- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Reálné jsou jedině hybridy.
Zdejsi skeptici potrebuji jeste 10 let Oni nevedi, ze dobijecky jsou na Zapade ve vsech parkovistich obchodnich domu, a vsech verejnych nistech
jenže třeba na západě Čech není ani jedna.
A to je pro mě limitující.
"Podařilo se mi uzpůsobit denní režim tak, aby mne časté nabíjení nezdržovalo a nezpůsobovalo časové ztráty."
Člověk otrokem Průmyslu 4.0
Dobíjet doma přes noc, nejlépe z fotovoltaiky. Jen jestli to půjde.
dokud bude cestování elektromobilem limitováno možnostmi dobíjení, tak o tom nebudu ani přemýšlet.
Vítám Vás pane Matuško,
začneme stejnou otázkou, kterou jsme minule skončili.
Kolik v průměru denně najedete kilometrů?
Mě jako kupujícího, soukromou osobu, by také zajímala životnost elektromobilu? Klasický automobil kupuji na 10-15 možná až 20 let a očekávám pouze běžné investice do oleje, nových pneumatik apod. Tak nějak tuším, že dnes je životnost elektromobilu limitována životností baterií a ta zřejmě nebude delší (v závislosti na četnosti nabíjení) než nějakých 5-7 maximálně 10 let, nebo už se i toto změnilo?
Jezdil jsem do loňského roku elektromobily z počátku devadesátých let. Řada mých klientů jezdí stále ještě na původní NiCd akumulátory SAFT. Někteří vyměnili původní akumulátory za Li a mají vozidlo s reálným dojezdem přes 200 km. Životnost dnešních akumulátorů je také dostatečná. Tesly mají již najeto přes půl milionu km. U mých vozidel mohu potvrdit 200 tisíc km bez jakýchkoli problémů s kapacitou.Ano vše se mění a ještě se měnit bude.
Tak, já se přiznám, že po minulém extempore pana Matyáše, jsme se zamyslel. Bavoráček začíná už mít "trochu najeto" - letos mu bude 19 let a počítám, že víc než 5 let už s ním jezdit nebudu.
Takže elektrika? Nabíječky jsou v blízkém Kauflandu a já mám dokonce ve společné garáži osvětlený sklep. Proud tam jde ze společného elektroměru a pověsit tam dobíječku by asi znamenalo rodeo. Nemluvě o to, že je to jednofáz a jistič by to asi nepřežil.
Jinak denně najezdím po Praze tak 30km, takže ideální zákazník?
Nevím. Asi si do Němec někdy zajedu pro nového starého bavoráčka. Nejlépe šestiválcový tříltr. Takové auto ve stáří přes 10 let a proběhu do 150.000 km lze dostat pod Euro 10.000,- a to se vyplatí.
Ideální zákazník jste, ovšem jenom pokud byste si kupoval elektromobil jako druhé auto. Když někdo hledá v nabídce luxusnějších limuzín (Mercedes, BMW apod.), asi těžko bude osloven současnou nabídkou na trhu elektromobilů.
Chtěl bych vidět, až bude mít každý čtvrtý elektromobil kolik hodin denně půjde v ČR elektrický proud.
Lze jednoduše spočítat, že elektromobilita naší robustní síť prakticky! nezatíží. I kdyby všechna vozidla jezdila na elektriku tak to zvládne. Nezvládnou to však Ti , kteří lobují za uhlovodíky v dopravě.
Laik žasne a odborník se diví: Jakým způsobem je zajištěno toto:
"Moderní elektromobil budu moci nabíjet pouze doma a to většinou z fotovoltaiky."
1) Čo je to dostatočný dojazd? Pre niekoho 200 km, pre iného 1000.
2) Náklady na prevádzku elektoauta sú nižšie, celkové náklady sú minimálne rovnaké, skôr vyššie.
3) V čom je, prosím vás cestovanie elektroautom pohodlnejšie?
4) Osobne strávim tankovaním mesačne asi 5 minút. Vám by "tankovanie elektriky" trvalo mesačne menej ako päť minút? Myslím tým len samotné zasunutie nejakej zásuvky v garáži večer a vytiahnutie ráno.
Pane Laco. Pro Vás jsou počty asi takovéto: Za měsíc najezdíte na jedno tankování cca max. 1000 km. Denně tedy cca 50 km? To najede každý elektromobil i ten nejlevnější v ceně cca 100-150 tis. Kč. Zasunu a vysunu za cca 2 sekundy.