Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52o84s80e39f 60H89e40r50t18l 6481409146658

Nemá smysl rozebírat, jakou účinnost má elektromotor a podobně.

Z praktického hlediska se dnešní elektroauta hodí bohužel maximálně pro vybírání poštovních schránek nebo rozvážení novin po městě. Až budou v autě baterie s vyšší kapacitou, tak se můžeme bavit o konci dnešních paliv.

+4/−1
4.9.2017 20:48

K42a18r61e47l 21N20o23v73o44t71n35y 2341505779330

Trochu se obavam, ze baterie jsou slepa ulicka... Uz ted je v nich ulozeno tolik energie, ze zacinaji byt nebezpecne uzivateli i za normalnich okolnosti, natozpak pri nehode...

+1/0
4.9.2017 21:50

J32o75s27e86f 52H13e56r59t13l 6361419666968

To je pravda. Nicméně doufám, že i tady vývoj pokročí. Nebo bude dřív auto na vodu. Ovšem riziko havárie je výzva pro jakýkoliv palivový systém, za současného stavu auta taky ráda hoří.

+1/0
4.9.2017 22:45

K13a90r19e27l 27N77o97v66á42k 7821804748380

No doufejte. Já už jsem to vzdal, když za 100 let vývoj v oblasti akumulátorů nijak zásadně nepokročil. Baterky jsou slepá ulička. A navíc vozit v autě takovou balastní zátěž a strachovat se, kde mi dojde šťáva, pak několik hodin dobíjení, to je jen pro masochisty. Budoucnost je ve vodíkových palivových článcích a odtud už k vodě není daleko, že?;-).

+1/0
5.9.2017 2:44

L56i18b22o54r 15S19k22ý17p28a41l31a 7538613612850

Ke kyselině sírové nebo k hydroxidu sodnému to taky není daleko ;-)

0/0
5.9.2017 12:35
Foto

M57i57l21o78s52l26a69v 52D62o18u16b72r79a65v88a 1921469215244

zima, ale ekologická!!!;-D;-D;-D

+5/−1
4.9.2017 20:48

I56v48a47n 58M30a32r54e88k 6844588862

Baterkáč ? Ani zadara. Rv

+2/0
4.9.2017 19:50

R72a65d25i21m 19P84o71l11á31š21e85k 9646583469989

Já bych řekl, že co se týká vytápění elektromobilu v zimě, bude nejlepší cesta namontovat nezávislé topení na kapalná paliva.

Třeba podobný "bufik", jaký měla svého času osobní Tatra 613.

Exhalací se není třeba bát, protože tam je volný plamen, který neprodukuje oxidy diusíku ani jiné toxické zplodiny, pouze čistý oxid uhličitý a vodní páru.:-)

+5/0
4.9.2017 19:15

T45o41m51á38š 48K83u42c46h15a47ř 3197981898551

A pak že už dnes nejde zažít žádné dobrodružství.:-)

0/0
4.9.2017 18:21

O97l36d84ř92i74c44h 49L57e67b56e14d30a 5447885121700

Nižší teplota asi nevadí tak, jako srážení vlhkosti na sklech. Na to by měli vymyslet zařízení na sušení vzduchu (kondenzační) protože větráním odejde teplo a v některých vlhkostních podmínkách větrání ani nepomůže (a to platí i u normálního auta). Vlhkost uzavřeného prostoru by teoreticky měla řešit klimatizace (a případně ventilace s rekuperací), ale nevím, zda tak dokonalé klimatizace existují.

+1/−1
4.9.2017 17:51

V82o87k21o31u85n 22V47l55a20d13i40m29i20r 8732988859808

To preci zajistuje klimatizace,

+1/0
4.9.2017 18:13

O54l33d84ř10i70c82h 12L58e87b73e93d33a 5277495521430

Jenže to zařízení může fungovat zjednodušeně. Také se v článku píše, že to neuměli nastavit. Každopádně bojovali s vlhkostí a já jsem chtěl říci, že vzduch se dá vysušit různě, nejen ohříváním, ale třeba vymrazením, nebo stlačením a expanzí. Suchý vzduch méně studí a snadno se ohřeje.

0/0
4.9.2017 21:37

R44a63d30i87m 68P68o85l88á38š82e71k 9146303479939

To jsou jen teorie.

Kdyby vzduch vymrazovali nebo vysušovali stlačením a expanzí, spotřebovalo by to ještě víc energie z baterky než klasické odmrazování oken ohřevem vzduchu.

Ale pokud se zavede zvyk kvůli úspoře energie v zimě nepoužívat topení a jezdit ve studeném automobilu, výrobci asi budou montovat skla s mnohem intenzívnějším ohřevem. Když dokáží održovat teplotu skla zevniotř i za mrazů na odhadem cca 20 - 25 st C, nebude se na skle srážet vlhkost ani když bude vnitřek vozu doslovy vydýchán.

0/0
5.9.2017 10:30

O56l28d49ř88i65c27h 69L21e15b18e72d97a 5477525311910

Když o tom přemýšlím, nabývám dojmu, že ti cestovatelé na základě svých zvyků klimatizaci nějak extrémně špatně nastavili.

0/0
5.9.2017 11:04

J62a86n 84K74r19k 1771967223852

jsem presne nepochopil, jestli si stezujete, ze elektromobil je k nicemu nebo jestli si pochvalujete, ze ucinnost elektromobilu je tam vysoka, ze nevznika zadne odpadni teplo ... ?

0/0
4.9.2017 17:11

J46i95ř70í 87O20u97š37k50a 6799472158775

Dobrý den,

no strávil jsem letos 3 týdny v Norsku, spousty elektroaut a funguje to úplně v pohodě, na každé druhé benzínce je řada nabíječek, v ulicích měst řada nabíječek, žádný problém.

0/0
4.9.2017 16:33

F59r86a26n74t52i25š78e94k 70N48o45v17á89č19e27k 1454713830781

No, už jsem nad elektromobilem přemýšlel,, ne teď ale tak v horizontu 5 let, ale právě tyto otázky mně napadají.

Klimatizace, jízda v noci, nebo i to blbé povinné denní svícení, které už v některých západních zemích zrušili.

Nebude lepší nějaký hybrid?

0/0
4.9.2017 16:32

T30o36m13á29š 31K97u33c93h20a45ř 3577671158261

Denní svícení led vás trápit nemusí.

0/0
4.9.2017 18:19

V24l13a98d67i10m66í61r 28J26a24v97o59r63a 4960112806908

Když to jde z jediné baterky, musí vás trápit úplně všechno.

0/0
5.9.2017 12:20
Foto

P78e94t67r 84Š50i56n67d94e75l28á31ř 8679596235794

Kdo má balík peněz na "elektro(auto)mobil", má také zpravidla na minimálně dva norkové kožichy. ;-)

+3/−1
4.9.2017 11:56

V40l90a75d15i27m76í70r 27J26a11v20o87r30a 4700432356918

Nu a takové bude dilema při každé cestě elektromobilem. V zimě nějaký kompromis mezi dojezdem a topením, v létě zase mezi klimatizací a dojezdem. S něčím se musíme smířit u každé ho pokroku, že. Dnes u spalovacího motoru v zimě zvyšuje účinnost využití odpadního tepla spalin k topení, u elektromobilu se bude naopak v zimě vyšší forma energie, elektřina, degradovat na prosté teplo. A tím odpadním teplem se bude za elektrárnou ohřívat ovzduší.

+6/0
4.9.2017 10:30

V39o53k77o71u46n 40V72l55a41d72i33m47i40r 8602658119278

Opravdu nemam tuseni, jak je to u elektromobilu resene, ale ty elektromotory se prece take zahrivaji.

Vzpominam si, ze vzduchem chlazene Tatry foukaly Teply vzduch od valcu do kabiny.

A ze 603 mela extra benzinove topeni.

0/0
4.9.2017 13:38

V28l72a30d94i62m23í17r 77J51a82v40o67r46a 4330412926398

Je to otázka účinnosti přeměny energie. Elektromotor mění energii elektrickou na mechanickou a jeho účinnost je blízko 100 %. Tudíž odcházející ztrátové teplo činí pouze malou část přenesené energie. Spalovací motor má účinnost zhruba kolem 40 % a ztrátové teplo činí tedy zbývajících 60 % výkonu a s tím se dá i topit. Mizernou účinnost, nižší než spalovací motory, mají elektrárny, ale i tam se dá ztrátového odpadního tepla využít ke kogeneraci. Potom celková účinnost využití tepla přivedeného v palivu může dosahovat úrovně kolem 80 %.

+1/0
4.9.2017 14:21

V37o16k44o18u92n 59V13l59a84d14i46m78i85r 8502548869138

Neprehanejte, ale i tech ca. 80% se da nazvat blizko. rozhodne je to mnohem vic nez tech ca.30% u benzinoveho a 40% u dieslu.

0/−2
4.9.2017 18:20

Ř51e70h15o95ř 75K39r69á92l94í57č41e87k 5947481919548

95% účinnost u asynchronního vícepólového elektromotoru není žádná exotika, kdežto i ty nejlepší přeplňované spalovací motory mají účinnost pod 40% (běžné benzínové i naftové motory do 30%).

Účinnost ukládání energie do akumulátoru vs energie v benzínu či naftě je věc jiná.

+1/0
4.9.2017 22:18

V11l32a58d65i19m34í22r 27H45r77u19b70ý 1984641427852

Problém je v tom, že elektřina se taky musí s nějakou účinností vyrobit, takže nelze porovnávat jen účinnost "spotřeby", ale celý cyklus, od úplného počátku. Aby se to zjednodušilo, tak stačí vzít klasickou tepelnou elektrárnu a najednou zjistíte, že přímé spalování benzínu nebo nafty v motoru auta je ekologičtější (a efektivnější), než proces výroby elektřiny a její následná distribuce a uložení do akumulátorů v autě, těch cca 90 % účinnosti elektromotoru už to nezachrání.

.

Celé je to jen o tom, že zatím není elektřina pro elektromobily nijak zdaněna, na rozdíl od benzínu a nafty. Ale pokud by se elektromobily výrazněji rozšířily, tak to zdanění prostě bude muset přijít.

.

A jen pro zamyšlení. Z ekonomického hlediska je v dnešní době ideální pohon na LPG. Cena paliva poloviční proti "klasice", úprava vozidla levná (=ekonomicky rentabilní), provozní omezení zanedbatelná. A přesto vozidel na LPG jezdí už dlouhé roky zhruba stejný počet a jejich množství se nijak nezvyšuje. Analogie s elektromobily se přímo nabízí.

0/0
5.9.2017 14:11

R80a42d80i70m 86P42o60l76á73š24e97k 9126703709889

Když je elektromotor umístěn v kolech, tak asi sotva bude možné z něho brát teplý vzduch na vytápění kabiny.

A pokud je uvnitř automobilu, tak je tady jednak výrazně větší účinnost elektromotoru, ale taky tam je podstatné, že u běžného auta za nižších rychlostí má samotný požadovaný výkon pro pohon automobilu velmi malou hodnotu. Tudíž toný výkon může být třeba pouze pár set wattů a to je pro vytápění auta velmi malá hodnota.

0/0
4.9.2017 19:12



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.