých podmínkách.

+1/0
6.5.2019 16:43
Foto

J19a41n37a 30M35a43j70o48v46á 4395962256953

Sleduji vás a vaše zaujetí mne baví. A baví mne taky chytré technologie a (teoreticky) problematika mobility jako celku.

O elektromobilitě ale zatím zdaleka nejsem přesvědčená právě kvůli jejím ostatním aspektům. Dobrá. Ve městech bude čisto. Dobrá, bydlím v domě, můžu si na střechu hodit soláry.... můžu mít baterie...dokonce umím požádat o dotaci. Řekněme, že jsem i fanda novinek. Jenže u těchto intenzivně vnímám právě ten faktor udržitelnosti.

Ale je takový?

Jak je to se soláry? Co znamená z hlediska ekologické stopy výroba solárních panelů? Jejich umístění, údržba a jednou likvidace? Kolik jich musí být, abych si skutečně vystačila? A co baterie, ať už z hlediska výroby nebo likvidace.

A...to budeme mít všichni střechy a zahrady pokryté solárními panely, když je chceme používat i na smysluplné hospodaření s vodou a třeba vytápění?

Jak je to se SKUTEČNOU zátěží celého toho cyklu? Nepřenáší se jenom zátěž z měst na jiná místa? Nic rozumného jsem na toto téma fakt zatím nenašla. Nemáte?

Zatím totiž (a to těm dotacím asi celkem rozumím) považuji mj. toto opatření OP PIK za ne dost promyšlené.

+3/0
6.5.2019 13:22
Foto

P36e47t96r 15A21g62u10l24á72r 4967208700474

Já mám na střeše 7,5kWhp. Měl jsem půjčečné Fiat 500e. 4 roky staré, kolem 40.000km najeto. Dojezd neklesl oproti novému nijak dramaticky na cca 160km. To mi ale nestačí. Potřebuji cca 250km. V zimě se s tím asi jezdit nedá, tak mi moc nevadí, že moje elektrárna moc nevyrobí a pokreje jen spotřebu domu. Ale od jara do podzimu mám dost energie na to, abych 24kWh akumulátor nabil každý slunný den z vlastních panelů. A to mi připadá v pohodě. Až panely za dekády degradují a akumulátory v autě také, předpokládám, že bude opět u těchto technologií nižší cena než dnes. Take jsem optimista. Ale ne takový jako autor. Ještě si s nákupem auta počkám. Přinejmenším do doby, než každý výrobce začne nějaké prodávat a uvidím co to udělá s cenou. Dnes žádné nové alespoň 4 místné auto za cenu pod 500.000 nekoupíte.

+1/0
6.5.2019 13:44
Foto

Z15d68e98n60ě70k 84M49a91t62u91š64k53a 7888466915646

jenže ve dne se jezdí a nabíjí v noci, takže ty panely moc velký terno nejsou

+3/0
6.5.2019 13:57
Foto

P97e46t86r 17A81g10u84l77á68r 4657738530274

Za jak dlouho ve dne ujedete 250km? Elektrické auto není pro každého, ale těm komu vyhovují nahradí smradlavé auto. Mně stačí denně maximálně 250km. A to tak, že ráno ujedu půlku, přes den dobiju a odpoledne ujedu zbytek. Takže pro můj cyklus jsou panely to pravé ořechové.

+2/0
6.5.2019 14:32
Foto

M34i90r45e66k 42M77a27t58y98á47š 3424278583493

200 km ujedete za 2 - 3 hodiny - zbytek času může auto v pohodě nabíjet. O prázdninách dám na blog nějaká čísla z reálného provozu. Sám jsem byl překvapen, jak pěkně to vychází.

0/0
6.5.2019 16:52
Foto

J39a24n14a 35M84a40j58o97v52á 4925462556693

Mně teď nejde o cenu, ale o ty ekoaspekty. Jestli třeba výroba všech těch potřebností a jejich likvidace není stejně nebo podobně škodlivá. Hele a co v neslunné dny? A co v zimě? Co co v situaci (jako je naše), kdy potřebujeme dvě auta, protože pracujeme každý kdesi na jiné straně?

Fakt neryju, jen mne to zajímá.

Elektromobilem jsem jela jen jednou a to jsme víc nabíjeli než jeli, tak mám z toho takový rozpačitý pocit.

U argumentace OP PIK (nejen) mi prostě vadí to ohánění se udržitelnou mobilitou. Fakt to tak je?

+2/0
6.5.2019 14:08
Foto

P12e65t81r 53A35g49u54l30á74r 4157148580314

To si musí každý zhodnotit sám. Já mám svojí elektrárnu u které jsem počítal s přebytkem pro auto. Až bude auto za rozumnou cenu, klidně ojeté, koupím si ho. Jsem technik a vím, že se na něm v porovnání s autem se spalovacím motorem nemá moc co pokazit. Beru to jako investici do budoucnosti. Za nějakou dobu se přehoupnu z produktivního věku do důchodu a bude mi vyhovovat to, že nemusím platit účty za elektřinu a přes den se mi nabije auto, se kterým toho už moc nenajezdím. A elektromobil i teď budeme mít jako druhé auto do rodiny s tím, že když to půjde, jedeme elektromobilem. Když ne, jedeme spalovákem. Kdyby měl porovnávat jaký způsob výroby el.energie je nejekologičtější, panely to nebudou. Bude to jádro v reaktorech MSR, ale na to si ještě chvíli počkáme.

+1/0
6.5.2019 14:40
Foto

J86a39n23a 15M38a18j39o17v48á 4315982626183

Jo, tak tomu rozumím. Kombinujete dvě auta dle chuti, možností a situace. To je jiná. R^

+1/0
6.5.2019 14:44
Foto

M71i73r97e51k 89M46a67t71y22á10š 3774598133143

Před pár měsíci jsem četl Váš blog - jak jste jeli s Teslou po Moravě. Už si přesně nepamatuji jak to vlastně bylo, ale měl jsem z toho pocit, že řidič s větší praxí (s elektromobily) by to řešil jinak.

Ukazuje se nám, že je potřeba minimálně 14 dní, aby člověk dovedl přednosti elektromobilu dobře využívat – a začal šetřit čas – není to jen cestě od nabíječky k nabíječce.

Navíc Tesla X není v elektromobilně můj favorit – zvlášť ne do města.

Ale jinak držím palce R^.

A podpora elektromobility v ČR?

Nevím proč není systém nastaven tak, aby se podporovaly elektromobily které jezdí a ne ty které někde parkují.

+1/0
6.5.2019 17:05
Foto

J52a20n31a 84M96a85j62o41v94á 4895802286473

Však jsem taky netvrdila, že máme praxi. Měli jsme jen příležitost :-). A doufám, že jsem napsala, že jsme se nepohybovali po městě.

Nastavení systému je celkem důležité, ne? Mj. je to právě to, co se dotuje. Tedy je-li to už te'd nastavené (řekněme vlídně) sporně, pak to prostě celé může být tak nějak na houby.

0/0
6.5.2019 22:25
Foto

M14i78r65e97k 20M40a35t71y93á26š 3694618923373

Velmi dobře si pamatuji, na moji první delší jízdu s elektromobilem (Praha - Litoměřice - Praha - Brno) - a tak mám velké pochopení - pro první den s elektromobilem ;-)

0/0
6.5.2019 22:36
Foto

M89i52r59e73k 42M27a58t87y11á26š 3294968193603

Možná pro Vás bude užitečný následující odkaz:

https://www.bids.cz/cz/konference/elektromobilita-v-praxi/430#menu_uvod

0/0
6.5.2019 22:14
Foto

J42a72n78a 95M29a96j19o28v71á 4415692596533

Vidím správně, že to je avízo konference, která bude v listopadu? Jestli ano, tak tam žádnou odpověd právě zaměřenou na udržitelnosti nevidím.

Možná to nepíši zřetelně, ale to je ten aspekt, který mne zajímá. (A pro mne elektromobilitu v širokém, podporovaném měřítku, obhajuje.)

Proto jsem poměrně ostražitá - hledám a ptám se. To s výletem v Tesle nemá nic společného, jen shoda okolností.

0/0
6.5.2019 22:30
Foto

M78i76r14e36k 18M83a45t22y97á79š 3294858733353

04.06.2019 - Elektromobilita v praxi (BID - hotel Olympik, Praha)

(příspěvky mají: Hybrid, MŽP, MPO, Města Turnov a Tábor, APEL)

0/0
6.5.2019 22:40
Foto

J82a46n10a 10M21a62j40o33v66á 4265822266333

Ok. Tak kdyby někde bylo něco rozumného k té udržitelnosti, vzpomeňte si na mě, pls. To tyhle konference spíše neumí.

0/0
7.5.2019 6:45
Foto

M19i80r68e24k 61M44a46t38y12á36š 3904458593193

Ok. Něco se pro Vás pokusím vybrat - prakticky každý týden je nějaká akce.

O jakou oblast se zajímáte - RD, firma, obec, města.

Ekonomika, ekologie, udržitelnost, ...

Příští týden jsou akce v Rožnově nebo v Plzni ...

0/0
7.5.2019 8:37
Foto

M60i31r19e47k 71M61a80t36y12á48š 3314888903393

Omlouvám se - ty akce jsou už tento týden - strašně to letí (a mám středu jako malý víkend;-D).

10 - 11.5. Rožnov

11.5. Plzeň

0/0
7.5.2019 8:57
Foto

M27i41r66e97k 16M57a53t75y47á70š 3684638633863

Coming soon:-)

0/0
6.5.2019 16:49
Foto

M20i83r29e73k 18M23a18t44y75á85š 3644838653213

Ani jsem netušil, že to bude tak brzo:-).

https://volkswagen.gomexlive.com/vw_live_pk/

V koncernu musí být samozřejmě VW první - kdo bude druhý?

0/0
6.5.2019 17:18

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz