Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J97a27r84o69m51í75r 22V22e51g14r 2617880232400

Přijeďte si vybrat, myslím, že budete přeqapen za kolik lze pořídit jaký elektromobil.

0/0
29.3.2018 9:23
Foto

J24i55ř79í 81H71e38r66m91á13n67e62k 4816622422910

Elektromotor má proti spalovacímu motoru tu nesmírnou výhodu, že má nejvyšší točivý moment při nulových otáčkách. Proto je jízda s elektromotory velmi příjemná, pokud je ovšem napájí trolej.

Z tohoto a mnoha dalších důvodů (kapacita, hluk, emise, atd...) jsou tramvaj lepší než autobusy.

A někde v diskuzi jsem zahlédl, jak musí být dimenzovaný kabel pro proud 30A. Na to jsou samozřejmě tabulky, ale odhadem lze říci, že proud 30A zatíží kabel 9 x více, než proud 10A, bo je tam v kvadrátu.

0/0
27.3.2018 21:13

M97i77l69a79n 31S95t14e49h50l62í25k 7960309613981

R^ Škoda, že nejezdíte na e-bicyklu. Zvažuji jeho koupi a podobné pojednání o dojezdu by se mi hodilo. :-)

+1/0
27.3.2018 9:44

M72i10r90e12k 72M62a20t58y55á97š 3224158233263

Budeme testovat v září - bude o tom i článek :-)

+2/0
27.3.2018 11:39
Foto

L16e68o23n79t29ý53n35a 90C19h90v43á20t16a39l28o56v40á 1453405146

Tak zrovna u těch elektromobilů se ta lež zákazníkům nabízí, protože na jedné straně energeticky úsporné úplně všechno, domy se zateplují, okna se vyměňují, provozy s malou spotřebou energie se dotují jak o závod, úsporné žárovky, omezení výroby neúsporných spotřebičů a na druhé straně propagace elektromobilů, které se budou dobíjet úplně všude. Výkonný vysavač mít nesmíte, fén už sotva dyše, ale auto bude jezdit na elektřinu. Každou tužkovou baterii musíte nechat ekologicky zlikvidovat a do toho se vyrábějí baterie pro elektromobily. Vždyť to nemá hlavu patu. Vybruslit z toho můžete jen tak, že budete lhát zákazníkům. Totéž bylo s naftovými motory, pravidla nutila výrobce k nemožnému, tak výrobcům nezbylo než pravidla podlézt a lhát. A už jen doufám, že na elektromobily bude uvalena stejná "daň", jakou platím za spotřebu elektřiny v domácnosti, aby se ukázalo, kolik to vlastně stojí. Protože doma platím při každém rozsvícení daň z toho i onoho, k tomu na obnovitelné zdroje a já nevím co ještě.

+4/−2
27.3.2018 0:00

M94i61r90e59k 69M39a86t28y23á80š 3194898893333

Když nabíjím elektromobil ze zásuvky tak normálně platím za elektřinu (a v ní je započítáno: platba za dopravu VT, platba za dopravu NT, platba za stálý příkon, ekologická daň z elektřiny, cena za OTE, cena za OZ a KVET, platba za odebrané kWh v NT, platba za odebrané kWh ve VT, ...) prostě je to tak jako u toho vašeho fénu a vysavače.

Na druhou stranu když elektřinu beru z fotovoltaiky, neplatím nikomu nic. No a vy můžete udělat to samé.

+1/0
27.3.2018 0:26
Foto

L43a92d12i27s10l17a72v 80S90t98r67n62a56d 7804391984668

Pravda. Běžím do obchodu nakoupit FV panely a dám je ve třetím patře místo oken do ložnice. Stejně když spím tak mám zatažené rolety, tak co...;-)

0/−1
27.3.2018 9:19
Foto

F75r74a19n31t54i77š62e19k 89K65š16í77r 2379816535

Možná se musí e e-autem jezdit trochu jinak, na spotřebu, než s auty se spalovacím motorem. Myslím, že jak jste jel opatrně, nedocházelo k rekuperaci při brždění, tj. opětovné dobíjení baterie, se kterým výrobce asi počítá.

0/0
26.3.2018 17:21

M29i81r94e35k 53M23a44t33y40á23š 3704908903163

Používání rekuperace snižuje dojezd.

Moc rekuperujete = moc nedojedete.

Je vhodnější jezdit tak, abyste rekuperaci moc nevyužíval.

+1/0
26.3.2018 18:19
Foto

Z82d16e88n24ě23k 42M25a79t12u88š25k48a 7178206505656

takže jedna z vychvalovaných předností elektromobilu vlastně nefunguje

+1/0
26.3.2018 18:25

M13i62r27e24k 42M73a84t14y54á53š 3404518783173

Rekuperace funguje, je skvělá! Funguje ale trošku jinak než si většina lidí myslí.

0/0
26.3.2018 22:13
Foto

F82r86a71n12t16i58š27e63k 23K48š37í48r 2799166195

Tohle mě docela zajímá. Nějaký odkaz náhodou nemáte, kde bych se o tom víc dozvěděl? Díky. R^

0/0
26.3.2018 23:13

M15i15r34e81k 73M20a17t72y75á73š 3194318833683

Princip je jednoduchý. U rozjetého auta místo brzdění zapojíte „dynamo“ a vzniklým proudem nabíjíte baterie - SUPER - ale ... nic v tomto procesu nejede na 100%.

Jak to tedy vypadá v praxi?

Spoustu lidí si myslí, že když se postaví s vybitým elektromobilem na kopec a sjedou dolů (a při tom rekuperují), tak to dole otočí a zase vyjedou nahoru.

Tak to ale není.

Budou rádi, když by vyjeli do polovičky. I v diskuzích mezi odborníky se přesně neshodneme, jestli je lepší dojezd na B1, nebo B2 a jestli brzdit z kopce spíš plynule a málo, nebo lepší prudce a kratší čas.

Právě proto budeme někdy ke konci roku dělat sraz (u nějakého dlouhého kopce), který se bude věnovat hlavně rekuperaci a baterkám. Vše tam budeme měřit, srovnávat a pak dám výsledky na blog.

Sám jsem zvědav, jak to dopadne.

0/0
27.3.2018 0:09
Foto

F69r12a73n11t93i15š38e76k 14K13š90í48r 2499496785

Ten princip samozřejmě znám, stejně jako účinnost alternátorů a tím pádem ztrát z přeměny energií. Ve své předchozí úvaze jsem jen říkal, že auto někdy potřebuje brzdit a pokud bržděním vracíte část kinetické energie do baterie, zvyšuje se dojezd. Otázkou pak je zda se oplatí trošku rychlejší jízda s rekuperativním přibrzďováním a zároveň s lepším využitím rychlostní energie při terénních nerovnostech, nebo jen velmi opatrná jízda, kde se tolik nebrzdí. Tedy ne nějaké extrémy. Mám za to, že Tesla S to má tak, že motor začne zabírat od určitého stlačení "plynového" pedálu a pokud ho uvolníte začne auto okamžitě intenzivně brzdit pomocí rekuperace.

Podle mne jsou elektrická auta výbornou alternativou k těm spalovacím, jen je třeba ještě vylepšit ukládání el. energie buď ve formě nějaký baterií, nebo superkapacitorů.

0/0
27.3.2018 11:15
Foto

J86a92r92o77m93í49r 48V16e68g14r 2967750232940

Jezdím elektricky 30 let, rekuperuji 20. Mé první elektromobily neměly rekuperaci , která by stála za řeč. Seriový elektromotor to moc neumožňoval. Nyní je to tak, že pouhým povolením proudového pedálu začíná vozidlo zpomalovat a pohybovou energii mění na elektrickou a vrací ji do akumulátorů. Je to naprosto intuitivní, jednoduché a téměř dokonalé. Ta krása spočívá v tom, že místo rozžhavených, ubývajících a smrdících destiček získáme dost energie ku zpětnému využití. Proto řídit elektromobil zvládne i chlap!. Auto se prakticky ovládá pouze tím jedním pedálem proudu. U Tesly model S je to stejné jako u Peugeot 106 , model X, nebo Renault ZOE či Leaf.

0/0
28.3.2018 10:14
Foto

Z38d96e37n42ě93k 52M46a62t46u85š11k80a 7378106315896

když sundám nohu z plynu, tak auto zpomaluje, sice nafta se nevrací, ale žádné destičky se nežhaví a nesmrdí.

A když brzdíte vy v elmobilu a já v nafťáku, tak brzdové destičky žhaví a smrdí oběma stejně.

+1/0
28.3.2018 18:49
Foto

J35a69r66o93m88í79r 25V53e89g28r 2317940152960

Pane Matuško, můžeme udělat pokus. Vy pojedete z kopce Vaším čmoudem a já mým elektromobilem. Kopec vyberu já, na destičky si pak šáhnete Vy? Platí?

0/−1
29.3.2018 9:20
Foto

Z96d38e24n81ě75k 15M63a15t54u95š41k33a 7568176755226

dá se brzdit motorem

0/0
4.4.2018 12:56

M22i47r84e77k 77M36a18t28y15á57š 3804838523743

Mám pocit, že si rozumíme. U elektromobilu je vhodné jezdit delší trasy na spotřebu. To znamená hlavně předvídat a nejezdit tak, aby bylo nutné příliš brzdit, jelikož tu energii, kterou vložíte do rychlosti - zpět už rekuperací nezískáte. (alespoň ne 100%).

Rekuperace je samozřejmě vynikající ve městě. Já však mám vyzkoušeno, že čím více musím rekuperovat, tím mám nižší dojezd. - Samozřejmě ho ale mám vyšší (i když rekuperuji), než kdybych brzdil klasickými kotoučovými, nebo bubnovými brzdami.

(Jen takhle reaguji na nějaké příspěvky do diskuze, které se mi zdáli podivné.)

0/0
31.3.2018 19:54
Foto

J31a50r57o48m87í71r 65V54e34g25r 2367290242700

Na jedné straně jsou elektromobily, které nám nabízejí výrobci výfuků. Kdyby nebylo TESLA vozidel, stále by měly dojezd 80 km. Těžko by ale nyní mohli tvrdit že to nejde. Na druhé straně my, ukazujeme jak to jde. Máme většinou 20 let staré dobré elektromobily, které topí bufíkem ( deci litr benzínu za hodinu a to pouze v zimě) a nesnižují tím dojezd. Výměnou baterií, které i po oněch dvaceti letech ještě sloužily za nechnologicky novější, lze zvýšit dojezd tak, že v praxi máme lepší auto, než nový ZOE s udávaným dojezdem 400 km. Na eToureurope Rallye jsme např. etapu ze Stutgartu do Lucemburska dlouhou 337 km ujeli průměrem 87 km/hod.(start-cíl), na co ZOE nemělo a muselo nabíjet. www.elektromobily-os.cz

0/0
26.3.2018 12:55
Foto

Z61d64e33n18ě76k 76M16a82t20u36š29k69a 7298956755276

běžné automobily mají dojezd cca 800 km a síť čerpacích stanic je naprosto dostatečná, spíš zbytečně veliká.

Průměrný dojezd elmobilů je, dejme tomu 200 km a síť dobíjecích stanic je mizivá.

O rozdílech v ceně raději nemluvit.

To limituje zájem o elektromobily, zvláště u nás.

+3/−1
26.3.2018 13:19
Foto

J33a79r62o79m73í90r 75V17e28g13r 2557660222680

Nezapomeňte na tu skutečnost, že doma Vám chybí kohoutek s benzínem. Zásuvku s elektřinou máte u své postýlky, nebo i v garáži, kde si pohodlně a levně nabijete.

0/0
28.3.2018 10:18
Foto

Z51d57e22n47ě66k 50M34a72t16u75š68k47a 7398316295286

a to mám tahat auto do bytu???

Garáž mám, ale zavedení el. proudu do ní je investice v řádu desítek tisíc. Kromě toho mám byt v paneláku, ve třetím patře.

nejbližší nabíječka je 42 km od mého bydliště.

Tak mi poraďte, kde budu nabíjet.

+1/0
28.3.2018 18:52

Z51b69y78n17ě90k 55H66a44l95u70z87a 5253880728302

Jo, pro nadšence a jako třetí auto do rodiny pro ty, kteří na to mají. A to je potřeba dotovat :-) Nechat to na trhu, tak zatím nemají e-auta šanci.

+5/0
26.3.2018 10:06
Foto

J48a69r51o83m70í56r 81V39e35g91r 2607720852200

Pane Haluzo, pokud budete mít před domem na výběr mezi čmoudem a elektromobilem, poznáte velice rychle, které auto je na druhém, případně třetím místě "do rodiny".

0/0
29.3.2018 9:22

P36a60v54e86l 98H61e85k 8877156773951

Je to zajímavé. Když si to spočítám, tak valnou část nájezdu mám okolo komína. Potud by se elektromobil šiknul, ale s jeho pořizovací cenou ani náhodou.

+4/0
26.3.2018 9:36
Foto

Z90d76e51n95ě61k 18M82a43t54u29š76k87a 7468586715696

vidíte, a tyhle starosti nechci mít.

Chci sednout do auta, kdykoliv se mi zamane a jet bez starostí, zda dojedu.

Auto mi musí sloužit, ne já jemu.

+7/0
26.3.2018 9:33

V40l53a24d39i81m79í33r 69H19a43v38r89á21n43e60k 7646726870787

Pěkný blog, karma. Z nadšence pro elektromobily se časem stávám skeptikem. Kdepak se ta elektřina vyrábí, malý dojezd, vysoká pořizovací cena auta + baterie s vysokou náročností na výrobu a materiály ukazují, že tato cesta asi nebude ta pravá.

+7/−1
26.3.2018 9:19
Foto

Z78d40e43n72ě82k 76M39a41t89u58š72k17a 7388376905556

možná jednou bude, jsem optimista.

Ale zatím je to jenom hračka pro prachatý, nebo pokusný králík pro nadšence.

+1/−1
26.3.2018 9:35

J44i90r47i 23V20r52a81b85e28c 3793922315219

Ovšem pro 90% poživatelů aut ten výkon stačí .(Když mají možnost doma "tankovat" proud)

+2/0
26.3.2018 9:16

J68i22r25i 58V78r91a39b96e79c 3403612515489

použivatelů aut

0/0
26.3.2018 9:18

P43a20v46e36l 98H61e29k 8877256723351

To je právě ta věc, která bude bránit masovému rozšíření, nemožnost dobíjet.

+4/−1
26.3.2018 9:27
Foto

J73a68r35o58m56í53r 13V83e18g30r 2317450572570

..chtěl jsem opět něco namítnout, ale je to pořád dokola. Nikoho do ničeho nenutíme, pouze ukazujeme jak to jde. Kdo pochopí, pochopí, kdo ne, žije si dál vlastním životem jak chce. Kdo se chce něco dozvědět přijede na nějakou naši akci, případně na sraz, který je pravidelně každý rok ve stejném termínu na stejném místě.

0/0
30.3.2018 11:16
Foto

L58a45d61i58s63l59a84v 70S71t19r70n49a91d 7794401114328

No právě. Drtivá většina potenciálních elktromobilistů, kteří by takové vozítko na cesty kolem komína pořídili, tu možnost nabíjet doma nemá. Mně už stačí udivené pohledy sousedů, když si v zimě před barákem vytáhnu z ložnice prodlužovák, akumulátor dám na hoďku na dobíječku (resp. na akumulátor připnu dobíječku), abych měl jistotu, že ráno ve 4 hodiny až pojedu do práce v -13°C, když auto dva dni stálo, nastartuju. A tahat oknem každý den kabel tlustej 3 - 5 cm, abych nakrmil auto, to se mi fakt nechce. A při tom, místo normální domácí činnosti ještě hlídat, aby mi nějakej nenechavec ten kabel nepoškodil. Nebo obíhat sousedy, aby si přeparkovali, protože večer když přijedu z práce domů už na mně pod mými okny místo nezbylo.

+3/0
26.3.2018 23:56
Foto

Z53d48e88n83ě20k 65M80a49t35u37š77k43a 7288226735886

Teď si představte, že bydlíte na pražském sídlišti a ještě k tomu v jedenáctém patře.

A ráno nevíte, kde bude večer místo na zaparkování.

+1/0
27.3.2018 9:11
Foto

L77a50d26i67s39l61a23v 49S13t96r25n86a16d 7614321534168

To si představit umím, párkrát jsem v Praze někoho navštívil a situaci s parkováním znám velmi dobře. Cesta k elektromobilu je výhradně pro majitele RD, s dostatečným parkovacím prostorem a hlavně s dostatečně odolnou peněženkou. Nebo pro firmy, které jezdí taky "kolem komína" a mají vlastní zázemí.

+2/0
27.3.2018 9:17

M96i77r96e67k 73M48a79t80y18á37š 3314178363523

Doporučuji k přečtení tento článek.

https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=640201

0/0
27.3.2018 10:01
Foto

L96a95d60i23s39l23a42v 92S91t35r49n80a23d 7494921424738

Četl jsem ho. Prostě tohle ještě není dořešeno. Pro normálního zaměstnance v panelovém domě, který denně dojíždí do práce 35 km tam a 35 km zpět, a mezitím ještě potřebuje jezdit i pro soukromé účely, elektromobil není výhra, ale spíš další zátěž.

+2/0
27.3.2018 10:08
Foto

Z15d33e36n30ě43k 76M31a13t11u46š86k30a 7338906425756

auto má sloužit mě, ne já jemu.

A dávat půl mega za ojetinu, s kterou nedojedu z Prahy do Brna na jeden zátah, to je slabomyslnost.

+1/0
27.3.2018 10:55

J53o28s90e55f 47H91a39v73r14á84n70e27k 9921341394

Zajímavé i pro nemotoristu

+3/−1
26.3.2018 8:51







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz