Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Osobně mám mezi svými vozidly Peugeot 106, který má najeto 200000 km. Baterie LiFePo a prakticky nepoznám, že by byl snížený dojezd vlivem opotřebení baterií. Kapacitu jsem po dvou haváriích snížil na polovinu a stále jsem schopen ujet 250 km.

Nejnovější vozidlo mé sbírky, tříletá TESLA model S má najeto 286000km, kapacita (LiOn) klesla o cca 10%, ale stále jsem schopen ujet více jak 500 km.Zbývá ještě 5 let plné záruky na pohon a baterie a vím, že ten předpokládaný milion km asi neujedu.

0 0
možnosti
Foto

Udivuje mě, že i při současné úrovni technologického vývoje máme baterie, které se nabíjejí v řádu hodin a jejich výdrž je slušně řečeno úsměvná. Až budou dobíjecí stanice opravdu na každém rohu, dobíjení baterií potrvá několik minut a cena elektromobilů bude poloviční, pak můžeme mluvit o pokroku, který má nějaký smysl. Do té doby zůstanou elektromobily předraženým špásem pro hrstku eko-fanatiků.

0 1
možnosti
Foto

benzinové, či naftové ojetiny se po 3-5 letech prodávají s průměrným nájezdem více než 100 000 km, stejně staré elektro ojetiny s nájezdem 8000 - 50 000 km.

Nikdo mi zatím nedokázal tento rozpor vysvětlit.

0 0
možnosti

Dobrý den pane Matuško, víte, jak by bylo skvělé, kdy by se ten poměr obrátil? Ojeté spalováky by se po 3-5 letech prodávaly s průměrným nájezdem 8 000 - 50 000 km a stejně staré elektro ojetiny s nájezdem více než 100 000 km. To by se nám panečku skvěle dýchalo.

1 1
možnosti

P55a57v27e14l 73H26e84k

28. 5. 2018 11:20

A kolik ta ojetina ještě ujede na stávající baterku po tom nájezdu 120 000 km?

0 0
možnosti

Jak která. Záleží na kapacitě a technologii. Kolegova Tesla S90 má po ujetí 120 000 km snížen dojezd o cca. 1 – 2% - takže to nepoznáte.

Bavil jsem se tuto sobotu s kamarádem, co má BMW i3r. Má najeto přes 150 000 km (za tři roky) a nemá dojem, že by se mu snížila kapacita baterie. Abych to řekl jeho slovy „Nesleduji to, protože mne to nezajímá. Dojedu vždy a to mi stačí.“ Na e-up!u co nyní používám je nyní natočeno 50 000 km a zdá se mi, že na jedno nabití dojedu víc, než před rokem – tak nevím, proč se ti co jezdí spalováky tolik bojí o blaho řidičů elektromobilů.

Ale abych nezůstal pouze u dojmů, příští měsíc provedu podrobné meziroční srovnání dojezdu e-up!u. Pak uvidíme, jak ty trakční baterie stárnou.

1 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik