Diskuse

Jak to tedy s tou elektromobilitou doopravdy je.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

O vodíkovém autobusu MHD si můžete přečíst v Praktické elektronice 7/2017 str. 2 včetně obrázku, jak to vypadá vevnitř. Vyvinuto v UJV Řež v letech 2005-2006. Kombinuje palivový článek, superkondenzátory a Li-Ion akumulátory. Na jedno tankování (trvá 10 min) ujede 300 km.

Hlavní podstatou elektromobilu je, že používá elektromotor. Neb ten se osvědčil už u Křižíkových tramvají. Zdroj proudu je věc vývoje, jakož i vše kolem toho. Jsme teprve na začátku.

Kdo si něco přečetl o počátcích automobilismu u nás (na přelomu 19. a 20. století), tak asi zjistil, že tehdejší obtíže byly podobné. Byla to věc nadšenců, kteří často strávili víc času ponořeni pod kapotou či pod vozem, než při vlastní jízdě. Čerpací stanice nebyly, vozovky strašné, žádné pneuservisy, automechanika sehnat bylo umění. A ty ceny!

0 0
možnosti

Elektroautobus je výhodný, o tom není sporu. Dojezd stačí, nesmrdí na ulicích a s dobíjením, ev. tankováním vodíku problém nebude. Na rozdíl od osobních aut.

1 0
možnosti
Foto

Tak, pokud je ještě někdo v této diskuzi naživu, tak mám otázku: Jak je to se spotřební daní na proud, používaný pro pohon motorových vozidel?

0 0
možnosti
Foto

eTarif D27d Elektromobilita pevná platba měsíční 12,10Kč, vysoký tarif 1828Kč/MWh, nízký 1083Kč/MWh, ostatní platby (jistič a pod.) stejné jako u ostatních (vč. DPH). Dálkové ovládání přes HDO jako u akumulačního topení.

Podrobností sdělí Váš dodavatel elektřiny. DPH je stejné pro všechny tarify.

0 0
možnosti

A podival jsem se na Tesla model 3, ceny od 32 000 € coz je listenpreis, takze za urcitych podminek by byl ke koupeni i za takovejch 24 000 €. Cili stejna cenova uroven jako dobre vybavena Skoda Octavia.

0 0
možnosti
Foto

A o kolik je model 3 oškubanější proti ostatním modelům TESLA? Není přece myslitelné, aby stejně vybavené modely byly 3 x dražší.

0 0
možnosti
Foto

A ještě jednu připomínku k elektromobilům mám. Pokud by mi někdo prodal zachovalý vůz Tesla, který jsem v Praze na více křižovatkách viděl vystřelit s neuvěřitelným zrychlením, asi tak do 300.000,- Kč, tak si ho okamžitě koupím a budu jeho horlivým propagátorem.

Ale, protože cena takového ojetého vozu Tesla je kolem jednoho miliónů a ten jednak nemám a ani bych ho za auto nedal, zůstanu u mého vysmívaného miláčka, osmiválce BMW.

To je auto, kterým amatéři, řidiči škodovek, hjundajů, dacii a jiných poloaut oporhují, ale které znalci oceňují.

Mnohokrát jsem zde napsal a napíši znovu, že to je luxusní auto v kůži se skvělou akcelerací a výkonem, který mě nikdy nenechá na dálnici na holičkách.

0 1
možnosti

Ano, znalci ho oceni tak, ze kdyz se zeptate za Kolik vam ho vezmou na protiucet odpovi: Ani zadarmo!

2 0
možnosti
Foto

Já jsem elektrotechnikem snad od šesté třídy a proto bych k elektromobilitě měl přirozeně tíhnout. a já proti ní absolutně nic nemám, až na to, že bráno globálně nemá žádný ekologický efekt.

Protože, elektrárna má určitou účinnost, přenosové cesty mají určité ztráty, nabíječka také nemá 100% účinnost a ani to elektrické auto jiná. Prostě, jako za socialismu, abychom splnili plán, tak skousneme ztráty.

6 0
možnosti
Foto

potřebuji jezdit, ne přemýšlet, jestli dojedu.

Proto si zatím počkám.

1 0
možnosti
Foto

Tady souhlas, pane Matuško. A také přeji krásné svátky.

0 0
možnosti

V letošním roce byl ohlášen velký úspěch ve vývoji článků na výrobu vodíku z vody působením slunečního světla. V laboratorních podmínkách byl ověřen článek, který využívá celé spektrum slunečního světla (předchozí články využívaly jen malou část tohoto spektra) a dokázal vyrábět vodík z mořské vody. Jestli se v brzké době podaří toto provádět v průmyslovém měřítku, pak by na okrajových mořích mohly vyrůst sluneční nikoliv elektrárny, ale vodíkárny. Vozidla na vodík jsou k dispozici, autobusy na vodík myslím jezdí i u nás. Vodík jako palivo pro vozidla má velké přednosti: Lze ho snadno skladovat, doplnění paliva je rychlé a dojezd je velký. Nechci předčasně jásat, pokud se však nevyskytne při využívání tohoto zdokonaleného článku problémy, pak to vidím jako velmi perspektivní.

1 0
možnosti

BMW a Mercedes uz na rok 2000 seriovou vyrobu vozu pohanenych vodikem. Maji jeste vetsi skluz nez BER.

0 0
možnosti

Zdravím a děkuji za podrobné popsání provozu. Změnila se po této době kapacita baterie, nebo je přibližně stejná? Děkuji

0 0
možnosti
Foto

To je tedy požitek, jezdit od nabíječky k nabíječce.

1 4
možnosti

Stejné jako od pumpy k pumpě.

No vlastně ne. Nemusíte mít s sebou peníze.

3 0
možnosti
Foto

Děkuji autorovi za úžasnou statistiku. Já nebyl schopen ani zbla toho, co zaarchivoval pan Matyáš a to jezdím již přes třicet let.

Zajímavé jsou i pocity "přerodu " na elektromobilistu. Já to měl trochu jinak , první elektromobily jsem si stavěl a tak jsem si nemusel tolik zvykat. Je ale jiná doba a dnes už lze elektromobil i koupit, dokonce i použitelný.

Přeji všem příznivcům elektromobility , aby si třeba nějaké přání v příštím roce splnili a rozšířili naše řady. http://www.elektromobily-os.cz

5 0
možnosti
Foto

Rád bych vaše řady rozšířil, ale pohled na stav konta mi to rozmlouvá.

Hezké svátky a hodně elektřiny.

7 0
možnosti