Děkujeme za pochopení.
P61a39v79e77l 54J28o62s95e76f 26A98b11e58r97l42e
Elektromobil pro normální ježdění bude dávat smysl až po pokrytí všech parkovacích míst dobíječkou s bezdrátovým dobíjením, včetně třeba povrchu dálnic a silnic prvních tříd. V současné době je to max pro denní dojíždění do 10km na nákup a zpět a pro pseudoekology - hračičky....
V současném stavu je to předražená nesmyslná hovadina - to nakonec ukazují reálná čísla trhu - zrušte dotace a prodeje jdou kam?? ?
P46a83v84e82l 59D32v80o49ř30á43k
Ono i ježdění normálním autem je na našich silnicích na pováženou, viz D1. Další problém je, že nejsou parkovací místa, takže je samozřejmě těžko dobíječkou doplníte.
40 let budování socialismu tu zanechalo tak obrovské dluhy jak v komunikacích, tak v bytech, parkovacích místech, v rozvodné síti, zdrojích energie atd., že bez vyřešení toho se tu dá těžko mluvit o nějakém rozvoji dopravy. Ovšem nezapomínejte, že to platí jen pro nás, v té vyspělejší části světa jsou na tom značně lépe.
Někde si najděte, jaké problémy provázely první auta, uváděná do provozu.
M20i89r14e14k 72M50a72t67y88á17š
No a ještě něco pro elektrokolisty od pana Fugnera:
M10i39r15e98k 78M21a82t82y19á17š
No a ještě jeden, přímo od autora:
M45i40r81e22k 96M77a98t81y90á79š
Našel jsem pěkný odkaz na Elvíru - užijte si to
V44o44j38t57ě91c13h 75M36e42z68u89l70a45n54í79k
Nejsem zásadní odpůrce elektromobilů, ale vadí mě několik věcí. Šílená cena těchto vehiklů většinu lidí odradí, pokud nebudou nuceni k nákupu třeba tím,že do měst s jiným vozem než elektromobilem nezajedou. Že by se ceny v dohledné době snížily tomu nevěřím. Investice do změny výrobních provozů se musí zaplatit. Klasické motorárny už nebudou potřeba.Takže se zvýší tlak na státy, aby ceny těchto vozů dotovaly. To mě vadí úplně nejvíc.Nevím proč by měl člověk chodí všude pěšky nebo jezdí na kole mě přispívat ze svých daní ostatním na nákup elektromobilu.Jako by nestačilo,že jsou elektromobily osvobozeny od sil. daně / u živnostníků /. Další věcí je "domácí nabíjení" těchto vozů, které by většina majitelů chtěla provádět v noci kdy je levnější proud. Takže 100 m prodlužovačka z okna paneláku k zaparkovanému elektromobilu? To by asi nešlo, že. Docela se mě líbil systém, který vymysleli soudruzi frantíci / Renault a PSA / - systém výměnných baterií. Přijedete na "benzínku" s vybitou baterií. Najedete na rampu a automatický systém vám zespodu vymění vybitou baterii za nabitou. Prodleva 2 - 3 minuty. Navíc baterie není Vaše takže se nemusíte obávat o její životnost. Jako bombičky do autosifonu nebo sodastreamu nebo prostě pivní láhev. Při koupi vozu zaplatíte zálohu a pak už jenom platíte obsah. Ale nějak to utichlo, už jsem jsem o tom několik let neslyšel.Takže zatím pouze drahá hračka pro bohaté, kteří bydlí v domě s možností nabíjení. Mimochodem, spočítal někdo celkovou ekonomii provozu elektromobilu t.j. cenu za 1 ujetý km. - pořiz. cenu vozu, cenu za spotř. elektřinu, případné opravy, a pod. a hlavně cenu za event. výměnu baterie např. po ujetí 250 tis. km. Mě osobně z vlastní zkušenosti vychází nejlíp LPG. Slušný ojetý benzin. vůz, přestavba na LPG je relativně za hubičku, palivo je oproti benzínu za polovinu, spotřeba jen nepatrně vyšší, čerpačky jsou skoro všude, v nouzi dojedete na benzin a ekologie je velmi dobrá. Pro chudšího člověka jako jsem já nejlepší volba.
M83i79r21e97k 66M20a35t73y58á32š
Jak postupně klesá cena trakčních baterií, jeví se jejich výměna (za nabité) jako slepá cesta. Výhody to přináší pouze v omezeném počtu aplikací.
V75á71c72l85a96v 36M81a50c93h
nemohu si pomoci ale článek p. Zímy působí objektivněji napsaný než tento
L69u69m31í28r 78V17i81t73h75a
Nebuďte tak jízlivej, pane Matyáši. Nějak mi to k Vám nesedí. Pořád si totiž myslím, že Váš blog o elektromobilitě je to nejvěcnější, co se o tom dá v češtině dočíst. I proto, že jste dosud nikoho nenapadal a argumentoval jste výhradně věcně, nikoliv osobními výpady.
Já sám jsem v této oblasti skeptik a rozhodně nejsem přesvědčen, že čistá elektromobilita by měla být záležitostí nejbližší budoucnosti. A můj názor podporují i zkušenosti jiných, viz třeba zde. https://majova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=696098
M20i76r52e97k 25M12a79t81y32á47š
Vidím že je Tesla X daleko méně vyděsila - než moje první jízda do Litoměřic s eGolfem
I18v69a78n 34M11a37r13e63k
Baterkáč snad v létě na krátké pojížďky v blízkém okolí . V zimě ani náhodou. Kolik energie spotřebuje vyhřát tento vynález na přijatelnou teplotu , a udržovat v něm přijatelnou teplotu třeba v desetistupňovém mrazu. O kolik se zkrátí dojezd v tomto případě?
J55a70r62o87m94í59r 19V23e57g91r
2.2. 2019 pořádáme Rallye Česká Sibiř, abychom ukázali veřejnosti, jak jezdí elektromobily v zimě. Jedná se již o 4.tý ročník . Více najdete na http://www.elektromobily-os.cz Přijďte se podívat.
J28i59r38i 61V97r19a21b24e33c
Elektromobilita je každopádně budoucnost. U chytrých dříve u zaostalých později.
V54o58k12o85u10n 90V95l26a51d13i27m27i14r
On uz kdysi Jan Neruda napsal: Kdo chvili stal uz stoji opodal. A zdejsi elektroskeptici budou pozde bycha honiti.
V32e80r91o87n12i53k87a 63F72i19l56á71č69k23o86v13á
Myslím, že se pánové bojí, že přijdou o svoji hračku.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz