Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S98t68a46n61i79s52l74a38v 69Š92e37v25e72č87e90k 9283154971317

Reálné jsou jedině hybridy.

0/−1
2.1.2018 21:46

J22a20r77a 32R12a32n43k 1681356439611

Zdejsi skeptici potrebuji jeste 10 let:-) Oni nevedi, ze dobijecky jsou na Zapade ve vsech parkovistich obchodnich domu, a vsech verejnych nistech:-)

0/0
2.1.2018 21:34
Foto

Z22d43e70n47ě59k 30M46a71t65u49š30k73a 7158586915906

jenže třeba na západě Čech není ani jedna.

A to je pro mě limitující.

0/0
2.1.2018 21:42

V50o72k92o14u82n 92V48l89a66d31i45m43i38r 8452828499948

Ale budou. jestli se nepletu tak od uvedeni zeleznice Norinberg Fürth do provozu to trvalo jen 8 let a meli jsme zeleznizi Ceske Budejovice Linz. Ale je docela mozne, ze do osmi let se tu objevi neco jineho. Na jednom sjezdu strany jedine prece take zaznelo s.....zi, ma nepotrebujeme polovodice, mi zacnem vyrabet rovnou celovodice.

0/0
2.1.2018 22:29

S18t79a93n54i34s37l69a80v 42Š41e81v91e46č72e73k 9193414921947

"Podařilo se mi uzpůsobit denní režim tak, aby mne časté nabíjení nezdržovalo a nezpůsobovalo časové ztráty."

Člověk otrokem Průmyslu 4.0

+2/−1
2.1.2018 20:00
Foto

Z41d38e77n29ě93k 80M79a38t84u12š43k30a 7658806775966

R^

0/0
2.1.2018 20:05

F77r97a45n25t45i32š33e49k 60P66e96t30r58í70k 6345951524871

Dobíjet doma přes noc, nejlépe z fotovoltaiky. Jen jestli to půjde.

+1/0
2.1.2018 14:26

M17i66r39e60k 98M72a53t98y83á77š 3984218253213

Ano, jde to.

+2/0
2.1.2018 14:43
Foto

J67i74ř94í 21H94e76r59m19á14n38e67k 4376822592790

To si na ty panely budete svítit LED žárovkama?

0/0
2.1.2018 15:45
Foto

P23a77v46e76l 77D72v21o66ř27á97k 5729715454480

Ano, pane elektroinženýre, ale louče jsou lepší.

Asi mě za to smáznou, ale musím zde ocitovat Jiřího Voskovce:

Narodil-li se kdo hloupým, k stáru stává se blbým.

Rv

+2/−1
2.1.2018 17:07

S54t50a49n50i85s61l82a75v 22Š10e75v37e97č61e11k 9923714891927

V noci je elektřina z částicových elektráren volná; proč tedy ne? Spojíme-li účinnost nabíjení ze zásuvky do akumulátoru 62% s účinností fotovoltaiky 37%, znamená to zvýšení účinnosti výroby elektrické energie až na 99% - a to se vyplatí.

+1/−1
2.1.2018 19:58

F29r69a98n61t43i47š47e56k 18P77e23t32r15í23k 6695591864271

A určitě se to vyplatí !8-o

0/0
2.1.2018 19:56
Foto

Z86d95e97n95ě47k 65M46a11t49u74š58k65a 7348366815776

dokud bude cestování elektromobilem limitováno možnostmi dobíjení, tak o tom nebudu ani přemýšlet.

0/−1
2.1.2018 12:15

M26i77r55e87k 16M12a48t14y74á96š 3984768693233

Vítám Vás pane Matuško,

začneme stejnou otázkou, kterou jsme minule skončili.

Kolik v průměru denně najedete kilometrů?

+1/0
2.1.2018 12:49
Foto

Z37d12e23n75ě83k 93M94a32t31u43š25k41a 7968716975516

i kdyby to bylo 10 km denně, nemám to kde nabíjet.

Už jsem minule psal, že házet kabel z balkonu ve třetím patře nebudu.

A nejbližší dobíječka je odsud 42 km.

Nechtějte ode mne, abych tam jezdil dobíjet a čekal tam hodiny.

0/0
2.1.2018 13:00

M53i85r50e37k 96M90a13t98y21á83š 3564928313493

Budou volby pane Matuško, některé samosprávy se chtějí blísknout a tak dělají věci, které jsou vidět a jsou prospěšné.

Ekamarádi mi tudle tvrdili, že jedno město v ČR nyní zřizuje po okrese 10 nových nabíječek. Jedna je stála kolem 40.000,- Kč, a polovina elektromobilů na nich nejde nabíjet, protože zvolili špatný konektor. ;-D (Přitom normální použitelná nabíječka pro všechny typy elektromobílů stojí cca. 10.000,-Kč).;-) Kocourkov? To víte dotace.

Třeba i v Mariánkách se něco bude dít.

Dejte mi týden, zjistím co a jak.

+2/0
2.1.2018 13:10
Foto

Z66d68e41n36ě46k 55M52a57t51u86š81k93a 7568226715736

ušetřte si námahu, ani do M.L. nebudu jezdit nabíjet. to není o té jedné nabíječce. To je o těch stovkách, či tisících, které vytvoří síť, abych mohl dobíjet tak, jak dnes tankuji a cestovat bez zbytečných prodlev.

Jedna věc je být zapáleným fandou a druhou věcí jsou reálné podmínky pro normální uživatele.

A ty podmínka pro toho normálního uživatele jsou v současné době mizivé.

0/0
2.1.2018 13:20

J14a75r16a 32R53a22n36k 1421266459971

Zdenku, Vy nemate zadnou zasuvku venku na panelaku? Tady to byva bezne, aby mohli zahradnici pouzivat sekacky:-), ale staci i maly generator.

+1/0
2.1.2018 21:36
Foto

Z23d63e10n46ě12k 10M80a75t56u10š70k35a 7518976945446

my sekáme zahradním traktůrkem.

Ale jinak své poznámky k tomuto tématu dnes nemyslíte asi zcela vážně, že?;-D

0/0
2.1.2018 21:44

J62a55r13a 44R90a36n46k 1781796859971

Myslim, protoze jsem uz mela Prius a cekam na Volvo v roce 2019, diesel uz brzy zakazou a nikdo nevo, co udelaji Saudove a Rusaci s cenami benzinu.

+1/0
2.1.2018 21:55
Foto

Z54d41e97n19ě10k 56M39a93t51u50š78k92a 7748456255726

tyhle úvahy jsem již četl před řadou let a stále se to nějak oddaluje.

Jednou jistě dojde k radikálním změnám, ale nemyslím si, že se toho dožiji. A ani moje děti nějakou radikální změnu ještě nepocítí.

0/0
2.1.2018 22:03

M43a50r64e34k 58Š76t72ě86t22k11a 4171858262303

Mě jako kupujícího, soukromou osobu, by také zajímala životnost elektromobilu? Klasický automobil kupuji na 10-15 možná až 20 let a očekávám pouze běžné investice do oleje, nových pneumatik apod. Tak nějak tuším, že dnes je životnost elektromobilu limitována životností baterií a ta zřejmě nebude delší (v závislosti na četnosti nabíjení) než nějakých 5-7 maximálně 10 let, nebo už se i toto změnilo?

+1/0
2.1.2018 11:43
Foto

J65a26r12o84m31í24r 11V60e34g93r 2687100922220

Jezdil jsem do loňského roku elektromobily z počátku devadesátých let. Řada mých klientů jezdí stále ještě na původní NiCd akumulátory SAFT. Někteří vyměnili původní akumulátory za Li a mají vozidlo s reálným dojezdem přes 200 km. Životnost dnešních akumulátorů je také dostatečná. Tesly mají již najeto přes půl milionu km. U mých vozidel mohu potvrdit 200 tisíc km bez jakýchkoli problémů s kapacitou.Ano vše se mění a ještě se měnit bude.

+3/0
2.1.2018 12:00

V75o20k69o55u21n 73V45l39a30d73i46m76i67r 8212958989498

Na to same jsem se ptal v servisu. Odpoved byla prezije Auto. Za 20 let existence Toyoty Prius u zadneho pry jeste baterii nemenili.

+4/0
2.1.2018 12:07

J52a76r30a 83R61a90n88k 1241106709811

Mela jsem Prius Hybrid, veskere taxiky zde jsou hybridy a najezdi az 700.000km se stejnou baterii.

0/0
2.1.2018 21:41

J25a70r64a 57R83a60n20k 1121406619741

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric-vehicle_battery

0/0
2.1.2018 21:39

J52a83r36a 94R37a48n53k 1551896639341

http://www.thebatteryclinic.co.nz/how-long-will-a-hybrid-battery-last/

0/0
2.1.2018 21:46
Foto

J53i26ř33í 71H38e23r28m80á40n20e12k 4636232592180

Tak, já se přiznám, že po minulém extempore pana Matyáše, jsme se zamyslel. Bavoráček začíná už mít "trochu najeto" - letos mu bude 19 let a počítám, že víc než 5 let už s ním jezdit nebudu.

Takže elektrika? Nabíječky jsou v blízkém Kauflandu a já mám dokonce ve společné garáži osvětlený sklep. Proud tam jde ze společného elektroměru a pověsit tam dobíječku by asi znamenalo rodeo. Nemluvě o to, že je to jednofáz a jistič by to asi nepřežil.

Jinak denně najezdím po Praze tak 30km, takže ideální zákazník?

Nevím. Asi si do Němec někdy zajedu pro nového starého bavoráčka. Nejlépe šestiválcový tříltr. Takové auto ve stáří přes 10 let a proběhu do 150.000 km lze dostat pod Euro 10.000,- a to se vyplatí.

+2/−1
2.1.2018 11:43

M87a91r17e10k 93Š67t87ě77t33k45a 4571658622493

Ideální zákazník jste, ovšem jenom pokud byste si kupoval elektromobil jako druhé auto. Když někdo hledá v nabídce luxusnějších limuzín (Mercedes, BMW apod.), asi těžko bude osloven současnou nabídkou na trhu elektromobilů.

0/0
2.1.2018 11:50
Foto

J53a80r27o89m26í48r 34V22e32g95r 2837590302630

kdo zatím nemá elektromobil ve svém vozovém parku těžko může tvrdit, co je druhý vůz!! Nebo, že to snad je elektromobil.

+2/0
2.1.2018 12:08

M50a30r22e45k 28Š60t61ě48t89k69a 4661648472103

V nabídce elektromobilů jsem nikdy podrobněji nehledal, jaká je ale podle Vás alternativa k vozům třídy Jaguar XF, BMW 5, Mercedes E apod.?

0/0
2.1.2018 12:17
Foto

J35a80r56o64m40í70r 65V31e46g33r 2427690632790

V těchto vozech nejezdím, ale myslím si, že jsou to stejně dobrá auta jako např. TESLA. Cenově srovnatelné a navíc Telsa nabíjí zadarmo. Navíc si myslím, že v Tesle je méně součástek, které se opotřebovávají. V té jezdím a moc se mi to líbí.

+1/0
2.1.2018 13:01

M84a13r20e18k 67Š24t82ě25t44k30a 4441888182153

Už jsem dohledal - asi jedině Tesla S, jenomže nová stojí dvojnásobek než výše uvedené vozy:-/ Takže zatím asi nic pro většinu zákazníků.

0/0
2.1.2018 14:30
Foto

J89a56r33o61m10í34r 85V50e49g28r 2297580962280

Lze koupi 3 roky starou Teslu za polovinu a pak to vyjde asi tedy nastejno se všemi výhodami, které TESLA včetně nabízí-doživotní nabíjení zadarmo. To není zanedbatelná položka i vzhledem k tomu, že cena ropy klesat nebude, dokud vůbec pro soukromou dopravu bude. Svezl jste se někdy v tomto voze? Na našich akcích máte možnost.

0/0
2.1.2018 15:11

J83a88r12a 58R96a80n62k 1851596589961

Jako druhy vuz je fajnovy elektricky Smart:

Smart electric drive - Wikipedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_electric_drive

0/0
2.1.2018 21:56

M33i26r20e45k 36M30a50t62y60á40š 3884988803693

Zrovna včera jsem dělal statistiky vývoje cen ojetých elektromobilů v EU. V Německu jsou ojeté iony již dnes kolem 7.500,- Euro a za rok v průměru klesly o 900,- Euro.

Nějaké další otázky? ;-)

0/0
2.1.2018 12:47
Foto

Z38d93e43n63ě90k 87M18a26t63u40š55k27a 7848916365516

díval jsem se také na podobné ojetiny, ale za ty peníze, co uvádíte, to byly bourané šunky, případně bez baterií.

Za elektromobil, do kterého sednete a odjedete, musíte vyklopit cca 3x tolik.

Za 7500 Eu koupíte s bídou normální nafťák, o kterých se tvrdí, že jdou s cenou dolů

0/0
2.1.2018 13:03

M14i96r74e64k 75M17a74t15y22á96š 3774958463873

Chtěl jsem začít Teslou, ale tak příští týden ukážu grafy vývoje cen (stáří a nájezdů) Ionů.

0/0
2.1.2018 13:14
Foto

Z93d88e31n87ě67k 85M29a32t67u69š87k16a 7618786895196

kvůli mně to dělat nemusíte, prohlížel jsem si ze zájmu ty ceny na mobile.de a tam jsem zjistil výše uvedené.

Kromě toho, jako sedmdesátiletý penzista nebudu investovat statisíce do prodělečného a pro mě nefunkčního projektu..

0/0
2.1.2018 13:23

M45i58r35e18k 36M91a34t26y92á31š 3294388513933

Ok. Začneme Teslou:-)

0/0
2.1.2018 19:51

J20a21r79a 75R46a65n94k 1951346499321

Zdenku, uz i nektera evropska mesta zakazala stare naftaky.

Ja Vam rozumim, ale presto jsem temi elektroauty nadsena. Jerzdim kazde leto na hudebni festivaly a neveril byste, kolik lidi taha solarni panely na dobijeni motorhoumu a vseho, co je nutne.

+1/0
2.1.2018 22:02
Foto

Z81d38e14n75ě68k 54M94a25t13u61š28k70a 7378606125646

staré nafťáky bych i já zakázal.

Ale tím to také na delší dobu skončí.

Ono jim také nic jiného nezbývá, než ty panely, jinak by se totiž nedostali zpátky domů.

Ale jako dokonalé řešení dopravních problémů to zrovna nevidím.

0/0
2.1.2018 22:19

S15t94a45n66i90s80l72a59v 75Š36e85v42e33č23e48k 9343844841547

Proč asi ty ceny takto padají?

0/0
2.1.2018 21:00

S63t29a49n34i75s33l22a47v 42Š90e49v51e24č44e11k 9893114871827

Svého Bavoráčka raději dojezděte - nic lepšího než bmw z konce století už nebude. (R6 je zajisté jediný schopný konkurent V8, ale je to už hudba minulosti)

(můj vůz bude mít 11. ledna přesně 19 let a má najeto 285 tkm ... zůstane se mnou)

0/0
2.1.2018 20:36

J41a11r64a 54R10a42n68k 1611916889231

BMW i3 Reviews - BMW i3 Price, Photos, and Specs - Car and Driver

https://www.caranddriver.com › BMW

+1/0
2.1.2018 21:49

Z93d85e52n16e47k 45J64i69n69d43r77a 5426408670

Chtěl bych vidět, až bude mít každý čtvrtý elektromobil kolik hodin denně půjde v ČR elektrický proud.

+1/−1
2.1.2018 11:36
Foto

J35a83r70o97m32í32r 46V46e12g52r 2527970732490

Lze jednoduše spočítat, že elektromobilita naší robustní síť prakticky! nezatíží. I kdyby všechna vozidla jezdila na elektriku tak to zvládne. Nezvládnou to však Ti , kteří lobují za uhlovodíky v dopravě.

+3/−2
2.1.2018 12:11
Foto

V91l16a70d30i58m29í96r 63Š98ť17a95s64t35n41ý 1271486635673

Přenosovou soustavu nejspíš ne, ale ty distribuční určitě zatíží velice a to přímo úměrně k tomu, jak rychle budou chtít zákazníci dobíjet a už teď vám mohu říci, že budou chtít dobíjet rychle, minimálně s maximální časovou ztrátou, která představuje běžné tankování.

+2/0
2.1.2018 12:27
Foto

J34a86r73o58m97í63r 68V66e75g57r 2827980632490

Pane Šťastný, chtít můžou, ale nebudou. O tom je dnešní článek. Budou si nabíjet doma na svůj nižší tarif. Rychlé nabíjení bude dražší. Nabíjet lze i pomalu a to je veliká výhoda. Navíc právě tímto jednáním budou stabilizovat síť. Ale to je otázka příštího roku. Pokud se bude chtít, tak to půjde. Nabíjím přes třicet let, trochu o tom vím.

+1/0
2.1.2018 12:42
Foto

V71l25a77d62i71m56í83r 20Š70ť71a83s63t12n66ý 1961156285623

My se zjevně nepotkáváme v tom, co tady píšeme.

Nabíjet budou, pomalu, ti, co nabíjet mohou, tedy lidé bydlící ve vlastním a s možností parkovat u své nemovitosti. Mohou nabíjet i rychle, pokud si to zaplatí v ceně masívní přípojky a paušálu za vysoký rezervovaný příkon.

Nabíjet nebudou, a to žádným způsobem, ti, co bydlí v nájemním nebo vlastním bydlení na sídlištích. Čest vyjímkám, nebude jich moc.

Nabíjet rychle, budou pouze ti nemnozí, kteří mají na své trase rychlonabíječ s velkým příkonem, tudíž věc, která se bude jen těžko prosazovat, protože velký rezervovaný příkon není na každém rohu. Navíc nad rychlonabíjením visí do budoucna otázka ceny, velký rezervovaný příkon, znamená velký paušální poplatek, který poskytovatel musí schovat v ceně, je tedy více než pravděpodobné, že provoz z rychlonabíjení bude možná dražší, než provoz na ropné produkty.

+2/0
2.1.2018 13:03







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz