Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R53o53m47a84n 84M80ü53l55l67e69r 2972549928831

Musím říci, že na základě čtení diskusí a článků jsme si pořídili stejné vozidlo tzn. Volkswagen e-up. Máme ho zatím 3 měsíce a naprostá spokojenost. Manželka má možnost nabíjet v práci zdarma a do práce a domů denně cca 40 km, plus- mínus nějaké nákupy. Doma noční proud pro elektromobili, ale vzhledem k předchozímu jsme využili snad 2x. Za mě super s dostačujícím dojezdem na 99% našich potřeb. Dokonce zvládneme cestu na chalupu 200 km, s dvěma cca 15 min zastávkami na nabití, rozdíl v čase oproti předchozímu autu cca 20 min, protože jsme stejně vždy stavěli na WC. Takže podle mne ideální stav používání a vzhledem k předpokládaným dalším pobídkám- dálniční známky, parkování ve městech atd, se toho všeho hodláme hned zkraje účastnit. Prostě pecka!!

+1/0
9.1.2019 14:30

M24i94r41e87k 55M64a65t53y70á71š 3134318863913

R^

0/0
12.1.2019 13:50
Foto

J54a82r22o55m46í14r 74V98e12g49r 2257520502110

Pane Pavle.Myslíte, že je složitější postavit pár stovek walboxů na parkovišti na sídlišti, nebo čerpací stanici na uhlovodíková paliva?

+2/0
2.1.2019 18:00

M24a47r86c81e80l 13P40a16v23l75í31k 7511724988819

benzínku "chcú všetci". konektor pre nabíjanie nepozná nik, tak ho "nepotrebuje".

0/0
11.1.2019 19:23
Foto

M74a80r62e93k 61K11l84á57s51e17k 5887183242922

Myslím si, že nárůst může být i rychlejší. Jsme národ konzervativní a automobilový trh velmi ovlivňuje Škoda auto. Pokud Škoda opravdu uvede svou e-City GO, pak spousta, i těch co nyní elektromobily přímo nemusí, možná změní názor.

+1/0
2.1.2019 12:16
Foto

Z90d71e12n24ě63k 39M33a84t31u49š83k60a 7478686465336

kde budou nabíjet statisíce těch, kteří ráno neví, kde budou večer parkovat???

+3/−1
2.1.2019 11:04
Foto

Z93d40e75n27ě36k 67M61a58t88u10š38k89a 7448736915936

ten minus není příliš silný argument.

+1/0
2.1.2019 12:37

M26i23r31e13k 28M37a19t68y58á88š 3594238193103

Nevím.

0/0
2.1.2019 14:23
Foto

J62a26r20o28m23í58r 42V96e65g33r 2197530342620

LEPŠOAUTA mohou nabíjet i pomalu a v noci a vykrývat OZE ve dne a mají další spoust výhod, o kterých naprostá většina lidí neví a menšina nechce vědět.

To, co víme my nám ale stačí ke svobodě.

+1/−1
2.1.2019 10:15
Foto

V10l42a49d57i57m89í44r 34Š46ť43a15s66t30n16ý 1671466185483

Já vám to přece neberu. Elektroauto a způsob jeho použití vám vyhovuje. Budiž vám to přáno a pokud při tom ještě dokážete jezdit s menšími náklady než ropáci, je to jenom dobře. Ale není každý v takové situaci.

+4/0
2.1.2019 10:35
Foto

Z49d87e46n22ě78k 26M59a43t61u29š56k97a 7928746125556

..... a dlouho nebude

+1/−1
2.1.2019 11:05

M68i25r49e12k 64M28a65t38y78á76š 3234568373353

Pane Šťastný, nyní probíhá zajímavý výzkum ohledně elektromobility a z předběžných výsledků to vypadá, že hlavní motivací proč nepořizovat elektromobil v ČR je strach.

Můžete si to zkusit a podívat se na: https://www.survio.com/survey/d/velkyvyzkummaleelektromobility

+1/−1
2.1.2019 10:15

J38a28n 24P70a13v46e25l 8863632338966

Strach? Možná tak strach z vysoké ceny a problematického nabíjení. Cena je o dost vyšší a jen tak klesat nebude. A hodně lidí nemá garáž na nabíjení a co vím, auto není nabité za pět minut.

+3/0
2.1.2019 12:43

M24i37r25e77k 47M49a39t63y73á47š 3524968163833

Hlavně z nedojetí (a věcí kolem toho).

0/0
2.1.2019 14:25
Foto

V30l32a18d42i11m13í13r 15Š36ť89a38s83t32n70ý 1651396805603

Souhlasím s vámi, že rychlé, levné nabíjení už bylo. Čím více do něj bude vstupovat opravdový trh, tím větší slzy budou elektrifikovaní motoristé ronit.

+2/−1
2.1.2019 9:16

M25i14r49e90k 49M60a41t37y82á91š 3624868853303

Moje zkušenost říká, že jestliže budu mít elektromobil s 40kWh baterií, nevyplatí se mi předplacený čip.

Se 40kWh baterií bude v roce 2019 již většina nových elektromobilů.

+1/0
2.1.2019 9:37
Foto

V18l85a82d23i17m54í61r 30Š92ť18a11s34t48n63ý 1271676965443

Já to myslel tak, že nabíjení u nás není dosud plně na komerční bázi. Samozřejmě by elektromobilisté rádi nabíjeli v podobném časovém horizontu, jaký představuje běžné dotankování paliva. Toho se ale u elektřiny poměrně těžko dosahuje. Pro provozovatele komerční rychlonabíjecí stanice bude hlavní můrou, když odečtu všechny problémy s jejím zbudováním, zajištění kabelové přípojky s dostatečným zajištěným příkonem. Pokud mu rozvodné závody vyjdou vstříc, zajištěný příkon v řádu stovek kW bude stát na paušálních poplatcích strašnou řachu, která se nutně promítne do ceny.

Pak má ještě další možnost v podobě vybudování vlastního bateriového úložiště, které se bude moci dobíjet menším příkonem, ale samo o sobě není také žádnou lácí, čili zase se musí zohlednit v ceně.

Vystupuji tady jako spíše skeptik, nicméně uznávám, že elektromobily pro určité specifické použití své místo na trhu mají a budou se dále rozvíjet. Hlavní problém v rozvoji elektromobility obecně ale není cena samotných vozů, ale právě ona nabíjecí infrastruktura. Ta rozhodně nepůjde budovat lehce, a pokud stát jejímu rychlejšímu rozvoji bude chtít nějak pomoci, bude muset sáhnout k nějakým netržním opatřením, které se časem ale vrátí v nepředvídaných komplikacích.

+3/−1
2.1.2019 9:59

M66i90r81e11k 44M39a81t57y11á73š 3294218523483

Jak jsem psal tady:

https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=640590

na den přesně před rokem ;-)

S dostatečnou baterkou mně stačí dobíjet pouze přes noc z 6A zásuvky ( cca. tolik si bere vysavač při vysávání) a přes den nemusím být závislý na žádném dalším nabíjení.

A to samé platí pro 90% řidičů v ČR.

+1/0
2.1.2019 10:07
Foto

V14l17a74d46i87m51í32r 36Š98ť94a21s40t88n25ý 1211776195243

To platí nyní, v době nadšenců, mezi které nepochybně patříte. Pokud bude umělý tlak na to, aby se elektromobilita rozšířila, přijdou různí zpovykanci a důležiťáci, pro které bude všechno máloa pokud se elektromobilita rozšíří i na lidi ze sídlišť, tak ti nebudou mít možnost ani toho pomalého nabíjení.

Nechci říci nic jiného než to, co platí i o obnovitelných zdrojích energie. Sny o tom, že jednou budeme všichni jezdit v elektromobilech a všechny zdroje energie budou obnovitelné, jsou mokré sny troubů, kteří nedávali ve škole při fyzice pozor.

+3/−1
2.1.2019 10:26

M93i28r30e93k 48M16a51t52y41á59š 3524878103813

No neházel bych všechny do jednoho pytle. Já to zkusím, a pak vám řeknu, jak jsem dopadl. Ano?

+1/0
2.1.2019 10:31
Foto

V64l62a30d41i87m79í79r 55Š21ť40a91s85t89n13ý 1491666465333

Neházím a už vůbec tady nechci vystupovat jako elektroautomobilový kazišuk. Jenom celý život pracuji v energetice a motám se kolem staveb zdrojů a vedení. Prostě mi jen přijde, že to vybudování nabíjecí infrastruktury si velmi mnoho lidí představuje mnohem jednodušeji, než jaké to ve skutečnosti je.

+3/0
2.1.2019 10:38

M63i15r26e34k 27M19a68t68y94á44š 3204728823213

Je to jednoduché - když se to nesnažíte dělat složitě (myslím od těch nejvyšších míst) - nic osobního.;-)

0/0
2.1.2019 10:41
Foto

V94l39a74d36i93m78í88r 38Š44ť48a16s89t12n61ý 1261476135743

Já se obávám, že jiná než složitá cesta už dnes neexistuje a nemusí to být jen úmyslným úřednickým komplikováním.

Pojďme si to trochu zkusit. Při budování přípojky se nevyhnete zemním pracím, to znamená něco rozkopat. V lepším případě jen chodník, v horším plně vytíženou, ale spíše přetíženou komunikaci. Musíte se vyhnout plynu, vodě, kanalizaci, dešťové kanalizaci, ostatním elektrickým, telefonním a ostatním sítím. Se zástupci podniků, kterým sítě patří, musíte komunikovat, vyžádat si od nich zákresy, kudy jejich sítě vedou a plnit jejich podmínky provedení stavby a zajistit, abyste nezpůsobil dopravní kolaps....A to jste ještě nenarazil na památkáře. Opravdu to není jednoduché a nikomu ty problémy spojené s jakoukoli stavbou ve městě nezávidím.

+3/0
2.1.2019 11:01

M22i29r33e94k 64M40a44t20y72á29š 3844448443473

A co když si dáte wallbox na dům (garáž).

Walbox cca 12200,- Kč, přípojka 5 m CYKY + chránička, práce 1.500,- Kč, revize 500,- Kč

A je to!

To samé může udělat každá obec, na úřadě, na škole, na stadionu, na kulturáku, na sokolovně, na obchodě ...

+1/0
2.1.2019 14:31

M57a80r90c60e37l 23P71a66v43l34í69k 7761274378179

vypočítavate stavebné konanie vnútri mesta - na okraji krajského mesta je všetko vedenie na slĺpoch, pod povrch sa dostáva pri prechode na "dvor". telekomunikácie majú rozvody zakopané a súbežne vedie ich napájanie - na tie skrinky stačí vyviesť zásuvku a dovnútra schovať "komunikáciu pre úhradu".

0/0
11.1.2019 19:22
Foto

J16a51r56o41m45í59r 62V86e10g73r 2447900832160

Pane Šťastný, mokré sny už jsem dlouho neměl. Pocit uspokojení, který zažívám když sedím v kterémkoli svém elektromobilu, zažívám několikrát denně.Jsem možná trouba, ale diplom z fyziky jsem nezískal v Plzni . Zkuste si zopakovat co to je zaručený příkon, který máte ve Vaší smlouvě s dodavatelem elektřiny a kolik energie máte tedy zaručeno a kolik km byste mohl nejen Vy, ale každý majitel elektromobilu ujet. Rozvodná síť je již desítky let tak robustní, že umožní již dnes plný přechod na elektrický pohon. To byste mohl vědět a vyrábíme také již desítky let více elektřiny, než bychom k tomu potřebovali. Učitel fyziky v důchodu.

0/0
2.1.2019 12:25

J69a53n 98P14a67v42e31l 8693652208886

On je kapku rozdíl mezi teoretickou fyzikou a praktickými problémy energetiky.

+2/−1
2.1.2019 13:12

M12a55r84c97e34l 87P22a16v13l65í76k 7381134978879

je rozdiel medzi teoretizovaním, teóriou a praktikami "praktikov".

množstvo pod cenou vyvážanej elektriny síce v poslednom roku trošilinku kleslo, naďalej je výroba privysoká (nemyslím "nočnú").

0/0
11.1.2019 19:18

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz