Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S tšmi dotacemi jste dost vedle. Za prvé se dnes nedá koupit auto s dojezdem alespoň 200km za 450.000. Ceny se pohybují okolo 800.000. Za druhé - malý podnik ani zdaleka neznamená OSVČ. Znamená to nejméně 10 zaměstnanců nebo obrat nejméně 10mil Kč ročně. I když se na eloektromobil docela těším, tak mi řekněte, proč bych si měl dnes žádat o dotaci na emobil, který koupím za dvojnásobnou cenu než jiný vůz se spalovacím motorem podobných parametrů?

1 1
možnosti

Ecitygo - 420.000,- Kč baterka 37.7 kWh (viz Hybrid.cz)

Podle zkušeností, co mám najeto s VW e-up!em - tak využitelná kapacita baterie bude tak 33 kWh.

Průměrnou spotřebu mám tak 13 kWh na 100/km.

A nyní počítejte:

33 Wh / 0,13 W/km = ?

Mě to bude stačit - bohatě!!

0 0
možnosti

Nevšiml jste si jedné dost podstatné maličkosti - to auto se neprodává! Takže můžete počítat jak chcete a je vám to k ničemu. A dokud se nebude prodávat s cenou o které mluvíte i bez dotace, platí co jsem napsal já.

2 0
možnosti

Ano bude se prodávat od 01.01.2020.

Do té doby budu mít vyzkoušeno - že to funguje a vyhovuje mi to + udělanou přípravu - tedy:

- dostatečnou plochu solárních panelů

- dostatečnou kapacitu záložní baterie

- dvě parkovací místa s wallboxy

- zažádané o dotace, které končí nyní - na auta co budou za rok

Ale možná bych místo toho mohl diskutovat o tom, co všechno nejde ;-(

0 0
možnosti

Jste snílek. Žádat o dotace na něco co není je utopie. Přesně z toho důvodu, že není na trhu auto, které by stálo za koupi já o dotace nežádám. V projektu musí být uvedeno co budete nakupovat a jak to budete užívat. Nemůžete do projektu uvést něco co neexistuje. Respektive můžete, ale nebude vám vyhověno. Zbytečná práce.

2 0
možnosti

Už při vypsání dotací jsem všem doporučoval obezřetnost a taktické vyčkávání - a pak před koncem vyměřeného času - sesbírat všechny informace, zkušenosti a upřít síly k požadovanému výsledku.

To máte jako ve sportu. Nikoho moc nezajímá jak elegantně hrajete - po určitém čase si každý pamatuje jen výsledek.

Doufám proto, že i naši hokejisté na MS světa v pátek v Bratislavě něco ukážou - a že všem vytřeme zrak.8-o

Ano jsem snílek.

0 0
možnosti
Foto

to ale nebydlíte v Praze na Čerňáku???

0 0
možnosti

Ne nebydlím - snažím se dělat to co jde ve svých podmínkách.

1 0
možnosti
Foto

Sleduji vás a vaše zaujetí mne baví. A baví mne taky chytré technologie a (teoreticky) problematika mobility jako celku.

O elektromobilitě ale zatím zdaleka nejsem přesvědčená právě kvůli jejím ostatním aspektům. Dobrá. Ve městech bude čisto. Dobrá, bydlím v domě, můžu si na střechu hodit soláry.... můžu mít baterie...dokonce umím požádat o dotaci. Řekněme, že jsem i fanda novinek. Jenže u těchto intenzivně vnímám právě ten faktor udržitelnosti.

Ale je takový?

Jak je to se soláry? Co znamená z hlediska ekologické stopy výroba solárních panelů? Jejich umístění, údržba a jednou likvidace? Kolik jich musí být, abych si skutečně vystačila? A co baterie, ať už z hlediska výroby nebo likvidace.

A...to budeme mít všichni střechy a zahrady pokryté solárními panely, když je chceme používat i na smysluplné hospodaření s vodou a třeba vytápění?

Jak je to se SKUTEČNOU zátěží celého toho cyklu? Nepřenáší se jenom zátěž z měst na jiná místa? Nic rozumného jsem na toto téma fakt zatím nenašla. Nemáte?

Zatím totiž (a to těm dotacím asi celkem rozumím) považuji mj. toto opatření OP PIK za ne dost promyšlené.

3 0
možnosti

Já mám na střeše 7,5kWhp. Měl jsem půjčečné Fiat 500e. 4 roky staré, kolem 40.000km najeto. Dojezd neklesl oproti novému nijak dramaticky na cca 160km. To mi ale nestačí. Potřebuji cca 250km. V zimě se s tím asi jezdit nedá, tak mi moc nevadí, že moje elektrárna moc nevyrobí a pokreje jen spotřebu domu. Ale od jara do podzimu mám dost energie na to, abych 24kWh akumulátor nabil každý slunný den z vlastních panelů. A to mi připadá v pohodě. Až panely za dekády degradují a akumulátory v autě také, předpokládám, že bude opět u těchto technologií nižší cena než dnes. Take jsem optimista. Ale ne takový jako autor. Ještě si s nákupem auta počkám. Přinejmenším do doby, než každý výrobce začne nějaké prodávat a uvidím co to udělá s cenou. Dnes žádné nové alespoň 4 místné auto za cenu pod 500.000 nekoupíte.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS