Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Přijeďte si vybrat, myslím, že budete přeqapen za kolik lze pořídit jaký elektromobil.

0 0
možnosti
Foto

Elektromotor má proti spalovacímu motoru tu nesmírnou výhodu, že má nejvyšší točivý moment při nulových otáčkách. Proto je jízda s elektromotory velmi příjemná, pokud je ovšem napájí trolej.

Z tohoto a mnoha dalších důvodů (kapacita, hluk, emise, atd...) jsou tramvaj lepší než autobusy.

A někde v diskuzi jsem zahlédl, jak musí být dimenzovaný kabel pro proud 30A. Na to jsou samozřejmě tabulky, ale odhadem lze říci, že proud 30A zatíží kabel 9 x více, než proud 10A, bo je tam v kvadrátu.

0 0
možnosti

R^ Škoda, že nejezdíte na e-bicyklu. Zvažuji jeho koupi a podobné pojednání o dojezdu by se mi hodilo. :-)

1 0
možnosti

Budeme testovat v září - bude o tom i článek :-)

2 0
možnosti
Foto

Tak zrovna u těch elektromobilů se ta lež zákazníkům nabízí, protože na jedné straně energeticky úsporné úplně všechno, domy se zateplují, okna se vyměňují, provozy s malou spotřebou energie se dotují jak o závod, úsporné žárovky, omezení výroby neúsporných spotřebičů a na druhé straně propagace elektromobilů, které se budou dobíjet úplně všude. Výkonný vysavač mít nesmíte, fén už sotva dyše, ale auto bude jezdit na elektřinu. Každou tužkovou baterii musíte nechat ekologicky zlikvidovat a do toho se vyrábějí baterie pro elektromobily. Vždyť to nemá hlavu patu. Vybruslit z toho můžete jen tak, že budete lhát zákazníkům. Totéž bylo s naftovými motory, pravidla nutila výrobce k nemožnému, tak výrobcům nezbylo než pravidla podlézt a lhát. A už jen doufám, že na elektromobily bude uvalena stejná "daň", jakou platím za spotřebu elektřiny v domácnosti, aby se ukázalo, kolik to vlastně stojí. Protože doma platím při každém rozsvícení daň z toho i onoho, k tomu na obnovitelné zdroje a já nevím co ještě.

4 2
možnosti

Když nabíjím elektromobil ze zásuvky tak normálně platím za elektřinu (a v ní je započítáno: platba za dopravu VT, platba za dopravu NT, platba za stálý příkon, ekologická daň z elektřiny, cena za OTE, cena za OZ a KVET, platba za odebrané kWh v NT, platba za odebrané kWh ve VT, ...) prostě je to tak jako u toho vašeho fénu a vysavače.

Na druhou stranu když elektřinu beru z fotovoltaiky, neplatím nikomu nic. No a vy můžete udělat to samé.

1 0
možnosti
Foto

Možná se musí e e-autem jezdit trochu jinak, na spotřebu, než s auty se spalovacím motorem. Myslím, že jak jste jel opatrně, nedocházelo k rekuperaci při brždění, tj. opětovné dobíjení baterie, se kterým výrobce asi počítá.

0 0
možnosti

Používání rekuperace snižuje dojezd.

Moc rekuperujete = moc nedojedete.

Je vhodnější jezdit tak, abyste rekuperaci moc nevyužíval.

1 0
možnosti
Foto

Na jedné straně jsou elektromobily, které nám nabízejí výrobci výfuků. Kdyby nebylo TESLA vozidel, stále by měly dojezd 80 km. Těžko by ale nyní mohli tvrdit že to nejde. Na druhé straně my, ukazujeme jak to jde. Máme většinou 20 let staré dobré elektromobily, které topí bufíkem ( deci litr benzínu za hodinu a to pouze v zimě) a nesnižují tím dojezd. Výměnou baterií, které i po oněch dvaceti letech ještě sloužily za nechnologicky novější, lze zvýšit dojezd tak, že v praxi máme lepší auto, než nový ZOE s udávaným dojezdem 400 km. Na eToureurope Rallye jsme např. etapu ze Stutgartu do Lucemburska dlouhou 337 km ujeli průměrem 87 km/hod.(start-cíl), na co ZOE nemělo a muselo nabíjet. http://www.elektromobily-os.cz

0 0
možnosti
Foto

běžné automobily mají dojezd cca 800 km a síť čerpacích stanic je naprosto dostatečná, spíš zbytečně veliká.

Průměrný dojezd elmobilů je, dejme tomu 200 km a síť dobíjecích stanic je mizivá.

O rozdílech v ceně raději nemluvit.

To limituje zájem o elektromobily, zvláště u nás.

3 1
možnosti

Jo, pro nadšence a jako třetí auto do rodiny pro ty, kteří na to mají. A to je potřeba dotovat :-) Nechat to na trhu, tak zatím nemají e-auta šanci.

5 0
možnosti
Foto

Pane Haluzo, pokud budete mít před domem na výběr mezi čmoudem a elektromobilem, poznáte velice rychle, které auto je na druhém, případně třetím místě "do rodiny".

0 0
možnosti

P57a58v87e47l 92H69e65k

26. 3. 2018 9:36

Je to zajímavé. Když si to spočítám, tak valnou část nájezdu mám okolo komína. Potud by se elektromobil šiknul, ale s jeho pořizovací cenou ani náhodou.

4 0
možnosti
Foto

vidíte, a tyhle starosti nechci mít.

Chci sednout do auta, kdykoliv se mi zamane a jet bez starostí, zda dojedu.

Auto mi musí sloužit, ne já jemu.

7 0
možnosti

Pěkný blog, karma. Z nadšence pro elektromobily se časem stávám skeptikem. Kdepak se ta elektřina vyrábí, malý dojezd, vysoká pořizovací cena auta + baterie s vysokou náročností na výrobu a materiály ukazují, že tato cesta asi nebude ta pravá.

7 1
možnosti
Foto

možná jednou bude, jsem optimista.

Ale zatím je to jenom hračka pro prachatý, nebo pokusný králík pro nadšence.

1 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS