Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z48d76e63n26ě16k 98M65a72t24u77š44k35a 7308446925256

dokud budu muset přemýšlet, zda je na zamýšlené, či náhodně zvolené trase dostatek nabíječek, nebude mě elmobil zajímat.

+1/0
26.7.2018 20:17

M23i74r79e81k 87M74a47t55y87á43š 3834738553883

Vítám vás pane Matuško!

Informoval jsem se na tu vaši oblast a je to opravdu bídné. Snad se něco bude dít až po volbách, nebo v roce 2019.

Předpokládám, že dříve než nějakého „distributora“, budete mít rychlonabíječku od trojlístku Lídl, Penny, Kaufland ( zde konkurence funguje).

Mrzí mne, že pro vás nemám dobré zprávy, budete muset jezdit ještě nějakou dobu spalovákem.:-(

0/0
26.7.2018 20:54
Foto

Z54d51e43n13ě18k 14M75a96t41u51š47k93a 7388656755586

ale konstatováním, že budu ještě jezdit spalovákem, jste mne docela potěšil;-D

0/0
27.7.2018 10:09

P91e77t14r 64M26u55n56z37a86r 1735391189376

Tak výškový profil trasy, kterou jedu v autě mě zatím zajímal jen když jsem jel na

Großglockner Hochalpenstraße.

.

+1/0
26.7.2018 14:04

M72i24r90e27k 34M32a92t90y26á35š 3874498253423

To bude asi tím, že každý máme jiné zájmy pane Munzare :-)

0/0
26.7.2018 16:40

G37e43o93r46g 81K79o38m50b16e68r89e72c 9984941156251

kdyz nechci radit a mackat spojku koupim si automat

Dal me zarazi rychlonabijeni a 90-95%. Vetsinou se vsude uvadi ze pri rychlonabijeni do dobije aku z duvodu ochrany pouze na 80-85% a ze caste rychlonabijeni zkracuje zivotnost aku.

+2/0
26.7.2018 12:56

M44i74r66e68k 68M37a56t76y13á42š 3814678743513

Přemýšlel jsem o tom, ale u automatu mi při mých nájezdech nevycházelo TCO pod pět korun na kilometr. (Měl jsem sice v hledáčku šikovně ojetou Legacy kombi v LPG – ale automechanik mi to rozmluvil).

0/0
26.7.2018 16:19

M26i25r10e22k 28M92a92t36y56á38š 3974318173313

Co se týká baterií, tak v tom co se píše a co je realita je značný chaos. K porozumění věci mnohdy nepřispívají ani diskuze na celkem solidním hybrid.cz.

Je třeba rozlišovat kapacitu baterie - kterou udává výrobce (nominální/jmenovitá kapacita). A využitelnou kapacitu baterie k jízdě – ta je vždy menší než ta jmenovitá.

Například u elektromobilu eup! výrobce uvádí kapacitu baterie 18,7 kWh, ale u vozu který nyní používám dokážu v reálu využít pouze 15,2 kWh.

Jinak nabíjení je celkem široká oblast. Mám o tom rozepsán článek a vyhodnoceny nějaké zajímavé grafy. Počítám, že to zveřejním tak za měsíc.

0/0
26.7.2018 16:37

M36a61r33c97e84l 10P90a22v81l56í73k 7981864278439

prvotný dôvod je zohrievanie článkov pri nabíjaní. a následne rôzni výrobcovia ten problém riešia rôzne. od nulovej aktivity po kvapalinou chladené/zohrievané články. paradoxne, dva z mestských okolokomínových autíčok (f500e, smart ED2i4) majú teplotný menežment taký ako tesly.

a k tým číslam - pri nabití cca 90% automatika auta/nabíjačky spomalí nabíjanie. preto ak sa nepočíta s jazdou na hranici dojazdu prestáva sa s nabíjaním.

okrem teploty je ďalší dôvod - batérie sa nemajú nabiť na 100% a nechať "stáť", pretože by degradácia napredovala rýchlejšie. pre články je nabitie medzi 20-90% považované za vhodné, jedno čo BEV, mobil, tablet, ...

0/0
30.7.2018 16:15
Foto

J48i96ř70í 74H63e52r73m71á86n75e22k 4326182282380

Ekologičnost elektromobilů je pouze iluzorní. Jedná se jen o vymejvání vočí, nic jiného to není.

+3/0
26.7.2018 10:45

M69i46r29e34k 49M51a19t82y81á74š 3604148433533

Zdravím pane Hermánku,

asi každý z nás vycházíme z jiných údajů.

0/0
26.7.2018 16:15
Foto

J47i29ř15í 75H92e17r40m37á55n53e78k 4616882452310

To ne já používám zdravý technický rozum

+2/0
26.7.2018 17:40

M72i77r81e93k 52M85a36t78y62á76š 3904398233883

Skvělé!

To jsme na tom stejně.

Snad mi jako již dlouhodobý diskutér na mém blogu prominete pane Hermánku, ale dostáváme se od elektromobilů trošku k filozofii.

Museli bychom si definovat pojmy „zdravý“ – „technický“ – „rozum“ – a konečně i „používám“. Tuším že bychom museli najít nějaké rozdíly v tom, jak to oba vidíme. :-)

0/0
26.7.2018 18:27
Foto

J10i12ř48í 39H27e48r56m16á56n24e20k 4966422902750

Každá liška chválí svůj ocas.

A stejně tak i příznivci OZ (hlavně solárů) a jejich odpůrci. A každý machinuje s čísly tak, jak se mu hodí. OZ samozřejmě nemají ten inzerovaný efekt, protože musí být zálohovány.

A elektromobily? Lokálně, v centrech měst určitě zlepšuj ovzduší. Ale, za jakou cenu? Ta elektřina musela být někde vyrobena a to s určitou účinností. Pak se musela přenést a v tom jsou ztráty. A nabíjení také zcela určitě není beze ztrát.

Takže, pokud se to palivo spálí lokálně, v motoru, je celková účinnost asi vyšší. Jistě, dalo by se říci, že e-mobily se dobíjejí ze solárů. Jenomže ty nejlépe "frčí" za dne a dobíjení je nejlepší v noci.

+1/0
29.7.2018 7:11

M70a95r74c65e31l 66P82a54v52l45í12k 7171894398649

neviem ako sledujete vývoj techniky, ale musím konštatovať, že ste zakotvil v cca1987-om roku. odvtedy sa účinnosť výroby energie posunula. vtedy sa operovalo energetickou hustotou pomocou ktorej akademik kapica zrušil myšlienky na obnoviteľné zdroje - morské nprúdy, vietor, aj utopické "plantáže slnečných batérií. ruský fyzik ulmov pred 140 rokmi povedal, že motorom (turbínou) môže prejsť iba obmedzené množstvo paliva (pary) ...

a k tomu zdravému a technickému - mňa pred 50 rokmi naučili, ako zdanlivú prekážku zmeniť na výhodu. lenže tí ľudia prišli zo škodových závodov plzeň!

a - medzi nami - elektrinu vyrobíme tu a teraz a bez potreby importu čohokoľvek. možná vy radi podporujete tamtie režimy, od ktorých ropu, plyn, "urán" kupujeme. pozrite sa na kubu - tam sa pred pár desaťročiami po skončení zásobovania ropou znova objavili volské poťahy.

0/0
30.7.2018 16:35

J61i79r13i 34V38r48a60b37e17c 3623572235419

R^

Já plánuji nejpozději 2020 e-mobil, zřejmě ale hybrid-plug in (Jezdím rád SUV)

+1/0
26.7.2018 8:42

M79i93r44e35k 24M64a89t76y85á51š 3744208353453

Skvělá volba.R^

0/0
26.7.2018 16:16



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz