- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Něco je zdarma, něco je za peníze, něco je na čip, něco jen při nákupu. Výjimečně lze platit i klasickou platební kartou. Dobrý přehled je na evmapy.
A to nabíjení u těch veřejných nabíječek je zpoplatněné jak?
Ruzne. Vetsinou musite mit kartu Provozovatele ci dodavatele Energie. U nektereho je to zadarmo, jinde to platite z konta. Cash to asi nejde nikde.
Svělý článek. Hlavně mě pobavila ta situace kolem flashování auta :-). Jinak při šetření energií asi nemá smysl spoléhat na rekuperaci a je dobré předvídat stejně jako se spalovacím autem. Rekuperace sice zachraňuje, co se dá, ale není 100%.
Ta nelibost pouštět k domácí síti je celkem ospravedlnitelná. Při ceně 4 koruny za kWh se takové auto nabije za nějakou stovku, při započítání ztrát a doplna až 150 korun. Asi je dobré s tím počítat a ze slušnosti podmáznout kamaráda či dotyčného eko zelenou bankovkou s kamarádem, lepší čokoládou nebo cigárama. Chamtivost, cukr nebo nikotin dají snadno zapomenout většímu účtu za elektriku.
Nejdříve jsem si myslel, že se Mirexpletl, že chce psát o svém Citystromeru.
Rád jezdím starými vozy, protože na nové nemám, bez klimatizace a ostatních vymožeností se obejdu. Prioritou je pro mne dostatečný dojezd, čímž myslím alespoň 500 km. To nové elektromobily neumí a ještě dlouho asi umět nebudou. ( vyjímkou je Tesla, ale ta nemusí prodávat své čmoudy, protože je nevyrábí) Pokud je dostatečný dojezd odpadají problémy kdy kde a jak nabít, nabiji si v pohodě v noci, třeba doma. Na jaře jsme během eToureurope pokořili i nového ZOE s údajným dojezdem 400 km. 313 km jsme dali průměrem 87 km/h a ZOE musel nabíjet. Jeli jsme 20 let starým Citroen AXXL. http://www.elektromobily-os.cz proudu zdar!