Pondělí 18. ledna 2021, svátek má Vladislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 18. ledna 2021 Vladislav

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A58d34a30m 12M63a53l65ý 4390917972621

Mohu též přispět se svou zkušeností:

Elektromobil: Kia Soul (baterie 30kWh), výkon 90kW, slušná výbava.

Podmínky: Baterie nabitá, dojezd na displeji 210km, venkovní teplota -5°C, vyhřívání volantu zapnuto, vyhřívání sedaček zapnuto, topení v provozu.

Pocity: Volant hřeje hodně (až moc), sedačky příjemně, teplý vzduch fičí ihned, naprostá pohoda ihned. akcelerace nic moc (čekal jsem živější)

Jízda: cca 10 km, udávaný dojezd na displeji se snížil na 170 km. ;-)

Můj závěr: Jede to, topí to. Za ty prachy, no nekupte to.

Srovnání s 19 let starou Škodou Felicia 1.6 benzín (nemá el. vyhřívání volantu a sedaček): jezdí to podobně, ale topí hned (Felicia tak po 2 minutách). R^

+4/0
28.1.2019 13:56
Foto

V36o45k69o81u46n 94V98l61a33d98i63m67i48r 8722318639478

A co Jörg, Matthias, pani starostka a postacka z toho nejmenovaneho Braniborskeho mesta, ty na ten sraz take prijedou? ;-D

+2/0
28.1.2019 12:47
Foto

M71i40r50e79k 49M17a40t29y25á29š 3524168353153

R^ - příspěvek v diskuzi od znalého čtenáře mne vždy potěší :-)

0/0
28.1.2019 13:22
Foto

P40e30t11r 35D89r18a56p39a83l 4824191483

poš ́tačka už dorazila...je to to vozítko s kytičkama první vzprava

0/0
28.1.2019 13:53
Foto

P57a94v65e80l 39D42v89o27ř67á61k 5579815854370

Pro všechny odpůrce i příznivce: Konstrukci elektromobilu je potřeba udělat úplně od nuly. Současný trend, že se vyndá benzinový motor a dá se tam elektromotor, vede jen výsledkům, které nejsou příliš pozoruhodné. Protože klasický benzíňák topí jak divý, konstruktéři se moc nezabývali tepelnou izolací. Takže spousta vozů připomíná nezateplený socialistický panelák.

A pro ty, co nemaji rádi ty baterie, co mají v zimě menší výkon: už jste slyšeli o superkondenzátorech? Dokonce i dnes se dá koupit "startovací" akumulátor, doplněný superkondenzátory, aby se dalo startovat i při -30°C.

+3/0
28.1.2019 11:01
Foto

M38a62r31c74e55l 54P97a93v32l46í47k 7461404548899

o, nie všetci to robia tak - f500e vzali od základu, nielen zosili pevnosť, ale aj tlmenie.

https://www.adandp.media/articles/5-things-about-the-fiat-500e

0/0
2.2.2019 19:29
Foto

J41a55r66o69m10í59r 45V62e44g89r 2207250172460

Víte, že ty akce, z nichž jedna je tento víkend, děláme pro veřejnost, abyste se mohli přesvědčit jak to je doopravdy? My to víme již dlouho. Pozvánka platí pro všechny. Někteří z Vás budou moci jet s námi. Přihlaste se ale dopředu. Rallye Ćeská Sibiř.

0/0
28.1.2019 10:11
Foto

P11e44t37r 35S16k90á21l84a 2767924980860

A jak to topí? Taky lépe než diesel?

+2/0
28.1.2019 9:25
Foto

J84a45n 39H89a56r54v74a28n 3957778745956

Některé hřeje už jen to vědomí že mají elektroauto, topení ani nepotřebují :-)

+5/0
28.1.2019 9:44
Foto

M33i45r38e15k 59M95a73t43y11á96š 3184808793213

No jak kterej. Vždyť víte, že i do některých TDI musel montovat VW bufíky, protože v zimě nedokázaly vytopit celý prostor.

Elektromobily prostě topí jinak.;-)

0/0
28.1.2019 9:57
Foto

V70o79k17o63u84n 85V93l31a34d90i34m60i16r 8262538239958

No, on dobrej diesel od te doby co jeho ucinnost stoupa take moc netopi. U petkovyho BMW musite ujet aspon 10 km nez vubec zacne topit.

+1/0
28.1.2019 11:55
Foto

I32v69a40n 12V70e62s15e35l79ý 4296648844867

No když jsem si kdysi přečetl podobný stesk na diesel tak jsem se divil. Až mi jeden diskutující napsal, že Octavia II má v topném kanálu el. přídavné topení. Potom jsem našel, že má 600W a auto topí tak po dvou až třech kilometrech.

Já jsem na topení háklivej, začínal jsem totiž jezdit s autem z roku 1948 bez topení a už to nechci nikdy zažít.

Mám tedy otázku na elektromobilisty. Topí elektromobil po třech km tak abych mohl jezdit v tričku s krátkým rukávem jako jezdím teď? Myslím pokud nebyl předtím připojen na síť, tam předpokládám možnost předehřátí ze sítě, ne z baterií.

0/0
28.1.2019 12:47
Foto

V36o58k19o45u82n 93V21l41a92d87i12m11i20r 8462808989898

Domnivam se, ze jako vzdy a vsude je to jen otazka ceny. Staci investovat par set € za Standheizung a nastupojete do krasne vyhrateho auta.

0/0
28.1.2019 13:08
Foto

I56v89a86n 10V84e20s49e18l10ý 4276118384147

Přídavné topení u spalováku je jasné - buď spaluje to co motor, nebo ohřívá motor elektricky ze zásuvky. U elektromobilů v zásuvce by problém být neměl, co ale pokud auto vymrzne tam, kde není připojeno - předehřeje se na úkor dojezdu nebo spotřebuje stejně el. energie z baterek za jízdy takže opět snížení dojezdu. Jinou možnost nevidím. Možná ještě "bufík" a nádrž na pár litrů benzínu nebo nafty a spotřeba elektřiny na topení značně nižší.

+1/0
28.1.2019 13:30
Foto

V66o38k45o46u64n 75V50l70a42d58i12m63i39r 8802388109598

I u auta se spalovacim motorem mate to teploucko na ukor dojezdu. Zatim ale nemohu rict o kolik, mam to Standheizung prvni zimu. Ale chvalim ho.

Pokud si vzpomenete na Tatru 603, tak zta jine nez to externi topeni nemela. Ale tenkrat byl benzin za 2 Kcs.

0/0
28.1.2019 13:53
Foto

I25v34a36n 89V71e74s96e85l51ý 4476688364827

Ano, bufík něco žere, má to své ale... Topí pět deset minut před odjezdem a potom do ohřátí motoru (pokud je přídavný, ne jako v té 603 nebo 613) a na to spotřebuje pár deci což je na dojezd zanedbatelné. Ve sklepě ještě mám jeden z Tatry 613 tak vím kolik toho spotřeboval a dnes již určitě budou účinnější a jsou násobně menší jak jsem viděl v showroomu jednoho výrobce.

0/0
28.1.2019 14:28
Foto

M19a13r87c31e72l 65P73a81v14l57í28k 7241404848469

2kčs + DAŇ, 603 to bolo okolo 1600-1800kčs.

a aby "parkovacie kúrenie" bolo EKO, treba palivo e85/lieh, metanol, ...

0/0
2.2.2019 19:39
Foto

M55i39r21e17k 50M12a76t12y24á94š 3634488593233

Sám jsem vyučen na zimních cestách s Avií a tak vím o čem to je. (Dobrý základ pro zimní jízdu s elektromobilem:-/).

U elektromobilů je to trochu jinak – většina topí skvěle (najdou se ale výjimky). Ale je to o tom, kam tu energii “nacpete“. Do dojezdu, nebo do tepla. Realita u mne (s e-up!em) je taková, že když jezdím po okolí (to je tak 80% cest) a tam, kde jsou rychlonabíječky (to je tak dalších 10% cest), tak klidně v tričku.

Když jedu víc než 100 km bez nabíječky (ano, v ČR jsou ještě taková místa), tak raději kabát, rukavice a čepici s sebou).;-D

0/0
28.1.2019 13:32
Foto

Z38d80e43n59ě81k 91M60a51t59u64š44k85a 7428306775706

tyhle starosti bych mít nechtěl

0/0
28.1.2019 14:09
Foto

M57a43r21c49e94l 18P57a28v41l74í42k 7101734358199

vy nemáte v zime v aute bundu, teplú obuv, deku pre každého, lopatu, bandasku s palivom, pitnú vodu, ... ? to potom jazdíte okolo komína, lebo do zápchy na viac ako desať hodín bez vymenovaného ...

0/0
2.2.2019 19:42
Foto

I27v23a68n 75V75e84s63e58l92ý 4846148784557

A je běžná možnost předehřátí interiéru pokud je vůz "na kabelu"?

0/0
28.1.2019 14:14
Foto

M72i64r68e56k 34M52a47t29y36á20š 3274308333243

U dnešních elektromobilů je to už většinou standart.

Tato funkce není ale vázána jen na kabel. Lze to předehřát i bez kabelu. Někde je to potřeba naprogramovat na určitý čas, u některých to lze pustit na dálku přes mobil.

Co mám vysledováno - tak do 2 minut mám přední okno čisté a mohu jet. Uvnitř je ještě většinou zima, i když výduchy už foukají teplý vzduch

0/0
28.1.2019 17:35
Foto

M27a17r58c60e76l 34P55a27v71l72í53k 7121854928849

:-)

ide o to, aký je princíp - odporová špirála do vzduchu - hneď, kúrenie cez výmeník "do vody" oveľa neskôr. a taký leaf, ak sú krátke jazdy a následné chladnutie je ***.

ps - ktoré auto v '48 nekúrilo? alebo kúrenie pokazené, slabý výkon, ...

0/0
2.2.2019 19:36
Foto

P28e63t90r 38S12k55á76l15a 2857754310870

X3 topí super.

0/0
28.1.2019 12:51
Foto

V89o90k12o51u54n 52V69l46a51d43i34m36i54r 8102558919948

Ale jo, verim vam to, ale po kolika kilometrech?

0/0
28.1.2019 13:09
Foto

P12e31t65r 54S43k17á55l36a 2907304680490

Když jedu do kopce tak jeden až dva. Z kopce je to samozřejmě horší.

0/0
28.1.2019 14:04
Foto

V11o72k84o55u45n 64V36l69a31d98i59m25i56r 8432848389638

Tak ja to mival do prace po rovine, a topit zacinal az kdyz uz jsem zajizdel v praci do podzemnich garazi. Pravda, bylo to ve meste, a bylo dost semaforu na ceste.

0/0
28.1.2019 14:58
Foto

P83e12t10r 84D20r83a53p64a43l 4554821563

hm, takže ste napsal akorát to, že jste nastartoval a někam dojel...co tak napsat, kolik to bylo km, jaký byl reálný dojezd, kde ste to nebíjeli atd.

+3/0
28.1.2019 9:08
Foto

J25a63n 31H11a95r49v69a49n 3807188445296

Tak se zmrzlou baterií je dojezd ještě kratší než normálně, ale hlavní je se teple obléci - topení tak leda na odmlžení okna. Jinak nedojedte ani k nejbližší nabíječce. :-/

+2/−1
28.1.2019 9:25
Foto

P32a72v13e71l 50D96v98o32ř26á71k 5179285674640

A se zmrzlou baterií normální benzíňák nastartujete? ;-D

+1/0
28.1.2019 10:52
Foto

V89o88k40o90u12n 19V52l22a16d44i37m23i60r 8922248889828

Ani Diesel. ;-D

Vzpominam na Tatru 111 a jeji zimni vybavu. Kolovratek na nastrikani nafty do valcu, 2 benzinove Lötlampy a obrovskou kliku pro 8 vojaku. Obcas se to dokonce povedlo nastartovat a ta pak roztahovala na tyci celej autopark.

+1/0
28.1.2019 13:56
Foto

M46i79r81e23k 45M55a59t39y53á56š 3124428403583

Podrobně jsem celý měsíc popsal ZDE: https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=640201

Zapisování mi však bere spoustu času, tak už to tak nedělám. Nyní mi to hlídá GPS modul.

Ale příští týden dám na blog foto z letošní „Sibiře“ tak to tam dám i s grafem + kolik to bylo km, jaký byl reálný dojezd, kde jsme nabíjeli atd. Doufám, že do soboty vydrží v Táboře sníh.

Sice nyní máme zapůjčenu na testování Teslu S, ale zpět pojedu e-up!e a tak bude zajímavé srovnání :-P

O zimním cestování s Skem bude blog další pondělí.

No a to ještě další – na to se těším, jestli to klapne, tak budeme testovat TM3 – to bude tak na dva blogy a nějakej ten Youtube:-)

+1/0
28.1.2019 9:38

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz