Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

tak cena pol, maximálne ročného elektromobilu, ktorý ako nový v nemecku stojí s daňou €23.000.00, na slovensku s dotáciou "štátu" € 5.000.00 a dotáciou výrobcu (daimler) € 3.000.00 teda ako nové predávali v období 10/2017-30.06. 2018 € 15.000.00 a odpočítať zníženie ceny (najazdené 500-7000km) je to drahé za v reále nové auto? jediná vada je absencia DC nabíjania.

0 0
možnosti
SN

:-).....Pane autore, už jsem s Vámi na toto téma několikrát diskutoval, je to sci-fi! Tak na ježdění kolem komína a ještě vzhledem k ceně, jen pro bohaté! Na co se staví dálnice pro velké rychlosti, když pro ujetí velké vzdálenosti budu několikrát nabíjet a moje průměrná rychlost bude 40 km/hod.?

Víte také, kde má elektromobil výfuk? Noooooo přece v Prunéřově!

1 2
možnosti
MM

Zdravím pane Nováku,

jezdím s e-up!em po dálnicích dlouhé trasy a moje průměrná rychlost i s nabíjením je výrazně vyšší. Náklady na jeden kilometr (TCO) mám naopak nižší než s TDI(TCO).

Opravdu nevím jak byste měl v diskuzi argumentovat, abyste mě přesvědčil. ;-)

2 0
možnosti
JK

Opakuji to pokaždé a budu to pořád. Elektromobilita je slepá cesta vývoje toho, jak přesunout materiál a lidi od někud někam. Marginálně má využití elektřiny svoje místo, globálně je to nesmysl, zvláště zimní provoz (teple) negarážovaného elektromobilu je horor. Technické a ekonomické důvody znovu uvádět nebudu, je jich mnoho.

Druhá věc je, že jsme na rozcestí a otázka zní kudy dál. Smutné je, že elektomobilita je silně dotačně zvýhodňována, zatímco vývoj a praktické zkoušky jiných technických řešení není podporován vůbec. Proč to tak je nemohu důkazně podložit, ale jisté je, že elektroenergetická lobby je v první trojce nejsilnějších a není pochyb, že těmto je v EU popřáváno sluchu. To neznamená nutně korupci, po důkladné a dlouhotrvající masáži placenými odborníky (zkráceně lobbisty) se úředníci nadchnou pro "snadné a ekologické" (tak je to podáváno) řešení a začnou k tomu tvořit předpisy a plnit dotační fondy.

Jak vidno zde, podléhají i občané, pokud mohou dosáhnout na dotace (jinak by o nákupu ani neuvažovali) a už nevidí další problémy, třeba jaká je uhlíková stopa takové elektromobilní baterie, neboť i každá ojetina jednou dožije a je neprodejná, navzdory efektním grafům. A to je jen jeden problém z mnoha.

2 1
možnosti
MM

Dobrý den pane Kučero,

vašim argumentům rozumím. Ale věřte, že je velmi těžké diskutovat s těmi, kteří elektromobily jezdí v ČR už pět nebo deset let, že to nejde. Mají s EV najeto 100.000 km, 200.000 km nebo i 300.000 km a pořád jim někdo tvrdí že to nejde. Ti taxikáři co prodávají Tesly s nájezdy kolem 500.000 km, ti Vám asi taky nebudou moc rozumět a asi je nepřesvědčíte že to nejde. Já jezdím s EV nějaké 2 až 3 roky a zatím to někde jde, někde ne.

V debatách s ostatními (většinou na srazech, konferencích, nebo přednáškách /diskuze na blogu jsou takové „neosobní“/) probíráme vždy spoustu variant a možností. Mám spíše pocit, že lidi jezdí spalováky už takovou věčnost, že to mají nastavené ve své mysli tak, že spalováky jsou normální, zatímco EV jsou nenormální. A tak také přistupují ke všem argumentům.

Proto si myslím, že někomu jízda a provoz EV vyhovovat bude a jinému prostě nebude – je to jeho volba, ať se rozhodne každý sám.

Na jedné VŠ dělají nyní zajímavý výzkum ohledně elektromobility. Možná by Vás zajímal.

https://www.survio.com/survey/d/velkyvyzkummaleelektromobility

1 0
možnosti
JH

Mě chybí v článku -za jakých podmínek jsou e vozidla dále použitelná-jaká je ještě použitelnost akumulátorů a kolik eventuelně budou stat náhradní.

2 0
možnosti
MM

Baterie jsou zatím velká neznámá. Mám nashromážděna nějaká data o bateriích a nepotěším Vás s nimi až po Novém roku.

0 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik