Děkujeme za pochopení.
P58e89t18r 91A33g54u41l62á59r
S tšmi dotacemi jste dost vedle. Za prvé se dnes nedá koupit auto s dojezdem alespoň 200km za 450.000. Ceny se pohybují okolo 800.000. Za druhé - malý podnik ani zdaleka neznamená OSVČ. Znamená to nejméně 10 zaměstnanců nebo obrat nejméně 10mil Kč ročně. I když se na eloektromobil docela těším, tak mi řekněte, proč bych si měl dnes žádat o dotaci na emobil, který koupím za dvojnásobnou cenu než jiný vůz se spalovacím motorem podobných parametrů?
M37i73r68e85k 24M30a87t36y51á17š
Ecitygo - 420.000,- Kč baterka 37.7 kWh (viz Hybrid.cz)
Podle zkušeností, co mám najeto s VW e-up!em - tak využitelná kapacita baterie bude tak 33 kWh.
Průměrnou spotřebu mám tak 13 kWh na 100/km.
A nyní počítejte:
33 Wh / 0,13 W/km =
Mě to bude stačit - bohatě
P31e64t72r 94A32g82u23l94á19r
Nevšiml jste si jedné dost podstatné maličkosti - to auto se neprodává! Takže můžete počítat jak chcete a je vám to k ničemu. A dokud se nebude prodávat s cenou o které mluvíte i bez dotace, platí co jsem napsal já.
M82i86r66e11k 48M95a16t66y41á64š
Ano bude se prodávat od 01.01.2020.
Do té doby budu mít vyzkoušeno - že to funguje a vyhovuje mi to + udělanou přípravu - tedy:
- dostatečnou plochu solárních panelů
- dostatečnou kapacitu záložní baterie
- dvě parkovací místa s wallboxy
- zažádané o dotace, které končí nyní - na auta co budou za rok
Ale možná bych místo toho mohl diskutovat o tom, co všechno nejde
P10e71t33r 93A64g98u22l22á20r
Jste snílek. Žádat o dotace na něco co není je utopie. Přesně z toho důvodu, že není na trhu auto, které by stálo za koupi já o dotace nežádám. V projektu musí být uvedeno co budete nakupovat a jak to budete užívat. Nemůžete do projektu uvést něco co neexistuje. Respektive můžete, ale nebude vám vyhověno. Zbytečná práce.
M12i97r98e31k 55M37a34t44y95á11š
Už při vypsání dotací jsem všem doporučoval obezřetnost a taktické vyčkávání - a pak před koncem vyměřeného času - sesbírat všechny informace, zkušenosti a upřít síly k požadovanému výsledku.
To máte jako ve sportu. Nikoho moc nezajímá jak elegantně hrajete - po určitém čase si každý pamatuje jen výsledek.
Doufám proto, že i naši hokejisté na MS světa v pátek v Bratislavě něco ukážou - a že všem vytřeme zrak.
Ano jsem snílek.
Z70d27e67n49ě18k 30M70a71t30u89š18k62a
to ale nebydlíte v Praze na Čerňáku???
M56i70r51e45k 96M70a18t95y19á69š
Ne nebydlím - snažím se dělat to co jde ve svých podmínkách.
J13a42n17a 84M87a45j54o21v70á
Sleduji vás a vaše zaujetí mne baví. A baví mne taky chytré technologie a (teoreticky) problematika mobility jako celku.
O elektromobilitě ale zatím zdaleka nejsem přesvědčená právě kvůli jejím ostatním aspektům. Dobrá. Ve městech bude čisto. Dobrá, bydlím v domě, můžu si na střechu hodit soláry.... můžu mít baterie...dokonce umím požádat o dotaci. Řekněme, že jsem i fanda novinek. Jenže u těchto intenzivně vnímám právě ten faktor udržitelnosti.
Ale je takový?
Jak je to se soláry? Co znamená z hlediska ekologické stopy výroba solárních panelů? Jejich umístění, údržba a jednou likvidace? Kolik jich musí být, abych si skutečně vystačila? A co baterie, ať už z hlediska výroby nebo likvidace.
A...to budeme mít všichni střechy a zahrady pokryté solárními panely, když je chceme používat i na smysluplné hospodaření s vodou a třeba vytápění?
Jak je to se SKUTEČNOU zátěží celého toho cyklu? Nepřenáší se jenom zátěž z měst na jiná místa? Nic rozumného jsem na toto téma fakt zatím nenašla. Nemáte?
Zatím totiž (a to těm dotacím asi celkem rozumím) považuji mj. toto opatření OP PIK za ne dost promyšlené.
P70e69t40r 92A82g13u83l84á43r
Já mám na střeše 7,5kWhp. Měl jsem půjčečné Fiat 500e. 4 roky staré, kolem 40.000km najeto. Dojezd neklesl oproti novému nijak dramaticky na cca 160km. To mi ale nestačí. Potřebuji cca 250km. V zimě se s tím asi jezdit nedá, tak mi moc nevadí, že moje elektrárna moc nevyrobí a pokreje jen spotřebu domu. Ale od jara do podzimu mám dost energie na to, abych 24kWh akumulátor nabil každý slunný den z vlastních panelů. A to mi připadá v pohodě. Až panely za dekády degradují a akumulátory v autě také, předpokládám, že bude opět u těchto technologií nižší cena než dnes. Take jsem optimista. Ale ne takový jako autor. Ještě si s nákupem auta počkám. Přinejmenším do doby, než každý výrobce začne nějaké prodávat a uvidím co to udělá s cenou. Dnes žádné nové alespoň 4 místné auto za cenu pod 500.000 nekoupíte.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky