Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J16i34ř12í 20K74i60n76d39l

10. 10. 2018 12:13

Prodej elektromobilů se v roce 2017 pohyboval 1, 5 procentech a to jak u elektromobilů a tak u hybridů. Je zajímavé, že jejich prodej klesá. Přitom EU se snaží lidem za každou cenu vnutit elektromobily. Celé úsilí oficiálně pramení ze snahy snížit evropskou produkci emisí CO2. Přitom auta se podílí 14,8 procent CO2 v ovzduší.

1 0
možnosti
TD

Kde ta čísla berete? Globálně samozřejmě prodeje elektromobilů i hybridů rok od roku rostou, viz např. http://www.ev-volumes.com.

0 0
možnosti
Foto

J31i11ř41í 20K92i20n64d59l

10. 10. 2018 10:25

Elektrické auto má výfuk v Prunéřově, Ledvicích a podobně. Čím víc bude elektrických aut, tím víc bude potřeba elektrického proudu. To povede k tomu, že cena elektrického proudu půjde nahoru. Baterie v autě mají vydržet až osm let. Za tu dobu klesne dojezd auta z 300 km na 200 km. Jedna nová baterie stojí v současné době 143 000 Kč. Jenže dnes se ukazuje , že u některých aut baterie takovou dobu nevydrží. Zjistilo se, že rozhodující je, kde auto jezdí. Pokud jezdí v místě, kde je vysoká teplota vzduchu a naopak nízká výdrž v obou případech jde výkon baterií dolu.

3 2
možnosti
TD

V ČR má v Prunéřově cca polovinu výfuku, třetinu v Temelíně a zbytek v plynu a OZE. A to je o dost lepší, než aby mělo celý výfuk pár metrů od Vašeho nosu (a nosu dalších tisíců obyvatel měst.

Když si spočítáte, kolik by obnášel přechod všech osobních vozů na elektro, tak se dopočítáte k potřebě cca 1,5 násobku Temelína, což by šlo pokrýt už dnes na úkor vývozu. Přechod všech osobáků na elektro je ovšem otázka desítek let. Tolik k ceně elektřiny, samozřejmě jsou tu další (rozumějte horší) problémy - distribuce, nabíjení.

Ze zkušeností majitelů vozů Tesla vyplývá, že maximální kapacita baterie klesne po ujetí prvních 80 tis. km asi o 5 %, ale potom už degraduje velmi pomalu, takže na 90 % se dostane až po ujetí cca 300 000 km (kdy většina aut už pomalu začíná být na odpis). Viz https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/.

1 0
možnosti

Škoda že nemáte praktické zkušenosti s e-Golfem, musím každý týden absolvovat souvislou cestu 170 km ráno a 170 km odpoledne zpět s cca 8-10hod přestávkou.

A samozřejmě by mě také zajímaly náklady (dobíjení z klasické 3fáz. zásuvky 25A), u současného automobilu mě uvedená cesta tam a zpět stojí na palivu cca 550,- Kč.

1 0
možnosti
MM

Praktické zkušenosti s těmito vozy mám.

S eGolfem (mr2014) to nedáte, s eGolfem (mr2018) v pohodě. Stačí Vám i nový Leaf.

1 0
možnosti
JH

J10a20n 11H62a69r93v22a23n

10. 10. 2018 10:02

Nu pane Matyáši, hlouposti že při najetí 70 000 km se 6x mění olej nemůžete sám věřit. Já mám interval 30 000 km, při delších cestách tankuju po ujetí 1 100 km.

Tak přeji hodně zábavy s elektromobilem ;-D

5 2
možnosti
MM

No vidíte, já měnil olej u Felicia Pick up 1,9D po deseti tisících. Že by mi v tom servisu lhali?

Děkuji za tip - nechám to prověřit - vždyť víte, kdo dnes věří údajům o VW TDI!!

1 0
možnosti
Foto

Jak možná již víte, jezdím již 30 let výhradně elektricky.

Začátky byly sice radostné, ale i krušné. Dokonce byly i krušnější, neexistovaly mobily , nabíjecí stanice ani internet.

Zocelilo mne to a nyní, když jsem se dopracoval ke konečnému řešení jsem v naprosté pohodě a to včetně a hlavně psychické. Usednu li do mého posledního vozu,zavřu dveře (rázem jsem v naprosto jiném světě) zapnu lehkým dotekem na displeji topení na principu tepelného čerpadla, přidám vytápění sedačky a po odmlžení skla oboje snížím na minimum. Dojezd je stále více než dostatečný, stejně jako výkon vozu a pohoda uvnitř.

Dříve jsem jezdil Peugeotem 106 a podobnými koncernovými vozy od PSA, kde bylo nezávislé topení. Topilo se pouze v zimě, spotřebovalo na hodinu cca 0,2l benzinu či nafty a tepelná pohoda byla. Upozorňuji, že se jedná o 20 let staré vozidla, která jezdí dodnes a stále některá nová vozidla na tato nemají. Baterie se daly vyhřívat, což jsem včetně tepelné izolace upravil sám. Dojezd byl přesto až o deset procent nižší a to díky vyšší hustotě vzduchu. Tato okolnost však způsobuje zvýšení spotřeby i u čmoudů, kde se ale spotřeba zvyšuje díky nízké (skoro pražádné) účinnosti spalovacího motoru mnohem více. Proudu zdar!

1 0
možnosti
JH

J11a29n 18H60a60r17v65a20n

10. 10. 2018 10:08

Tak to snížení dojezdu kvůli hustotě vzduchu mě velmi pobavilo, dlouho jsem se smál, díky ;-D

3 1
možnosti
Foto

teda já vás obdivuju jaké máte nervy-mě by klepla;-D

1 0
možnosti
MM

Myslím, že i to brzy přijde.:-P

2 0
možnosti
Foto

I70v77a60n 22M62a21r64e63k

10. 10. 2018 9:16

No, mě by velmi zajímalo p.Matyáši,(nikde jsem se to nedozvěděl) o kolik se sníží dojezd elektromobilu ve studeném či mrazivém počasí, pokud jste nucen temperovat interiér na přijatelnou teplotu+ odmrazování skel atd ? A nebo má elektromobil nainstalovaný teplovzdušný benzinový či naftový agregát ? Děkuji za odpověď.

2 0
možnosti
MM

Dobrý den pane Marku,

dojezd se sníží hodně - ale záleží na okolnostech. Jsou dny, kdy v zimě na D1 nedojedu vůbec nikam ;-D.

Ale nyní vážně - záleží od typu elektromobilu a od "zarytosti" elektromobilisty.

V případě, že máte v autě bufík - např.VW Citystromer - tak se dojezd sníží pouze o cca. 5% a někteří elektromobilisté si nezávislé topení nechávají dodělávat i do modernějších elektromobilů.

Dojezd se snižuje podle toho jak topíte a jaká je venku zima. Nškteré elektromobily se dají vytopit na požadovanou teplotu ještě v době, kdy jsou připojeny na Wallboxu (dá se to i naprogramovat na určitý čas).

Minulý rok, když bylo u nás -18 oC, tak mi to snížilo dojezd asi o 40%.

Na druhou stranu jsem jel do Brna elektromobilem proto, že se mi dýzl nepodařilo nastartovat.

0 0
možnosti
MM

No a jestli si myslíte, že to štěstí - nedovolat se na zákaznickou linku ČEZu jsem měl jen já, tak se koukněte třeba sem.

http://www.hybrid.cz/test-novy-nissan-leaf-40kwh-jezdi-jako-blesk-ale-pomale-nabijeni-je-problem#comment-157166

1 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik