Děkujeme za pochopení.
J26a60r32o10m92í49r 85V15e38g29r
Přijeďte si vybrat, myslím, že budete přeqapen za kolik lze pořídit jaký elektromobil.
J67i14ř46í 79H38e52r88m72á66n33e27k
Elektromotor má proti spalovacímu motoru tu nesmírnou výhodu, že má nejvyšší točivý moment při nulových otáčkách. Proto je jízda s elektromotory velmi příjemná, pokud je ovšem napájí trolej.
Z tohoto a mnoha dalších důvodů (kapacita, hluk, emise, atd...) jsou tramvaj lepší než autobusy.
A někde v diskuzi jsem zahlédl, jak musí být dimenzovaný kabel pro proud 30A. Na to jsou samozřejmě tabulky, ale odhadem lze říci, že proud 30A zatíží kabel 9 x více, než proud 10A, bo je tam v kvadrátu.
M28i97l75a89n 90S36t58e76h94l34í26k
Škoda, že nejezdíte na e-bicyklu. Zvažuji jeho koupi a podobné pojednání o dojezdu by se mi hodilo.
M44i31r72e64k 68M26a23t79y79á92š
Budeme testovat v září - bude o tom i článek
L32e54o97n89t50ý70n34a 79C34h58v56á78t73a42l34o33v12á
Tak zrovna u těch elektromobilů se ta lež zákazníkům nabízí, protože na jedné straně energeticky úsporné úplně všechno, domy se zateplují, okna se vyměňují, provozy s malou spotřebou energie se dotují jak o závod, úsporné žárovky, omezení výroby neúsporných spotřebičů a na druhé straně propagace elektromobilů, které se budou dobíjet úplně všude. Výkonný vysavač mít nesmíte, fén už sotva dyše, ale auto bude jezdit na elektřinu. Každou tužkovou baterii musíte nechat ekologicky zlikvidovat a do toho se vyrábějí baterie pro elektromobily. Vždyť to nemá hlavu patu. Vybruslit z toho můžete jen tak, že budete lhát zákazníkům. Totéž bylo s naftovými motory, pravidla nutila výrobce k nemožnému, tak výrobcům nezbylo než pravidla podlézt a lhát. A už jen doufám, že na elektromobily bude uvalena stejná "daň", jakou platím za spotřebu elektřiny v domácnosti, aby se ukázalo, kolik to vlastně stojí. Protože doma platím při každém rozsvícení daň z toho i onoho, k tomu na obnovitelné zdroje a já nevím co ještě.
M58i59r56e60k 33M43a86t11y58á64š
Když nabíjím elektromobil ze zásuvky tak normálně platím za elektřinu (a v ní je započítáno: platba za dopravu VT, platba za dopravu NT, platba za stálý příkon, ekologická daň z elektřiny, cena za OTE, cena za OZ a KVET, platba za odebrané kWh v NT, platba za odebrané kWh ve VT, ...) prostě je to tak jako u toho vašeho fénu a vysavače.
Na druhou stranu když elektřinu beru z fotovoltaiky, neplatím nikomu nic. No a vy můžete udělat to samé.
F86r30a56n53t52i46š58e95k 53K76š10í49r
Možná se musí e e-autem jezdit trochu jinak, na spotřebu, než s auty se spalovacím motorem. Myslím, že jak jste jel opatrně, nedocházelo k rekuperaci při brždění, tj. opětovné dobíjení baterie, se kterým výrobce asi počítá.
M34i96r70e74k 69M65a56t40y40á44š
Používání rekuperace snižuje dojezd.
Moc rekuperujete = moc nedojedete.
Je vhodnější jezdit tak, abyste rekuperaci moc nevyužíval.
J23a64r30o33m42í98r 20V20e87g91r
Na jedné straně jsou elektromobily, které nám nabízejí výrobci výfuků. Kdyby nebylo TESLA vozidel, stále by měly dojezd 80 km. Těžko by ale nyní mohli tvrdit že to nejde. Na druhé straně my, ukazujeme jak to jde. Máme většinou 20 let staré dobré elektromobily, které topí bufíkem ( deci litr benzínu za hodinu a to pouze v zimě) a nesnižují tím dojezd. Výměnou baterií, které i po oněch dvaceti letech ještě sloužily za nechnologicky novější, lze zvýšit dojezd tak, že v praxi máme lepší auto, než nový ZOE s udávaným dojezdem 400 km. Na eToureurope Rallye jsme např. etapu ze Stutgartu do Lucemburska dlouhou 337 km ujeli průměrem 87 km/hod.(start-cíl), na co ZOE nemělo a muselo nabíjet. http://www.elektromobily-os.cz
Z16d46e59n76ě15k 13M41a25t46u79š55k12a
běžné automobily mají dojezd cca 800 km a síť čerpacích stanic je naprosto dostatečná, spíš zbytečně veliká.
Průměrný dojezd elmobilů je, dejme tomu 200 km a síť dobíjecích stanic je mizivá.
O rozdílech v ceně raději nemluvit.
To limituje zájem o elektromobily, zvláště u nás.
Z18b93y31n62ě61k 67H27a45l12u33z56a
Jo, pro nadšence a jako třetí auto do rodiny pro ty, kteří na to mají. A to je potřeba dotovat :-) Nechat to na trhu, tak zatím nemají e-auta šanci.
J84a43r87o32m22í25r 96V42e66g21r
Pane Haluzo, pokud budete mít před domem na výběr mezi čmoudem a elektromobilem, poznáte velice rychle, které auto je na druhém, případně třetím místě "do rodiny".
P57a58v87e47l 92H69e65k
Je to zajímavé. Když si to spočítám, tak valnou část nájezdu mám okolo komína. Potud by se elektromobil šiknul, ale s jeho pořizovací cenou ani náhodou.
Z33d40e93n59ě87k 20M55a35t12u78š46k52a
vidíte, a tyhle starosti nechci mít.
Chci sednout do auta, kdykoliv se mi zamane a jet bez starostí, zda dojedu.
Auto mi musí sloužit, ne já jemu.
V92l52a89d81i89m73í43r 26H80a28v98r49á47n88e90k
Pěkný blog, karma. Z nadšence pro elektromobily se časem stávám skeptikem. Kdepak se ta elektřina vyrábí, malý dojezd, vysoká pořizovací cena auta + baterie s vysokou náročností na výrobu a materiály ukazují, že tato cesta asi nebude ta pravá.
Z60d45e43n25ě67k 97M60a21t70u39š95k95a
možná jednou bude, jsem optimista.
Ale zatím je to jenom hračka pro prachatý, nebo pokusný králík pro nadšence.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz