Pondělí 18. ledna 2021, svátek má Vladislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 18. ledna 2021 Vladislav

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R83o31m20a37n 43M78ü27l53l46e37r 2422269688891

Musím říci, že na základě čtení diskusí a článků jsme si pořídili stejné vozidlo tzn. Volkswagen e-up. Máme ho zatím 3 měsíce a naprostá spokojenost. Manželka má možnost nabíjet v práci zdarma a do práce a domů denně cca 40 km, plus- mínus nějaké nákupy. Doma noční proud pro elektromobili, ale vzhledem k předchozímu jsme využili snad 2x. Za mě super s dostačujícím dojezdem na 99% našich potřeb. Dokonce zvládneme cestu na chalupu 200 km, s dvěma cca 15 min zastávkami na nabití, rozdíl v čase oproti předchozímu autu cca 20 min, protože jsme stejně vždy stavěli na WC. Takže podle mne ideální stav používání a vzhledem k předpokládaným dalším pobídkám- dálniční známky, parkování ve městech atd, se toho všeho hodláme hned zkraje účastnit. Prostě pecka!!

+1/0
9.1.2019 14:30
Foto

M44i90r88e30k 63M16a88t63y39á97š 3134348383503

R^

0/0
12.1.2019 13:50
Foto

J46a43r11o39m40í60r 33V17e16g24r 2747380232220

Pane Pavle.Myslíte, že je složitější postavit pár stovek walboxů na parkovišti na sídlišti, nebo čerpací stanici na uhlovodíková paliva?

+2/0
2.1.2019 18:00
Foto

M97a86r60c70e67l 28P70a59v82l51í10k 7891714938669

benzínku "chcú všetci". konektor pre nabíjanie nepozná nik, tak ho "nepotrebuje".

0/0
11.1.2019 19:23
Foto

M79a39r40e53k 87K13l10á93s41e86k 5377383212832

Myslím si, že nárůst může být i rychlejší. Jsme národ konzervativní a automobilový trh velmi ovlivňuje Škoda auto. Pokud Škoda opravdu uvede svou e-City GO, pak spousta, i těch co nyní elektromobily přímo nemusí, možná změní názor.

+1/0
2.1.2019 12:16
Foto

Z81d16e88n76ě74k 50M40a20t52u63š70k32a 7748836285876

kde budou nabíjet statisíce těch, kteří ráno neví, kde budou večer parkovat???

+3/−1
2.1.2019 11:04
Foto

Z40d70e60n22ě48k 43M44a96t69u34š94k86a 7658396795896

ten minus není příliš silný argument.

+1/0
2.1.2019 12:37
Foto

M41i48r98e68k 92M10a94t28y26á49š 3284878883273

Nevím.

0/0
2.1.2019 14:23
Foto

J79a34r19o23m98í96r 67V60e70g42r 2727530782150

LEPŠOAUTA mohou nabíjet i pomalu a v noci a vykrývat OZE ve dne a mají další spoust výhod, o kterých naprostá většina lidí neví a menšina nechce vědět.

To, co víme my nám ale stačí ke svobodě.

+1/−1
2.1.2019 10:15
Foto

V26l45a32d85i34m89í41r 42Š45ť28a28s46t69n65ý 1921326935263

Já vám to přece neberu. Elektroauto a způsob jeho použití vám vyhovuje. Budiž vám to přáno a pokud při tom ještě dokážete jezdit s menšími náklady než ropáci, je to jenom dobře. Ale není každý v takové situaci.

+4/0
2.1.2019 10:35
Foto

Z19d79e16n24ě61k 56M26a79t92u73š86k37a 7358306555256

..... a dlouho nebude

+1/−1
2.1.2019 11:05
Foto

M23i98r14e94k 12M64a36t47y91á73š 3934808593973

Pane Šťastný, nyní probíhá zajímavý výzkum ohledně elektromobility a z předběžných výsledků to vypadá, že hlavní motivací proč nepořizovat elektromobil v ČR je strach.

Můžete si to zkusit a podívat se na: https://www.survio.com/survey/d/velkyvyzkummaleelektromobility

+1/−1
2.1.2019 10:15
Foto

J94a77n 20P77a37v69e34l 8193302708386

Strach? Možná tak strach z vysoké ceny a problematického nabíjení. Cena je o dost vyšší a jen tak klesat nebude. A hodně lidí nemá garáž na nabíjení a co vím, auto není nabité za pět minut.

+3/0
2.1.2019 12:43
Foto

M17i20r48e68k 57M90a91t26y23á49š 3784328893303

Hlavně z nedojetí (a věcí kolem toho).

0/0
2.1.2019 14:25
Foto

V25l79a76d69i81m32í98r 42Š74ť91a59s25t51n28ý 1541886885823

Souhlasím s vámi, že rychlé, levné nabíjení už bylo. Čím více do něj bude vstupovat opravdový trh, tím větší slzy budou elektrifikovaní motoristé ronit.

+2/−1
2.1.2019 9:16
Foto

M34i72r56e26k 98M32a26t12y87á43š 3844548973863

Moje zkušenost říká, že jestliže budu mít elektromobil s 40kWh baterií, nevyplatí se mi předplacený čip.

Se 40kWh baterií bude v roce 2019 již většina nových elektromobilů.

+1/0
2.1.2019 9:37
Foto

V87l17a62d19i38m53í10r 55Š84ť20a15s92t64n41ý 1761736945943

Já to myslel tak, že nabíjení u nás není dosud plně na komerční bázi. Samozřejmě by elektromobilisté rádi nabíjeli v podobném časovém horizontu, jaký představuje běžné dotankování paliva. Toho se ale u elektřiny poměrně těžko dosahuje. Pro provozovatele komerční rychlonabíjecí stanice bude hlavní můrou, když odečtu všechny problémy s jejím zbudováním, zajištění kabelové přípojky s dostatečným zajištěným příkonem. Pokud mu rozvodné závody vyjdou vstříc, zajištěný příkon v řádu stovek kW bude stát na paušálních poplatcích strašnou řachu, která se nutně promítne do ceny.

Pak má ještě další možnost v podobě vybudování vlastního bateriového úložiště, které se bude moci dobíjet menším příkonem, ale samo o sobě není také žádnou lácí, čili zase se musí zohlednit v ceně.

Vystupuji tady jako spíše skeptik, nicméně uznávám, že elektromobily pro určité specifické použití své místo na trhu mají a budou se dále rozvíjet. Hlavní problém v rozvoji elektromobility obecně ale není cena samotných vozů, ale právě ona nabíjecí infrastruktura. Ta rozhodně nepůjde budovat lehce, a pokud stát jejímu rychlejšímu rozvoji bude chtít nějak pomoci, bude muset sáhnout k nějakým netržním opatřením, které se časem ale vrátí v nepředvídaných komplikacích.

+3/−1
2.1.2019 9:59
Foto

M89i42r16e94k 43M67a63t76y46á65š 3294218983893

Jak jsem psal tady:

https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=640590

na den přesně před rokem ;-)

S dostatečnou baterkou mně stačí dobíjet pouze přes noc z 6A zásuvky ( cca. tolik si bere vysavač při vysávání) a přes den nemusím být závislý na žádném dalším nabíjení.

A to samé platí pro 90% řidičů v ČR.

+1/0
2.1.2019 10:07
Foto

V47l60a37d62i20m91í79r 60Š39ť33a26s71t15n92ý 1391606695203

To platí nyní, v době nadšenců, mezi které nepochybně patříte. Pokud bude umělý tlak na to, aby se elektromobilita rozšířila, přijdou různí zpovykanci a důležiťáci, pro které bude všechno máloa pokud se elektromobilita rozšíří i na lidi ze sídlišť, tak ti nebudou mít možnost ani toho pomalého nabíjení.

Nechci říci nic jiného než to, co platí i o obnovitelných zdrojích energie. Sny o tom, že jednou budeme všichni jezdit v elektromobilech a všechny zdroje energie budou obnovitelné, jsou mokré sny troubů, kteří nedávali ve škole při fyzice pozor.

+3/−1
2.1.2019 10:26
Foto

M68i89r59e17k 54M81a22t29y50á74š 3754638893643

No neházel bych všechny do jednoho pytle. Já to zkusím, a pak vám řeknu, jak jsem dopadl. Ano?

+1/0
2.1.2019 10:31
Foto

V97l16a13d26i79m49í20r 83Š13ť20a81s75t70n26ý 1951576835173

Neházím a už vůbec tady nechci vystupovat jako elektroautomobilový kazišuk. Jenom celý život pracuji v energetice a motám se kolem staveb zdrojů a vedení. Prostě mi jen přijde, že to vybudování nabíjecí infrastruktury si velmi mnoho lidí představuje mnohem jednodušeji, než jaké to ve skutečnosti je.

+3/0
2.1.2019 10:38
Foto

M14i59r11e40k 10M87a53t82y80á97š 3714388843633

Je to jednoduché - když se to nesnažíte dělat složitě (myslím od těch nejvyšších míst) - nic osobního.;-)

0/0
2.1.2019 10:41
Foto

V69l36a16d17i86m35í44r 89Š69ť57a15s55t96n71ý 1151506135543

Já se obávám, že jiná než složitá cesta už dnes neexistuje a nemusí to být jen úmyslným úřednickým komplikováním.

Pojďme si to trochu zkusit. Při budování přípojky se nevyhnete zemním pracím, to znamená něco rozkopat. V lepším případě jen chodník, v horším plně vytíženou, ale spíše přetíženou komunikaci. Musíte se vyhnout plynu, vodě, kanalizaci, dešťové kanalizaci, ostatním elektrickým, telefonním a ostatním sítím. Se zástupci podniků, kterým sítě patří, musíte komunikovat, vyžádat si od nich zákresy, kudy jejich sítě vedou a plnit jejich podmínky provedení stavby a zajistit, abyste nezpůsobil dopravní kolaps....A to jste ještě nenarazil na památkáře. Opravdu to není jednoduché a nikomu ty problémy spojené s jakoukoli stavbou ve městě nezávidím.

+3/0
2.1.2019 11:01
Foto

M26i91r56e84k 15M96a75t13y38á36š 3664398853403

A co když si dáte wallbox na dům (garáž).

Walbox cca 12200,- Kč, přípojka 5 m CYKY + chránička, práce 1.500,- Kč, revize 500,- Kč

A je to!

To samé může udělat každá obec, na úřadě, na škole, na stadionu, na kulturáku, na sokolovně, na obchodě ...

+1/0
2.1.2019 14:31
Foto

M80a95r22c11e88l 89P50a96v80l69í68k 7401814938419

vypočítavate stavebné konanie vnútri mesta - na okraji krajského mesta je všetko vedenie na slĺpoch, pod povrch sa dostáva pri prechode na "dvor". telekomunikácie majú rozvody zakopané a súbežne vedie ich napájanie - na tie skrinky stačí vyviesť zásuvku a dovnútra schovať "komunikáciu pre úhradu".

0/0
11.1.2019 19:22
Foto

J55a20r74o56m68í83r 68V71e23g51r 2107200212320

Pane Šťastný, mokré sny už jsem dlouho neměl. Pocit uspokojení, který zažívám když sedím v kterémkoli svém elektromobilu, zažívám několikrát denně.Jsem možná trouba, ale diplom z fyziky jsem nezískal v Plzni . Zkuste si zopakovat co to je zaručený příkon, který máte ve Vaší smlouvě s dodavatelem elektřiny a kolik energie máte tedy zaručeno a kolik km byste mohl nejen Vy, ale každý majitel elektromobilu ujet. Rozvodná síť je již desítky let tak robustní, že umožní již dnes plný přechod na elektrický pohon. To byste mohl vědět a vyrábíme také již desítky let více elektřiny, než bychom k tomu potřebovali. Učitel fyziky v důchodu.

0/0
2.1.2019 12:25
Foto

J16a62n 13P28a28v25e26l 8743922498236

On je kapku rozdíl mezi teoretickou fyzikou a praktickými problémy energetiky.

+2/−1
2.1.2019 13:12
Foto

M63a75r93c74e24l 45P66a92v18l95í79k 7551634398719

je rozdiel medzi teoretizovaním, teóriou a praktikami "praktikov".

množstvo pod cenou vyvážanej elektriny síce v poslednom roku trošilinku kleslo, naďalej je výroba privysoká (nemyslím "nočnú").

0/0
11.1.2019 19:18

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz