Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Aneb z pohledu ergonomie zmetek - stěrače nenastavím popaměti, s mechanickou odezvou, musím patlat cosi na dotykovém displayi mimo obvyklé zorné pole.

1 1
možnosti

Myslím, že je to o zvyku. Měl jsem na dva týdny zapůjčenu „asociační“ Teslu S a během první hodiny jsem ji v provozu dvakrát „vyřadil“ při běžné jízdě na silnici. (nic příjemného)

Přesedal jsem totiž z Felicie a ta má napravo od volantu páčku stěračů – a tak stačilo, aby začalo pršet a já automaticky šáhl na stěrače (a vyřadil). Poprvé jsem vůbec nechápal, co se děje – Tesla začala zpomalovat - já pořád přidával plyn a nic se nedělo ...

2 0
možnosti
Foto

Mám několik takovýchto "ergonomických zmetků" a když , dnes už vyjímečně, sednu do jiného auta, nestačím se divit jak je neergonomické. Nepřiveze mou sedačku po usazení a zapnutí pásů do , pro mne , nastavené pozice , ve které se mi sedí nejlépe. Není tam totiž 6 motorků v každé sedačce pro optimální nastavení pro mé tělesné proporce, které si mohu zafixovat pro sebe i pro další uživatele. Neodveze mne od volantu po zaparkování, abych mohl pohodlně vystoupit. Nejde většinou podobně nastavit ani optimální nastavení volantu. Je úžasné co dokáží posoudit ti, kteří v tom nikdy neseděli!

Dotykový panel je spolehlivý, lehce dosažitelný a je to pouze o zvyku. Někde jsem, asi v nějakém skriptu na škole, že inteligence je schopnost se přizpůsobit.

Asi nejsem úplný debil, když jsem si na to poměrně rychle zvykl. Nyní nemám

problém ovládat stěrače pomocí páček, světla se zapínají a přepínají naprosto automaticky, což spolu s asistentem řízení umožňuje i pro starého člověka bezpečnou jízdu.

2 0
možnosti

Ono je tovzdy trochu problem presedlat z jedne znacky na druhou. ale cetl jsem, jak si slavny George Bernard Shaw stezoval ze britska auta maji pokazde jinak usporadane pedaly brzdy, plynu a spojky, to musela byt opravdu lahudka.

1 0
možnosti
Foto

U normálních aut ( tím myslím elektrické vozy) se ten problém trochu zmenšuje, protože řada ovládacích čudlíků ( spojka , řadící páka..)není a zbývající brzda se používá opravdu pouze při nějaké nepředvídané situaci a Tesly to mají také automatizováno. V podstatě se ovládá celý vůz zcela intuitivně pouze jedním pedálem a je to tedy tak jednoduché, že to zvládne i chlap.

0 0
možnosti

P24e35t45r 48D53r33a63p70a15l

20. 2. 2019 13:13

nacpat všechny "budíky a hejblátka" vpravo od volantu je zvěrstvo nejen ergonomické, ale i bezpečnostní

2 0
možnosti
Foto

Kdo nezkusil, nepochopí. (Ale ví všechno nejlépe)

2 0
možnosti

wartburg 900 mal čudlíky vpravo od volantu a neoznačené. detto š445. gaz m20 mal prepínač blinkrov a ovládanie stieračov v strede kúsok od okna.

nik si nesťažoval, všetci boli radi, že sa vezú.

1 0
možnosti

Samozřejmě, lze se přizpůsobit i dotykovému panelu. Ale je mnohem pohodlnější sáhnout popaměti třeba na hranatý čudlík vpravo nahoře a cvaknout s ním jednou ve směru hodinových ručiček, než hledat na displayi ikonku, ďobat do ní a sledovat, zda se objevilo nějaké info. .

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS