Děkujeme za pochopení.
J51i10ř94í 18K34i59n14d57l
Prodej elektromobilů se v roce 2017 pohyboval 1, 5 procentech a to jak u elektromobilů a tak u hybridů. Je zajímavé, že jejich prodej klesá. Přitom EU se snaží lidem za každou cenu vnutit elektromobily. Celé úsilí oficiálně pramení ze snahy snížit evropskou produkci emisí CO2. Přitom auta se podílí 14,8 procent CO2 v ovzduší.
T58o41m66á31š 24D61v96o97ř68á88k
Kde ta čísla berete? Globálně samozřejmě prodeje elektromobilů i hybridů rok od roku rostou, viz např. http://www.ev-volumes.com.
J50i94ř71í 56K19i14n96d71l
Elektrické auto má výfuk v Prunéřově, Ledvicích a podobně. Čím víc bude elektrických aut, tím víc bude potřeba elektrického proudu. To povede k tomu, že cena elektrického proudu půjde nahoru. Baterie v autě mají vydržet až osm let. Za tu dobu klesne dojezd auta z 300 km na 200 km. Jedna nová baterie stojí v současné době 143 000 Kč. Jenže dnes se ukazuje , že u některých aut baterie takovou dobu nevydrží. Zjistilo se, že rozhodující je, kde auto jezdí. Pokud jezdí v místě, kde je vysoká teplota vzduchu a naopak nízká výdrž v obou případech jde výkon baterií dolu.
T87o49m42á34š 87D55v77o89ř54á28k
V ČR má v Prunéřově cca polovinu výfuku, třetinu v Temelíně a zbytek v plynu a OZE. A to je o dost lepší, než aby mělo celý výfuk pár metrů od Vašeho nosu (a nosu dalších tisíců obyvatel měst.
Když si spočítáte, kolik by obnášel přechod všech osobních vozů na elektro, tak se dopočítáte k potřebě cca 1,5 násobku Temelína, což by šlo pokrýt už dnes na úkor vývozu. Přechod všech osobáků na elektro je ovšem otázka desítek let. Tolik k ceně elektřiny, samozřejmě jsou tu další (rozumějte horší) problémy - distribuce, nabíjení.
Ze zkušeností majitelů vozů Tesla vyplývá, že maximální kapacita baterie klesne po ujetí prvních 80 tis. km asi o 5 %, ale potom už degraduje velmi pomalu, takže na 90 % se dostane až po ujetí cca 300 000 km (kdy většina aut už pomalu začíná být na odpis). Viz https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/.
M97a45r66e34k 54Š23t82ě24t48k20a
Škoda že nemáte praktické zkušenosti s e-Golfem, musím každý týden absolvovat souvislou cestu 170 km ráno a 170 km odpoledne zpět s cca 8-10hod přestávkou.
A samozřejmě by mě také zajímaly náklady (dobíjení z klasické 3fáz. zásuvky 25A), u současného automobilu mě uvedená cesta tam a zpět stojí na palivu cca 550,- Kč.
M31i82r64e63k 60M23a88t78y52á84š
Praktické zkušenosti s těmito vozy mám.
S eGolfem (mr2014) to nedáte, s eGolfem (mr2018) v pohodě. Stačí Vám i nový Leaf.
J13a37n 86H68a69r19v97a42n
Nu pane Matyáši, hlouposti že při najetí 70 000 km se 6x mění olej nemůžete sám věřit. Já mám interval 30 000 km, při delších cestách tankuju po ujetí 1 100 km.
Tak přeji hodně zábavy s elektromobilem
M43i68r82e16k 53M49a89t19y83á69š
No vidíte, já měnil olej u Felicia Pick up 1,9D po deseti tisících. Že by mi v tom servisu lhali?
Děkuji za tip - nechám to prověřit - vždyť víte, kdo dnes věří údajům o VW TDI
J27a43r35o89m57í61r 24V14e83g77r
Jak možná již víte, jezdím již 30 let výhradně elektricky.
Začátky byly sice radostné, ale i krušné. Dokonce byly i krušnější, neexistovaly mobily , nabíjecí stanice ani internet.
Zocelilo mne to a nyní, když jsem se dopracoval ke konečnému řešení jsem v naprosté pohodě a to včetně a hlavně psychické. Usednu li do mého posledního vozu,zavřu dveře (rázem jsem v naprosto jiném světě) zapnu lehkým dotekem na displeji topení na principu tepelného čerpadla, přidám vytápění sedačky a po odmlžení skla oboje snížím na minimum. Dojezd je stále více než dostatečný, stejně jako výkon vozu a pohoda uvnitř.
Dříve jsem jezdil Peugeotem 106 a podobnými koncernovými vozy od PSA, kde bylo nezávislé topení. Topilo se pouze v zimě, spotřebovalo na hodinu cca 0,2l benzinu či nafty a tepelná pohoda byla. Upozorňuji, že se jedná o 20 let staré vozidla, která jezdí dodnes a stále některá nová vozidla na tato nemají. Baterie se daly vyhřívat, což jsem včetně tepelné izolace upravil sám. Dojezd byl přesto až o deset procent nižší a to díky vyšší hustotě vzduchu. Tato okolnost však způsobuje zvýšení spotřeby i u čmoudů, kde se ale spotřeba zvyšuje díky nízké (skoro pražádné) účinnosti spalovacího motoru mnohem více. Proudu zdar!
J65a98n 46H68a25r70v58a97n
Tak to snížení dojezdu kvůli hustotě vzduchu mě velmi pobavilo, dlouho jsem se smál, díky
L63i44b24u50š80e 79P36a24l38k24o73v51á
teda já vás obdivuju jaké máte nervy-mě by klepla
I34v29a68n 68M13a83r69e84k
No, mě by velmi zajímalo p.Matyáši,(nikde jsem se to nedozvěděl) o kolik se sníží dojezd elektromobilu ve studeném či mrazivém počasí, pokud jste nucen temperovat interiér na přijatelnou teplotu+ odmrazování skel atd ? A nebo má elektromobil nainstalovaný teplovzdušný benzinový či naftový agregát ? Děkuji za odpověď.
M34i29r60e85k 16M82a29t84y19á76š
Dobrý den pane Marku,
dojezd se sníží hodně - ale záleží na okolnostech. Jsou dny, kdy v zimě na D1 nedojedu vůbec nikam .
Ale nyní vážně - záleží od typu elektromobilu a od "zarytosti" elektromobilisty.
V případě, že máte v autě bufík - např.VW Citystromer - tak se dojezd sníží pouze o cca. 5% a někteří elektromobilisté si nezávislé topení nechávají dodělávat i do modernějších elektromobilů.
Dojezd se snižuje podle toho jak topíte a jaká je venku zima. Nškteré elektromobily se dají vytopit na požadovanou teplotu ještě v době, kdy jsou připojeny na Wallboxu (dá se to i naprogramovat na určitý čas).
Minulý rok, když bylo u nás -18 oC, tak mi to snížilo dojezd asi o 40%.
Na druhou stranu jsem jel do Brna elektromobilem proto, že se mi dýzl nepodařilo nastartovat.
M35i98r75e69k 14M31a44t46y46á38š
No a jestli si myslíte, že to štěstí - nedovolat se na zákaznickou linku ČEZu jsem měl jen já, tak se koukněte třeba sem.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz