Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z14d70e67n12ě26k 13M75o44r82á68v79e27k 5717458308113

Budu polemizovat - ta kapacita baterie udávaná výrobci elektromobilů je právě to, co můžete využít pro jízdu. Skutečná kapacita je o něco vyšší, protože vám management elektromobilu neumožní jít do nuly, aby nedocházelo k poškození nebo umření baterie. Tedy Tesla Model 3 50 kWh má využitelných 50 kWh ale skutečná kapacita bude třeba 60 kWh. Taky vám za určitých okolností může Tesla na dálku jednorázově umožnit využití části této rezervy jejím odemčením.

0/0
9.1.2019 17:05

M42a19r79c11e98l 75P40a89v85l47í36k 7711214868399

môžete ma kontaktovať? priezvisko.menozavináčdžímejl

0/0
25.11.2018 19:16

M96i41r81e19k 58M85a33t96y29á22š 3524828593503

Dobrý den pane Pavlíku, jestli je to na mě, tak: meno.priezviskozavináčdžímejl

:-)

0/0
26.11.2018 0:51

L26u85b69o76š 77C64h51l86u92m44s84k74ý 2260435158815

Ano, je to drahý. A pokud to stát nezačne dotovat, stejně jako třeba soláry (čili pokud ti chudší nepřispějí na e-mobilitu těm bohatším), tak to nemá naději (a právo) na život. Jakmile to bude stejně drahý, lépe ještě alespoň o trošičku levnější než současná spalovací klasika, nikdo nebude muset nic propagovat či někoho přesvědčovat.

+5/−1
20.11.2018 23:05

M55a56r20c18e81l 77P90a40v92l30í10k 7401154308609

nesúhlasím, namiesto dotácií zvýšenie dane na PHM ako frantíci. a na protestujúcich voda, slzný plyn, obušky a gumové projektily (okrem vody sú to smrtiace prostriedky).

dotácie iba krivia trhovú cenu, peniaze vybrané na daniach ostranú vláde.

0/0
25.11.2018 18:28

M83i38c46h97a17l 83K15a33n38d53a 7700627373805

Bydlíme v obci, která je úplně bez hromadné dopravy. Žádné autobusy, žádné vlaky, dokonce ani lodě ne. Tato situace nás nutí mít několik aut a určitě bych mezi nimi jeden až dva elektromobily uživil. S nabíjením bych neměl problém.

To ovšem nemohou říci naši spoluobčané ze sídlišť a městských center, kteří si vlastními silami nabíjecí místo nevytvoří. Zde bude muset zasáhnout stát a obce a na nich záleží, jak rychle elektromobilita půje dopředu a k nižším pořizovacím cenám.

+3/0
20.11.2018 17:06

M14a46r38c97e69l 39P59a67v95l85í60k 7561984248849

ale aj na sídlisku si nabíjací bod (230/400V*25A)môžu vytvoriť. či si vytiahnu zásuvku na vonkajšiu stenu, či objednajú od distribučnej spoločnosti skrinku na parkovisku, ...

0/0
25.11.2018 18:31
Foto

Z43d21e22n54ě37k 94M45a70t18u82š70k50a 7868796375166

V současné době elmobil nenabízí, kromě přemrštěné ceny a problémů s nabíjením, nic víc než normální auto

+7/−1
20.11.2018 16:32

M37i12r21e25k 62M11a16t60y31á93š 3254428593473

Zdravím Vás pane Matuško. Na základě jakých informací se mýlíte?

+2/−1
20.11.2018 19:07

T60o83m90á47š 93D42v58o18ř10á84k 6687755293257

Nulové lokální emise, tichý provoz, mnohem lepší akcelerace, nižší provozní náklady, nezávislost na OPECu... To je nic?

+2/−1
20.11.2018 23:22

A14l61e33x 42G79r13e21g70o31r 9854582482849

Jak jste přišel na ty nižší provozní náklady?

0/0
22.11.2018 8:45

M93i57r28e12k 36M56a86t80y89á60š 3424318373733

https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=631193

0/0
22.11.2018 9:08

A79l24e17x 95G92r26e61g38o96r 9844662152659

Proč neodečtete od ceny PHM spotřební daň, kterou jsou zatíženy? Elektřina bude toutéž dani zatížena přesně v tom okamžiku, když bude těchto aut zhruba 5%. A potom to bude krajně nevýhodné.

+1/−2
22.11.2018 9:54

M51i60r50e44k 60M23a10t89y21á51š 3384418563243

Spotřební daň stanovuje stát. Nekecám jim do toho.

Až z něčím přijdou, budu se muset přizpůsobit.

Máte jiný návrh?

+2/0
22.11.2018 11:41

A89l65e32x 32G65r59e43g44o31r 9904322322959

Jenže to neznamená,že musím chválit něco, co není v budoucnu stejně tak výhodné jako nyní. A. Ani nyní to není zase tak výhodné, když vezmu v potaz výrazně vyšší pořizovací náklady na elektromobil oproti klasice. A i jejich prodejní cena zřejmě nebude nic moc extra .

0/−1
23.11.2018 10:43
Foto

J32a11r78o32m71í10r 79V16e71g70r 2167380592210

Pane Gregore, s jakou přesností předvídáte co provede vláda? Kde berete ty informace? Máte nějaké zkušenosti s elektromobilitou? Proč myslíte, že to bude nevýhodné, co přesně tím myslíte a co PŘESNĚ znamená termín krajně?

+1/−1
22.11.2018 13:47

A30l27e26x 41G96r54e93g85o47r 9584162912699

Jste už dost starý abyste si pamatoval jak se vláda zachovala při nárůstu aut na LPG. Prostě zavedla spotřební daň na plyn, který byl do té doby relativně velmi levný.

Je li dnes cena za ujetý km elektromobilem nízká, je to jen díky tomu, že státu se nevyplatí zatěžovat daní elektřinu pro jeho provoz. Ale jen dočasně. A pokud je dnes cena za elektromobily vysoká, tak ano zavedení této daně by rozvoj elektromobility zastavilo. Jenže cena elektromobilů nebude nijak závratně klesat a při zavedení této daně se stane jejich provoz prostě dražší.

0/−1
22.11.2018 14:32

M71a96r45c17e42l 44P98a49v63l30í77k 7571594578649

znova - relatívne, oproti dnešku. v okamihu, že makron ustojí a nepodľahne demonštrantom, aj ostatné vlády budú dane za PHM zvyšovať a zvyšovať, až do okamihu zákazu spaľovacích motorov.

a vtedy bude elektromobil jediná možnosť, nech bude nákupná cena a cena za nabíjanie akákoľvek!

0/0
25.11.2018 18:38

M18a32r27c69e94l 21P17a98v44l54í25k 7721434968989

nepozeráte/nepočúvate správy? protesty vo francii sú práve o daniach za PHM.

0/0
25.11.2018 18:33

A98l47e31x 80G59r54e26g40o55r 9334642602669

A to jako znamená, že až nebudeme jezdit klasickými aut , tak jako nebudou spotřební daně? Budou ale na elektřinu ,ale tak daleko vidět nedokážete.

0/0
26.11.2018 14:35

P95a47v82e47l 96R39i76e25d41l 4464967581639

Čím vyšší spotřební daň na elektřinu, tím vyšší chuť si na střechu pořizovat soláry.

0/0
12.12.2018 20:59

T96o11m62á27š 71D65v52o63ř30á40k 6357775963197

Nižší provozní náklady tam budou i když započítáte spotřební daň. Velmi hrubý výpočet - elektromobil spotřebuje 20 kWh/100 km. Elektřina v nízkém tarifu pro koncového zákazníka vychází na cca 2,5 Kč/kWh. Takže to máte 50 Kč na 100 km, chcete-li 0,5 Kč/km.

Auto na beznín nebo naftu spotřebuje řekněme 6 l na 100 km. Současná cena je cca 30 Kč z toho asi polovinu tvoří daně (spotřební a DPH). Řekněme, že bez daní by litr benzínu stál 15 Kč. Potom Vás spalovák vyjde na 90 Kč/100 km, chcete-li 0,9 Kč/km. S daněmi dvojnásobek.

Na 0,5 Kč/km byste se i bez daní dostal až při spotřebě 3,3 l/100 km - přeji hodně štěstí s úsporným stylem jízdy.

A to byly jen náklady na palivo, náklady na servis má elektromobil také nižší.

+1/0
22.11.2018 12:15

J90i90ř70í 45U39r59b50a12n 4954706773748

Kdy jste naposledy viděl fakturu za elektřinu?

0/0
22.11.2018 19:43

T29o82m66á10š 34D32v94o57ř25á77k 6377605983187

Máte pravdu, těch 2,5 Kč/kWh je moc.

ČEZ/ČEZ distribuce, tarif elektromobilita, rok 2018, cena nízkého tarifu: 1516,88 Kč/MWh plus poplatek pro solární barony 598,95 Kč = 2215,83 Kč za MWh, tedy 2,2 Kč za kWh. A to ČEZ není zdaleka nejlevnější.

Díky, že jste mě na to upozornil, je vidět, že máte o cenách elektřiny přehled ;-)

0/0
23.11.2018 0:52

A12l75e17x 56G68r98e29g85o34r 9704102662979

A k tomu připočteme pořizovací cenu auta, a za jak dlouho se mi ty vyšší pořizovací náklady vrátí? Spíše nikdy než někdy.

0/0
23.11.2018 10:50

T23o93m14á90š 49D95v61o32ř80á62k 6397115553117

Tak to už je zase jiná otázka. Při rozdílu cca 1-1,3 Kč/km si to jistě dokážete spočítat sám.

0/0
23.11.2018 15:08

S60t75a23n42d84a 39N51o47v36á87k 8249193756834

:-).....Pane autore, už jsem několikrát diskutoval pod Vašimi články, které se zabývají elektromobily. Před nedávnem byl o tom v TV celý večer. Přesto si dovoluji tvrdit, že je to sci-fi ! Jistě jezdíte autem, vidíte to ve městech. Na každém jen trochu volném místě stojí auta. Jak tam budou přivedeny přívody pro nabíjení. Nehledě na to, že se nabíjí nízkým proudem, jaký bude průměr těch vodičů.

Ačkoliv jsem důchodce, ujedu několikrát v roce i 700 km za jeden den, Kolikrát budu nabíjet, jaký úsek na nabitou baterii dojedu? Nebudou pro mně dálnice, které stojí ročně miliardy zbytečné? Dnes všichni spěchají, každé ráno slyším v rádiu o desítkách nehod, to ten spěch určitě zpomalí. Jak s kamiony, které někdy převáží vzduch z jednoho konce světa na druhý? Ty mají méně zplodin, než osobní auta?

Závěrem.....elektromobil bude pro bohaté, kteří si to mohou dovolit, jako nákupní taška kolem komína. Nic víc, nic méně ! !!!!!!

+3/−2
20.11.2018 14:36

M43i58r95e98k 66M33a80t63y20á85š 3874638473843

Dobrý den pane Nováku, nevím, na kterou z vašich námitek mám reagovat dřív.

Tak jen tolik, že mám najeto s elektromobily za pár roků již 80.000 km a jde to. V mém případě je to dokonce levnější než se spalovákem. Parkování v Praze – pohoda. Jízda po dálnici je Ok, nabíjení je Ok.

Cena elektromobilu je sice vysoká, ale když hodně jezdíte, tak je to v celkovém součtu levnější, než když koupíte levně benzínové/naftové auto a neustále do něho kupujete PHM.

Ano je kolem toho spousta problémů, ale dá se to řešit a postupně jich ubývá. Když to srovnám se svými začátky před dvěma – třemi lety, tak je to pohoda.;-)

+1/0
20.11.2018 15:09

S31t22a76n55d22a 96N67o19v20á37k 8259373556744

:-).....Díky za vyjádření. každý máme svůj názor, tak to prostě funguje. Přesto si myslím, že elektromobily budou jen okrajovou záležitostí! R^

+3/−1
20.11.2018 15:27

M66i26r76e39k 30M77a88t31y65á39š 3434318303963

Dobrý den pane Nováku. Je skvělé, že máme každý svůj názor.

Abych se přiznal, tak ještě před několika lety jsem měl stejný pohled na věc jako vy.

Elektromobily jsem bral jako kuriozitu. Sice fungující (auto na baterky), ale pořád kuriozitu.

Můj pohled změnil až postupný vhled do celé problematiky. Část toho popisuji například zde

https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=661896

Nakonec jsem se byl podívat i do Norska, abych viděl, jak to u těch nabíječek může fungovat, když tam 50% nově registrovaných aut je právě elektromobilů – a světe div se – ono to funguje. Proto vidím v ČR velmi postupný posun k elektromobilitě. Nejraději bych byl, kdyby elektromobily neměly žádnou podporu a prosadili se zcela přirozeně. Bylo by ovšem vhodné nepodporovat a nedotovat ani běžné spalovací automobily.

+1/−1
21.11.2018 8:57

A64l36e53x 30G90r66e26g23o20r 9674952772259

A co cena elektřiny pro elektromobilitu? Momentálně je to sranda,ale ta nebude trvat věčně a potom to bude daleko méně výhodné. Prostě budou to drahá auta s drahým provozem.

+1/−1
20.11.2018 20:08

M33i47r68e83k 39M77a16t95y93á19š 3574438693943

Náklady na provoz se započítanou cenou energie jsou zde:

https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=631193

0/0
20.11.2018 20:24

A98l55e46x 22G89r76e70g54o83r 9824932452889

A kde máte spotřební daň? Snad si nemyslíte, že obyčejní , běžní spotřebitelé budou dotovat palivo pro elektromobily do nekonečna.

0/0
21.11.2018 14:28

M58i52r15e19k 43M52a62t65y83á96š 3554148533233

... a když si tu elektřinu vyrobím sám?

0/0
21.11.2018 22:03

A11l70e27x 95G86r31e70g27o67r 9724542162109

Jakože si pořídíte ostrůvkové řešení než dotace a nároků na podporu z výroby eoz?

Pak budete jen parazit systému dopravní infrastruktury.

0/0
22.11.2018 7:34

M53i78r63e85k 88M92a87t56y52á88š 3104248893173

Bez dotací. Dotace celý ostrovní systém většinou pouze prodražují.

0/0
22.11.2018 9:07

A38l24e58x 90G17r46e62g68o82r 9664862172249

Problém ostrovních systémů je ukládání získané energie na horší časy. Většina se neobejde bez napojení na běžnou síť. A v tom okamžiku zase na někom parazituje.

0/0
22.11.2018 9:51

M40i84r41e63k 37M51a18t86y29á20š 3654208643653

Nevím přesně co myslíte těmi horšími časy.

Kde vy vidíte problém, praxe ukazuje výhodu - je přece super - když čas od času nejde elektřina být zapojen na ostrov. R^

Také nevím jak máte nadefinován termín "parazitujete".

0/0
22.11.2018 11:38

P57a81v26e80l 95H24e41k 8127186813471

Pro velkoodběratele je cena nižší, takže cen za elektriku bych se nebál.

0/0
21.11.2018 17:39

A68l46e84x 94G96r98e81g78o70r 9264672562469

Proboha, pokud dojde k zvýšení podílu elektromobilů na dopravě, dojde ke snížení výběru spotřební daně z PHM a to bude stát kompenzovat uvalením spotřební daně na elektřinu pro pohon aut. A tím pádem i dojde k omezení nabíjení doma ze zásuvky. Budete potřebovat speciální nabíječku a zvláštní tarif , který bude reagovat na potřeby státu.

0/−1
21.11.2018 18:11

T86o48m98á51š 93D47v35o95ř80á95k 6207115493157

A nebo stát zjistí, že toto není schopný efektivně vynucovat, resp. za cenu příliš vysokých nákladů a uspořádá si daně jinak. Zdaňovat pohonné hmoty pro osobní dopravu není jediný způsob, jak se stát může dostat k penězům, viz USA.

0/0
22.11.2018 12:18

A10l84e38x 75G59r25e67g14o32r 9914322212829

Jenže Vy se strašlivě mýlite v té ceně za ujetý km.

V ceně benzínu je enormně vysoká spotřební daň, což u elektřiny zatím není,ale bude a teprve potom se budete divit, jak drahý je elektroprovoz.

A dnes vlastně využíváte přepravní infrastrukturu,kterou ale platí ti, co jezdí na klasiku, tedy parazituje že na systému a ještě se tím chlubite.

0/−2
22.11.2018 8:49

M41i93r49e89k 34M79a92t57y24á89š 3174708553503

Nesním o tom, jak by to mělo být, beru to, tak jak to je.

No a divím se stále. 8-o

+1/0
22.11.2018 9:12
Foto

J87a50r73o92m57í92r 71V78e84g87r 2907960302290

Pane Nováku,

jezdím již třicet let na elektřinu.

Pokud je přiveden proud pro lampy, lze jej použít pro nabíjení. Naše asociace již vyrobila vzorky tzv. "chytrých" lamp, které lze vyměnit za staré. Svítí -li se pomocí LED, ušetří se příkon pro nabíjení. Vzorek jste mohl vidět na www.e-salon.cz

Dnes najedu mnohokrát do roka více, než 1000 km za jeden den . Např. z Ženevy do Prčic i se zastávkami na svačinu a nabití za 13 hodin.

Jsem také důchodce, důchod mám 9138 Kč , nikdy jsem nikomu nic neukradl a

mám pár elektromobilů a jezdí celá rodina. Za benzín bych už dnes platit nechtěl.

Přijeďte se podívat na náš , již 13.tý sraz . Kdy a kde bude se dočtete na našem webu. Bývá ale vždy ve stejnou dobu na stejném místě.

+1/0
20.11.2018 16:33

P43a75v59e71l 35H51e64k 8867566303761

Toho moc nepoužijete, pokud pod jednou lampou stojí 10 aut, což je typický obrázek dnešních sídlišť. Dá se to jednodušše doložit výpočtem, ale soudím že je to zbytečné. S tvrzením, že využijete energii pro svícení na nabíjení si jen lžete do kapsy.

0/−1
21.11.2018 7:35

T68o22m62á84š 94D30v15o13ř74á78k 6637585973747

Je to jedna z možných cest, nikdo netvrdí, že je to ultimátní řešení pro 100 % situací. Pokud bude lampa mít přivedeno dostatek A, tak může sloužit i k nabíjení několika vozů najednou, byť asi ne deseti. Zase to, že pod lampou parkuje 10 vozů ještě neznamená, že všech deset potřebuje každou noc nabíjet.

A kromě toho, i kdyby se elektromobily rozšiřovaly opravdu rychle, tak stejně většinu vozového parku nebudou tvořit dříve než někdy za 20 let.

Ale samozřejmě, všichni si lžou do kapsy, tohle nejdééé, však to známe...

https://www.independent.co.uk/environment/london-street-lamps-electric-car-charging-points-ubitricity-tech-firm-hounslow-council-richmond-a7809126.html

0/0
21.11.2018 10:57

T28o21m62á18š 61D98v36o59ř73á23k 6487395453447

Viz také https://www.ubitricity.co.uk/unternehmen/newsroom/zap-map-integrates-ubitricitys-london-and-oxford-charge-points/

Takže v Londýně už takových nabíjecích lamp mají 300. Ale jistě, hlavně si nelžeme do kapsy.

0/0
21.11.2018 12:57

P13a84v10e92l 53H26e87k 8807186923891

Jo, jo, 300 nabíjecích lamp na kolik obyvatel? Z toho si jeden fakt sedne na zadek, na takovou megapoli jako je Londýn 300 lamp. Sám si nalháváte a nevidíte realitu.

0/0
21.11.2018 17:48

T66o85m93á54š 49D79v26o61ř95á16k 6397115783937

Těch 300 lamp vybudovala jedna firma za poslední rok. Nikdo netvrdí, že to stačí. Pro informaci, v Londýně bylo v roce 2018 asi 12.000 elektromobilů, asi 5.000 je nabíjeno doma. Takže na ostatní zdroje nabíjení je odkázáno asi 7.000 vozů. V Londýně je asi 2.000 nabíjecích míst, těch 300 lamp je jen malá část celkové infrastruktury. Až jich budou mít 3.000, tak bude elektromobilů ještě víc a pořád to nebude stačit. To samé až jich budou mít 30.000. Tou dobou už jim nabíjecí infrastruktura umožní provozovat přes milion elektromobilů, takže budou mít i čistší vzduch a méně hluku v ulicích.

Ale nepochybně i v té době budou zabedněnci v ČR stále ještě poukazovat na to, že jeden konkrétní způsob nabíjení nedokáže obsloužit všechny elektromobily...

+1/0
22.11.2018 12:32

P30a50v18e47l 48H45e64k 8847696983881

Jakmile dojdou argumenty, začíná se oponent urážet. V tomto případě nemá smysl vést jakoukoliv diskusi, zvláště s fanatikem ;-D.

+1/0
24.11.2018 19:45

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz