Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jako realita naprosto šílené. Pokud tento trend ve všech oblastech lidské činnosti bude pokračovat, tak se z lidí stanou nemyslící tvorové, spoléhající jen na techniku.

A dalším generacím zakrní mozek, protože ho nebudou používat. Už teď bez navigace nenajdou na mapě ani silnici po které jedou. :-)

3 0
možnosti
MM

Ba né. Předpokládám, že hlavní nasazení bude za pár let u kamionů.

Kamiony budou moci jezdit bez přestávek, bude méně havárek, plynulejší provoz, nebude potřeba řidičů, ...

1 0
možnosti
Foto

doufám, že dřív dojde k omezení provozu kamionů

1 0
možnosti
MM

Vítám Vás pane Matuško!

Doufám, že elektromobilita a robotické řízení se prosadí (rozšíří) dříve u kamionů než osobáků. Ekonomicky to dává smysl a dá se to dobře spočítat.

Navíc na návěs se dají dát solární panely (cca. 21m2) - a to je snížení spotřeby nafty (nebo elektřiny) o 1/3 - při podmínkách v ČR.

1 0
možnosti
PM

P50e59t19r 43M75u22n87z90a19r

11. 12. 2017 10:41

Jak jste to prosím počítal tu 1/3?8-o

1 0
možnosti
MM

Sorry blbá chyba! Správně je 1/30! - nyní jsem v autě, večer dám výpočet na blog.

To je tak když to píšu na mobilu ? :-/

1 0
možnosti
MM

O solárech na střeše kamionu jsme se začali bavit po tom, co si jeden z kolegů namontoval na elektrického Golfa solární střechu, myslel jsem nejprve, že je to nesmysl, ale ve slunečné dny mu prodloužila dojezd o 20km (to je o 10%).

Výpočet úspor pro kamiony je velmi orientační. O každém čísle by se dalo polemizovat. A jak jsou na tom kamiony? Použitelná plocha pro soláry cca. 18 x 3m = 54m2. Výkon solárů 200 Wp/m2. Celý kamion 10,8 kWp = 45kWh za den. (4 – 10 měsíc)

Golf TDI spotřeba cca. 5l/100km. Kamion spotřeba 30l/100km

eGolf spotřeba cca. 14kWh/100km. Kamion spotřeba 84kWh/100km

Soláry pokryjí cca. 50km denně. Kolik najede denně kamión.Vnitrostátní cca. 100 000km za rok cca. 400 km denně (260 prac. dnů). Teoreticky by tedy mohl ušetřit až 1/8 nákladů na palivo. (ale jsou tady i mínusy – vnitrostátní doprava má větší průměrnou spotřebu, ...) Mezinárodní cca. 270 000km za rok cca. 1 000 km denně. Teoreticky by tedy mohl ušetřit až 1/20 nákladů na palivo.

Jelikož v ČR není každý den slunečný shodli jsme se u nabíječky a tom, že 1/30 nákladů na palivo lze u kamionů čerpat za slunce. Je to moc, nebo málo?

0 0
možnosti
PM

P65e50t79r 26M30u53n69z12a65r

12. 12. 2017 21:25

OK dík za opravu, ta 1/30 už vypadá od pohledu trochu reálněji, nechci to rozporovat (hlavně se tím dál zabývat. Ta 1/3 mě ale prostě bacila do očí...

A jestli je to moc nebo málo? To si budou muset promyslet majitelé. U letecké dopravy by ale po tom asi skočili.

0 0
možnosti
Foto

Mozek si mohou trénovat na něčem tvůrčím a ne na ubíjejícím řízení vozu na dálnici. :-)

1 1
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik