Diskuse

Noční můra elektromobilistova

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výrobci se přizpůsobí elektromobil je pořád velký kus mechaniky a převrat nenastane ze roku na rok

S tou propagandou děláte elektroautům medvědí službu.

Já se fakt těším až elektromobil přestane být geekovská zálžitost a stane se standardem, ale takhle fakt ne

Proč je ten článek špatně.

I elektromobil karoserii, rám, vnitřní vybavení, etc... to je jako vzduch??

Tlumiče, a komponenty podvozku jsou dost velkou položkou údržby, kampak se vám ztratily?

Proč by se měly elektru vyhnout problémy s elektroinstalacemi a elektronikou jako takovou(klidně odkráčíte ze servisu s účtem na 10 tis za pár drátů a nějakou desku)

MMCH: cituji: "znám i takové které se blíží 300 000" uááá, takové auto jsem fakt nikdy neviděl;-D;-D;-D

1 0
možnosti
MM

Neberte to tak, že tato situace musí nutně nastat.

Berte to jako moji noční můru – nejčernější obavu. Podívejte se na to mými očima.

Člověka, který jezdí elektromobilem deno denně už rok.

Že nebude elektřina, že nebude kde nabíjet, že je to předražené, že nestačí přenosová soustava, že baterky mají malou životnost, to mne fakt netrápí - protože to mnohdy není pravda a články co jsem již uveřejnil tady na blogu mnohé vyvracejí.

Že budou mít na sídlištích problémy – to je fakt, že vázne výstavba nabíječek – to je jasné, že by se za dotace dalo postavit více, lépe a rychleji – to je jasná zpráva. Vše se ale dá řešit.

Ale jasné i to, že čím víc elektromobilů tím lépe!

1 0
možnosti
MM

Tak trčím na uzavřené D1 před Měřínem.

Moc toho už dnes nenapíšu. Na noťasu brzy dojde šťáva a zřejmě udělám dost překlepů a chyb.

Stojím mezi dvěma kamiony, kterým už hodinu jedou motory. Dle dispečinku je to tady ještě tak na dvě až tři hodinky.

V sobotu jsem dělal čerta ale už jsem se umyl. Domů ale přijedu zase černej a vyuzenej.

Škoda, že už tady nejezdí SEMI. Mimochodem osobně si myslím, že nabíjení elektromobilů i trucků lze v budoucnu pouze pomocí bateriových úložišť, které budou nastálo připojené do sítě. Těm elektromobilům to ale budou schopny nahrnou na to tata.

0 0
možnosti
PK

V době, než jsem smazal svůj blog, bylo tohle téma jedno z těch prvních. Nevím, jestli jste elektomobilový fanda, zaměstnanec Tesly nebo vás k napsání vede pouhá neznalost. Budu stručný, i když by si to zasloužilo delší komentář.

1, banánová republika a to jak skončí automobilový průmysl a přijde kvůli tomu krize. Bude potřeba vyvinout nové obory, elektrárny atd. Takže nehrozí.

2, před mnoha lety byly plastové láhve lepší než sklo. Levnější, lehčí atd. Teď nevíme co s nimi. Automobilové baterie teď nikdo neřeší, ale co až doslouží? Hodíme je na skládku a do moře jako PET láhve?

3, dnes je problém s parkovacími místy. Bude mít každé místo privátní dobíjecí stanici? Asi ne. Tak se budou dobíjet na místech k tomu určených. Dnes vás stojí natankování 5 minut času. Elektro půl hodiny. Bude tedy 6x více dobíjecích stanic než těch čerpacích v současnosti?

4, dotace. Dnes cena benzinu je z největší části dána daní. Elektro je naopak dotováno. Jaká bude cena kWh až bude k ceně připočteno třeba 500% DPH, spotřební daň a žádná dotace?

5, pokud pěstuji nějakou plodinu na jižní Moravě - víno - a jsem ziskový, stačí stejný systém přenést na sever Čech? Budu mít ze stejného hektaru stejný výnos?

Atd atd. Proč severské země ustoupily od dotací a boomu elektromobilů, když je to tak super. A podíl tam je v jednotkách %

6, proč je Tesla několik let ve ztrátě i přes výhodné podmínky pro elektromobily a přesto, že je lídrem trhu?

Někdy stačí selský rozum. Takže na černé scénáře konce spalovacích motorů si ještě počkáme. Nebo myslíte, že největší automobilky vyvíjí nové spalovací motory a prodávají spalovací motory v 99%, když si myslí, že je to slepá ulička?

4 0
možnosti
MM

Uf. Pane Kamas děkuji za vyčerpávající otázku. K tomu se dostanu až večer. Nyní putuji z Litoměřic (severní Čechy) do Brna a dnes již můžu říct, že se víkend velmi podařil. Pili jsme výbormé víno od Mikulenky a od pana Kupsy a od dalších. Mohu jen doporučit (skvělý byl Aurelius). Porta Bohemica, Velké Žernoseky, Žalhostice, ... skvělá oblast a skvělá vína na severu Čech. To víte už Bušek ...

0 0
možnosti
Foto

Pane kolego, lidi bez technického vzdělání a s nulovými znalostmi elektrotechnickými těžko přesvědčíte. A také některé lidi v pokročilém věku, kteří se už apriori brání každé změně či novince.

Kupodivu ale nikomu nevadí, že všelijaké iPhony a tablety musí nabíjet každý den a také nejspíš v noci.

Mně je už 74, ale ježto jsem elektronikem, tak to vidím jak Vy. Bohužel si peněz našetřených na důchod elektromobil těžko koupím. A vyplatilo by se mi to, když si spočítám, co mi schlamstne Suzučka.

Jediný problém je s dobíjením na sídlištích, kde vozy parkují téměř jeden druhému na střeše. Zde je problém, neb při budování sídlišť naši socialističtí budovatelé netušili, že jen co socík skončí, bude mít vůz kde kdo.

Vám karma! R^

3 0
možnosti
MM

Podívejte je na ERU na denní křivku spotřeby el. energie v ČR. Elektromobily můžete nabíjet pouze tehdy, když jsou v síti přebytky.

Naopak to to využití elektromobilů stabilizuje přenosovou soustavu.

Vše se dá naprogramovat a spouštět na dálku. Dokonce se dá měnít i nabíjecí výkon v čase. Takže NO PROBLEM, pokud se ovšem nebudete bavit s nějakým manažerem od prodejců elektřiny. A nechcete na to dotace ...

3 0
možnosti
Foto

ale já nechci čekat, až budu moci nabíjet, když někam nutně potřebuji jet. Já nechci, aby mi někdo měnil na dálku nabíjecí výkon.

Dokud tato omezení budou limitovat použití elektromobilu, tak je nepoužitelný.

3 2
možnosti
Foto

Jezdím elektricky třicet let, posledních dvacet let výhradně. Nejenom já, ale i má žena dojíždí už 16 let do Neveklova, kde pracuje. Nedovedu si představit z čeho bych platil uhlovodíková paliva. Jezdíme zatím stále těmi 20-25 let starými auty, kde jsme vyměnili jen ty baterie. Ovšem až po těch dvaceti letech, do té doby plně sloužily ty technologicky, v dnešní době zastaralé NiCd. Nyní po výměně akumulátorů za LiFePO je dojezd 250-500 km, na LiOn ještě větší. Pro informaci na LiFePo mám najeto již přes 200 000 km , a na Lion zatím polovic. Jedná se o vozy P 106 a Citroen AX. Když jsem na startu eToureurope Rallye prohlásil, že chci dokázat jak se 20 let starý elektromobil vyrovná nejnovějšímu Renault ZOE s deklarovaným dojezdem 400 km, někteří ( kteří mne doposud neznali, pochybovali). Hned v druhé etapě ze Stutgartu do Lucemburska se povedlo a etapu dlouhou 337 km jsme vyhráli průměrem 87 km/h. Dali jsme to bez nabíjení, ZOE musel nabíjet. Nyní jej testuji a zcela chápu proč.

Vše můžete vidět na našich akcích a setkáních. Jak jezdí elektromobily v zimě vyzkoušíme na třetím ročníku Rallye Česká Sibiř. http://www.elektromobily-os.cz

Nebuďte takoví pesimisté a přijďte mezi nás.

1 0
možnosti
SN

:-).......,Víte, kde má elektromobil výfuk? Přece v Prunéřově !

Myšlenka, že bude svět jezdit v elektromobilech, je utopie ! Obdivuji lidi, kteří tomu věří. Bude pár bohatých fandů, kteří si to koupí, ale pro mně, kdy částka na koupi ojetého auta je 50 000 kč. Je to jen nedostupný sen. Jezdit potřebuji denně a samozřejmě pořád i štreky 300 km i více. !!!!!!

1 3
možnosti
Foto

utopie to není, ale soudím, že ještě moje děti budou dlouho jezdit diesly, než budou takové technologie, že elektromobily budou téměř pro všechny dostupné.

1 1
možnosti
MM

Samozřejmě má. Ale jde spíš o limity té dané země. Někde to prostě smysl má a jde to, jinde to smysl má taky a nejde to. Vyrábět elektromobily určené pro Sibiř jistě smysl nemá. Stejně jako používat elektromobily na dlouhé trasy bez infrastruktury.

2 0
možnosti
Foto

Jste si opravdu jistý, že výroba elektromobilů nemá své limity?

1 0
možnosti
Foto

nejsem si jist, zda ten optimismu je na místě

1 0
možnosti
Foto

P.S." Tak jsme si opět u nabíječky poklábosili."

Vidíte, já potřebuji někam jet a nemám čas klábosit u nabíječky.

2 0
možnosti