Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Elektromobil pro normální ježdění bude dávat smysl až po pokrytí všech parkovacích míst dobíječkou s bezdrátovým dobíjením, včetně třeba povrchu dálnic a silnic prvních tříd. V současné době je to max pro denní dojíždění do 10km na nákup a zpět a pro pseudoekology - hračičky....

V současném stavu je to předražená nesmyslná hovadina - to nakonec ukazují reálná čísla trhu - zrušte dotace a prodeje jdou kam?? ?

0 1
možnosti
Foto

Ono i ježdění normálním autem je na našich silnicích na pováženou, viz D1. Další problém je, že nejsou parkovací místa, takže je samozřejmě těžko dobíječkou doplníte.

40 let budování socialismu tu zanechalo tak obrovské dluhy jak v komunikacích, tak v bytech, parkovacích místech, v rozvodné síti, zdrojích energie atd., že bez vyřešení toho se tu dá těžko mluvit o nějakém rozvoji dopravy. Ovšem nezapomínejte, že to platí jen pro nás, v té vyspělejší části světa jsou na tom značně lépe.

Někde si najděte, jaké problémy provázely první auta, uváděná do provozu.

2 0
možnosti

No a ještě něco pro elektrokolisty od pana Fugnera:

https://www.youtube.com/watch?v=v4L8OL9YYvk

0 0
možnosti

Našel jsem pěkný odkaz na Elvíru - užijte si to :-)

https://www.youtube.com/watch?v=DWj5YQYVfTY

0 0
možnosti

Nejsem zásadní odpůrce elektromobilů, ale vadí mě několik věcí. Šílená cena těchto vehiklů většinu lidí odradí, pokud nebudou nuceni k nákupu třeba tím,že do měst s jiným vozem než elektromobilem nezajedou. Že by se ceny v dohledné době snížily tomu nevěřím. Investice do změny výrobních provozů se musí zaplatit. Klasické motorárny už nebudou potřeba.Takže se zvýší tlak na státy, aby ceny těchto vozů dotovaly. To mě vadí úplně nejvíc.Nevím proč by měl člověk chodí všude pěšky nebo jezdí na kole mě přispívat ze svých daní ostatním na nákup elektromobilu.Jako by nestačilo,že jsou elektromobily osvobozeny od sil. daně / u živnostníků /. Další věcí je "domácí nabíjení" těchto vozů, které by většina majitelů chtěla provádět v noci kdy je levnější proud. Takže 100 m prodlužovačka z okna paneláku k zaparkovanému elektromobilu? To by asi nešlo, že. Docela se mě líbil systém, který vymysleli soudruzi frantíci / Renault a PSA / - systém výměnných baterií. Přijedete na "benzínku" s vybitou baterií. Najedete na rampu a automatický systém vám zespodu vymění vybitou baterii za nabitou. Prodleva 2 - 3 minuty. Navíc baterie není Vaše takže se nemusíte obávat o její životnost. Jako bombičky do autosifonu nebo sodastreamu nebo prostě pivní láhev. Při koupi vozu zaplatíte zálohu a pak už jenom platíte obsah. Ale nějak to utichlo, už jsem jsem o tom několik let neslyšel.Takže zatím pouze drahá hračka pro bohaté, kteří bydlí v domě s možností nabíjení. Mimochodem, spočítal někdo celkovou ekonomii provozu elektromobilu t.j. cenu za 1 ujetý km. - pořiz. cenu vozu, cenu za spotř. elektřinu, případné opravy, a pod. a hlavně cenu za event. výměnu baterie např. po ujetí 250 tis. km. Mě osobně z vlastní zkušenosti vychází nejlíp LPG. Slušný ojetý benzin. vůz, přestavba na LPG je relativně za hubičku, palivo je oproti benzínu za polovinu, spotřeba jen nepatrně vyšší, čerpačky jsou skoro všude, v nouzi dojedete na benzin a ekologie je velmi dobrá. Pro chudšího člověka jako jsem já nejlepší volba.

2 0
možnosti

Jak postupně klesá cena trakčních baterií, jeví se jejich výměna (za nabité) jako slepá cesta. Výhody to přináší pouze v omezeném počtu aplikací.

0 0
možnosti

nemohu si pomoci ale článek p. Zímy působí objektivněji napsaný než tento

2 0
možnosti

Nebuďte tak jízlivej, pane Matyáši. Nějak mi to k Vám nesedí. Pořád si totiž myslím, že Váš blog o elektromobilitě je to nejvěcnější, co se o tom dá v češtině dočíst. I proto, že jste dosud nikoho nenapadal a argumentoval jste výhradně věcně, nikoliv osobními výpady.

Já sám jsem v této oblasti skeptik a rozhodně nejsem přesvědčen, že čistá elektromobilita by měla být záležitostí nejbližší budoucnosti. A můj názor podporují i zkušenosti jiných, viz třeba zde. https://majova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=696098

2 0
možnosti

Vidím že je Tesla X daleko méně vyděsila - než moje první jízda do Litoměřic s eGolfem :-)

0 0
možnosti
Foto

I65v24a33n 17M70a35r23e94k

14. 1. 2019 18:25

Baterkáč snad v létě na krátké pojížďky v blízkém okolí . V zimě ani náhodou. Kolik energie spotřebuje vyhřát tento vynález na přijatelnou teplotu , a udržovat v něm přijatelnou teplotu třeba v desetistupňovém mrazu. O kolik se zkrátí dojezd v tomto případě? Rv

3 3
možnosti
Foto

2.2. 2019 pořádáme Rallye Česká Sibiř, abychom ukázali veřejnosti, jak jezdí elektromobily v zimě. Jedná se již o 4.tý ročník . Více najdete na http://www.elektromobily-os.cz Přijďte se podívat.

4 0
možnosti

J35i29r66i 79V40r39a31b38e34c

14. 1. 2019 17:21

Elektromobilita je každopádně budoucnost. U chytrých dříve u zaostalých později.

5 0
možnosti

On uz kdysi Jan Neruda napsal: Kdo chvili stal uz stoji opodal. A zdejsi elektroskeptici budou pozde bycha honiti.

3 0
možnosti

Myslím, že se pánové bojí, že přijdou o svoji hračku.

2 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik