Děkujeme za pochopení.
P76a23v41e46l 91D57v84o67ř88á68k
O vodíkovém autobusu MHD si můžete přečíst v Praktické elektronice 7/2017 str. 2 včetně obrázku, jak to vypadá vevnitř. Vyvinuto v UJV Řež v letech 2005-2006. Kombinuje palivový článek, superkondenzátory a Li-Ion akumulátory. Na jedno tankování (trvá 10 min) ujede 300 km.
Hlavní podstatou elektromobilu je, že používá elektromotor. Neb ten se osvědčil už u Křižíkových tramvají. Zdroj proudu je věc vývoje, jakož i vše kolem toho. Jsme teprve na začátku.
Kdo si něco přečetl o počátcích automobilismu u nás (na přelomu 19. a 20. století), tak asi zjistil, že tehdejší obtíže byly podobné. Byla to věc nadšenců, kteří často strávili víc času ponořeni pod kapotou či pod vozem, než při vlastní jízdě. Čerpací stanice nebyly, vozovky strašné, žádné pneuservisy, automechanika sehnat bylo umění. A ty ceny!
J78a40r97o60m35í73r 20K37r46á68l
Elektroautobus je výhodný, o tom není sporu. Dojezd stačí, nesmrdí na ulicích a s dobíjením, ev. tankováním vodíku problém nebude. Na rozdíl od osobních aut.
J31i97ř11í 37H97e30r65m23á48n37e34k
Tak, pokud je ještě někdo v této diskuzi naživu, tak mám otázku: Jak je to se spotřební daní na proud, používaný pro pohon motorových vozidel?
P23a18v34e59l 66D77v96o39ř58á93k
eTarif D27d Elektromobilita pevná platba měsíční 12,10Kč, vysoký tarif 1828Kč/MWh, nízký 1083Kč/MWh, ostatní platby (jistič a pod.) stejné jako u ostatních (vč. DPH). Dálkové ovládání přes HDO jako u akumulačního topení.
Podrobností sdělí Váš dodavatel elektřiny. DPH je stejné pro všechny tarify.
V76o97k81o42u85n 66V82l74a39d51i10m74i91r
A podival jsem se na Tesla model 3, ceny od 32 000 € coz je listenpreis, takze za urcitych podminek by byl ke koupeni i za takovejch 24 000 €. Cili stejna cenova uroven jako dobre vybavena Skoda Octavia.
J73i81ř49í 39H20e16r63m48á11n54e56k
A o kolik je model 3 oškubanější proti ostatním modelům TESLA? Není přece myslitelné, aby stejně vybavené modely byly 3 x dražší.
J84i51ř11í 23H53e59r49m38á59n37e31k
A ještě jednu připomínku k elektromobilům mám. Pokud by mi někdo prodal zachovalý vůz Tesla, který jsem v Praze na více křižovatkách viděl vystřelit s neuvěřitelným zrychlením, asi tak do 300.000,- Kč, tak si ho okamžitě koupím a budu jeho horlivým propagátorem.
Ale, protože cena takového ojetého vozu Tesla je kolem jednoho miliónů a ten jednak nemám a ani bych ho za auto nedal, zůstanu u mého vysmívaného miláčka, osmiválce BMW.
To je auto, kterým amatéři, řidiči škodovek, hjundajů, dacii a jiných poloaut oporhují, ale které znalci oceňují.
Mnohokrát jsem zde napsal a napíši znovu, že to je luxusní auto v kůži se skvělou akcelerací a výkonem, který mě nikdy nenechá na dálnici na holičkách.
V12o55k65o44u98n 39V73l96a81d83i47m26i59r
Ano, znalci ho oceni tak, ze kdyz se zeptate za Kolik vam ho vezmou na protiucet odpovi: Ani zadarmo!
J77i26ř47í 85H33e94r54m74á53n35e57k
Já jsem elektrotechnikem snad od šesté třídy a proto bych k elektromobilitě měl přirozeně tíhnout. a já proti ní absolutně nic nemám, až na to, že bráno globálně nemá žádný ekologický efekt.
Protože, elektrárna má určitou účinnost, přenosové cesty mají určité ztráty, nabíječka také nemá 100% účinnost a ani to elektrické auto jiná. Prostě, jako za socialismu, abychom splnili plán, tak skousneme ztráty.
Z64d69e30n79ě12k 70M25a63t52u78š93k73a
potřebuji jezdit, ne přemýšlet, jestli dojedu.
Proto si zatím počkám.
J75i16ř34í 74H14e71r72m46á34n51e45k
Tady souhlas, pane Matuško. A také přeji krásné svátky.
L36a21d63i15s64l82a55v 58J29í17l10e44k
V letošním roce byl ohlášen velký úspěch ve vývoji článků na výrobu vodíku z vody působením slunečního světla. V laboratorních podmínkách byl ověřen článek, který využívá celé spektrum slunečního světla (předchozí články využívaly jen malou část tohoto spektra) a dokázal vyrábět vodík z mořské vody. Jestli se v brzké době podaří toto provádět v průmyslovém měřítku, pak by na okrajových mořích mohly vyrůst sluneční nikoliv elektrárny, ale vodíkárny. Vozidla na vodík jsou k dispozici, autobusy na vodík myslím jezdí i u nás. Vodík jako palivo pro vozidla má velké přednosti: Lze ho snadno skladovat, doplnění paliva je rychlé a dojezd je velký. Nechci předčasně jásat, pokud se však nevyskytne při využívání tohoto zdokonaleného článku problémy, pak to vidím jako velmi perspektivní.
V68o52k27o79u22n 32V61l16a98d31i73m20i27r
BMW a Mercedes uz na rok 2000 seriovou vyrobu vozu pohanenych vodikem. Maji jeste vetsi skluz nez BER.
V70l79a70d80i62m21í19r 23H34a93v67r47á65n60e80k
Zdravím a děkuji za podrobné popsání provozu. Změnila se po této době kapacita baterie, nebo je přibližně stejná? Děkuji
J95i30ř74í 65H74e71r64m31á85n91e59k
To je tedy požitek, jezdit od nabíječky k nabíječce.
M46i14r47e52k 86M92a12t84y76á65š
Stejné jako od pumpy k pumpě.
No vlastně ne. Nemusíte mít s sebou peníze.
J95a89r31o44m58í58r 41V56e71g80r
Děkuji autorovi za úžasnou statistiku. Já nebyl schopen ani zbla toho, co zaarchivoval pan Matyáš a to jezdím již přes třicet let.
Zajímavé jsou i pocity "přerodu " na elektromobilistu. Já to měl trochu jinak , první elektromobily jsem si stavěl a tak jsem si nemusel tolik zvykat. Je ale jiná doba a dnes už lze elektromobil i koupit, dokonce i použitelný.
Přeji všem příznivcům elektromobility , aby si třeba nějaké přání v příštím roce splnili a rozšířili naše řady. http://www.elektromobily-os.cz
P20a77v56e17l 44D55v15o58ř83á87k
Rád bych vaše řady rozšířil, ale pohled na stav konta mi to rozmlouvá.
Hezké svátky a hodně elektřiny.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz