Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F17r67a76n79t36i66š46e64k 38P32e98t53r90í40k 6845791844981

Norsko uvádí jako obnovitelné zdroje vodní elektrárny. To je 95 % výroby jejich elektřiny.

U nás bychom za čistou elektřinu měli označovat tu z jádra, hned bychom měli 30%.

0/−1
13.11.2017 13:26

L92u84b85o62š 98K72r75i36m80l 4327164350115

Mohu mít skromný dotaz ohledně statistiky elektromobilů v Norsku? Velmi by mne zajímalo, co vše je započítáno jako elektromobil.

0/0
13.11.2017 11:03

M82i94r27e70k 67M45a40t20y36á79š 3754228673523

Čísla, které uvádím vycházejí z následující statistiky (http://www.eafo.eu/electric-vehicle-charging-infrastructure). Jako a elektromobily jsou zde uváděny PEV – tedy veškerá osobní auta, která mohou využívat nabíjení ze zásuvky. Tedy BEV i PHEV.

Pro jednoduchost BEV – čistý elektromobil. PHEV – hybrid, který lze nabíjet doma ze zásuvky. Klasický hybrid Prius od Toyoty sem tedy není zahrnut, protože energii „čerpá“ pouze rekuperací – dobíjet ze zásuvky nelze.

Detailní informace o elektromobilech v Norsku lze získat na www.elbil.no

0/0
13.11.2017 13:48

I11v33o 63B37o82u29š57e 5502817248

https://elbil.no/elbilstatistikk/elbilbestand/

Kdyz zarolujete niz, atk tam jsou pocty i podle modelu aut.

0/0
13.11.2017 16:00

K53a67r14e13l 10B84e23d57ř12i31c26h 7573723683261

Víte, vše se nedá poměřovat jen čísly. Norsko je díky ropě a plynu bohatá země. Kdyby nebylo dotací tak na mnoha místech Norska je životní úroveň na úrovni nejzapadlejší části Rumunska, nebo se už dávno vylidní. Musíte brát v potaz naprosto specifický geografický aspekt. V Norsku je zásobování PHM celkem složitý logistický problém.

Já vám dám příklad známého nora, kam léta jezdíme na ryby.

Osada kde je cca 10 usedlostí. Na dohled přes fjord je městečko s čerpací stanicí, lodí tak 5 km. Po silnici je to ale přes 80 km. Ještě je jedna cca 30 km, ale to musíte trajektem, který jezdí jen ráno a večer. Vše kolem je silně dotované, aby tam vůbec někdo žil. Trajekt dotovaný, pracovní místa dotovaná, atd. Elektrickou energii má zadarmo, takže když odjede na 3 měsíce v zimě za dcerou, tak v celém domě má naplno puštěné topení, všude rozsvíceno, atd.

Prostě tohle vzhlížení k Norsku je naprosto nesmyslné.

+2/0
13.11.2017 10:55

P43e54t88r 65D14r19a50p41a30l 3745128263935

hlavně je nesmyslné dávat ho za příklad třeba česku s jeho nulovými zásobami surovin a mizernou kapacitou OZE. přehrada se tu nepostavila žádná 40 let a kvůli jen zmínkám o nějaké další je circus, povodně nepovodně.

0/0
13.11.2017 11:13

M33i16r52e42k 23M13a26t10y41á36š 3204518653283

Ano, přesně tak jak píšu. Na elektromoblitu je třeba se dívat očima obyvatele té které země. Pak to dává smysl.

0/0
13.11.2017 13:51

M19i46l35a52n 60S94t21e49h74l68í83k 7760159133351

Dobrá práce R^

+1/0
13.11.2017 9:59

M82i38r96e68k 28M34a95t78y83á44š 3694518263113

Díky. :-)

0/0
13.11.2017 13:51

J27i78r24i 48B90o40r 8931934312513

Jak víte že těch 20% budete čerpat z jádra a ne z uhlí?

+1/−1
13.11.2017 9:36

M31i82r82e40k 82M58a45t96y22á73š 3574968223813

Protože po drátech to mám do Dukovan 14km a do Děrmarovic asi 200km. Tady platí Kirchhoffovy zákony. Vodní přečerpávačku v Dalešicích beru samozřejmě jako energii z jádra.

+1/0
13.11.2017 13:57

R46a92d23m67i51l18a 89S52i93m47č56á88k68o38v23á 5725413885175

v Norsku především jsou dost vysoké daňové úlevy na koupi elektroaut... mají výhody oproti jiným autům, v případě kolon (kolem Oslo na denním pořádku) mohou využívat pruh pro autobusy, nejsem si jistá, jestli dokonce nemusí platit mýta... proto ta popularita

+2/0
13.11.2017 9:06

J54o46s44e50f 64K94o34m98i71n39i51k 4530303655429

Možná se pletu ale řekl bych, že uvedené výhody už ruší.

0/0
13.11.2017 9:50

R11a96d27m36i52l23a 60S78i88m45č83á92k89o16v83á 5495423685885

zatím se o tom jen mluví, už asi 2 roky, ale nezrušili nic

+1/0
13.11.2017 10:03
Foto

J67a45r11o51m57í71r 26V18e28g23r 2527930362330

Řeší někdo jaký proud a kde ho bere Vaše pračka, televize či počítač? A spočítali jste si kolik bychom nemuseli dovézt, ale hlavně spálit ve Vašich miláčcích, ropy? Ještě nějaké pochybnosti či nejasnosti?

+1/0
13.11.2017 9:00

P35e37t26r 55D14r45a93p92a67l 3555158803115

1)máte u toho Norska v těch 145 tisících jen čisté elektro, nebo i hybridy?

2)Norsko se svým energetickým "nemixem" je prostě celosvětová anomálie

0/0
13.11.2017 8:56

M44i91r87e88k 19M83a40t97y96á98š 3544698633363

Večer na kouknu a upřesním to.

0/0
13.11.2017 9:15

P14e42t65r 45D51r56a69p63a78l 3665938383325

no, kdesi jsem na to téma četl, že čistých elektromobilů je tam jen 6000

0/0
13.11.2017 9:47

I94v73o 76B54o46u75š70e 5802267408

https://elbil.no/elbilstatistikk/elbilbestand/

Pocet registrovanych aut v roce 2017: elektro - 129619, hybridu - 58154

+1/0
13.11.2017 10:45

M33i43r19e94k 34M38a37t70y84á49š 3194898603123

Pane Drápale, děkuji za příspěvek.

To jsou právě ty Svatomartinské kachny, o kterých je tento článek mého blogu. Informace bez uvedení zdroje a s chybou několik tisíc procent. Až si vzpomenete na zdroj, písněte mi ho. Pokusím se je upozornit a sjednat nápravu.

Doufám ale, že to není z časopisu Přítomnost a ten článek nepsal Ferdinand Peroutka. Mám pocit, že bychom ten článek hledali marně několik let i kdyby nám pomáhal Čtveráček.;-)

+1/0
13.11.2017 14:14

P19e62t33r 40D80r22a30p94a79l 3605458343295

a ještě dovětek...Norsko se prezentuje jako ekologický ráj na zemi, ale své příjmy má postavené na prodeji "špinavé" ropy a plynu

+4/0
13.11.2017 9:49

M53i18l92a92n 54S86t11e41h12l41í61k 7450349513951

Máte pravdu, ale to nic nemění na tom, že u sebe doma mají čisto a měli by ho, i kdyby zmíněné komodity neměli a nevyváželi. :-)

0/0
13.11.2017 9:57

P18e87t22r 15D22r74a45p82a51l 3395988133195

s tím si právě nejsem tak jistý, ona ta ekologie totiž není zadarmo

+2/0
13.11.2017 10:24

M37i62l57a59n 98S19t82e62h91l55í64k 7120599693171

Tak snad vám postačí informace, že přes 90% elektrické energie mají z (levných) vodních zdrojů a díky tomu většina obyvatel neví, co je to kotel na pevná paliva.

0/0
13.11.2017 10:39

P31e71t94r 56D70r34a86p91a48l 3405228533185

ale to já nepopírám, jenže to je spolu s Islandem unikát. A na mysli mám to, že z prodeje ropy financují právě tu podporu elektromobilitě

+2/0
13.11.2017 10:45

I34v51o 63B54o83u91š13e 5492827118

Bohuzel to ma za nasledek regulaci spousty jezer a vymizeni vsech tech fotogenickych vodopadu podel silnic.

0/0
13.11.2017 10:48

M45i24r67e42k 25M41a57t12y62á15š 3374618793433

Neviděl bych to tak černě, každý prodává to co má a co jde na odbyt. Za druhé světové války šla v Norsku na odbyt třeba těžká voda z Rjukanu (Hydro/IG Farben). Ale na to bychom se museli dívat opět jinou optikou - tou z roku 1941.

0/0
13.11.2017 14:26

F52r42a84n49t69i19š29e86k 64P73á38p50a91y 2192289667657

Nekupujte !

0/0
4.12.2017 15:19

M66i47r69e59k 41M12a90t70y59á89š 3374598483793

Jako a elektromobily jsou ve zdroji (viz nahoře v diskuzi) uváděny PEV – tedy veškerá osobní auta, která mohou využívat nabíjení ze zásuvky. Tedy BEV i PHEV.

0/0
13.11.2017 13:59



BLOGER ROKU 2017 - FINÁLE

BR17

Kdo bude blogerem roku 2017? Rozhodněte svým hlasem ve finále! Hlasovat můžete zde .

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.