Děkujeme za pochopení.
J98a87r76o91m96í98r 31V36e83g15r
Přijeďte si vybrat, myslím, že budete přeqapen za kolik lze pořídit jaký elektromobil.
J55i19ř94í 56H36e20r13m13á28n32e75k
Elektromotor má proti spalovacímu motoru tu nesmírnou výhodu, že má nejvyšší točivý moment při nulových otáčkách. Proto je jízda s elektromotory velmi příjemná, pokud je ovšem napájí trolej.
Z tohoto a mnoha dalších důvodů (kapacita, hluk, emise, atd...) jsou tramvaj lepší než autobusy.
A někde v diskuzi jsem zahlédl, jak musí být dimenzovaný kabel pro proud 30A. Na to jsou samozřejmě tabulky, ale odhadem lze říci, že proud 30A zatíží kabel 9 x více, než proud 10A, bo je tam v kvadrátu.
M30i91l43a18n 59S91t56e22h73l41í14k
Škoda, že nejezdíte na e-bicyklu. Zvažuji jeho koupi a podobné pojednání o dojezdu by se mi hodilo.
M12i95r67e21k 88M16a16t87y61á41š
Budeme testovat v září - bude o tom i článek
L17e26o96n62t98ý54n52a 56C48h27v86á90t77a77l94o43v82á
Tak zrovna u těch elektromobilů se ta lež zákazníkům nabízí, protože na jedné straně energeticky úsporné úplně všechno, domy se zateplují, okna se vyměňují, provozy s malou spotřebou energie se dotují jak o závod, úsporné žárovky, omezení výroby neúsporných spotřebičů a na druhé straně propagace elektromobilů, které se budou dobíjet úplně všude. Výkonný vysavač mít nesmíte, fén už sotva dyše, ale auto bude jezdit na elektřinu. Každou tužkovou baterii musíte nechat ekologicky zlikvidovat a do toho se vyrábějí baterie pro elektromobily. Vždyť to nemá hlavu patu. Vybruslit z toho můžete jen tak, že budete lhát zákazníkům. Totéž bylo s naftovými motory, pravidla nutila výrobce k nemožnému, tak výrobcům nezbylo než pravidla podlézt a lhát. A už jen doufám, že na elektromobily bude uvalena stejná "daň", jakou platím za spotřebu elektřiny v domácnosti, aby se ukázalo, kolik to vlastně stojí. Protože doma platím při každém rozsvícení daň z toho i onoho, k tomu na obnovitelné zdroje a já nevím co ještě.
M46i17r74e23k 20M72a51t17y98á88š
Když nabíjím elektromobil ze zásuvky tak normálně platím za elektřinu (a v ní je započítáno: platba za dopravu VT, platba za dopravu NT, platba za stálý příkon, ekologická daň z elektřiny, cena za OTE, cena za OZ a KVET, platba za odebrané kWh v NT, platba za odebrané kWh ve VT, ...) prostě je to tak jako u toho vašeho fénu a vysavače.
Na druhou stranu když elektřinu beru z fotovoltaiky, neplatím nikomu nic. No a vy můžete udělat to samé.
F24r30a96n95t40i69š44e22k 75K46š55í60r
Možná se musí e e-autem jezdit trochu jinak, na spotřebu, než s auty se spalovacím motorem. Myslím, že jak jste jel opatrně, nedocházelo k rekuperaci při brždění, tj. opětovné dobíjení baterie, se kterým výrobce asi počítá.
M46i13r64e35k 24M27a20t28y88á26š
Používání rekuperace snižuje dojezd.
Moc rekuperujete = moc nedojedete.
Je vhodnější jezdit tak, abyste rekuperaci moc nevyužíval.
J55a32r69o79m86í27r 96V52e54g55r
Na jedné straně jsou elektromobily, které nám nabízejí výrobci výfuků. Kdyby nebylo TESLA vozidel, stále by měly dojezd 80 km. Těžko by ale nyní mohli tvrdit že to nejde. Na druhé straně my, ukazujeme jak to jde. Máme většinou 20 let staré dobré elektromobily, které topí bufíkem ( deci litr benzínu za hodinu a to pouze v zimě) a nesnižují tím dojezd. Výměnou baterií, které i po oněch dvaceti letech ještě sloužily za nechnologicky novější, lze zvýšit dojezd tak, že v praxi máme lepší auto, než nový ZOE s udávaným dojezdem 400 km. Na eToureurope Rallye jsme např. etapu ze Stutgartu do Lucemburska dlouhou 337 km ujeli průměrem 87 km/hod.(start-cíl), na co ZOE nemělo a muselo nabíjet. http://www.elektromobily-os.cz
Z37d36e51n30ě55k 30M42a65t29u96š37k84a
běžné automobily mají dojezd cca 800 km a síť čerpacích stanic je naprosto dostatečná, spíš zbytečně veliká.
Průměrný dojezd elmobilů je, dejme tomu 200 km a síť dobíjecích stanic je mizivá.
O rozdílech v ceně raději nemluvit.
To limituje zájem o elektromobily, zvláště u nás.
Z69b70y58n83ě58k 33H95a80l10u97z73a
Jo, pro nadšence a jako třetí auto do rodiny pro ty, kteří na to mají. A to je potřeba dotovat :-) Nechat to na trhu, tak zatím nemají e-auta šanci.
J73a36r59o82m26í25r 32V90e98g60r
Pane Haluzo, pokud budete mít před domem na výběr mezi čmoudem a elektromobilem, poznáte velice rychle, které auto je na druhém, případně třetím místě "do rodiny".
P74a38v83e92l 70H89e84k
Je to zajímavé. Když si to spočítám, tak valnou část nájezdu mám okolo komína. Potud by se elektromobil šiknul, ale s jeho pořizovací cenou ani náhodou.
Z96d57e94n83ě20k 25M68a22t92u31š59k28a
vidíte, a tyhle starosti nechci mít.
Chci sednout do auta, kdykoliv se mi zamane a jet bez starostí, zda dojedu.
Auto mi musí sloužit, ne já jemu.
V64l39a61d76i93m95í47r 26H49a95v16r37á34n88e94k
Pěkný blog, karma. Z nadšence pro elektromobily se časem stávám skeptikem. Kdepak se ta elektřina vyrábí, malý dojezd, vysoká pořizovací cena auta + baterie s vysokou náročností na výrobu a materiály ukazují, že tato cesta asi nebude ta pravá.
Z29d10e65n61ě16k 94M76a11t26u78š51k49a
možná jednou bude, jsem optimista.
Ale zatím je to jenom hračka pro prachatý, nebo pokusný králík pro nadšence.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz