Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zajímavé články, fandím smysluplné ekologii R^

1 0
možnosti
Foto

No mě říkali, když montovali chytrý elektroměr, že to bude součtové měření, asi se pletli, možná nepochopili na co se ptám a možná měli za úkol odpovídat tak jak odpověděli.

No nic to nemění na tom, že jezdím třicet let na elektřinu a už to tak zůstane.

1 0
možnosti

P91e31t50r 17M51u47n81z91a98r

11. 6. 2018 12:33

S těmi fázemi jsem nepochopil, proč by to někdo dělal. Jako že budu cpát do sítě výkon jen jedné fázi? To se nedivím, že je to sankcionováno, vždyť by to dělalo lokální bordel síti. Nebo jde o to, že má tak nevyrovnanou spotřebu, že přestože dodává do sítě rovnoměrně, tak mu to nevyrovnaná fázová spotřeba takhle rozhodí? Stejně je to blbé, nedivím se, že distributor brání.

S těmi elektroauty je to hezké, jen je blbé, že nejdříve musíte elektřinu naakumulovat do domácích baterek a pak přes noc do auťáku.

1 0
možnosti

Měřili jsme charakteristiky odběru u mnoha firem a domácností (možná stovky měření) a nesetkal jsem se nikdy s „vyváženým“ odběrem a všech třech fázích.

I RD jsou většinou zapojeny tak, že první fáze je přízemí, druhá fáze je první patro a třetí fáze je garáž a dílna. Jak tady chcete dosáhnout „vyrovnanou fázovou spotřebu“?

Představme si ale ten předchozí příklad na jedné fázi. Přes den (když svítí slunce), dodáte do sítě 10 kWh elektrické energie. Odpoledne, když přijdete domů s práce tak spotřebujete 4kWh elektrické energie. Dodáte tedy do sítě 6kWh elektrické energie. A za to zaplatíte 11 Kč. Když to budete dělat každý den, tak za rok zaplatíte 4.015 Kč – a to se (někomu) vyplatí.

Je dobré si uvědomit, že to je jen příklad. Když se podíváte na ty grafy v článku, tak ta realita je daleko horší. Jediné řešení v ČR jsou baterie, jinde ve světě to funguje i bez nich.

0 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik