Děkujeme za pochopení.
F49r39a76n24t71i61š69e79k 12P47e26t92r75í10k
Norsko uvádí jako obnovitelné zdroje vodní elektrárny. To je 95 % výroby jejich elektřiny.
U nás bychom za čistou elektřinu měli označovat tu z jádra, hned bychom měli 30%.
L62u79b13o56š 16K94r65i60m55l
Mohu mít skromný dotaz ohledně statistiky elektromobilů v Norsku? Velmi by mne zajímalo, co vše je započítáno jako elektromobil.
M51i34r50e51k 39M68a56t48y74á61š
Čísla, které uvádím vycházejí z následující statistiky (http://www.eafo.eu/electric-vehicle-charging-infrastructure). Jako a elektromobily jsou zde uváděny PEV – tedy veškerá osobní auta, která mohou využívat nabíjení ze zásuvky. Tedy BEV i PHEV.
Pro jednoduchost BEV – čistý elektromobil. PHEV – hybrid, který lze nabíjet doma ze zásuvky. Klasický hybrid Prius od Toyoty sem tedy není zahrnut, protože energii „čerpá“ pouze rekuperací – dobíjet ze zásuvky nelze.
Detailní informace o elektromobilech v Norsku lze získat na http://www.elbil.no
K46a45r46e47l 44B75e65d63ř66i73c70h
Víte, vše se nedá poměřovat jen čísly. Norsko je díky ropě a plynu bohatá země. Kdyby nebylo dotací tak na mnoha místech Norska je životní úroveň na úrovni nejzapadlejší části Rumunska, nebo se už dávno vylidní. Musíte brát v potaz naprosto specifický geografický aspekt. V Norsku je zásobování PHM celkem složitý logistický problém.
Já vám dám příklad známého nora, kam léta jezdíme na ryby.
Osada kde je cca 10 usedlostí. Na dohled přes fjord je městečko s čerpací stanicí, lodí tak 5 km. Po silnici je to ale přes 80 km. Ještě je jedna cca 30 km, ale to musíte trajektem, který jezdí jen ráno a večer. Vše kolem je silně dotované, aby tam vůbec někdo žil. Trajekt dotovaný, pracovní místa dotovaná, atd. Elektrickou energii má zadarmo, takže když odjede na 3 měsíce v zimě za dcerou, tak v celém domě má naplno puštěné topení, všude rozsvíceno, atd.
Prostě tohle vzhlížení k Norsku je naprosto nesmyslné.
P40e15t94r 11D90r85a68p36a18l
hlavně je nesmyslné dávat ho za příklad třeba česku s jeho nulovými zásobami surovin a mizernou kapacitou OZE. přehrada se tu nepostavila žádná 40 let a kvůli jen zmínkám o nějaké další je circus, povodně nepovodně.
J40i97r86i 84B20o28r
Jak víte že těch 20% budete čerpat z jádra a ne z uhlí?
M54i50r48e81k 87M22a65t93y43á56š
Protože po drátech to mám do Dukovan 14km a do Děrmarovic asi 200km. Tady platí Kirchhoffovy zákony. Vodní přečerpávačku v Dalešicích beru samozřejmě jako energii z jádra.
R62a23d55m54i55l34a 54S28i71m89č74á65k45o74v54á
v Norsku především jsou dost vysoké daňové úlevy na koupi elektroaut... mají výhody oproti jiným autům, v případě kolon (kolem Oslo na denním pořádku) mohou využívat pruh pro autobusy, nejsem si jistá, jestli dokonce nemusí platit mýta... proto ta popularita
J98o55s67e36f 13K11o97m24i69n75i68k
Možná se pletu ale řekl bych, že uvedené výhody už ruší.
J90a38r65o85m84í45r 94V18e62g28r
Řeší někdo jaký proud a kde ho bere Vaše pračka, televize či počítač? A spočítali jste si kolik bychom nemuseli dovézt, ale hlavně spálit ve Vašich miláčcích, ropy? Ještě nějaké pochybnosti či nejasnosti?
P22e35t93r 16D52r67a22p30a53l
1)máte u toho Norska v těch 145 tisících jen čisté elektro, nebo i hybridy?
2)Norsko se svým energetickým "nemixem" je prostě celosvětová anomálie
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz