- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pan Matyáš se asi trochu mýlí. Je to asi tím, že nejezdí Teslou. V ČR jsou tyto nabíječky zatím 3. Jedna ve Vestci, druhá u Humpolce a třetí v Olomouci. Po světě jich je dostatečně a v Evropě také https://www.tesla.com/de_DE/findus#/bounds/65,55,34,-11?search=supercharger&name=Europe Tesla Vás tam nejen mnohdy sama navede, pamatuje si, kde všude jste již nabíjeli. Ve vozidle vidíte kolik je na stanici vozů, kolik má kdo nabito a kdy bude volno. Nabití trvá cca 30 minut. Pro vozidla starší ode dneška rok je nabíjení doživotně zdarma. Tento benefit se převádí i na nové majitele.
Jezdím elektricky 30 let a nikdy jsem neměl úplně nové auto. Ceny novým bývaly dříve závratné, ale kdo si dovede opravit , může pořídit opravdu levně. Nemůžete si však představovat, že pořídíte elektromobil za pár tisíc Kč. Podstatnou část ceny opravdu tvoří akumulátory a proto můžete ceny elektromobilů a čmoudů srovnávat pouze tehdy, připočtete-li k ceně čmouda cisternu benzínu či nafty. To je asi pro dnešek vše, jedu si koupit další elektromobil do mé sbírky. Přijeďte se podívat a případně vybrat.
ten příklad "čerpacích" stanice elmobilů na videu je nádherný.
Jenom drobný dotaz - kolik takových u nás je???
Zatím jsou takové v Evropě asi jen dvě - Norsko.
Na všechno je třeba jít selským rozumem. Věci jsou drahé, protože o ně je zájem a levné proto, že o ně zájem není. To neplatí jen u aut, to platí u všeho. To je zákon obchodu.
Já si v roce 2006 koupil naprosto luxusní auto, které v roce výroby 1999 stálo u nás bez 50k dva milióny. Tedy skoro špička trhu. Do dotazníčku prodejce, o kterém jsem si myslel, že se nikdy nevyplní jsem napsal: BMW540i, r.v. od roku 1999, cena €8,000.00 (osm tisíc Euro), kůže, xenon, střešní okno.
A za tu směšnou cenu jsem to auto také koupil. A proč? Protože v zemi původu, tedy v Německu mají "Die Kraftfahrzeugsteuer, kurz Kfz-Steuer, kommt in zwei verschiedenen Formen vor: als Besteuerung der Zulassung eines Kraftfahrzeugs; als Besteuerung des Haltens eines Kraftfahrzeuges".
Česky jde o daň z pořízení a provozu motorového vozidla a ta, u této kubatury 4,5 litru, by byla asi €950.00 ročně. A k tomu samozřejmě i o něco vyšší spotřeba, hlavně po městech. A Němci jsou šetrní.
A závěr? Závěry jsou dva a úzce spolu souvisí:
1. Takové auto, nebo na druhou stranu zase elektromobil, si pořídí jen fanoušek. Nikdo jiný. Fanoušek přehlídne nedostatky a kochá se "výdobytky" a nehledí na objektivní skutečnosti a názory odborníků.
2. Pokud ceny něčeho klesají, tak především proto, že o ně není zájem. To je jasné, jako záhlavec
Vítám Vás pane Hermánku,
vyčerpávající jako vždy.
Prakticky nemám co dodat.
Možná jen, že mne taky překvapilo, že cena (nejvíce ojetých) Tesel padla o rok o třetinu.
No uvidíme, jak to bude u ostatních elektromobilů.
Bohužel jste jako Etalon zvolil špatný vůz. Tesla není na špici. Na špici je Elon Musk, který to umi s akcionáři lépe než vámi uváděné automobilky.
Vítám Vás pane Kamas,
jaký vůz mám zvolit za měsíc?