Děkujeme za pochopení.
J42i96ř27í 49H93l32a22v55á66č
Mě chybí v článku -za jakých podmínek jsou e vozidla dále použitelná-jaká je ještě použitelnost akumulátorů a kolik eventuelně budou stat náhradní.
M25i69r39e35k 66M52a82t24y56á96š
Baterie jsou zatím velká neznámá. Mám nashromážděna nějaká data o bateriích a nepotěším Vás s nimi až po Novém roku.
T44o28m84á34š 56D20v56o20ř54á28k
Rychlost degradace akumulátorů se bude asi dost lišit podle toho jak pokročilý battery management ten který výrobce použije. Životnosti Li-Ion baterií škodí třeba teplotní výkyvy, takže záleží, jak se výrobci vypořádají s udržováním přijatelné teploty.
Obecně u automobilů jsou tyhle systémy mnohem sofistikovanější než u spotřební elektroniky, proto i výdrž baterií je mnohem delší. Například zde jsou data majitelů vozů Tesla:
https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/
V průměru platí, že po ujetí 300 tis. km mají Tesly stále kolem 90 % původní kapacity.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz