- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Miimochodem, pane Matyáši, kdysi jsem Vám položil dotaz a zůstal bez odezvy.
...............................................................................................................................
Drtivá většina nabízených ojetin el. aut má velice málo naježděných kilometrů. Prodávat auto po třech letech a 18 tisících kilometrech, to je víc než podivné.
A tak vypadá většina nabídek.
Nebral jsem to jako otázku, ale pouze jako konstatování. Na předchozí příspěvek –
„A že mají na západ od našich hranic jinou mentalitu, to jistě víte.
Měnit auto po 3 - 5 letech je přece zcela běžná věc - stejně jako to, že jsou pokryté nabíječkami hlavní tahy a v každé větší vesnici je několik veřejně dostupných nabíječek.“
Dle mého v tom není problém, je třeba zvážit, kdo kupuje elektromobily, z jakých důvodů a k jakým účelům.
Některá Německá města připravují zákaz vjezdu pro nafťáky. Důsledek je to, že Němci přestali kupovat auta na naftu (ještě je kupují, ale je výrazný pokles).
Kam s ojetými TDI? No přece k nám, když budou tak levné – na západě už neprodejné – a tedy mají cenu šrotu (ani baterky na FV se z nich nedají použít). No a za pět let k nám doputují i ojeté elektromobily. No nekupte v roce 2023 ojetý elektromobil s dojezdem 200 km za 80.000 Kč.
Ne nadarmo se říká, že každá liška chválí svůj ocas. A já si zase chválím své auto. Velké, komfortní, rychlé (až moc) a bezpečné.
Včera v neděli byla D1 prázdná a já trasu Praha Olomouc prosvištěl ve velmi dobrém, až Lacinovském čase. A za tu rychlost a pohodlí jsem při čerpání LPG zaplatil 2,- Kč/km.
A když jsme byli v OC Haná, tak tam na parkovišti plném klasických aut stála opuštěná nabíjecí stanice pro elektromobily.
No jasně dobrá zpráva.
Zřejmě je to proto, že od té doby co otevřeli nové nabíječky u Amiga (8 x superchanger a další dva stojany CCS a Chademo) tak v Olomouci nikdo s nabíjením nemá problém.
Jak říká můj kolega z toho kraje „Olomóc – země elektromobilitě zaslébená“.
jenže to jsou auta výhradně do městského provozu, jinak, a zvláště díky elektropohonu, nepoužitelná.
No nevím pane Matuško, když mluvím s těmi, co s Iony jezdí, tak neříkají, že by to nešlo, nebo že jsou to „auta nepoužitelná“.
Myslíte jako nepoužitelná pro Vás, nebo pro ně. Nic takového jsem však nenapsal ani mezi řádky.