Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a61k15u40b 81S59e70k25e68r96a 6686980126765

Ano, je to nove a prozatim ruzovoucke, dokud se nesrovnaji nevyhody spalovaku, vzdyt benzin je zatizen snad 20,- na 1l na dani. Je hezke vykreslovat budoucnost za dnesnich podminek, ale potize nastanou jak s tezbou a cenou surovin na vyrobu baterii, recyklaci, danovou zatezi, distribuci energetickych siti, naklady na na porizeni novych baterii apod.

Zajimave cislo by vyslo pri prumernem najezdu cca 20tis km rok.

Nedavno jsem premyslel o koupi elektrokola a po precteni mnoha diskuzi uzivatel jsem usoudil, ze elektro prenecham nadsencum...

0/0
5.11.2017 22:44
Foto

P79a84v74e31l 36D51v49o52ř86á50k 5469305254690

Tak tak. Nezapomínejme, že elektromobil je stále novinka a že je na něm ještě spousta věci ke zlepšení. Jako u všeho. Jediný problém pro běžného člověka je pořizovací cena. A každodenní nabíjení? Vždyť majitelé chytrých mobilů a iphonů nabíjejí také, jinak si nešpitnou. Servis? Ještě jsem nenašel automechanika, který by mi správně seřídil reflektory u Jimnyho (Suzuki). Cena za kilometr? Jen za PHM 3,- Kč - jest u nás velmi členitý a hornatý terén. A když k tomu připočtete ostatní? Bude o dost víc než těch 4,75.

Zásadní problém jsou akumulátory. Na tomto poli se odehraje rozhodující bitva. Zatím se objevilo pěkné řešení - součinnost spalovacího článku, superkondenzátorů a baterek Li-Ion. V Neratovicích s tím jezdí pokusně autobus MHD. Už nějaký rok.

Světový ekonom Václav Klaus nás ovšem straší, že na celém světě nebude dost mědi na všechny hlavní rozvody elektřiny. Asi se nepodíval do rozvodné almárky, z čeho že ty hlavní dráty jsou. Inu ekonom.

Karma!

+1/−1
30.10.2017 10:37
Foto

J79a85r59o79m29í39r 95V86e56g58r 2247300522240

Je zajímavé, jak se dnes seriovými elektromobily jezdí. Vzpomenu-li si na dobu před třiceti lety, když jsem začínal s dojezdem 50 km a zrychlené nabíjení nepřipadalo díky tehdejší hmotnosti nabíječek v úvahu, došlo k pokroku. Dle mého názoru mohl být větší, protože dnes jezdím dvacet let starými vozidly, které ale mají dojezd přes 500 km a nabíjím z běžné zásuvky rychlostí 200 km/hodinu. Díky tomu nemusím nabíjet na drahých rychlonabíječkách ani ztrácet čas. Baterie na 100 km mají dnes hmotnost menší než 50 kg a nabíječka o výkonu 20 kW má hmotnost 14 kg. Proč toto dnes nemůže být v seriových vozidlech? Snad si odpovíte sami.

+2/0
30.10.2017 8:34







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz