Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R10o86m34a95n 15M32ü25l41l56e21r 2762169108651

Musím říci, že na základě čtení diskusí a článků jsme si pořídili stejné vozidlo tzn. Volkswagen e-up. Máme ho zatím 3 měsíce a naprostá spokojenost. Manželka má možnost nabíjet v práci zdarma a do práce a domů denně cca 40 km, plus- mínus nějaké nákupy. Doma noční proud pro elektromobili, ale vzhledem k předchozímu jsme využili snad 2x. Za mě super s dostačujícím dojezdem na 99% našich potřeb. Dokonce zvládneme cestu na chalupu 200 km, s dvěma cca 15 min zastávkami na nabití, rozdíl v čase oproti předchozímu autu cca 20 min, protože jsme stejně vždy stavěli na WC. Takže podle mne ideální stav používání a vzhledem k předpokládaným dalším pobídkám- dálniční známky, parkování ve městech atd, se toho všeho hodláme hned zkraje účastnit. Prostě pecka!!

+1/0
9.1.2019 14:30

M76i36r68e55k 95M75a69t46y70á40š 3404788853303

R^

0/0
12.1.2019 13:50
Foto

J69a23r17o82m13í42r 84V10e87g62r 2957470572540

Pane Pavle.Myslíte, že je složitější postavit pár stovek walboxů na parkovišti na sídlišti, nebo čerpací stanici na uhlovodíková paliva?

+2/0
2.1.2019 18:00

M45a30r56c50e60l 11P32a69v37l51í85k 7131924408499

benzínku "chcú všetci". konektor pre nabíjanie nepozná nik, tak ho "nepotrebuje".

0/0
11.1.2019 19:23
Foto

M62a64r73e52k 38K21l86á96s68e32k 5967333912362

Myslím si, že nárůst může být i rychlejší. Jsme národ konzervativní a automobilový trh velmi ovlivňuje Škoda auto. Pokud Škoda opravdu uvede svou e-City GO, pak spousta, i těch co nyní elektromobily přímo nemusí, možná změní názor.

+1/0
2.1.2019 12:16
Foto

Z80d91e98n37ě21k 91M34a19t83u38š34k28a 7468536785416

kde budou nabíjet statisíce těch, kteří ráno neví, kde budou večer parkovat???

+3/−1
2.1.2019 11:04
Foto

Z26d39e90n69ě47k 98M41a73t14u25š34k43a 7588806385136

ten minus není příliš silný argument.

+1/0
2.1.2019 12:37

M98i77r11e70k 92M13a64t28y57á37š 3554888243143

Nevím.

0/0
2.1.2019 14:23
Foto

J92a50r53o89m90í79r 92V10e66g42r 2917660632160

LEPŠOAUTA mohou nabíjet i pomalu a v noci a vykrývat OZE ve dne a mají další spoust výhod, o kterých naprostá většina lidí neví a menšina nechce vědět.

To, co víme my nám ale stačí ke svobodě.

+1/−1
2.1.2019 10:15
Foto

V75l10a75d35i56m95í24r 46Š74ť77a69s32t35n35ý 1501896705843

Já vám to přece neberu. Elektroauto a způsob jeho použití vám vyhovuje. Budiž vám to přáno a pokud při tom ještě dokážete jezdit s menšími náklady než ropáci, je to jenom dobře. Ale není každý v takové situaci.

+4/0
2.1.2019 10:35
Foto

Z83d89e21n40ě92k 14M90a47t32u15š76k44a 7388106455116

..... a dlouho nebude

+1/−1
2.1.2019 11:05

M21i81r37e78k 63M66a17t77y13á78š 3214308563673

Pane Šťastný, nyní probíhá zajímavý výzkum ohledně elektromobility a z předběžných výsledků to vypadá, že hlavní motivací proč nepořizovat elektromobil v ČR je strach.

Můžete si to zkusit a podívat se na: https://www.survio.com/survey/d/velkyvyzkummaleelektromobility

+1/−1
2.1.2019 10:15

J74a25n 51P30a81v79e26l 8633682828306

Strach? Možná tak strach z vysoké ceny a problematického nabíjení. Cena je o dost vyšší a jen tak klesat nebude. A hodně lidí nemá garáž na nabíjení a co vím, auto není nabité za pět minut.

+3/0
2.1.2019 12:43

M65i57r90e41k 96M43a40t31y88á34š 3394178433163

Hlavně z nedojetí (a věcí kolem toho).

0/0
2.1.2019 14:25
Foto

V29l33a13d62i88m35í79r 26Š75ť47a12s28t85n79ý 1631306945283

Souhlasím s vámi, že rychlé, levné nabíjení už bylo. Čím více do něj bude vstupovat opravdový trh, tím větší slzy budou elektrifikovaní motoristé ronit.

+2/−1
2.1.2019 9:16

M67i95r42e10k 59M85a71t80y76á88š 3354778503853

Moje zkušenost říká, že jestliže budu mít elektromobil s 40kWh baterií, nevyplatí se mi předplacený čip.

Se 40kWh baterií bude v roce 2019 již většina nových elektromobilů.

+1/0
2.1.2019 9:37
Foto

V44l86a74d59i92m59í16r 92Š94ť85a41s25t92n94ý 1251546515353

Já to myslel tak, že nabíjení u nás není dosud plně na komerční bázi. Samozřejmě by elektromobilisté rádi nabíjeli v podobném časovém horizontu, jaký představuje běžné dotankování paliva. Toho se ale u elektřiny poměrně těžko dosahuje. Pro provozovatele komerční rychlonabíjecí stanice bude hlavní můrou, když odečtu všechny problémy s jejím zbudováním, zajištění kabelové přípojky s dostatečným zajištěným příkonem. Pokud mu rozvodné závody vyjdou vstříc, zajištěný příkon v řádu stovek kW bude stát na paušálních poplatcích strašnou řachu, která se nutně promítne do ceny.

Pak má ještě další možnost v podobě vybudování vlastního bateriového úložiště, které se bude moci dobíjet menším příkonem, ale samo o sobě není také žádnou lácí, čili zase se musí zohlednit v ceně.

Vystupuji tady jako spíše skeptik, nicméně uznávám, že elektromobily pro určité specifické použití své místo na trhu mají a budou se dále rozvíjet. Hlavní problém v rozvoji elektromobility obecně ale není cena samotných vozů, ale právě ona nabíjecí infrastruktura. Ta rozhodně nepůjde budovat lehce, a pokud stát jejímu rychlejšímu rozvoji bude chtít nějak pomoci, bude muset sáhnout k nějakým netržním opatřením, které se časem ale vrátí v nepředvídaných komplikacích.

+3/−1
2.1.2019 9:59

M13i43r88e75k 19M85a32t53y76á27š 3534128363503

Jak jsem psal tady:

https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=640590

na den přesně před rokem ;-)

S dostatečnou baterkou mně stačí dobíjet pouze přes noc z 6A zásuvky ( cca. tolik si bere vysavač při vysávání) a přes den nemusím být závislý na žádném dalším nabíjení.

A to samé platí pro 90% řidičů v ČR.

+1/0
2.1.2019 10:07
Foto

V69l61a42d51i92m87í69r 11Š68ť61a13s47t24n28ý 1691776845613

To platí nyní, v době nadšenců, mezi které nepochybně patříte. Pokud bude umělý tlak na to, aby se elektromobilita rozšířila, přijdou různí zpovykanci a důležiťáci, pro které bude všechno máloa pokud se elektromobilita rozšíří i na lidi ze sídlišť, tak ti nebudou mít možnost ani toho pomalého nabíjení.

Nechci říci nic jiného než to, co platí i o obnovitelných zdrojích energie. Sny o tom, že jednou budeme všichni jezdit v elektromobilech a všechny zdroje energie budou obnovitelné, jsou mokré sny troubů, kteří nedávali ve škole při fyzice pozor.

+3/−1
2.1.2019 10:26

M44i82r52e46k 51M55a20t65y73á70š 3154398753503

No neházel bych všechny do jednoho pytle. Já to zkusím, a pak vám řeknu, jak jsem dopadl. Ano?

+1/0
2.1.2019 10:31
Foto

V82l14a74d33i43m82í13r 58Š46ť43a41s29t24n15ý 1481176355163

Neházím a už vůbec tady nechci vystupovat jako elektroautomobilový kazišuk. Jenom celý život pracuji v energetice a motám se kolem staveb zdrojů a vedení. Prostě mi jen přijde, že to vybudování nabíjecí infrastruktury si velmi mnoho lidí představuje mnohem jednodušeji, než jaké to ve skutečnosti je.

+3/0
2.1.2019 10:38

M49i68r49e91k 66M26a24t89y95á81š 3324958403623

Je to jednoduché - když se to nesnažíte dělat složitě (myslím od těch nejvyšších míst) - nic osobního.;-)

0/0
2.1.2019 10:41
Foto

V32l37a95d40i23m93í53r 51Š78ť40a33s16t13n19ý 1351956595343

Já se obávám, že jiná než složitá cesta už dnes neexistuje a nemusí to být jen úmyslným úřednickým komplikováním.

Pojďme si to trochu zkusit. Při budování přípojky se nevyhnete zemním pracím, to znamená něco rozkopat. V lepším případě jen chodník, v horším plně vytíženou, ale spíše přetíženou komunikaci. Musíte se vyhnout plynu, vodě, kanalizaci, dešťové kanalizaci, ostatním elektrickým, telefonním a ostatním sítím. Se zástupci podniků, kterým sítě patří, musíte komunikovat, vyžádat si od nich zákresy, kudy jejich sítě vedou a plnit jejich podmínky provedení stavby a zajistit, abyste nezpůsobil dopravní kolaps....A to jste ještě nenarazil na památkáře. Opravdu to není jednoduché a nikomu ty problémy spojené s jakoukoli stavbou ve městě nezávidím.

+3/0
2.1.2019 11:01

M62i78r32e35k 81M43a21t18y17á28š 3914178763243

A co když si dáte wallbox na dům (garáž).

Walbox cca 12200,- Kč, přípojka 5 m CYKY + chránička, práce 1.500,- Kč, revize 500,- Kč

A je to!

To samé může udělat každá obec, na úřadě, na škole, na stadionu, na kulturáku, na sokolovně, na obchodě ...

+1/0
2.1.2019 14:31

M46a11r66c90e77l 52P75a21v21l94í26k 7701604438209

vypočítavate stavebné konanie vnútri mesta - na okraji krajského mesta je všetko vedenie na slĺpoch, pod povrch sa dostáva pri prechode na "dvor". telekomunikácie majú rozvody zakopané a súbežne vedie ich napájanie - na tie skrinky stačí vyviesť zásuvku a dovnútra schovať "komunikáciu pre úhradu".

0/0
11.1.2019 19:22
Foto

J21a79r69o84m71í71r 77V83e98g11r 2247960122850

Pane Šťastný, mokré sny už jsem dlouho neměl. Pocit uspokojení, který zažívám když sedím v kterémkoli svém elektromobilu, zažívám několikrát denně.Jsem možná trouba, ale diplom z fyziky jsem nezískal v Plzni . Zkuste si zopakovat co to je zaručený příkon, který máte ve Vaší smlouvě s dodavatelem elektřiny a kolik energie máte tedy zaručeno a kolik km byste mohl nejen Vy, ale každý majitel elektromobilu ujet. Rozvodná síť je již desítky let tak robustní, že umožní již dnes plný přechod na elektrický pohon. To byste mohl vědět a vyrábíme také již desítky let více elektřiny, než bychom k tomu potřebovali. Učitel fyziky v důchodu.

0/0
2.1.2019 12:25

J46a32n 86P33a56v91e65l 8183682148816

On je kapku rozdíl mezi teoretickou fyzikou a praktickými problémy energetiky.

+2/−1
2.1.2019 13:12

M81a85r66c20e40l 64P72a59v73l95í17k 7211464908529

je rozdiel medzi teoretizovaním, teóriou a praktikami "praktikov".

množstvo pod cenou vyvážanej elektriny síce v poslednom roku trošilinku kleslo, naďalej je výroba privysoká (nemyslím "nočnú").

0/0
11.1.2019 19:18

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz