Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z27d58e36n71ě51k 74M57a40t89u54š58k61a 7898676965776

Tohle jste napsal o sobě:

"A protože mě velmi zajímá behaviorální ekonomie (ta je o tom, proč se lidé rozhodují spíše pomocí emocí, než za použití logiky), bude celý blog spíše o pocitech než o technických parametrech aut."

A tak tedy budu brát i Vaše nadšení pro elektromobily a Vaše vysvětlování jejich předností.

+1/0
18.12.2017 11:48

M13i83r38e22k 18M44a91t32y18á87š 3294658823393

Skvělé! Alespoň někdo to čte.

Děkuji pane Matuško.

Elektromobilistou jsem opravdu tak trochu omylem.

K elektromobilům jsem se dostal právě přes techniky rozhodování. Respektive tak, že jsem byl tak vytočen na dodavatele elektrické energie, že jsem si položil otázku, jestli od nich opravdu musím odebírat elektřinu a přistupovat na jejich hry. Hledal jsem možnosti a zjistil, že nemusím. Otázkou pak bylo, co s elektřinou, kterou vyrobím na FV a nespotřebuji. Vy by jste to prodal pod cenou distributorovi když nemusíte? Nebylo by lepší za to jezdit „zdarma“? Tak asi takhle.

Jinak elektromobily moc nevychvaluji. Některé kritické články ještě přijdou. Jen píši svoje zkušenosti. U mě to prostě jde a dává to ekonomický smysl.

+1/0
18.12.2017 12:13
Foto

Z75d81e81n91ě92k 44M52a61t78u74š82k35a 7178296495726

to však zatím neplatí pro většinu ostatních.

0/0
18.12.2017 13:29

M10i78r17e61k 93M74a49t51y71á81š 3664138623623

Jako to, že se nechávají odrbávat od dodavatelů a ještě jsou jim vděční? A když dostanou igelitku, tašku nebo propisku, tak jsou i šťastní a mají s toho dobrý pocit? – Tak to s Vámi musím souhlasit.

0/0
18.12.2017 13:59
Foto

Z55d90e57n59ě77k 76M79a96t73u62š35k51a 7148636395816

8-oa vy si myslíte, že KAŽDÝ může být samovýrobcem energií, samozásobitelem potravin, vody, ..... ???

Vy totiž celou tu problematiku vidíte a posuzujete pouze a jenom ze své pozice.

O možnostech ostatních vůbec neuvažujete.

0/0
18.12.2017 14:14
Foto

P36a71v81e44l 87D49v58o30ř44á11k 5429395304210

To byste se divil, co lidi dokážou vymyslet. Obecný problém je v tom, že příliš mnoho lidí bydlí v králíkárnách, pardon, panelácích. Ti mají a budou mít smůlu, protože navíc často ztratili schopnost něco manuálně udělat.

Před 25 lety jsem si dělal návrh, zda se dokážu samozásobit elektřinou. Tehdy to byl problém finanční, ale dotáhl bych to na 75% spotřeby domácnosti.

Na chatě (kde pobýváme tak 4 -5 měsíců) používáme filtrovanou dešťovou vodu a jen k pití a vaření si nosíme ze studánky. I ta dešťová by šla upravit na pitnou, ale při naší spotřebě by to bylo neekonomické (v současnosti).

Potřeboval bych být aspoň o 40 let mladší. S tím ovšem nic nenadělám.

0/0
18.12.2017 17:50
Foto

Z76d48e97n26ě29k 90M77a56t51u72š92k13a 7158546365526

tak to já mám na zahradě také hromadu vychytávek.

Ale problém je, že ne všichni mají ty možnosti.

A pro toho v tom paneláku je problémem i ta obyčejná zásuvka pro nabíjení elektromobilu.

0/0
18.12.2017 18:00
Foto

Z69d85e22n88ě54k 93M30a28t74u15š42k36a 7258756435496

P.S. a dlouho ještě bude.

0/0
18.12.2017 18:00
Foto

P75a61v84e85l 52D87v43o48ř14á79k 5309185514840

Tam ani není kde zaparkovat. Panelákový problém je naše celostátní bota.

Jestli jste byl ve Zlíně, tak jste jistě viděl domky se zahrádkami pro Baťovy zaměstnance. Neb tento pán viděl dopředu.

Králíkárny jsou náš socialistický výmysl. Až to začne padat, bude se to muset řešit.

V Německu to zase řeší tak, že se bydlí v satelitních městečkách a do center se jezdí. Byl jsem a viděl, mám tam příbuzné.

Jak opakuji, my máme středověk se všemi potížemi.

0/0
18.12.2017 18:09
Foto

Z44d13e92n91ě40k 55M27a40t65u82š28k79a 7508236575516

Zlín znám dobře, do Německa to mám za rohem a jezdím tam víc než často. Ano, s tím středověkem do jisté míry souhlasím.

ALE,

a) zlínské domky pro všechny, by znamenalo zastavět prakticky celou plochu republiky.

b) i v Německu jsou domy na způsob našich paneláků, zdaleka ne všichni bydlí v domcích v satelitních městečkách.

A ještě něco. Zatím nepadají, ale renovují se a vedle se staví nové. Sice mnohem modernější, ale zase králíkárny.

Ono to, jak si to malujete, asi nebude nikdy.

+1/0
18.12.2017 18:26
Foto

P41a74v39e52l 36D52v68o50ř10á81k 5519735844740

Ano, v Německu jsou velké (činžovní) domy, ale mají vesměs v podzemí garáže (patrové), a to u nás není.

Je to stále dokolečka - v civilizovaných zemích se vývoj bydlení, služeb, dopravy atd. vyvíjel po těch 40 let. kdy to u nás naopak zaostávalo.

Vezměte si jen maličkost, jakou rychlostí se postaví dálnice třeba v Německu a jakou u nás. Viz D1, padající mosty a tunely etc.

Naše infrastruktura je zaostalá. Pokud se to nezmění, nemá cenu řešit cokoliv, co na ní závisí.

U nás jsem se zúčastnil několika jednání o koncepci rozvoje města a samozřejmě hlavní problém není, jak to řešit, ale kde vzít peníze, když stavební firmy to dokážou jen prošustrovat. A zase se tu narazilo na staré chyby, např. jakýs blb povolil zástavbu v místě, kde měl vést další most přes Jizeru. Takže most nebude. Čehož vinou je tu přecpané centrum.

Toho, jak si to maluju, se rozhodně nedožiju.

0/0
18.12.2017 19:34
Foto

Z72d21e75n88ě69k 38M42a32t44u86š32k44a 7958116675716

toho se nedožijí i další generace

0/0
18.12.2017 20:08

M46i30c89h61a47l 54Š78t97a58j91n43r52t 4904571142537

I tady obavy nesdílím. Ta auta jsou pořád drahá, tak nebudou přibývat moc rychle a protože výrobci se do eletromobilů tak trochu zbláznili a hojně je podporují, infrastruktura by spíš měla udržet krok. Zvláště pokud se nepodaří prolomit současný nevalný dojezd, bude platit nedostatek rychlonabíječek = zhoršení prodeje.

Jinak ono bububu strašlivými řepkožravými ojetinami z Deutschlandu je trochu zbytečné, většinou to budou stroje s EURO IV a lepším a to popravdě není žádné velké drama.

0/0
18.12.2017 11:10

M55i90r19e16k 14M60a52t28y18á18š 3394518303903

No nevím jaké Euro splňují ty auta za kterými jezdím já, ale na co jezdí spíš vidím než cítím.

0/0
18.12.2017 11:18

M56i66c82h37a45l 31Š82t32a36j27n41r77t 4404771932887

Krátká paměť bude ten problém, situace se totiž lepší.

+1/0
18.12.2017 13:33

M40i86r82e78k 88M14a91t60y67á84š 3764718533393

V paměti problém nebude, viděl bych to spíš na úhel pohledu a jak to nyní vnímám.

Když jsem jezdil v Avii, smrad jsem moc neřešil a dým ignoroval – tak nějak k Avii patřil. Když jedu elektromobilem a občas projedu černým mrakem, který přede mnou na křižovatce při akceleraci vypustil Fokus, tak ten smrad vnímám jinak.

To samé na dálnici. Za některým kamionem jedu v pohodě a nic není cítit, za některými kamiony nevydržím ani jeden kilometr.

0/0
18.12.2017 13:54

M25i37r76e66k 44M76a69t62y22á82š 3694328643903

Viděl bych to na rok 2019 - 2021. Automobilky sice slibují uvedení elektrických SUV, ale víte jak to je. Uvedení na trh a reálná dostupnost je tak plus dva roky.

0/0
18.12.2017 11:26
Foto

Z73d35e29n74ě33k 28M76a52t67u51š12k51a 7748316695596

dnes popisujete to, na co jsem pod jedním z vašich článků v diskuzi upozorňoval. Tehdy jste to bagatelizoval a dnes si na to stěžujete. A to je v republice pár elektromobilů a jezdí, vašimi slovy "okolo komína".

Rozmyslete si příště, co budete psát.

+1/0
18.12.2017 10:27

M53i21r78e95k 12M14a10t73y42á27š 3294778733103

Dobrý den pane Matuško, dnes píšu o tom, že mám obavy co se stane, když nedohodnou elektromobilisti u nabíječek.

+1/0
18.12.2017 10:59
Foto

Z18d66e49n10ě85k 41M64a12t47u35š61k71a 7688356645926

ale současně tam popisujete i to, co se již děje.

0/0
18.12.2017 11:20

M11i48r92e61k 38M58a53t67y88á69š 3354558413153

Ano, děje se to, že se na nabíjení dohodneme. Když někdo blokuje nabíječku několik hodin nabitým elektromobilem, je to prostě pako - o tom píšu.

Ani nepíšu o tom, že nabíječky blokují normální spalováky - a to je daleko častější případ. Ale k tomu nemám slov, to co si myslím o těchto řidičích se nedá psát na tento blog ani po 22 hodině.

+1/0
18.12.2017 11:33
Foto

V98l98a77d67i42m44í12r 74Š44ť37a93s51t72n53ý 1441396445733

Já bych řekl, že popisujete část toho, před čím jsem se pokoušel varovat ve svém blogu https://vladimirstastny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=625244 a vy jste se mi diskusi snažil tvrdit, že nemám pravdu.

+2/0
18.12.2017 10:05

M19i49r26e79k 83M22a70t59y23á80š 3204268163193

Dobrý den pane Šťastný, dnes píšu o tom, že mám obavy, co se stane, když nedohodnou elektromobilisti u nabíječek.

S nabíječkami je to dnes u mne doma trochu jiné. Situace se výrazně zlepšuje.

V okruhu 5km od domu mám 2 rychlonabíječky (vždy prázdné ještě jsem tam nepotkal elektromobil), jeden 22kW wallbox a asi osmtisíc 16A nabíjecích míst.

V okruhu 20km od domu mám 5 rychlonabíječek, asi třicet 22kW wallboxů a asi 580 tisíc 16A nabíjecích míst.

Rosice = elektromobilový ráj.

+1/0
18.12.2017 11:08
Foto

Z69d42e35n61ě92k 11M91a29t89u35š13k64a 7668866845986

jenom drobný dotaz - kolik máte v okolí majitelů elektromobilů?

0/0
18.12.2017 11:21

M32i58r34e60k 45M90a88t28y25á65š 3954828313313

Do 5 km asi čtyři až šest, do 20km cca 200.

+1/0
18.12.2017 11:35

S63t27a31n84d80a 40N27o81v45á43k 8809883586894

:-).......Jak jsem psal již několikrát, stoprocentní elektromobilizace,(neplést s mobilizací), je čirá utopie. Nikdy to nebude! !!!!!!

0/−1
18.12.2017 9:59

M76i28r54e83k 74M23a57t61y91á54š 3724788523173

Naprosto s Vámi souhlasím. Elektromobily mají smysl jen někde. Na mnoha místech a v mnoha provozech to prostě nemá význam. Typoval bych to tak 80/20.

+1/0
18.12.2017 10:04
Foto

P46a37v14e19l 97D68v71o85ř43á81k 5159535814500

Ano, to je současná situace. Asi tak jako před padesáti lety u nás s benzínkami. Vzpomínám, jak na cestě z jižních Čech na Jawě 250 jsem se modlil, abych na plnou nádrž dojel k další. Naklápěl jsem motocykl (to už asi nikdo dnes nezná), abych poslední zbytky šťávy dostal ke kohoutku a posledních pár metrů jsem dojížděl setrvačností.

Historie se opakuje (Švejk). Neb jsme se z ní nepoučili.

Již jsem to jednou napsal: středověk.

A to se týká i chování řidičů. Ve Švýcarsku je vydání ŘP vázáno na psychologické testy. Jenže - kdo by pak u nás ty auťáky kupoval?

0/0
18.12.2017 10:53
Foto

Z22d89e79n56ě42k 97M51a95t21u21š18k18a 7728126355766

jenže srovnávat běžnou benzinku s nabíjecí stanicí pro elektromobily není dost dobře možné.

+1/0
18.12.2017 10:58
Foto

P21a12v86e20l 44D18v38o71ř90á89k 5289905844710

Teď jistě ne. Je to jako před zmíněnými padesáti lety, kdy jste benzínku musel opravdu hledal, jezdím od r. 1962. Frontu jsem tam zažil taky, a to dokonce i nedávno, kdy jsem musel čekat 10 minut, než se čerpající "vidlák" vykodrcá. Zkusil jsem ho trochu popohnat, že tam není sám, a on, kam že prý spěchám. A dál klíďo přerovnával kufr.

Do center některých evropských měst už s "čoudilem" nesmíte. S autem na baterky ano.

0/0
18.12.2017 15:22
Foto

Z78d30e41n17ě49k 11M74a26t45u54š64k50a 7258916115886

za tu poslední větu bych ruku do ohně nedal. Zatím, pokud vím, mají elektromobily ve velkých městech výhody pouze v parkování.

0/0
18.12.2017 15:36

V95á69c59l65a70v 13V65a70n15ě13k 3612175642517

Dobrý den , pane Matuško ,píšete , že najedete 4000 km / měs .Tj. při průměrné rychlosti 70 km/hod cca 60 hod za volantem + nějaké prostoje 70 hod . . No nevim

0/0
18.12.2017 16:31
Foto

Z78d60e20n48ě42k 86M76a65t62u33š12k93a 7658416555936

jste trochu mimo mísu, já nikde nic takového nepíši.

Možná autor blogu.

0/0
18.12.2017 16:40

M91i46r69e11k 93M58a40t28y10á74š 3634698113453

Tuším, že dotaz je zřejmě na mě.

Počítáte celkem správně, i když čísla jsou nepatrně jiná.

V některém z příštích blogů udělám analýzu celého měsíčního provozu. Nabíjení, denní jízdy, atd. Možná už příští pondělí 25.

0/0
18.12.2017 21:35
Foto

P49a66v60e93l 75D13v40o75ř58á23k 5229405174350

Asi se moc do světa nedostanete. V tom je Váš problém. Manželka s dcerou byly na jaře v Paříži a tuto informaci mám od nich. A jejich "nářečím" hovořit dovedou.

0/0
18.12.2017 18:01
Foto

J63a75r46o34m25í20r 20V24e47g63r 2577300302900

Já jsem největší fronty na benzín stál v srpnu 68, brzy na to jsem začal jezdit elektricky a od té doby už fronty nestojím vůbec. Každý rok během www.etoureurope.eu projedu Evropu svými dvacet let starými elektromobily, porážím nejnovější elektromobily, navštívím centra největších evropských metropolí a mám z toho všeho radost a dobrý pocit. Jezdit na elektriku je o něčem, o čem je tento blog. Je to něco jiného, o jiných pocitech a přístupech.

0/0
19.12.2017 0:08
Foto

Z47d67e33n16ě63k 26M83a45t42u71š65k51a 7638256865566

rád Vám věřím, ale pokud někam jedu, a je jedno, jestli za prací , či zábavou, nechci přemýšlet, jestli vůbec dojedu.

Až se toto změní, možná začnu přemýšlet o elektromobilu jinak.

0/0
19.12.2017 11:09
Foto

J88a62r51o14m64í33r 37V39e53g90r 2347340282960

Pane Matuško, já Vám všem, nepolíbeným elektromobilitou naznačuji, že i dvacet let starý elektromobil ujede bez problémů 600 km aniž byste musel nabíjet, pokud máte tu Vaši práci nebo zábavu tak daleko. Jen Vám jej nenabídnou výrobci výfuků. Můžete začít přemýšlet.

0/0
19.12.2017 13:39
Foto

P45a54v82e48l 38D90v89o15ř76á89k 5519285434740

Máte pravdu, že není nad jízdu koňmo. Jenže zkuste s tím na D1! ;-)

+1/0
18.12.2017 17:57



BLOGER ROKU 2017 - FINÁLE

BR17

Kdo bude blogerem roku 2017? Rozhodněte svým hlasem ve finále! Hlasovat můžete zde .

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.