Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J44a44r88o32m51í22r 67V50e79g54r 2967650352340

Osobně mám mezi svými vozidly Peugeot 106, který má najeto 200000 km. Baterie LiFePo a prakticky nepoznám, že by byl snížený dojezd vlivem opotřebení baterií. Kapacitu jsem po dvou haváriích snížil na polovinu a stále jsem schopen ujet 250 km.

Nejnovější vozidlo mé sbírky, tříletá TESLA model S má najeto 286000km, kapacita (LiOn) klesla o cca 10%, ale stále jsem schopen ujet více jak 500 km.Zbývá ještě 5 let plné záruky na pohon a baterie a vím, že ten předpokládaný milion km asi neujedu.

0/0
28.5.2018 17:11
Foto

Z67d86e90n16ě58k 23M91a21t32u29š10k90a 7288386395336

Udivuje mě, že i při současné úrovni technologického vývoje máme baterie, které se nabíjejí v řádu hodin a jejich výdrž je slušně řečeno úsměvná. Až budou dobíjecí stanice opravdu na každém rohu, dobíjení baterií potrvá několik minut a cena elektromobilů bude poloviční, pak můžeme mluvit o pokroku, který má nějaký smysl. Do té doby zůstanou elektromobily předraženým špásem pro hrstku eko-fanatiků.

0/−1
29.5.2018 10:28
Foto

Z38d47e37n49ě41k 81M79a84t23u62š15k60a 7678326905766

https://byznys.lidovky.cz/pri-jizde-elektromobilem-po-cesku-si-musite-dobijeni-naplanovat-rika-sef-e-mobility-siemensu-i08-/auto.aspx?c=A180601_141533_ln-auto_pkk

0/0
2.6.2018 12:00
Foto

Z55d88e14n24ě50k 22M37a70t82u52š33k66a 7138506315486

benzinové, či naftové ojetiny se po 3-5 letech prodávají s průměrným nájezdem více než 100 000 km, stejně staré elektro ojetiny s nájezdem 8000 - 50 000 km.

Nikdo mi zatím nedokázal tento rozpor vysvětlit.

0/0
28.5.2018 11:38

M21i49r30e67k 28M96a83t35y15á21š 3304448593853

Dobrý den pane Matuško, víte, jak by bylo skvělé, kdy by se ten poměr obrátil? Ojeté spalováky by se po 3-5 letech prodávaly s průměrným nájezdem 8 000 - 50 000 km a stejně staré elektro ojetiny s nájezdem více než 100 000 km. To by se nám panečku skvěle dýchalo.

+1/−1
28.5.2018 17:28
Foto

Z59d63e96n19ě23k 72M49a35t19u87š34k10a 7788586395556

děkuji za vyčerpávající odpověď na slovo vzatého odborníka:-P

+2/0
28.5.2018 17:32

P28a20v22e83l 21H55e81k 8697186363901

A kolik ta ojetina ještě ujede na stávající baterku po tom nájezdu 120 000 km?

0/0
28.5.2018 11:20

M29i87r45e11k 17M36a32t65y72á13š 3154408173753

Jak která. Záleží na kapacitě a technologii. Kolegova Tesla S90 má po ujetí 120 000 km snížen dojezd o cca. 1 – 2% - takže to nepoznáte.

Bavil jsem se tuto sobotu s kamarádem, co má BMW i3r. Má najeto přes 150 000 km (za tři roky) a nemá dojem, že by se mu snížila kapacita baterie. Abych to řekl jeho slovy „Nesleduji to, protože mne to nezajímá. Dojedu vždy a to mi stačí.“ Na e-up!u co nyní používám je nyní natočeno 50 000 km a zdá se mi, že na jedno nabití dojedu víc, než před rokem – tak nevím, proč se ti co jezdí spalováky tolik bojí o blaho řidičů elektromobilů.

Ale abych nezůstal pouze u dojmů, příští měsíc provedu podrobné meziroční srovnání dojezdu e-up!u. Pak uvidíme, jak ty trakční baterie stárnou.

+1/0
28.5.2018 17:42



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz