Děkujeme za pochopení.
F18r42a67n58t29i36š58e15k 77P79e83t16r10í40k
Norsko uvádí jako obnovitelné zdroje vodní elektrárny. To je 95 % výroby jejich elektřiny.
U nás bychom za čistou elektřinu měli označovat tu z jádra, hned bychom měli 30%.
L83u42b53o78š 80K71r28i12m35l
Mohu mít skromný dotaz ohledně statistiky elektromobilů v Norsku? Velmi by mne zajímalo, co vše je započítáno jako elektromobil.
M43i39r21e76k 16M49a14t97y35á20š
Čísla, které uvádím vycházejí z následující statistiky (http://www.eafo.eu/electric-vehicle-charging-infrastructure). Jako a elektromobily jsou zde uváděny PEV – tedy veškerá osobní auta, která mohou využívat nabíjení ze zásuvky. Tedy BEV i PHEV.
Pro jednoduchost BEV – čistý elektromobil. PHEV – hybrid, který lze nabíjet doma ze zásuvky. Klasický hybrid Prius od Toyoty sem tedy není zahrnut, protože energii „čerpá“ pouze rekuperací – dobíjet ze zásuvky nelze.
Detailní informace o elektromobilech v Norsku lze získat na http://www.elbil.no
K27a43r50e54l 79B22e91d56ř95i62c94h
Víte, vše se nedá poměřovat jen čísly. Norsko je díky ropě a plynu bohatá země. Kdyby nebylo dotací tak na mnoha místech Norska je životní úroveň na úrovni nejzapadlejší části Rumunska, nebo se už dávno vylidní. Musíte brát v potaz naprosto specifický geografický aspekt. V Norsku je zásobování PHM celkem složitý logistický problém.
Já vám dám příklad známého nora, kam léta jezdíme na ryby.
Osada kde je cca 10 usedlostí. Na dohled přes fjord je městečko s čerpací stanicí, lodí tak 5 km. Po silnici je to ale přes 80 km. Ještě je jedna cca 30 km, ale to musíte trajektem, který jezdí jen ráno a večer. Vše kolem je silně dotované, aby tam vůbec někdo žil. Trajekt dotovaný, pracovní místa dotovaná, atd. Elektrickou energii má zadarmo, takže když odjede na 3 měsíce v zimě za dcerou, tak v celém domě má naplno puštěné topení, všude rozsvíceno, atd.
Prostě tohle vzhlížení k Norsku je naprosto nesmyslné.
P28e52t12r 89D42r39a22p94a36l
hlavně je nesmyslné dávat ho za příklad třeba česku s jeho nulovými zásobami surovin a mizernou kapacitou OZE. přehrada se tu nepostavila žádná 40 let a kvůli jen zmínkám o nějaké další je circus, povodně nepovodně.
M69i49l56a92n 92S29t92e11h73l43í11k
Dobrá práce
J25i32r48i 40B25o86r
Jak víte že těch 20% budete čerpat z jádra a ne z uhlí?
M19i85r73e20k 91M13a98t49y77á86š
Protože po drátech to mám do Dukovan 14km a do Děrmarovic asi 200km. Tady platí Kirchhoffovy zákony. Vodní přečerpávačku v Dalešicích beru samozřejmě jako energii z jádra.
R56a61d60m28i90l81a 61S61i93m23č41á63k37o98v51á
v Norsku především jsou dost vysoké daňové úlevy na koupi elektroaut... mají výhody oproti jiným autům, v případě kolon (kolem Oslo na denním pořádku) mohou využívat pruh pro autobusy, nejsem si jistá, jestli dokonce nemusí platit mýta... proto ta popularita
J48o38s47e54f 27K17o62m77i41n83i24k
Možná se pletu ale řekl bych, že uvedené výhody už ruší.
J33a18r97o15m70í69r 75V85e36g22r
Řeší někdo jaký proud a kde ho bere Vaše pračka, televize či počítač? A spočítali jste si kolik bychom nemuseli dovézt, ale hlavně spálit ve Vašich miláčcích, ropy? Ještě nějaké pochybnosti či nejasnosti?
P48e97t42r 69D86r46a11p54a54l
1)máte u toho Norska v těch 145 tisících jen čisté elektro, nebo i hybridy?
2)Norsko se svým energetickým "nemixem" je prostě celosvětová anomálie
M58i74r68e53k 74M61a93t60y78á93š
Večer na kouknu a upřesním to.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz