Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z50d96e15n64ě93k 91M13a94t31u71š90k26a 7208276325506

benzinové, či naftové ojetiny se po 3-5 letech prodávají s průměrným nájezdem více než 100 000 km, stejně staré elektro ojetiny s nájezdem 3000 - 50 000 km, kdy ta vyšší hodnota je opravdu vyjímečná.

Proč se lidé zbavují elektromobilů s tak mizivým nájezdem??? Prodávat elektromobil po třech letech a 3500 km nájezdu není normální.

Minule jste to přešel rádoby vtipem, zkuste to dnes poněkud fundovaněji

0/0
8.6.2018 15:58
Foto

Z37d16e19n20ě32k 18M65a48t84u31š33k26a 7598286655846

P.S. očekával jsem na trhu ojetin prudký pokles cen dieslů.

Opak je však pravdou.

0/0
8.6.2018 15:59

M38i45r38e57k 71M95a48t80y71á16š 3684268233443

Dobrý den pane Matuško,

abych řekl pravdu, neznám odpověď na vaši otázku, ale zkusil jsem o tom trochu přemýšlet. Jedno je jisté, dle Gaussova „normálního“ rozdělení je elektromobilů v Česku, ale také v Německu tak málo, že trh ojetin s elektromobily je naprosto nevypovídající – oproti spalovákům, kde je trh již dlouho „zaběhnutý“. Navíc „trh ojetin“ netvoří prodejci, ale ochota kupujících si tato auta pořídit. Je zajímavé, že kupující si to umí spočítat tak, aby se jim to vyplatilo – když tedy trošku jezdí a mají levnou energii.

O elektromobilech shromažďuji více údajů, než zatím uvádím na blogu. Ke konci prázdnin asi nastane vhodná doba na jejich vyhodnocení a zveřejnění, pak uvidíme. Na druhou stranu – když se podíváte na nájezdy elektromobilů v mých grafech, tak z dlouhodobého pohledu rychle a pravidelně stoupají. Je tedy zřejmé, že se každý z nás zaměřuje na „jiné“ elektromobily.

Je také s podivem, jak rychle trh vstřebal výprodej asi 30 Tesel z firemních flotil severských zemí. Měly najeto něco mezi 150.000 a 300.000 km a za 4 měsíce se po nich jen „zaprášilo“. Jednu z nich budu testovat za pár týdnů na kapacitu baterií – zajímá mne, jak na tom bude. Tak uvidíme, jestli kupec neprohloupil.

Ceny Tesel klesají neustále. Před týdnem tady byla jedna jen za 940.000 Kč - což je naprosto šílené – nebourané auto, staré 5 let - ještě v záruce a jeho hodnota je na jedné třetině ceny. Moc mi to hlava nebere. Když svá nasbíraná čísla proložím křivkou trendu – tak po prázdninách budou Tesly za 890.000 Kč a ke konci roku za 770.000 Kč a to už vůbec nechápu. Spíš by mne zajímal názor na pokles cen elektromobilů někoho, kdo dlouhodobě provozuje normální autobazar. Známí, kteří autobazary provozovali, již dávno skončili.

A také mě zajímá, co si o tom myslíte vy. Proč se trh s ojetými elektromobily chová právě takhle?

0/0
8.6.2018 20:20
Foto

Z77d41e67n38ě48k 25M49a48t34u50š97k55a 7338946925266

cena zboží je dána poptávkou a nabídkou. A pokud cena klesá, je zřejmě poptávka menší, než nabídka.

+1/0
9.6.2018 9:37

M70i20r71e96k 26M15a26t74y21á84š 3704648203183

R^

0/0
9.6.2018 12:26
Foto

Z57d57e88n28ě85k 91M80a84t79u56š91k91a 7418386735226

to ovšem znamená, že v současné době je, zejména v Německu, podstatně větší poptávka po dieslech, než po elektromobilech.

+1/0
9.6.2018 12:47
Foto

J62a49r19o87m44í75r 12V90e57g72r 2257910262620

jojo, hlavně Ti z Hamburku si jich nyní nakoupí víc, protože si je strčí do garáže, protože s nimi nesmí jezdit.

+1/0
12.6.2018 0:17
Foto

Z54d84e38n26ě91k 50M66a15t19u11š45k84a 7408246145336

ti, co tam bydlí, tam můžou jezdit a ti ostatní se kvůli 300m ulice nezblázní.

A rostoucí ceny ojetin nafťáků a klesající ceny elmobilů hovoří za vše.

+1/0
12.6.2018 16:33



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz