Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pan Matyáš se asi trochu mýlí. Je to asi tím, že nejezdí Teslou. V ČR jsou tyto nabíječky zatím 3. Jedna ve Vestci, druhá u Humpolce a třetí v Olomouci. Po světě jich je dostatečně a v Evropě také https://www.tesla.com/de_DE/findus#/bounds/65,55,34,-11?search=supercharger&name=Europe Tesla Vás tam nejen mnohdy sama navede, pamatuje si, kde všude jste již nabíjeli. Ve vozidle vidíte kolik je na stanici vozů, kolik má kdo nabito a kdy bude volno. Nabití trvá cca 30 minut. Pro vozidla starší ode dneška rok je nabíjení doživotně zdarma. Tento benefit se převádí i na nové majitele.

Jezdím elektricky 30 let a nikdy jsem neměl úplně nové auto. Ceny novým bývaly dříve závratné, ale kdo si dovede opravit , může pořídit opravdu levně. Nemůžete si však představovat, že pořídíte elektromobil za pár tisíc Kč. Podstatnou část ceny opravdu tvoří akumulátory a proto můžete ceny elektromobilů a čmoudů srovnávat pouze tehdy, připočtete-li k ceně čmouda cisternu benzínu či nafty. To je asi pro dnešek vše, jedu si koupit další elektromobil do mé sbírky. Přijeďte se podívat a případně vybrat.

0 0
možnosti
Foto

kam zmizel článek???

1 0
možnosti
Foto

ten příklad "čerpacích" stanice elmobilů na videu je nádherný.

Jenom drobný dotaz - kolik takových u nás je???

1 0
možnosti
MM

Zatím jsou takové v Evropě asi jen dvě - Norsko.

1 1
možnosti
Foto

Na všechno je třeba jít selským rozumem. Věci jsou drahé, protože o ně je zájem a levné proto, že o ně zájem není. To neplatí jen u aut, to platí u všeho. To je zákon obchodu.

Já si v roce 2006 koupil naprosto luxusní auto, které v roce výroby 1999 stálo u nás bez 50k dva milióny. Tedy skoro špička trhu. Do dotazníčku prodejce, o kterém jsem si myslel, že se nikdy nevyplní jsem napsal: BMW540i, r.v. od roku 1999, cena €8,000.00 (osm tisíc Euro), kůže, xenon, střešní okno.

A za tu směšnou cenu jsem to auto také koupil. A proč? Protože v zemi původu, tedy v Německu mají "Die Kraftfahrzeugsteuer, kurz Kfz-Steuer, kommt in zwei verschiedenen Formen vor: als Besteuerung der Zulassung eines Kraftfahrzeugs; als Besteuerung des Haltens eines Kraftfahrzeuges".

https://www.google.cz/search?q=kfzSt&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=oSNTWridHY2q8wf5rqWwCg

Česky jde o daň z pořízení a provozu motorového vozidla a ta, u této kubatury 4,5 litru, by byla asi €950.00 ročně. A k tomu samozřejmě i o něco vyšší spotřeba, hlavně po městech. A Němci jsou šetrní.

A závěr? Závěry jsou dva a úzce spolu souvisí:

1. Takové auto, nebo na druhou stranu zase elektromobil, si pořídí jen fanoušek. Nikdo jiný. Fanoušek přehlídne nedostatky a kochá se "výdobytky" a nehledí na objektivní skutečnosti a názory odborníků.

2. Pokud ceny něčeho klesají, tak především proto, že o ně není zájem. To je jasné, jako záhlavec

4 0
možnosti
MM

Vítám Vás pane Hermánku,

vyčerpávající jako vždy.

Prakticky nemám co dodat.

Možná jen, že mne taky překvapilo, že cena (nejvíce ojetých) Tesel padla o rok o třetinu.

No uvidíme, jak to bude u ostatních elektromobilů.

1 0
možnosti
PK

Bohužel jste jako Etalon zvolil špatný vůz. Tesla není na špici. Na špici je Elon Musk, který to umi s akcionáři lépe než vámi uváděné automobilky.

1 0
možnosti
MM

Vítám Vás pane Kamas,

jaký vůz mám zvolit za měsíc?

0 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik