Diskuse
Je to drahý.
Děkujeme za pochopení.
Z44d19e57n28ě84k 68M39o55r71á50v46e95k
Budu polemizovat - ta kapacita baterie udávaná výrobci elektromobilů je právě to, co můžete využít pro jízdu. Skutečná kapacita je o něco vyšší, protože vám management elektromobilu neumožní jít do nuly, aby nedocházelo k poškození nebo umření baterie. Tedy Tesla Model 3 50 kWh má využitelných 50 kWh ale skutečná kapacita bude třeba 60 kWh. Taky vám za určitých okolností může Tesla na dálku jednorázově umožnit využití části této rezervy jejím odemčením.
M26a16r93c31e85l 47P97a38v15l25í45k
môžete ma kontaktovať? priezvisko.menozavináčdžímejl
M71i66r45e58k 35M82a37t64y40á85š
Dobrý den pane Pavlíku, jestli je to na mě, tak: meno.priezviskozavináčdžímejl
L18u78b55o75š 98C89h16l39u98m29s62k55ý
Ano, je to drahý. A pokud to stát nezačne dotovat, stejně jako třeba soláry (čili pokud ti chudší nepřispějí na e-mobilitu těm bohatším), tak to nemá naději (a právo) na život. Jakmile to bude stejně drahý, lépe ještě alespoň o trošičku levnější než současná spalovací klasika, nikdo nebude muset nic propagovat či někoho přesvědčovat.
M13a80r14c37e42l 73P42a16v14l41í81k
nesúhlasím, namiesto dotácií zvýšenie dane na PHM ako frantíci. a na protestujúcich voda, slzný plyn, obušky a gumové projektily (okrem vody sú to smrtiace prostriedky).
dotácie iba krivia trhovú cenu, peniaze vybrané na daniach ostranú vláde.
M23i12c92h95a46l 67K19a41n78d49a
Bydlíme v obci, která je úplně bez hromadné dopravy. Žádné autobusy, žádné vlaky, dokonce ani lodě ne. Tato situace nás nutí mít několik aut a určitě bych mezi nimi jeden až dva elektromobily uživil. S nabíjením bych neměl problém.
To ovšem nemohou říci naši spoluobčané ze sídlišť a městských center, kteří si vlastními silami nabíjecí místo nevytvoří. Zde bude muset zasáhnout stát a obce a na nich záleží, jak rychle elektromobilita půje dopředu a k nižším pořizovacím cenám.
M81a96r24c74e20l 48P18a32v74l26í25k
ale aj na sídlisku si nabíjací bod (230/400V*25A)môžu vytvoriť. či si vytiahnu zásuvku na vonkajšiu stenu, či objednajú od distribučnej spoločnosti skrinku na parkovisku, ...
Z18d20e42n77ě30k 54M93a89t96u79š38k76a
V současné době elmobil nenabízí, kromě přemrštěné ceny a problémů s nabíjením, nic víc než normální auto
M42i73r15e92k 69M71a88t87y82á16š
Zdravím Vás pane Matuško. Na základě jakých informací se mýlíte?
S30t82a88n61d32a 35N33o82v39á24k
.....Pane autore, už jsem několikrát diskutoval pod Vašimi články, které se zabývají elektromobily. Před nedávnem byl o tom v TV celý večer. Přesto si dovoluji tvrdit, že je to sci-fi ! Jistě jezdíte autem, vidíte to ve městech. Na každém jen trochu volném místě stojí auta. Jak tam budou přivedeny přívody pro nabíjení. Nehledě na to, že se nabíjí nízkým proudem, jaký bude průměr těch vodičů.
Ačkoliv jsem důchodce, ujedu několikrát v roce i 700 km za jeden den, Kolikrát budu nabíjet, jaký úsek na nabitou baterii dojedu? Nebudou pro mně dálnice, které stojí ročně miliardy zbytečné? Dnes všichni spěchají, každé ráno slyším v rádiu o desítkách nehod, to ten spěch určitě zpomalí. Jak s kamiony, které někdy převáží vzduch z jednoho konce světa na druhý? Ty mají méně zplodin, než osobní auta?
Závěrem.....elektromobil bude pro bohaté, kteří si to mohou dovolit, jako nákupní taška kolem komína. Nic víc, nic méně !
M65i14r91e60k 27M25a22t25y50á81š
Dobrý den pane Nováku, nevím, na kterou z vašich námitek mám reagovat dřív.
Tak jen tolik, že mám najeto s elektromobily za pár roků již 80.000 km a jde to. V mém případě je to dokonce levnější než se spalovákem. Parkování v Praze – pohoda. Jízda po dálnici je Ok, nabíjení je Ok.
Cena elektromobilu je sice vysoká, ale když hodně jezdíte, tak je to v celkovém součtu levnější, než když koupíte levně benzínové/naftové auto a neustále do něho kupujete PHM.
Ano je kolem toho spousta problémů, ale dá se to řešit a postupně jich ubývá. Když to srovnám se svými začátky před dvěma – třemi lety, tak je to pohoda.
J68a53r30o27m42í46r 43V24e62g12r
Nevím, jestli autor zohlednil cenu ZOE, které se převážně prodává bez baterie, která se lízinkuje.
To, že je elektromobil vhodný jako druhé auto do rodiny může napsat pouze ten, komu alespoň jeden elektromobil nestojí před garáží. Co je první a druhý vůz? Ten který jezdí několikrát denně na nejrůznější byť krátké pojížďky, který jezdí každý den a členové rodiny se o něj téměř perou? Ten, který si natankujete z vlastní zásuvky kdykoli potřebujete?
Nebo velké SUV, které v tom případě vyjede z garáže cca dvakrát do roka?
Pane Veselý, u elektromobilu nemusíte mít spojku, abyste mohl dávkovat sílu. Na to stačí pedál proudu a divil byste se, jak to funguje.
Přijeďte na nějakou naši akci, kde si budete moci vyzkoušet. O víkendu si to vyzkoušelo na e-salonu několik tisíc lidí a koukal byste, jak byli všichni překvapeni jak krásně to funguje. Kdo nezkusí, neví.
V37l37a34d14i22m94í40r 92Š70ť64a72s95t98n61ý
První vůz v rodině je ten, kterým její živitel odjede ráno do práce a rodina ho po zbytek dne nemá k dispozici, zatím co ten druhý ano. Tak to alespoň chápu já.
V81o53k75o53u59n 72V47l11a46d75i62m71i28r
Cena je vzdy otazka casu a mnozstvi. Az se budou elektromobily vyrabet v mnozstvi jako ty se spalovacimi motory, budou dokonce levnejsi.
Jako priklad uvedu autotelefon jedne renomovane znacky ktery v roce 1986 stal 22 000 DM. V te dobe stalo embecko mene nez 10 000 DM.
A co dnes stoji telefony?
V85l90a19d30i36m86í38r 78Š86ť47a32s84t29n53ý
Jenže cena auta není jediný problém. Můžete ho dostat klidně zadarmo, ale pokud budete bydlet na sídlišti v sedmém patře, k ničemu vám nebude.
V84l18a71d54i67m86í15r 64Š88ť48a19s52t63n88ý
Prostor na trhu pro elektromobily určitě je. Zatím jako druhé vozy pro zajištění provozu (nákup, odvoz dětí do školy nebo školky) do dobře situované rodiny s vlastním bydlením, kde není problém si vůz přes noc dobít. Předpokládám, že tento prostor automobilky vyčerpají v průběhu několika málo let, ale pak to začne být horší a to nejenom cenou samotného vozu, ale naprosto chybějící infrastrukturou. Moc nevěřím tomu, že by se samotným automobilkám chtělo do tohoto segmentu investovat, ale možná jim nic jiného nezbyde a bude to skutečný ořech, jak finanční, tak stavební a možnostmi místních elektrických sítí zdaleka nekonče.
I33v66a45n 41V68e73s84e73l63ý
Víte co mě na elektromobilech i různých hybridech a už i mnoha produkcích automobilek prodávající spalováky vadí nejvíc? Ne cena, ne výbava ale absence šaltr páky. Vlastně ani ne absence té manuální převodovky jako takové - i u automatů bývá mód manuál, ale absence spojky jako takové ovládané pedálem. Prostě chci mít možnost si plynem a spojkou přesně dávkovat sílu kterou pustím na kola.
Vím, že se najde mnoho kritiků mého názoru, že mi někdo bude odborně říkat něco o ničení spojky a podobně, ale já chci řídit auto se vším všudy, mě nebaví se jen vozit s minimální účastí nebo dokonce v nějakém autonomním autě bez mojí účasti.
Už jsem četl, že hybridní pohon s manuální převodovkou existuje a tak pokud bude dostupný tak do roka dvou kdy nejpozději chci auto vyměnit tak o takovém budu uvažovat pokud k tomu bude ještě plug -in.
M75i71r74e11k 57M93a15t52y67á39š
Moc tomu nerozumí, jakým automobilem jezdíte nyní.
Jezdil jsem už lecčím, ale „možnost si plynem a spojkou přesně dávkovat sílu - kterou pustím na kola“ – to jsem nikdy nepotřeboval.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz