Diskuse
Jak padá Lístek?
Děkujeme za pochopení.
Z45d17e54n49ě17k 97M92a72t82u95š31k60a
prošel jsem si mobile.de - aktuální ceny vozů Nissan Leaf, od roku výroby 2015 začínají na 16990,- Euro.
M71i72r26e62k 52M87a39t30y91á32š
V mém hledáčku jsou Leafy již od 2014 (nový typ baterie) - jak jsem psal v článku. Takže nejlevnější je za 13.490 Eu (tedy zhruba 284.000,- Kč bez daně). Najeto 18.848 km výbava Visia. Dlouho se tam asi neohřeje. Ale mobile.de není samozřejmě jediný server, na kterém se prodávají elektromobily.
Z25d23e66n51ě71k 79M25a63t90u82š10k95a
ano, to máte pravdu, ten tam je, ale počítat za Euro 21 Kč, je buď omyl, nebo bezbřehý optimismus.
Kromě toho, zarazila mě jedna věc. O elektromobilech se tvrdí, že to jsou držáky. Když si však prohlížím nabídky bazarů, tak se jich majitelé většinou zbavují v průměru po 15 - 30 tisících km, mnohdy i podstatně méně.
Mimochodem, ten vámi zmiňovavý již po necelých 19 tisících.
Co je důvodem tak rychlých odprodejů???
M73i96r84e87k 59M35a20t36y13á37š
Dobrý den pane Matuško, vezmeme to po pořádku.
13.490 - 20%DPH = 11.242,- EU x 25,2 = 283.298,4 Kč "(tedy zhruba 284.000,- Kč bez daně)".
Jsem trošku překvapen, že vy, jako věrný nefanda, si po přečtení článku nepoložíte otázku co vlastně z těch grafů lze vyčíst.
Psal jsem, že hodnoty jsou průměrované z několika vozů, které vyhovují mému zadání (nejedná se tedy o nějaké náhody, nebo štěstí na cenu) - a je z nich vidět, že cena opravdu drží a nepadá.
Také rok je pořád stejný (2012) - auta z mého vzorku Leafů tedy "zestárla o rok" a pořád drží cenu - zatímco u vzorku Tesel - byla stále stejně stará (za rok se ročník zvýšil o rok) - a cena padla o třetinu.
A že mají na západ od našich hranic jinou mentalitu, to jistě víte.
Měnit auto po 3 - 5 letech je přece zcela běžná věc - stejně jako to, že jsou pokryté nabíječkami hlavní tahy a v každé větší vesnici je několik veřejně dostupných nabíječek.
Elektromobily zatím nejsou volbou pro většinu z nás, ale když si ten výše uvedený Leaf koupí podnikatel, tak za 50.000 km je na stejných nákladech, jako kdyby koupil za 100.000,- Kč ojeté TDI.
No a pak už je to jen o počtech a o tom jestli chce nebo nechce dusit ty ostatní.
Proudu ZDAR!
Z40d84e38n42ě46k 68M14a15t16u26š72k22a
drtivá většina těch nabízených el. aut má velice málo naježděných kilometrů. Prodávat auto po třech letech a 18 tisících kilometrech, to je víc než podivné.
A tak vypadá většina nabídek.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz