Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37i57c85h69a81l 71Š11t82a36j48n41r13t 4904501502227

Výrobci se přizpůsobí elektromobil je pořád velký kus mechaniky a převrat nenastane ze roku na rok

S tou propagandou děláte elektroautům medvědí službu.

Já se fakt těším až elektromobil přestane být geekovská zálžitost a stane se standardem, ale takhle fakt ne

Proč je ten článek špatně.

I elektromobil karoserii, rám, vnitřní vybavení, etc... to je jako vzduch??

Tlumiče, a komponenty podvozku jsou dost velkou položkou údržby, kampak se vám ztratily?

Proč by se měly elektru vyhnout problémy s elektroinstalacemi a elektronikou jako takovou(klidně odkráčíte ze servisu s účtem na 10 tis za pár drátů a nějakou desku)

MMCH: cituji: "znám i takové které se blíží 300 000" uááá, takové auto jsem fakt nikdy neviděl;-D;-D;-D

+1/0
4.12.2017 23:34

M65i94r10e80k 52M43a65t71y81á97š 3724268243943

Neberte to tak, že tato situace musí nutně nastat.

Berte to jako moji noční můru – nejčernější obavu. Podívejte se na to mými očima.

Člověka, který jezdí elektromobilem deno denně už rok.

Že nebude elektřina, že nebude kde nabíjet, že je to předražené, že nestačí přenosová soustava, že baterky mají malou životnost, to mne fakt netrápí - protože to mnohdy není pravda a články co jsem již uveřejnil tady na blogu mnohé vyvracejí.

Že budou mít na sídlištích problémy – to je fakt, že vázne výstavba nabíječek – to je jasné, že by se za dotace dalo postavit více, lépe a rychleji – to je jasná zpráva. Vše se ale dá řešit.

Ale jasné i to, že čím víc elektromobilů tím lépe!

+1/0
5.12.2017 8:52

M19i29c73h15a16l 44Š31t89a52j89n29r51t 4824481602837

V současnosti ještě elektroauta úplně nedozrála. Spalovací motory jsou propagátory elektromobility často podceňovány. Agregáty ze "zlatých časů" tj přelom století bývaly bezproblémové. Měnil jsem spousty věcí, ale motorizace potřebovala jen olej a svíčky(výfuková soustava vydrží spoustu roků) Atmosférické benzínové motory kolem 60-80kW bývaly jednoduché jako kus šutru a měly i podobnou životnost. I některé přeplňované motory jako nepřekonatelný 1,9tdi od VW byly obrovsky houževnaté. Slabinou těch motorů je druh paliva, ropné produkty nejsou zrovna ideál.

Veškeré výhody jsou jinak na straně aut, co používají palivo, protože všechny známé baterie mají slabší hustotu. Takže se klidně může stát, že čistě akumulátorová auta budou slepá ulička a budoucnost bude nakonec patřit hybridům a čistě spalovacím strojům na syntetiku, nebo autům na palivové články.

Z tohoto důvodu bych tu budoucnost až tak jasně nalajnovanou neviděl. Už mockrát vývoj vzal nečekanou zatáčku.

0/0
5.12.2017 22:59
Foto

J83a33r39o96m73í93r 90V23e86g83r 2977840682400

Lajnujem to tady přes 30 let a hřiště je již vylajnováno. Ještě postranní čáry a bude. Viděl jste rozebraný spalovací motor ? Z kolika , precizně vyrobených součástek, které pracují za úžasných teplotních rozdílů ..atd...? Elektromotor je jednoduchý jako alternátor. A účinnost má čtyřikrát větší!! než ten čmoud jezdící na jakékoli palivo!

0/0
7.12.2017 9:26

M38i21c39h85a43l 16Š90t75a51j19n61r11t 4594271212967

Kupodivu ale auto s elektromotorem nezvládne to co orezlý golf z roku 98 se čtvrt milionem kilometrů na tachometru - postát si měsíc na ulici, jet 650 km a po deseti minutách být připraven na dalších 650.

Samozřejmě, že jsem viděl rozebraný spalovací motor. Ale vy jste zřejmě neviděl baterku do eletromobilu. Elektromobil není jen elektromotor, který stojí svými parametry vysoko nad pístovým spalovacím motorem, ale je to i akumulátor a ten je svojí složitostí, hmotností a energetickou hustotou násobně horší než palivová nádrž.

Takže budoucnost jasná není.

Nejspíš se povede vyrobit lepší akumulátory, stačí tak třikrát zvýšit energetickou hustotu a je to, při tempu posledních let nic nemožného.

Ale možná se ujme výroba plně syntetického paliva v elektrárnách a dojde k rozmachu elektroaut na palivové články.

Nebo se nepodaří vyrobit použitelné palivové články ani lepší akumulátory, teorie o anorganickém vzniku ropy se ukáže správnou a bude to zase jinak.

0/0
7.12.2017 20:37

M22i12r12e35k 21M84a89t75y40á21š 3524178123683

Tak trčím na uzavřené D1 před Měřínem.

Moc toho už dnes nenapíšu. Na noťasu brzy dojde šťáva a zřejmě udělám dost překlepů a chyb.

Stojím mezi dvěma kamiony, kterým už hodinu jedou motory. Dle dispečinku je to tady ještě tak na dvě až tři hodinky.

V sobotu jsem dělal čerta ale už jsem se umyl. Domů ale přijedu zase černej a vyuzenej.

Škoda, že už tady nejezdí SEMI. Mimochodem osobně si myslím, že nabíjení elektromobilů i trucků lze v budoucnu pouze pomocí bateriových úložišť, které budou nastálo připojené do sítě. Těm elektromobilům to ale budou schopny nahrnou na to tata.

0/0
4.12.2017 19:59

P91a43v82e52l 20K48a54m98a36s 3169961170819

V době, než jsem smazal svůj blog, bylo tohle téma jedno z těch prvních. Nevím, jestli jste elektomobilový fanda, zaměstnanec Tesly nebo vás k napsání vede pouhá neznalost. Budu stručný, i když by si to zasloužilo delší komentář.

1, banánová republika a to jak skončí automobilový průmysl a přijde kvůli tomu krize. Bude potřeba vyvinout nové obory, elektrárny atd. Takže nehrozí.

2, před mnoha lety byly plastové láhve lepší než sklo. Levnější, lehčí atd. Teď nevíme co s nimi. Automobilové baterie teď nikdo neřeší, ale co až doslouží? Hodíme je na skládku a do moře jako PET láhve?

3, dnes je problém s parkovacími místy. Bude mít každé místo privátní dobíjecí stanici? Asi ne. Tak se budou dobíjet na místech k tomu určených. Dnes vás stojí natankování 5 minut času. Elektro půl hodiny. Bude tedy 6x více dobíjecích stanic než těch čerpacích v současnosti?

4, dotace. Dnes cena benzinu je z největší části dána daní. Elektro je naopak dotováno. Jaká bude cena kWh až bude k ceně připočteno třeba 500% DPH, spotřební daň a žádná dotace?

5, pokud pěstuji nějakou plodinu na jižní Moravě - víno - a jsem ziskový, stačí stejný systém přenést na sever Čech? Budu mít ze stejného hektaru stejný výnos?

Atd atd. Proč severské země ustoupily od dotací a boomu elektromobilů, když je to tak super. A podíl tam je v jednotkách %

6, proč je Tesla několik let ve ztrátě i přes výhodné podmínky pro elektromobily a přesto, že je lídrem trhu?

Někdy stačí selský rozum. Takže na černé scénáře konce spalovacích motorů si ještě počkáme. Nebo myslíte, že největší automobilky vyvíjí nové spalovací motory a prodávají spalovací motory v 99%, když si myslí, že je to slepá ulička?

+4/0
4.12.2017 13:06

M29i45r72e43k 73M12a89t70y95á82š 3424288523313

Uf. Pane Kamas děkuji za vyčerpávající otázku. K tomu se dostanu až večer. Nyní putuji z Litoměřic (severní Čechy) do Brna a dnes již můžu říct, že se víkend velmi podařil. Pili jsme výbormé víno od Mikulenky a od pana Kupsy a od dalších. Mohu jen doporučit (skvělý byl Aurelius). Porta Bohemica, Velké Žernoseky, Žalhostice, ... skvělá oblast a skvělá vína na severu Čech. To víte už Bušek ...

0/0
4.12.2017 13:19

P62a55v31e63l 83K73a82m27a27s 3279171170719

To je super. Možná byste mohl přibrzdit v Praze a vysvětlit na ministerstvu průmyslu, zemědělství i financí, že povrchové doly na severu Čech mají nahradit vinicemi. Bude to krásnější, produktivnější, zdravější pro obyvatele i životní prostředí. Finančně výhodnější. Proč je to ještě nenapadlo. :-)

+3/−1
4.12.2017 13:36

T52o23m74á94š 38D14v13o69ř40á66k 6777775143217

Já bych, s dovolením, zkusil odpovědět...

Ad 1) Otázkou je, jestli pracovní místa v energetice o ekvivalentu jednoho Temelína dokáží nahradit úbytek pracovních míst v tom všem, o čem psal pan autor. Ale já bych se tohoto osobně také nebál. Potrvá desítky let, než se trh s elektromobily nasytí a co bude potom, to neví nikdo...

Ad 2) Li-Ion baterie lze z větší části recyklovat, Tesla už to dělá, viz např. http://www.greenprogress.com/environment_article.php?id=1762

Akorát zde zatím platí to, co jste sám napsal - dosloužilých elektromobilů je pořád velmi málo.

Ad 3) Většina čerpacích stanic dnes zeje prázdnotou, navíc k dnešním čerpacím stanicím musí jezdit všechna auta, zatímco k rychlodobíječkám jen ta, která zrovna potřebují rychlodobíjet. Co do času je sice elektrodobíjení řekněme 6x - 10x náročnější, ale zase není tak náročné na místo - elektromobily mohou při dobíjení parkovat relativně blízko vedle sebe - viz např. https://goo.gl/images/Q2oYSz a přidat další kabel není tak složité jako přidat další objemný čerpací stojan (řešit několik typů paliva, potrubí, odsávání par atd.) Ale je jasné, že s dobíjecími místy jsou a budou problémy, to asi nikdo nepopírá.

Ad 4) Elektřína není v ČR dotována, už je daněna, i když zdaleka ne tak jako benzín a nafta. Stát bude mít docela problém odlišit elektřinu pro auta od té "pro lidi", na kterou těžko může uvalit 500 % DPH. Kromě toho, elektřina je komodita, kterou si už dnes může kde kdo vyrábět sám z FV panelů na střeše, jejichž cena také průběžně klesá... Ne že by stát nakonec s něčím nepřišel, ale opravdová státní kontrola nad nabíjením by znamenala prakticky čipovou totalitu. Myslím, že spíš zavedou daň na auto jako takové, než aby se namáhali s kontrolováním kde kdo bere proud pro nabíjení.

+3/0
4.12.2017 14:56

T96o94m60á49š 33D66v27o90ř52á14k 6527225423987

Ad 5) Ne. A pointa? Není spíš dobře, že ty dotace ruší? Když už se nějaké dotace nedejbože zavedou, tak alespoň s nějakým účelem, po jehož dosažení se zase zruší, ne? Osobně jsem proti jakémukoli dotování aut, kotlů apod. A podíl čistých elektromobilů mají v severských zemích sice pořád malý, mnohem více se tam prodávají hybridy, což ale na principu nic nemění.

Ad 6) Dovolím si zaspekulovat - protože Musk má peněz dost (cca 10 miliard USD) a žene se spíš za svými vizemi než za dalšími miliardami? Takže všechno žene na dřeň a snaží se o maximální růst, přičemž testuje, co mu akcionáři ještě uvěří a zaplatí?

Já si nemyslím, že by spalovací motory skončily v dohledné době. Nejde o to, že by spalovací motory byly slepá ulička teď nebo příští rok, ale automobilky teď jistě budou zvažovat, kolik dávat do dalšího vývoje u spalovacích motorů vs. elektromobilů. Např. u dieselů pro osobní auta se objevují hlasy, že vývoj ještě úspornějších a čistších motorů se pomalu stává nerentabilní. Myslím, že se není čeho bát, žádná apokalypsa spalovacích motorů nebude, budou odumírat velmi dlouho, postupně a relativně bezbolestně.

+3/0
4.12.2017 15:07

M12i27r55e35k 66M40a47t57y30á86š 3144248493603

Děkuji za obsáhlou reakci. Jsem teprve v Praze a tak sem jen kouknu. Jen k těm recyklacím. Nic se recyklovat.nebude! Pokud ovšem nějaký truhlík z EU nenařídí podobnou pitomost jako recyklaci funkčních solárních panelů, které sice mají 20 let životnosti za sebou, ale pořád dávají 50% svého výkonu. Všechny použité baterie půjdou do bateriových ůložišť, tak jak to dělá Nissan a má naplánováno Renault a ostatní.

+3/0
4.12.2017 15:18

T31o88m53á84š 78D62v84o31ř66á76k 6837495533607

Vida, to je originální řešení!

Sám jsem byl překvapený, jak pomalu degradují třeba batery packy od Tesly. Po najetí stovek tisíc km mají prý stále přes 80 % kapacity, to je parádní výsledek. Je fakt, že někde v úložišti, kde příliš nezáleží na objemu a hmotnosti, může taková baterie sloužit ještě dlouhé roky. A na recyklaci se může odvézt teprve až bude opravdu zcela nepoužitelná.

+2/0
4.12.2017 15:24

M69i69r52e25k 70M13a67t23y20á51š 3214738733483

Moc originální to není. Spousta elektromobilistů co znám používá vyjeté trakční baterie (vyjeté = zbývá ještě 70% jejich tapacity) pro RD neba na nějakou zálohu. Doma nyní chystám staré LIFEPO 200Ah - jak mi ještě dlouho vydrží na přečerpávačce (noční - denní). V práci nám kancelář jede na dva packy od Tesly (2 x 5kWh) v 3kW Victronem a spousta kolegů má NiCD naterky od Safu ze Saxa na fatovoltaikách.

Po vyjetých baterkách (a taky po těch z bouraček) je prostě velká poptávka.

+1/0
4.12.2017 20:10
Foto

J73a73r44o18m27í66r 68V63e60g67r 2427790232790

ad1, proč elektrárny, proč ne třeba školy , kde se lidé naučí něčemu užitečnému a dobře tak, aby byli v praxi dobře použitelní? Spotřeba elektřiny bude klesat s využíváním účinnějších spotřebičů a nastavením ceny. Lidé si budou této ušlechtilé energie více vážit. Kdyby se celý vozový park změnil na elektrický, nebude potřeba vyrábět více elektřiny, než kolik jí vyrábíme dnes. Naopak, elektromobilita tu síť bude velmi dobře stabilizovat.

ad2, likvidace PET lahví je politická záležitost. Státy, které dobře fungují používají vratné PET. Proč to nezavedeme u nás? Zkuste řešit třeba toto, když elektromobilům nerozumíte ?

ad3, na rozdíl od benzíku, lze elektřinu snadno dovést na každé parkovací místo . A až to bude potřeba, tak to bude. Nám zatím stačí co máme, já mám vlastní elektrárnu. Může ji mít asi každý, kdo ji bude chtít mít a bude to chtít opravdu a hodně.

ad4, Dotace pouze křiví trh. Proč se dotují auta na CNG?? Nebo monokultury řepky, se kterou má problémy zvěř a brzy budou mít i lidé? Proč se přidává do nafty a spaluje v motorech, které mají účinnost sotva 20% a nepěstujeme zdravé potraviny?

ad5, nesouvisí s elektromobilitou,ale podívejte se na solární mapu, třeba Vám to dojde.

ad6, na to by Vám měl stačit Váš rozum. Pokud někdo postaví dvě veliké továrny, které produkují nejlepší vozy na světě, možná ve vesmíru, dokázal by to bez půjčky? Pan Musk je dostatečně inteligentní a schopný, aby věděl co dělá. Vy byste se mohl stydět za to, co jste napsal. Dokázal byste snad promile toho co dokázal pan Musk? Pokud ano, neztrácel byste čas tady!! Já už jsem v penzi amyslím, že za mnou něco zústalo.

proudu zdar!

0/0
4.12.2017 21:53

P60a77v50e26l 85K85a86m60a43s 3889531450929

Z úcty k vám nebudu reagovat. Jelikož se mýlíte, ale jistě to myslíte dobře.

+1/0
4.12.2017 22:06
Foto

J18a77r11o72m15í87r 45V56e91g42r 2757320862910

Přijeďte se podívat, uvidíte baterie jaké jste ještě neviděl, a které nevidělo ani moc lidí na světě a už nikdy nenapíšete to, co jste napsal.

To, co jste napsal o tom Golfu, tak Vám to samé předvedu s Citroenem z roku 1996. Akorát ho budu nabíjet dvě hodiny, ale i za dvacet let, kdy Vy nebudete mít co natankovat, případně to zaplatit. A myslíte, že s tím syntetickým palivem bude mít ten Váš motor účinnost větší, než 20%: A pokud nemáte zájem se poučit a přesvědčit, tak raději nic nepište.

0/0
7.12.2017 21:25

P16a19v84e81l 90K88a86m61a42s 3119931860879

Aspoň jste vtipný :-)

0/0
7.12.2017 22:00

M60i23c39h55a64l 80Š72t59a84j58n93r37t 4914771322677

He he. Proč bych já někam jezdil, když vy máte neuvěřitelně mobilní elektrostroj.

Tak přeci vyjeďte, nejen z mnou, ale především za celým světem, aby viděl ty nevídané baterky před kterými si i Musk sedne na zadek .

MMCH: ten plamenný proslov na závěr, je zbytečný. Je mi úplně šumák na co jezdí moje auto. Ale co už mi jedno není, jak je prakticky použitelné a zda ho dokáži zaplatit.

0/0
7.12.2017 22:21
Foto

J45a74r93o98m93í80r 50V58e16g62r 2567150562440

To dělám několikrát každý rok. http://drehstromnetz.de/2012_wave.html Letos jsme na www.etoureurope.eu pokořili i ZOE s deklarovaným dojezdem 400 km. Před třiceti lety jsem zvítězil na mezinárodních závodech ve Švýcarsku. Co Vy?

0/0
7.12.2017 22:45

M10i78c28h10a83l 43Š62t85a21j51n23r41t 4304591892547

Úspěchy vám samozřejmě přeji.

Co já? Pokoření 400 km je pro mně nezajímavou událostí kus před poslední třetinou nádrže.

Ve fázi kdy elektrické auto nemá pořádný dojezd a stojí jako malé letadlo je sice hezké a zajímavé, ale pokud někdo jezdí hlavně delší cesty je taky dost nepraktické.

0/0
8.12.2017 14:56
Foto

J97a21r63o92m96í36r 10V86e93g79r 2717790492120

Vy jste to nepochopil. Já mám ten dojezd 650km u starého Citroena AX, přes 500 km mám v Guinesovce už přes pět let. Jak jste mohl vidět jezdím po celé Evropě, a etapy dávám bez nabíjení. A ta má auta nestojí jako malé letadlo, ale méně než VW eup! Co jiného užitečného dokážete Vy, než psát o něčem o čem skoro nic nevíte? Už mne to nebaví, přijďte někdy mezi nás a my Vás poučíme, pokud chcete opravdu vědět víc, než napíší novináři, kteří nevědí vůbec nic. Uvidíte i ta auta, která mají víc, než 300 tis. km. Psát sem je jako házet ...víte co, komu.. Howgh.

0/0
8.12.2017 16:11

M33i67c13h49a58l 24Š19t91a92j88n14r59t 4624511842617

Dobrý proslov, ale já nejsem správná cílová skupina, na zhrzené génie obklopené samými nechápavci jsem z diskusí tak nějak zvyklý.

Guinesův rekord je fajn, je skvělý, blahopřeju. Ale rekord je to proto, že je to výjimečný výkon, zajetý nestandardním způsobem. Není to denní praxe, je to sport. Jak velkou baterii jste narval do lehoučkého AX, aby to natáhlo přes 600km? 60kWh nebo snad ještě větší? A zdalipak jste v něm měl další tři lidi a 150kg nákladu, jak už se na dlouhých trasách často stává. A kolik procent bylo po německé dálnici na 150km/h?

To je to o čem od začátku píši. Většina lidí nemá elektromobilitu jako náboženství. Prostě jsou to uživatelé, kteří se potřebují někam přesunout. Věci které fungují, opustí až v okamžiku, kdy je budou moci nahradit věcmi, které zaručeně fungují ještě lépe jak ty stávající.

Ano věřím, že dvacetiletý AX i po upgradu na dálkový speciál bude finančně vcelku přívětivý. I když ono srovnání s eUP je trochu jedovaté - ten stojí snad 600tis.

Těch 300 tis km jsem myslel tak, že nad tím není co juchat, to je běžná životnost, které auta dosahují. Pokud to u elektroaut považujete za něco pozoruhodného spíš tím potvrzujete, že to ještě není to ono.

0/0
9.12.2017 0:09
Foto

P59a90v68e61l 63D44v50o62ř47á73k 5789405154140

Pane kolego, lidi bez technického vzdělání a s nulovými znalostmi elektrotechnickými těžko přesvědčíte. A také některé lidi v pokročilém věku, kteří se už apriori brání každé změně či novince.

Kupodivu ale nikomu nevadí, že všelijaké iPhony a tablety musí nabíjet každý den a také nejspíš v noci.

Mně je už 74, ale ježto jsem elektronikem, tak to vidím jak Vy. Bohužel si peněz našetřených na důchod elektromobil těžko koupím. A vyplatilo by se mi to, když si spočítám, co mi schlamstne Suzučka.

Jediný problém je s dobíjením na sídlištích, kde vozy parkují téměř jeden druhému na střeše. Zde je problém, neb při budování sídlišť naši socialističtí budovatelé netušili, že jen co socík skončí, bude mít vůz kde kdo.

Vám karma! R^

+3/0
4.12.2017 11:56

M82i45r19e27k 55M37a79t10y74á45š 3164288733873

Podívejte je na ERU na denní křivku spotřeby el. energie v ČR. Elektromobily můžete nabíjet pouze tehdy, když jsou v síti přebytky.

Naopak to to využití elektromobilů stabilizuje přenosovou soustavu.

Vše se dá naprogramovat a spouštět na dálku. Dokonce se dá měnít i nabíjecí výkon v čase. Takže NO PROBLEM, pokud se ovšem nebudete bavit s nějakým manažerem od prodejců elektřiny. A nechcete na to dotace ...

+3/0
4.12.2017 10:34
Foto

Z47d72e57n12ě41k 30M80a20t87u47š88k26a 7498126845456

ale já nechci čekat, až budu moci nabíjet, když někam nutně potřebuji jet. Já nechci, aby mi někdo měnil na dálku nabíjecí výkon.

Dokud tato omezení budou limitovat použití elektromobilu, tak je nepoužitelný.

+3/−2
4.12.2017 10:39

M77i85r87e28k 31M23a53t34y39á34š 3784898923263

Mám na to odlišný názor.

0/0
4.12.2017 10:44
Foto

Z56d26e75n73ě10k 10M31a38t73u83š88k71a 7578706385386

a já zase odlišné potřeby.

0/0
4.12.2017 10:46
Foto

Z87d77e24n39ě66k 30M39a55t66u34š28k32a 7718176505896

P.S. vy považujete za rozumné, že budete omezován v potřebě použití vašeho vozidla?

0/−1
4.12.2017 11:12

M27i71r90e72k 49M74a11t83y24á49š 3224148393583

Já s tím nemám problém. Večer přijedu z práce, píchnu auto na wallbox a ráno je nabitý. Ať si to distributor řídí jak chce.

V budoucnu nastavím, že potřebuji do sedmi hodin ráno načepovat 10kWh energie a v 7:05 hod chci mít v autě zatopeno.

Kde vidíte problém. Jestli to tam nacpe za hodinu, nebo za 10 hodin je mi úplně jedno.

+2/0
4.12.2017 12:55
Foto

Z64d81e95n11ě45k 11M74a63t58u35š85k30a 7178756805976

ale problém to bude pro lidi bydlící v bytových domech, kteří ráno neví, kde budou večer parkovat.

A takoví zatím převažují.

+1/0
4.12.2017 13:32
Foto

Z65d65e42n97ě54k 85M78a64t87u22š75k40a 7248276185346

P.S. a nejenom u nás

0/0
4.12.2017 14:00

T26o18m68á46š 36D70v70o48ř24á62k 6227645853297

Ale takoví to budou řešit úplně stejně - někde holt musí najít nabíječku* ať už večer na parkovišti před domem, odpoledne v super hyper, nebo ráno v práci. Zapojí kabel do auta a vyberou nějaký nabíjecí profil. Zbytek už vyřeší trh - chceš nabíjet rychle a okamžitě? Tak to bude dražší. Chceš nabít levně? Tak se přijď za 12 hodin. Atd.

_____

* Což je dnes na sídlišti samozřejmě problém, a proto si také nikdo soudný nebude DNES do paneláku kupovat elektromobil, pokud tedy třeba nemá možnost nabíjet pravidelně v práci.

+1/0
4.12.2017 15:19
Foto

Z67d35e13n26ě82k 55M71a40t13u77š12k40a 7228336355446

jenže většina nechce hledat nabíječku a proto si to nepořídí

+1/0
4.12.2017 18:18
Foto

J49a41r27o60m14í97r 16V44e70g94r 2947930822910

Inteligence má řadu definicí, jedna z nich je " schopnost se přizpůsobit".

Svoboda podobně spočívá v "poznání nutnosti".

Divil byste se se, jak , čemu a rádi jsme podřizovali naše "kroky" když jsme začínali s dojezdy 50-100 km. Jak jsme rádi navštívili kamarády, na které jindy nebyl čas je navštívit. Nyní, kdy jsme schopni najet 500 km na jedno nabití už kamarády navštěvovat nemusím, přesto se zastavím, prohodíme pár slov , ale mnohdy ani kabel do jeho zásuvky nezastrčím, případně jen symbolicky, že tak by to "mělo být".

Změnit zažité není nic špatného. Život je o kompromisech, stejně jako např. manželství.

0/0
5.12.2017 11:06
Foto

V73l24a77d68i53m50í36r 97Š43ť62a62s84t15n90ý 1431946575473

To si pak určitě užijete tu legraci ráno, když zjistíte, že máte vycucnutou baterku svého vozu, protože v noci posloužila stabilizaci sítě;-D.

+1/0
4.12.2017 12:52

M23i79r23e80k 47M35a25t69y28á67š 3544878603763

Vítám Vás pane Šťastný.

Stabilizací sítě funguje tak, že při přebytku se energie někam ukládá a ve špličkách se od někud bere.

Přebytky jsou hlavně v noci a špičky ráno a odpoledne - to se pouští ty přečerpávačky (co načerpali vodu z přebytků v noci).

Ale ty křivky lze najít na ERU a OTE.

Minule na Ampéru tuto technolofiu ukazovala na Leafu už jedna naše vysoká škola.

Když ale nastavím že chci načerpat 10kWh, tak CML se o to postará a bude to tam!

+2/0
4.12.2017 13:06
Foto

Z56d21e14n87ě61k 53M78a83t17u51š96k63a 7978286925256

a vy si myslíte, že tuhle nabíjecí jednotku bude mít k dispozici každý jenom pro sebe

0/0
4.12.2017 13:34

H11e75ř46m57a79n 13H77a92s75í52k 9523830310685

Vy jste naivní! Kolik máme přečerpávaček?

Ta stabilizace sítě se děje klasickými zdroji, které snižují nebo zvyšují svůj výkon na turbínách. Jedná se o menší zdroje cca do30MW výkonu.

Moc jste si toho teda nezjistil.

+2/0
4.12.2017 13:39

M52i55r12e84k 37M92a86t54y42á14š 3674388713713

Správně! Ale tady nediskutujeme na tzb info ani na elektromobily-os, proto raději volím tu přečerpávačku, Z praxe vím, že to neelektrikáři dokáží lépe uchopit. Ale děkuji za připomínku. Příště se to pokusím popsat lépe.

+1/0
4.12.2017 15:11
Foto

P82a82v36e95l 76D13v65o78ř50á13k 5959535424210

Obávám se, že neelektrikáři nepochopí nic a někteří elektrikáři také ne.

Je hezké, že to pár lidí zajímá a chtějí o tom diskutovat, ale měli by si o tom něco nejdříve najít a přečíst.

Kromě toho není podstatné, bude-li se jezdit na baterii akumulátorů nebo na jiný zdroj energie.

V Neratovicích jezdí pokusně elektrobus MHD, který kombinuje palivový článek, akumulátory Li-ion a superkondenzátory.

Pracuje se na zdokonalení úschovy přes vodíkový cyklus. Dále se počítá se záložními zdroji (akumulátory) pro překlenutí, než naběhne turbína.

Tohle je téma, které by vydalo na celý časopis, a i několik čísel.

R^

0/0
4.12.2017 17:36

M22i19r10e94k 62M48a97t50y61á22š 3904988373563

Hojsovy Stráže 1930 – 1960

Štěchovice 1947-1991 a 1996 -

Dalešice – 1978 -

Dlouhé Stráně – 1996 -

Další možnosti (plán) - Bradlo Býčí Skála, Cukrová Bouda, Čes. Krumlov II, Hardegg, Hříměždice, Křivoklát-Červený Kámen, Labská, Požár, Raspenava, Rejštejn, Sendráž, Skuhrov, Slavíč, Spálov, Světlá hora, Šumný Důl, Vilémov a Zleb – ale myslím si, že se z toho už nic nepostaví – svět už jde jinudy.

0/0
4.12.2017 23:05
Foto

P42a42v88e51l 41D16v19o91ř25á56k 5169275124730

Ajta, elektrotechnik! ;-(

0/0
4.12.2017 17:20
Foto

J15a98r88o83m60í75r 42V33e13g71r 2757330722410

Jezdím elektricky třicet let, posledních dvacet let výhradně. Nejenom já, ale i má žena dojíždí už 16 let do Neveklova, kde pracuje. Nedovedu si představit z čeho bych platil uhlovodíková paliva. Jezdíme zatím stále těmi 20-25 let starými auty, kde jsme vyměnili jen ty baterie. Ovšem až po těch dvaceti letech, do té doby plně sloužily ty technologicky, v dnešní době zastaralé NiCd. Nyní po výměně akumulátorů za LiFePO je dojezd 250-500 km, na LiOn ještě větší. Pro informaci na LiFePo mám najeto již přes 200 000 km , a na Lion zatím polovic. Jedná se o vozy P 106 a Citroen AX. Když jsem na startu eToureurope Rallye prohlásil, že chci dokázat jak se 20 let starý elektromobil vyrovná nejnovějšímu Renault ZOE s deklarovaným dojezdem 400 km, někteří ( kteří mne doposud neznali, pochybovali). Hned v druhé etapě ze Stutgartu do Lucemburska se povedlo a etapu dlouhou 337 km jsme vyhráli průměrem 87 km/h. Dali jsme to bez nabíjení, ZOE musel nabíjet. Nyní jej testuji a zcela chápu proč.

Vše můžete vidět na našich akcích a setkáních. Jak jezdí elektromobily v zimě vyzkoušíme na třetím ročníku Rallye Česká Sibiř. www.elektromobily-os.cz

Nebuďte takoví pesimisté a přijďte mezi nás.

+1/0
4.12.2017 10:31

S31t24a14n77d74a 19N46o18v23á54k 8229363116294

:-).......,Víte, kde má elektromobil výfuk? Přece v Prunéřově !

Myšlenka, že bude svět jezdit v elektromobilech, je utopie ! Obdivuji lidi, kteří tomu věří. Bude pár bohatých fandů, kteří si to koupí, ale pro mně, kdy částka na koupi ojetého auta je 50 000 kč. Je to jen nedostupný sen. Jezdit potřebuji denně a samozřejmě pořád i štreky 300 km i více. !!!!!!

+1/−3
4.12.2017 9:50
Foto

Z92d52e87n44ě45k 34M45a62t33u17š48k61a 7238186385276

utopie to není, ale soudím, že ještě moje děti budou dlouho jezdit diesly, než budou takové technologie, že elektromobily budou téměř pro všechny dostupné.

+1/−1
4.12.2017 9:54

M74i17r42e76k 70M10a51t38y51á92š 3364958853433

Bude to dřív než si myslíte ;-)

+2/−1
4.12.2017 9:58
Foto

Z70d33e73n23ě40k 60M82a40t86u48š95k67a 7908966385236

Někdy v roce 1967 vyšla kniha, kde řada vědců předpovídala, k jakému pokroku dojde do roku 2000.

Nedávno jsem si v té knize listoval.

Psali to příliš velcí optimisté.

+2/0
4.12.2017 10:03

M95i37r79e94k 78M14a93t34y57á91š 3104598923523

No Reich a jeho Dílo národů taky není k popukání.8-o

+1/0
4.12.2017 10:12
Foto

P96a48v76e89l 45D24v87o10ř77á77k 5449445294930

Ale vezměte si verneovky. Tam se splnilo vše až na dva roky prázdnin.

Rozvoji elektromobilů bránily naftařské spolky, byl o tom i film. Nebýt toho, tak už jezdí všichni. Ovšem kromě nás. Tady pokrok nemá moc šanci.

+1/0
4.12.2017 12:00



BLOGER ROKU 2017 - FINÁLE

BR17

Kdo bude blogerem roku 2017? Rozhodněte svým hlasem ve finále! Hlasovat můžete zde .

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.